6 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Sene 19 — No, 6662 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 6 Mayıs 1937 Başvekil dün akşam Londray müteveccihen hareket etti Başvekilimizin Londrada mali ve iktisadi müzakereler yapacağı hakkındaki haberler doğru değildir Ismet Inönü beyanatında Londraya yaptığı bu ilk . « seyahati falihayır t elâkki ettiğini söyledi . Başvekil İsmet İnönü dün Haydarpaşada halkın tezahüratına mukabele ederken Dün sabah şehrimize gelen Başba- kan İsmet İnönü ve refikaları bayan İsmet İnönü, Perapalas oteline misa- fir. olmuşlardır. Başbakan öğleye ka- dar istirahat etmiş öğle yemeğini Pe- rapalasta yemiştir. İsmet İnönü akşam üzeri otelden | çıkarak Tünel civarında yaya Ola- rak küçük bir gezinti yapmış ve tekrar Perapalasa dönerek akşam ye- meğini de bayan İsmet İnönü ile birlikte otelde yemişlerdir. İngilterenin Ankara elçisi Sir Per- si Loren Başbakanı Perapalasta 3i- Ispanya İşi yeni ihtilâflar doğuruyor Londrada ademi müdahale komitesinde şiddetli münakaşalar oldu Almanya açık şehirlerin bombardıman edilmemesini kabul etmiyor Londra 5 Ademi müdaha- le komitesi bu- gün toplanmış- tır. Bu toplantı da İngiliz mu- rahhası Lord Pili #mouth açık şe hirlerin Bombar- dıman edilme. mesinin iki la- rafa bildirilmesi- ni teklif etmiştir. Fransız ve Söv- yet (delegeleri bunu kabul et. | Alman delegesi mişlerdir. “Al Von Ribbentrop man, İtayan, Portekiz delegeleri ise reddetmişlerdir. Sovyet delegesi beyazların, Franko kuvvetlerini yani mezaliminden i ise kızıl. tmüştür. p açık şe Alman delegesi Ribk in bombardın beplet mevcud olabile: dia etmiş Von Ribbentrop'un tarzı E Belçika ve İsveç murahhas dan tasvip edilmemiştir, A! Yan ve Soyyet murahha arı arasın- da başlıyan münakaşa dolayısile mü- | allam | zakereler cuma gününe bırakılmıştır, İngiliz murahhas heyeti, yaptığı teklif hakkında bir muhtıra hazırlı- yacak ve bütün murahhaslâr bu hu- susta mensup oldukları hükümetle- rin reylerini alacaklardır. İngiliz gazetelerinin hayreti Londra 3 — Nevs Chronicle ve Daily Herald gazeteleri, dün akşam Londra- daki ademi müdâhale komitesinde fon Ribbentrop tarafından Lord Pli- mouthun teklifine karşı alman vazi- yete şaşmaktadır. Daily Herald diyor ki: «Fon Rib- bentrop ima etti ki, bugün İspanyada cereyan eden acıklı vakaların önüne geçilemez. Bunların önüne geçmeğe | çalışmak bir müdahle teşkil edecek- tir, Böyle bir hattı hareket, endişe ve infial uyandırmıştır.» Bir İtalyan gazetesinin makalesi Roma 5 (A.A.) — Tribuna gazetesi, Bilbao'nun tahl nden bahseder- ken İngiliz - Fransız müşterek hare- ketlerinin gitlikçe daha ziyade «Kı- rine bir müdahale mahiye- tini almakta olduğunu tebarüz ettir. mekte ve Londranın general Franko ile müzakereye girmekten istinkâf ey- lemiş olduğunu da kaydetmektedir, yarte ederek bir müddet görüşmüş- tür. İsmet İnönü, refikaları ve kalemi mahsus müdürü bay Vedid saat do- kuz buçuğa doğru otelden ayrılarak (Devamı 4 üncü sahifede) Mermi tamiri imalât- hanesinde infilâk Nüfusça zayiat henüz tesbit edilmedi, tahkikat yapılıyor Ankura 5 (A.A) — Mamak civa rındaki mermi tamiri ve boyama imalâthanesinde bir yangın çıkmış, amelesile memurların çalıştığı bir bina yanmıştır. Tamir edilmekte olan bir depodaki mermiler de infilâk et miştir. iz Yangın söndütülmüş, şimdiye ka- dar nüfusça'zayiat tesbit edileme- miştir. Tahkikata girişilmiştir. Yan- gının sebepleri ve zayiat mikdarı tes- bit ettirilmektedir. Çankırıda zelzele Çankırı 5 (AA) — Bu gece saat 23'de hafifçe iki zelzele oldu. Gençlik nasıl yetişiyor ? Türk diş hekimliğinde yeni bir merhale: Bedii Dişçilik Bulgar talebe dişçilik tahsil için neden İstanbulu tercik ediyor?. Hikmet Feridun Es'in anke tini 7 nci sahifemizde bula. caksınız. a Almany Bugün sahife Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) mama aile Italya her işte birlikte hareket edecek Maamafih askeri ittifak haberlerinin doğru olmadığı bildiriliyor Iki hükümet aralarındaki anlaşmayı yeni bir Avrupa teşkilâtına esas addediyor Roma 5 — Almanya Hariciye nazırı von Neurath ile İtalya Hariciye nazırı Kont Cinno arasındaki görüşmelerde Avrupa meseleleri ve bu mesölerere karşı Almanya ile İlalyanın birlikte hareketinin temini o görüşülmüştür. Stampa gazelesi yuzdığı bir makale- de Alman Harbiye nazırı mareşal von Blomberg'in yakında Romaya yapa- cağı seyahatten bahisle diyor ki: «Askeri bir ittifak, mutâsavver de- ğildir. Fakat halihazırda birçok Av- rupa milletleri pek tehlikeli olan ide- olojik ehlisalib seferleri fikrine bağ- lanmış. olduklarından hiçbir iş tesa- düfe Lerkedilmemelidir. Sulh ve ada- letin mesnedini askeri ve iktisadi me- Selelerin teşkil ettiği bir zamanda ya- şıyoruz. Corriera Della Sera diyor ki; «B. von Neurath'ın ziyareti, B. Goeringin Zi- yaretini pek kısa bir fasıla ile takip et- miş olduğundan, şimdiki vaziyetin en nazik noktalar hakkında iki memle- ket arasında tam bir anlaşma husu- lüne medar olmuştur. Mutedil hareket edecekler Roma 5 (AA) Siyasi mahafil von Neuratl ile Kont Ciano arasında- ki görüşmelerin sulhcuyane ölduğu- nu söylemekte ve askeri bir ittifak dü- şünüldüğünün aslı olmadığını be- yan etmektedir. Bu mahfiller, neşre- dilecek tebliğin dolasan şayiaların a- sılsızlığını gö eceğini söylüyorlar. Ayni mahfiller, Roma - Berlin mih- verini bütün memleket, nan yeni Avrupa teşkilâtının esa- sı olarak tavsif etmektedirler, İtalya ile Almanyanın mutedil bir hattı hareket ittihaz edecekleri husu- sunğaki kanaat kuvvetlenmektedir. Bazı siyasi müşahidler, bu ihtiyatlı hareket tarzını, Milletler cemiyetinin gelecek toplantısmda oHabeşislanın ilhakını tanıması ümidinden ileri gel- diği suretinde tefsir etmektedirler, (Şark şimendiferlerinin eski pislikleri temizleniyor ) Von Neurathın beyanatı Roma 5 (A.A) — Alman Hariciye nazırı Von Neurath bugün Roma- dan hareket etmiştir. Von Neurath hareketinden evvel, Slefani ajansı- na yaptığı beyanatta ezcümle demiş- tir ki; Almanya ve İtalyaya karşı geni bir iftira dalgasmın estiği bu anda, iftira silâhının gömülerek beynelmi- lel matbuatın milletlerin mukarene- tine çalışmasının bütün Avrupa için şayanı temenni olduğunu söylemek- te tereddüd etmiyorum, Müteakiben Von Neurath Ttalya ile Almanya arasında tecessüs eden karşılıklı anlayışın bir hakikat ha- line geldiğini katiyetle beyan et- miştir, ; Üç ziraat mütehassısı geldi Pancar ekilen sahaları gezerek tedkiklerde bulunacaklar Edirne 5 (A.A.) — Bügün Avrupa- dan şehrimize profesör Romer, Blom ve Husman adında üç mutahassıs gelmiştir. Mutahassıslar memleketi- mizde yirmi gün kadar kalacak ve bu müddet zarfında Alpulludan başlıya- rak Eskişehir, Turhal ve Uşak pancar ekini mıntakalarını oğezeceklerdir. Profesörler buralarda ziraat ve to hum işlerini ve köylümüzün pancar tarlasındaki faaliyetini yakından gö- recek ve şeker fabrikaları ziraat fen ve mücadele memurlarının köylü ile müşterek olan çalışmalarını ve pan- car mahsülünün İstihsal şartlarını tedkik edeceklerdir. —Gazetelerden—