1 Nisan 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 8

1 Nisan 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 8

Âsi gençlik, nizamı bozan ve nizama uymayan gençlik, ancak kendi haline terkolunan gençliktir. Kendi haline terkolunan, yani sokağın, zevk ve duygu anarşisinin eline başı boş bıra- kılan bir genç neslin eğer günün birinde, hayatında avârelik ve düşüncelerinde bir takım iman teşettütleri görülürse, bu- rada müttehim olan, hiçbir zaman genç neslin kendisi değildir. Yoksa genç nesilda verileni almak ve kendini tatmin edene inanmak, adeta bir insiyak halinde yaşar. Türkiyede genç neslin, bilhassa mektep haricinde kalan genç kalabalığının, bütün prensipleri üstünde mutabık kalınmış ve bü prensiplerin tatbik yolları teferruatiyle tayin olunmuş bir gençlik hareketi içine alınması zamanı gelmiştir . 4-Nisan-Cuma günü Ankara Halkevinde verilen Konferans (1)| bu hareketin hayırlı bir başlangıcı olabilir. Gençliğin yetişti- rilmesi işine müdahale etmenin, genç neslin müttehit bir ter- biye sistemi altma alınmasının esbabı mucibesini ve bu terbi- yenin milli mahiyetini tespiteden bu konferansı gemiş ve plânlı bir gençlik faaliyetinin takibetmesi kabildir. Bu faaliyetin ilk kademesini, genç neslin hazırlanması hare- ketinin bütün müdir fikirlerini konkre prensipler halinde tespitedecek olan ve hu prensiplerin hayata tatbik tekniğini, günün usullerine ve icaplarına göre veren bir program vücude getirilmesi teşkileder. Millet içindeki kültür hareketlerini mer- kezleştirmek ve istikametlendirmek gayesini istihdafeden Halkevleri programının böyle geniş manalı bir "Gençliği ye- tiştirme,, faaliyeti için kâfi olmadığı tabiidir. Genç nesli inkılâp esaslarına göre hazırlama ve yetiştirme işinin, memle- ketin en yüksek idare ve kontrol cihazlarına merbut, müşta- kil bir faaliyet halinde teşkilâtlandırılması ve genç neslin siyasi terbiyesinin bu teşkilâttan istenilmesi zarureti vardır. Milli inkılâbın prensiplerini kendine ahlâk edinmiş, memleketi yaşatmak ve ilerletmek meseleleri içinde yuğurulmuş ve ye- tişmiş bir genç nesil, ancak böyle devamlı ve sistemli bir siyası terbiye faaliyeti içinde yelişebilir. Bu siyasi terbiyenin mevzuu, günlük mücadeleleri değil, milli siyasetin istikbale şâmil ana prensiplerini ve bu prensiplerin inkişaf istikamstlerini vermektir. () Halk fırkası idare heyeti azasındar Bölü meb'uzu Hasan Cemil bey tarafından (Gençlik nasıl yöcüşürilir) mevzun erralında vezilmişüir. 8