14 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

14 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Şild maçında Dünkü Tar koşusunn iştirak eden atletler, koşunun birincisi yarışı bitirirk en ve koşu başladıktan biraz sonra.. Mevsimin son Galatasaray Beykoza 1-2 yenildi Sarı kırmızı takımda muhacim hattı berbat o Dün Galatasaraya Beykozun göllerini atan Kemal ve Kâzım Haftanm yeğânoe şild maçı dün sa- bah saat on bir buçukta Galatasaray- la Beykoz klüpleri arasında oynandı ve sarı kırmızılılara karğı daima sür- İstanbulsporlu Adnan Akmm ha - kemliği ile yapılan bu kargılaşmaya takımlar gu şekilde çıkmışlardı: Galatasaray: Necmi - Reşad, Suavi, Mustafa, Adnan, Celâl . Necdet, Süley. man, Bülend, Eşfak, Haşim, * Beykoz: Safa - Halid, Bahadır - Sa- deddin, Mehmet, Kemal - Turhan, Bi. M1, Şehap, Galin, Kâzım, Beykoz müdafaasında kesilen Ga- latasaray hücumundan sonra sarı si. yahlılar, ortadan Şahap vasıtasiyle mukabele ettiler. Bu arada Galatasa . Tay müdafi! Reşad şiddetli bir tekme yiyerek sakatlandı ve beş dakika ka - dar oyuna giremedi. Bundan sonra bir iki akm yapmak teşebbüsünde bulu - nan sarı kırmızılıların hücum hattı - nın . son zamanlardaki - beceriksizlik hastalığından kurtulamadığı derhal görüldü, ortada adım atmaya çekinen merkez muhacimle ikl yavaş iç oyun- . Roje Kurtua Ka a Buffalo'da gece maçı Roje 20 yaşlarında bulunuyordu ve İsviçre tabiiyetini iyice kabul ettiğini bildirmesi lâzımgelen mühlet de gelip çatmıştı. İşte, bu sıralarda Urania ta- kımı Parise gelerek, bir gece maçında Rasing takımıyla kargılaştı. Urania, bu maçt 5.8 kaybetti ve Roje de, Del. far, Diyan ve Patadan müteçekkil R sing muavin hattınım o gün fevkalâde bir oyun çıkardığını hatırlamaktadır. bir oyun oynadı cu müteaddid fırsatları heba ederken 10 inci dakikada Şahaptan yerinde bir pas alan Kemal, zaviyeyi bulan bir vuruşla, takımınm birine! sayısını kaydetti. Galatasaraylılar bir an için canlanır gibi oldularaa da çabuk duruldular. Bundan istifade etmesini bilen Beykoz muhacimleri 82 inci dakikada Kâzı , Tzam güzel bir şandeli sayesinde ikinci göllerini de kazandılar. | Birinel devre Galatasaraym gittik. çe artan tazyikı altında fakat netice değişmeden yine onların 20 mağlübi- yetleriyle bitti. İkinci devre İkinci haftayma sarı kırmızılılar şiddetli akınlariyle başladılarsa da sağda Necdetin, Geride de Mustafa i- le Adnanın hazırladığı bulunmaz fir- satları kullanamamakta biribirleriyle yarış eden Haşim ve Bülend, hattâ Sü. leyman bir türlü gol atamıyorlardı. Nihayot 8 inef dakikada bir past & le çeviren Beykoz müdafaası aleyhine verilen penaltıdan Reşad takımmımın şeref sayısını attı. Bu gölle ümitlenen Galatasaraylılar daha canlı oynama . ya başladılar, rakiplerini kendi saha. larma hapsettikleri için müdafiler bile Sadeddin ve Şahap Delfur, bilhassa Uranlanın genç sağ açığını markeye memur edilmişti. F'a- kat buna rağmen Roje mükemmel bir klâs oyuncusu olduğunu göstermek imkânmı buldu ve maçta hazır bulu - nan birçok Fransız klüpleri idarecile. rinin nazarı dikkatini celbetti. Cenev- reli genç Fransız, daha birkaç Paris klübünün, ve bilhassa Sogonun teklif- leriyle karşılaşmıştı. Bu maçtan sonra, Şoşo - tekliflerini daha kat'i bir şekilde tekrarladı. Öyle ki, Roje ve onun gibi Fransız olan sağ iç Lugen hemen İsviçreye dönmediler. Bir müddet sonra da, Soşonun, Urani. aya verdiği gayet basit bir para mu. kabilinde (3.000 frank bile değli) ge- rek Roje, gerekse Lugeni Pariste alı- koyduğu anlaşıldı. Merkez muhacim Roje Kurtua, bunun üzerine İsviçre tabliyetine tamamiyle girmedi. Annesi İlk evvelâ bundan memnun görünme diyse de, oğlunun Pariste daha iyi bir iş bulacağı, ve bir hayli para kazana. cağı kendisine temin edilince fasla 1s- Yar etmedi. - Zaten bu, bayda da ver. mezdi . ve o da Parise geldi, D . Baykosun müdafileri Halid ve Bahadır beecriksiz muhacimelrinin arasına ka- rıştılar, 7 in dakikadaki bir Beykoz akımın- da Kemal Beykozun üçüncü golünü at- mak için ilerlerken kaleci Necmi bü - yük bir fedakârlıkla güzel bir plonjon yaparak gole mâni olduysa da sakatla. marak sahayı tarketti. Markax raumvin Adnan kaleye geçti, böyle olmasına rağmen Galatasaraylılar yine bir oyun tutturdularsa da 2-1lik mağ. lüp vaziyetten kurtulamadılar. ... Galatasaray takımının Salimden mahrum müdafaası aksamadan oyna. dı, buna mukabil hücum hattında Noec- det müstösna, diğerleri tam manasile sıfırdılar, Hele ortada Bülend lüzum - süz bir uvuzdu. Beykozlular, çok canlı bir oyun çı- kardılar, müdafaada Safa Ile Bahadır muavin hattında Sadeddin, akıncılar- dan da Şahap ve Kâzım kusursuzdu . lar, Bilâi ile Sekiz Mehmedin daha fa. vulsuz oynamaya dikkat etmeleri 14 - zımdır. Sart siyahlıları bu büyük muvaffa. kıyetlerinden dolayı tehrik ederiz. EN. ER. üstün | kır koşusu yapıldı Beyoğlu Halkevi tarafından - tertip edilen mevsimin son kır koşusu, dün yapıldı. Havanın pek fena olmasına Tağmen birçok sporcular müsabakaya iştirak etmişlerdi. Yalnız bunlar ara- sında sön zamanlarda kır koşularında daima nazatı dikkati celbeden Sokrat, İstepan, Hüseyin, Artin görünmüyor, her zaman birinciliği alan Galatasa- raylı İbrahim ise, yarışa hasta hasta giriyordu. Bu gerait altmda, 3000 metre üze . rinde yapılan yarış sonunda alman ne. ticeler şunlar oldu: 1 — Serkis (Beyoğlu halkevi), 2 — Hakkı (Beyoğlu halkevi), 3 — İbra . him Galatasaray, 4 — Receb (Güneş), 5 — İzak (Pera). Takım itibariyle: Birinci: Beyoğlu Halkevi (1) pu . van. İkinci: Beyoğlu spor (24), Üçün- cü: (Kasımpaşa) (209) puvanla, dör- düncü: Güneş (35) puvanla. ibrahim niçin üçüncü gelmiş ? Dün akşam bu seneki kır koşuların- da dalma birinci gelen atlet İbrahim- den niçin üçüncü geldiğini izah eden bir mektup aldık, aynen yazıyoruz: Haber gazetesi spor muharrirliğine: Ben, Galatasaray ve milli takım at. — bebi İbmakim Kam, Daye fi kalkamlaim gazetelerde onda başlanacağı ilân edi. len koşusuna girmek üzere 0 saatte depar hattında bulundum. Fakat koşu ancak 40 dakika sonra başladı. Ben de tekrar eşofman yapmak mecburiye - tinde kaldım. Eşofman yaptığım sıra. da evin spor direktörü deparı verdi, beni 300 metre arkadan koşuya gir. meye mecbur biraktı ve — dölayısiyle yarışı ancak üçüncü olarak bitirebil - dim, Arhkadaş ve alâkadarların bu hu- susta tenvirleri için bu mektubumu Galatasaray kalecisi hastahanede Dünkü Beykoz maçında midesine yediği tekmeyle yaralanmış olan Ga- Jatasaray klübü kalecisi Necmi hasta- neye kaldırılmıştır, Yarası bir hayli ağır olan Necmiye ameliyat yapılması muhtemeldir. - 20 defa beynelmilel futbolcu Maamafih yukardaki rakama bakıp | nelmilel maçını da 1933 te, Londrada, aldanmamalı, Urania klübü iki değer Hi oyuncusundan kolay kolay ayrılmak istemedi ve ancak birkaç aylık müza- kerelerden sonra Roje Kurtuayla Lu- gen yeni klüplerine girebildiler. Bu iki oyuncu ilk resmi maçlarını Ekselsyor takımıma — karşı yaptılar. Kurtua oyunun başlangıcında sağ açık mevklinde oynuyordu. Fakat oyunun bitmesine yarım sant kala merkez mu. hacimle yerini değiştirdi ve oyumun yegâne gölünü atarak takımımı saha- dan 1.0 galih çıkardı. Kurtua, yeni klübüne sağ açık ola- rak girmişti. Fakat Sogonun idarecile. rine iyi merkez muhacim oynıyabilece- ğini de söylemeyi unutmadı. Gerek bu maç, gerekse bilâhare yapılan bir ge- ©e maçı Kurtuanmınm hiç de ihmal edil- miyecek bir merkez muhacim de oldu. Bunu ispat etti. Kıisa süren tenkid ve münakaşalardan sonra, Roje Soşonun merkez muhacimi oldu ve bu yeni ye. rini! bir daha terketmedi. İlk Beynelmilel maşt Ertesi futbol mevsiminin başlangı- cmda Roje askerliğe çağrıldı. İlk bey. Ingiltereye karşı, sağaçık mevkiinde yaptı ve Fransa milli takımı bu maçı 41 kaybetti. Kurtuaya bu maç için büyük bir itimad gösterilmiş olduğu halde o, birçok kimseleri inkisarı ha- yale uğrattı. Çünkü formunda değil- di, Bu 1933 mevsiminde Soşo takımı bir hayli zaaf gösterdi ve Fransa şampi. yonasında en fena derecelerden biri- sini aldı. Fakat ertesi esne bu takım adetâ “yıldızlar takımı,, oldu. Ros o. yuncu - antrenör olarak angaje edil. di ve Kurtun, Uranlada beraber çalış- tığı bu değerli elemanım gelişinden son derece memnun göründü, Bundan baka Trello, Pedro, Zabo, Vagner, Pi- no gibi her tarafta tanmmış oyuncular da Sogoya girdiler. O sene Soşo Fran- sa şampiyonluğunu büyük bir farkla kazandı. Kurtuaya gelince, o da 29 gol atmak suretiyle ikinci gol kralı oldu. Bir sene sonra da 35 golle hakikf (gol kralı) oldu. Buğün Fransada son derece sevilen ve beğenilen Kurtua, sürati sayesin . de, rakip takım için büyük bir tehlike olan bir merkez muhacimdir. Rakip gazetenizin spor sütununa WM diler, en derin saygılarımı İbrahim KIR ua kinci kümeler —ii nasimpaşa - : Alınordu - Dün Kadıköyünde yapılan ikindi ı.' me maçında Kasımpaşa ile Altınof du 33 berabere kaldılar. Kıı"'::, lılar bu oyuna dokuz kişilik bir W ile çıkmışlar ve birinci devre Z y tmordunun galibiyeti altımda lenmişti. Anadoluhisar - 3 Beylerbeyi -Z 4 Beşiktaş stadında yapılan ö me maçlarının ilkinde, kümâ“uu, kuvvetli ve şampiyonluğa üzre kımlarından Anadoluhisar ila beyi, Tarık Özerenin hakı karşılaştılar. İlk devre çok oyun oynıyan Beylerbeyinin kimiyeti ile nihayetlendi. Fakat ggf ci devre vaziyetin vahametini hlğ v Kİ Hisarlılar, fevkalüde denecek bİr ğ çıkararak arka arkaya 3 gol yf muvaffak oldular ve neticeyi d€ lece 3.2 kazandılar. Feneryılmaz - 6 Doğansnar . 2 Şeref stadında yapılan iğinti K, maçlarından Feneryılmaz - W y spor maçı 5-2 Feneryılmazın n le bitti. Davutpasa - 5 Oriaköy - 1 yf Şeref stadındaki son ikinti Tp maçında Davutpaşa takımı, rık“ taköyü 5-1 mağlüb etti, Peralı Mço Fenere antrenör oldu u"ı) Fenerbahçelilerin eski an' « Şvengi tekrar angaje ıd:akw velce yazmıştık. £ Aldığımız babere göre Şvenfi' ge laşma yapılamadığından Fener ”jmd ralı Miçoyu antrenör olarak dır. , Şimdiye kadar Pera klübünü H tırmakta bulunan Miçoya yeni sinde başarılar dileriz, ___/ <€ müdafaanm en küçük bir » ya hatasından istifade ıt.md” ’ kesten iyi bildiği gibi, akışlarıŞ ları da fevkalâdedir. Milli takıl, defa oynamıştır. En iyi iki ve Macaristana karşı yaptığ? dir ki, bunların her ikisinde &* sız milli takrmı 2-0 galib gelmif gollerin hepsini de kendisi ’! Bugün yirmi beş yaşlarında yf değerli Fransız oyuncusu dahü ”/ müddet muvaffakıyetle futbol / bilecek bir bünyeye maliktir- 4 başka, insanm sonuna klw"’ <t yüzünden geçinemiyeceğini bildiği için ticarete mıww da da futboldeki kadar mir »