1 Nisan 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 5

1 Nisan 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 5

Tekılâbın idealajis Gençnesil meselesi Şevker Süreyya İtalyada bir faşist lideri bir “Balilla,, ya soruyor: |(1) Daoçenin Buğday siyaseti nedir? Balilla, Faşist liderinin sualine derhal cevap veriyor: — Doçenin buğday siyaseti, yiyeceği buğdayın bir kısmını hariçten getiren İtalyayı, kendi buğdayımı kendi yetiştiren memleket haline getirmektir. Çünkü Faşist İtalya, yiyeceği ekmeği başkalarının elinden kabul edemez! ,, Bundan sonra Balilla, bu siyasetin proğram haline getirilmiş tatbik maddelerini; kurutulacak bataklıkları, açılacak Funda- lıkları sayıyor. Filvaki, gerek Doçenin buğday siyaseti, gerek Balillanın cevabı basittir. Fakat zaten işin güzelliği de, milli siyasetin bir mühim unsurunun, böyle 14 yaşındaki bir Balillanın dilinde bile, üç satırlık bir düstur şeklinde ifadesini bulacak kadar kristalleşmiş ve basitleştirilmiş olmasında değil midir? Balilladan bu cevabı alan lider biliyor ki, İtalyanm en şimal nahiyesindeki Karentiya yaylasından, Kalabriya yarım adası- nın en cenup ucuna kadar, memleketin her moktasında her Balilla bu suale böyle cevap verir. & - Ismet Paşanın 1930 yazında Sivas istasyonundaki nutkunu hatırlıyoruz: lk Tokomatifin vardığı noktaya bir büyük tâk yapılmıştı ve tâkm üzerinde şu kelimeler vardı: — Dumlupınar... Lozan... Sivas... ve daha ileri.....,, Dumlupınarı, Lozanı birer birer gyeçip Sivasa gelen Başvekil, bu çıplak Anadolu platformunda ve yakıcı bir yayla güneşi altında, kendi demiryolu siyasetini izah ediyordu. Alnı terden yanıyor, sesi susuzluktan bunalıyordu. Methul ufuklara karşı sıkılan yumruklarında, bir eseri çamurlara (D Faşist gençlik teşkilâcında bir derece