14 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

14 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

h DETEE Dün yarıda kalan müi kümenin Güneş « Alııınoak takımları maçında fotoğr afçımız tarafından alınmış üç güzel enst antane.a Güneş-Alsancak maçı yarıda kaldı Izmirli bir oyuncu hakemin ihraç kararını dinlemeyince oyun tatil edildi Alsancak takımı hükmen mağlüp oldu Millt küme müsabakâları dolayısile #ehrimizde bulunan ve cumartesi günü bahçeye 9-1 yenilen İzmirin Al- Büncak takımı ikinci maçını da dün aşmıyan bir seyirci kütlesi önün. 'de Güneşle yaptı- Ahmet Ademin hakemliği ile oyna: Ban bu müsabakaya takımlar şu kad. Tolariyle çıkmışlardı: Güneş: Cihad - Faruk, Reşad . Ö - Mer, Rısa, İbrahim - Salâhaddin, Ni » Vüzi, Melih, Murad, Rebil Alsancak: Hümi - Cemil, Ai . Ce Ü, Enver, İlyas - Saim, Basri, Sabri, » Hakkı. Yirmi dört saattir yağan yağmura sabahtan itibaren tanzim e - “llmiş olan stadda rüzgâra karşı di . olan Güneşlilerin hücumu İle başlandı ve top bir müddet ortalarda sonra Güneş kalesine kü- 'lr sokuldu. İhıoıin ilk golü inci dakikada Güneş kaleai önün- Öe> Ürmer uzun bir vuruşla topu Me- 'h. Kgeçirdi. Güneş merkez muhacimi Sürati sayesinde rakip müdafileri UÜlatarak günün ilk golünü yerden bir kaydetmiş oldu. BIıııı'l.ııı sonra oyun İki tarafın da hı.rekıtlerıyle, fakat — mültevazin bir Bekilde oynanmaya başladı. Güne- Uzun paslı oynayışına ekseriya len ve kısa paslarla mukabele e . İzmirliler, 10 uncu dakikadan son- Ta hafif bir üstünlük de kurabildiler, A'sancağın golü inci dakikada ortadan sol açığa topu Hakkı güzel ortaladı. Fa. Tuk çeviremediği için Cihad da şaşır- & Bu sırada yetişen sağ iç beraberliği Emin etti. Bu beraberlik, İzmirlileri SOtturdu. Bir gün evvolki 9 gollük —'İ’übiyeUcrh(lcn sonra Güneşe kar. vm beraberliğe erişmek siyah "nııu.ım büyük bir gayret sarfet - 'llınnc sebeb oldu. Top artık Güneş givarından uzaklaşmıyor, fakat ererme giren ve kale ağzında şüt 4 Alsancaklılar, bir türlü ikin- Rollerini atamıyorlardı. unueç'n ikinci golü N.ı 25 inci dakikadan sonra yorulmaya 0yan İzmirliler, bâkimiyeti rakip- ı'“nı kaptırdılar ve bu sırada Rebif. Nr pası ile Melih ikinci golü de Altz. Devre sonlarında İzmirlilerin yi- ;:uudıkhn görüldü. 38 inci dak u Tühim bir tehlike atlatan Gül ..hd dakikada avuta giden topu ge- lla çevirmesi siyah beyazlıların k'll' beraberliği kazanmalarına ve . Gle 9 &2 oldu. İzmir takımınım en iyi mu- İstanbul muhteliti N sanda Atinaya gidiyor _:::hbul futbol mühtelit takımı ni- —lç İlk haftasında ve milli küme * larının seyrini bozmamak Üzere e lstana gidecek ve Atinada ora teliti ile iki maç yapacaktır. '.’Urııbu' muhtelitinin teklifi Yunan B İYonunca kabul edilmiş oldu. | M bu seyahatin kat'ileşmesi için 3Por kurumunun müsaadesi İs. mıntakasmca istenmiştir. .—m tatbik sahasma _".::M Atka mühteliti de indel ziyaret edecek ve 1i- :'::lnn tarihlerinde iki maç yapa- hacimi Saim, fırsattan istifade ede - rek takımma ikinci golü kazandırdı. Oyun tek kale şeklinde ve Güneş aley- hine cereyan ederken ilk devre 2-2 be. raberlikle bitti. Ikinci haltaym İkinel devreye - rüzgâr aleyhinde olmalarına rağmen . İzmirlilerin can- li bir akınıyla başlarndı ve bu hücum Güneş müdafaası tarafından ancak körnerle kesilebildi,. Bu sırada sart oy. nıyan Alsancaklı Resim, hakem tara - fından oyundan çıkarıldı. On kişi kalan İzmirliler, üstünlüğü yine Güneşe terkettiler. Top bundan sonra daha ziyade Alsancak sahasın - da oynanmaya başladı. Güneşin üçüncü ve dördüncü golleri 27 inci dakikada Alsancak aleyhine çekilen kornerde top çamura saplandı- ğından müdafiler uzaklaştıramadılar, Melih yetişerek Üüçüncü, bir dakika sonra da yine Melih dördüncü Güneş göllerini attı. Oyun tekrar başladığı zaman ortadan bir hücum yapan Gü . neşliler, topu Rebilye geçirdiler, Gü - neş sol açığı süratle inerken İzmirli Cemil Melihe bir tekme vurdu. Ha - kem - haklı olarak . bu oyuncuya o. yundan çıkmasını söylediyse de, ne kendisi, ne de yardım etmesi için mü- racaat ettiği takım kaptanı hakeme i- taat etmediklerinden hakem oyunu ta- til etti ve maç da Alsancak akımınm hükmen mağlübiyeti ile neticelendi. Maçın ilk devresi çok güzel ve heye. canlı geçti.. Bütün hatları bozuk oy- kısımda . canla başla ve bilhassa si. nryan Güneşlilere karşı İzmirliler - bu nirlenmeden çok güzel bir oyun çıkar- dılar, Başta Saim olmak Üzere merkez muavin Enver ve her iki müdafi ku- sursuzdular. Hücum hattınm en büyük hatası kale ağzmda ilç ortanın biribir- lerine girmeleri idi. Güneş takımı bu senenin en fena maçımı yaptı, gerek müdafaası gerek. se muavin hattı vazifesini başarama- dr. Hücum hattımda en faal Niyazi |- di, sol tarafta Rebif Murad ve . dört hiç muvaffak olamadı. 0. M. KUTNAK ıwum ,ıaaıaıgoı İ | Izmirlilerin kafile reisi diyor ki : Hakemlerden şikâyetçiyiz Istanbul takımlarından Beşik- taş akıllı, Fener kölü, Güneş ise hakemlerle oynuyor Dünkü maçtan sonna — Alsancak İ Reisi Bay İsmail Haklkı, bir muharririmizin — sorduğu — sualle- ü Te büyük bir nezaketle aşağıdaki ce- vapları vermişti — İstanbulda yaptığınız maçlar hakkındaki düşünceleriniz, maçların idaresiyle otyuncu ve halk halıkında. ki mütaleamız? — Maalesef hiçbir. düşüncem yok. Çünkü bu hakemlerle düşün . H cem olmasına da imkdn yok. Birin- | ci maçta halk aleyhimize tesahürotı H e takımımızın maneviyalı üzerinde H Düyük bir tesir yaptı. İkinci maçta da ayni halkın iltifat ettiler, oyun- :::'WWW söyliyecek deği. — Bugünkü hâdise hakkında mü- taleanız ve bu hususta yapacağınız müracaatlar olacak mıdır? — İzmire gidince Federasyon nez- H dinde protestoda bulunacağız, Ha- g kemin centilmenliğine teşekkür edi- yoruz. Bir oyuncumuzu hiç yoktan cumuza sporculuğa yakışmıyan bir tarsda hitab etmesine tekrar teşek. H kür ediyoruz .Birinci maçı idaresi H çok sayıf bir hakemle, bugünkü ma. çı da gördüğünüz hakemle oynadık. jf Hakemlor hasımlarımıza icab ettiği jt badar yardımda bulundular, Bvvelâ hakemlerimizin şu veya bu klübü tutmak için değil, sportmence hare. — Milli kümedeki takımlar hak- H kında düşünceniz nedir? Ve hangisi ! şampiyon olabilir? — Ben üç takımın maçımı gör- R düm. Beşiktaş, Fenerbahçe, ve Gü . neş. Beşiktaş için en akıllı takım, İf Feneor için çok kötü ve Güneş için de daha iyi bir takım... Fakat ne ya- İf s1k Ti hakemlerle oynuyor diyebili- H rim. gol atmış olmasma rağmen . Melih de İi — Maçlarda hâdisedlerin çıkma . İ| ması için ma gibi tedbirler almak 14. H zımdır? — Evvelâ hakem işinin kökünden halletmek ioab eder, Yoksa bundan İş somra bu hakemlerle her gün yeni f bir hödiseye şahit olabiliriz. Sonra it da spor terbiyesini aşılamak ve her- kesi sportmen yapmıya çalışmak. H Bunu da ancak biz idarecilerin yap- İ ması lümmdır. Şimdi, son dakikada öğrendiğimi- 36 göre, hakem federasyon vasmtasi- el T. S. K. na takımımızın. sahayı terkettiğini bildirmiştir. Bütün se . H yircilerin gözü önünde cereyan eden bir hakikate temas etmeyi isterim, Biz Alsancaklılar sahayı - kat'iyyen terketmedik. Sporculuğa yakışmı. yacak olan bu harekete de tenezeil etmeyis, Yalmız sahada benim ta- vassutumu bile kabul etmeden hake- || 5 min maçe datül etmesi ve kondisinin staddan çıkmamı müsabahanın yarı- da kalmasını intaç etmiş ve bu hd- t elise bicce mürettep hkabul edilmiş - (| N #r. Milift kümenin Ankarada ikinci karşılaşmasını yapan Beşiktaşlılar Munafız- gücünü 7- Ankm 13 (A, A) — Millf küme maçlarına bugün de havanın oldukça soğuk olmazına rağmen gehir stadını dolduran muazzam bir kalabalık önün- de devam olundu. Dünkü karşılaşmasmı 2.0 kazanan Be- şiktaşın bugün kargılaşacağı Muhafız- gücüne kargı alacağı netice merakla bekleniyordu. Fakat bu merak oyun başladığı zaman aşağı yukarı kısmen zall olmuş bulunuyordu. Çünkü Be - giktaş dünkü muvaffakıyetsiz oyunu- nun Ankarada bıraktığı menfi intibar silmek için çok canlı bi rsurette oyuna başladı ve bu başlayışının semeresini elde etmekte gecikmedi. Şeref beşinci dakikada sıkı bir şüt. Je takrmıma ilk sayıyı kazandırdı. Diğer taraftan Muhafızgücü, bugün nedense kendisinde görmeye alışmadı- Kımız İsteksiz ve ahenksiz bir vaziyet. te oynuyor. Hatlarında hiç irtibat yok. Hücum hattını teşkil eden en kıy- metli oyuncuları kale önlerinde maale. sef cok beceriksiz davranryorlar, Halbuki siyah beyaz takım Muha - fızin bu ahenksizliğinden istifade ede- rek sistemli bir oyun tarzı İle hasım kalesini biribirini kovalryan akınları i- Te sıkıştıriyor. Güreş bayramı Ankara, 13 — Güneş klübünün ter- tip ve teşebbüsü ve gehrimizde müte- gekkil Ankaragücü, — Demirçankaya, Harbiye tdmanyurdu ve Muhafızgücü- nün- iştirakleriyle Halkevinde — büyük bör heyecanla ve muvaffakıyetle devam etmekte olan güreş müsabakalarını A- tatürk 9 Mart 938 akşamı yüksek hu- rurlariyle şereflendirmişler ve serbest güreşin tamimini irade buyurmuşlar - dı. Bu hal ve şerefli hâdise Üzerine bu- gün mezkür beş klübün salâhiyetar mümessilleri Güneş klübü merkezinde Güneşliler başkanı Bolu saylavı Cevat Abbas Gürer'in riyaseti altında topla- narak şerefli huzur ve yüksek teşrifle- rinden dolayı Ulu Önder Atatürke şük- ran ve tasimlerini arza ve klüplerinde serbest güreş ekipleri teşkiline ve 9 mart gününü güreş bayramı olarak ka- bule karar vermişlerdir. O yendiler 20 inci dakikada Şerefin yine sıkı bir gütü Muhafız ağlarma takıldı. Bir dakika sonra da Muzaffer Muhafız kalesine üçüncü golü yapmaya muvaf- fak oldu. Muhafız takımı Beşiktaşın müessir ve hâkim oyunu kargısında çok daha ağır bir mağlübiyete uğramamak için biraz canlanır gibi göründü. Fakat ne yazık ki, yaptıkları bütün hücumlar, hiç fırsatçı olmryan akıncılarının elda ettikleri gol vaziyetlerini kullanama . maları yüzünden daima neticesiz kal- d. Öyle ki, mütcaddid defalar boş kale veya kaleci ile karşılaşan Muhafızgü. «ü muhacimleri ayaklarmdak! topu ya dışarı veyahut kalecinin kucağına - tarak emsalsiz fırsatlarm kaybına se, bebiyet veriyorlardı. Galibiyeti aşağı yukarı garantilemiş bulunan Beşiktaş rahat ve taktik bir oyunla tekrar Muhafız kalesini zorla- maya başladı. 80 uncu dakikada Şerefin sıkı bir vuruşu ile dördüncü ve 36 mer dakikâar da, kale önlerinde husule gelen bir kargaşalıktan istifade eden Rıdvanın ayağıyla bir gol daha yapan Beşiktaş devreyi 5-0 lehina bitirdi. İkinci devre başladığı vakit Beşik- taşın güzel oyununa mukabil, Muha . fizm aynı bozuk oyununa terarla des vam etmekte olduğu görülüyordu. Bu devrede de günün talihli oyun. cusu Şeref 13 ve 40 meı dakikalarda İki sayı daha yaparak gol adedini 7 ye çıkarmıştı. Bon beş dakika büyük bir enerji YA le harekete geçen Muhafızm lehine ce. reyan ettiyse de netlce üzerinde bir değişiklik olmadığından maç 7-0 Be- şiktaşm galibiyeti ile nihayetlendi. Beyoğlu Halkevinde Eskrim müsabakaları Beyoğlu halkevinden: 1 —— Spor gubemiz federe ve ;mlıl federe bilümum amatör eskrimcilere açık olmak Üzere 937-938 senesi için bir eskrim şampiyonası tertib etmek. tedir. 2 — Müsabakalar, 26 Mart 938 cu- martesi günü saat 16 da Evimizin sa. lonunda başlıyacak, üç silâh Üzerinden (kılıç, epe, flöre) den yapılacaktır. 3 — Kaydolunmak için &por komite. sine müracaat edilmesi lâzımdır. Mü . sabakaların kaydı 20 art 938 pazar gü- nü saat 20 de kapanacaktır. 4 — Müsabıklara ferd itibariyle do- rece verilecek, her silâhm şampiyonla- rma birer kupa verilecektir. Müsabık ve seyircilerden kaydiye veya duhuliye olarak hiçbir para alım- maryacaktır. 5 — Eskrimciler müptedi ve tecrli. beli olmak Üzere Iki smrfa ıyrılıeıl lardır. Müptediler arasında yapılacak mü, sabakalarda, her üç silâhin grup fi nalistleri, tecrübeliler arasındaki mü -« sabakalara dahi) olmak hakkını kaza: nacaklardır. 6 — Müsabakalarda beynelmilel c6: krim nisamnamesi tatbik edileceli, müsabaka fikstürü 24 Mart 938 per lara dağıtılacaktır,