8 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

8 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

m a; MİLLİYET PEŞE ME © çalışmak hususundakı gayret ve inhimakinizi kesmemeli, ailenizle beraber geçirdiğiniz kısa zamanlarda onların da neş'esinin kaçmasına sebebiyet vermemelidir. ADALİN tabletleri kullanarak sinirlerinizi teskin ediniz! Bu suretle işlerinize daha eyi bakabilecek, daha neş'eli bulunacak ve daha çok çalışabileceksiniz! Sizinle -temas edenler sizden daha fazla memnun kalacaklar, herkes siz? daha ziyade sevecek ve teşebbüslerinizde daha ziyade muvaffak olacaksınız | / tabletleri. ECZANELERDEN REÇETE İLE ALINABİLİR İp Karaciğer, Mide, barsak, taş ve kum hastalıklarına TUZLA İÇMELERİ 30 - 820 - 9,30 - 1140 da Hlaydurpaşaya hareket ın trenleri ve Cuma sabahları ilâveten 7 vapuranun kadar giderler. İçmelerden son ten 15,55 dir. Köprüden eden vapu, irtai membi Açık Arttırma İle Satış İlânı Mersin Ziraat Bankasından: Sıra Mahallesi O Mevkii © Cinsi Emlâk Maliyede Mubam | No, No, vir K.Lira men K. | 192 Mahmudiye Yet bar Taki Arsa 20 M2Bilâ O 700 193 - » Arsa 29 ” 0 700 194 ” > Ara29 ” ” O. 700 195 . ” Arsa29 ” ” 0 700 196 ” z Arsa29 ” ” O 700 197 Osmaniye © Şosa üzeri ma S.D. 0 1,750 198 Gözne K. Aşağı gözne Hasrmsl. DT 0 2450 199 ” ” Hane ma 12 D. Tarla 0 700 200 ” ” Hane ma 12 D. Tarla 0 850 1 — Yukarıda evsafı yazılı Gayrimübadil emvali 25 Ağus- tos 932 tarihinden itibaren açık arttırma ve peşin para ile müza- yedeye çıkarılmıştır. Haziran 928 tarihli talimatnamedeki eşkâ- le göre hak sahiplerine verilmiş olan gayrimübadil bonoları da nakit makamında kabul olunur. 2 — Mezkür emlâkin ihalesi on beş eylül 932 perşembe gü- nü saat onda Mersin Ziraat bankası binasında müteşekkil heyet huzurunda yapılacaktır. Taliplerin muayyen vakitte müzayede mahallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri lâzımdır. 3 — Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesini müzayede saatinden ev- vel banka veznesine yatırılıp teminat makbuzu alınmış olması icap eder. 4 — Satış ve müzayede şeraitini anlamak ve daha ziyade tafsilât almek isteyenler Bankada Yunan emvali servisine mü- racaat edebilirler. (4078) Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi 14406 lira 88 kuruştan ibaret Ankara - A- yaş yolundaki taş ihzaratı kapalı zarf usulile münakasaya kon- 1d ($ Seri Türk Merkez Kumandanlığı mü- €ss€satı ihtiyacı için 2891 ton lâva maden kömürünün 18 Ey- lâl 932 cumartesi günü saat 14,30 da kapalı zarfla münaka- sasi yapılacaktır. — “| şrtnamesini görmek — için ber gün ve muayyen saatinden ev- İ vel teklif mektuplarile komisyo numuza müracaatları, (160) (4159) sesatı ithiyacı için 23000 kilo gaz 10 Eylül 932 cumartesi gü mü saat 14 buçukta kapalı zarf la münakasasi yapılacaktır. Ta liplerin şrtnamesini görmek i- çin her gün ve münakasaya tirak için de muayyen sai den evvel teklif mektuplarile Tophanede Merkez Kumandan alma komisyonuna rr. 9 (161) (4180) Şi Harp Akademisi hayvanatı ihtiyacı için 200 ton arpa kapa- İı zarf suretile satım almacak- tır. Münakasası 25 eylül 932 Pazar günü saat 1430 da Top- hanede merkez kumandanlığı muştur, 2 — Yevmi ihale 15-9-932 perşembe günü saat on beşte vi- lâyet daimi encümeninde icra olunacaktır. 3 — Talipler münakasa kanunu veçhile yevmi ihaleden yüz | de 7.5 nisbetinde 1081 liralık teminat ve teklif mektuplarını ve Ticaret odasmdan musaddak iktidarı mali vesikalarını Encüme- ni Daimi riyasetine tevdi etmiş bulunmalıdırlar. 4 — Keşif, şartname ve sair evrakını tetkik etmek isteyen- lerin her gün Başmühendisliğe müracaat edebilecekleri ilân olumur, (44T3) Tekirdağ Vilâyeti Daimi Encümeninden: 11,120 lira 20 kuruş bedeli keşifli Saray ve Çerkes köy yolu üzerinde bulunan Manika köprüsünün tamiri 21-8-932 tarihinden 11/9/932 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 1 — Şartname, keşifname ve proje sureti musaddakaları Vilâyet yolları Başmühendisliğinden istihsal olunacaktır. 2 — İhalei kat'iye 11/9/932 cumartesi (günü saat 16 da Daimi Encümenince icra kılınacaktır. 3 — Talipler (661) numaralı müzayede. münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesindeki izahat dairesinde tanzim ede- cekleri teklif mektuplarına yüzde yedi buçük nisbetinde teminatı | muvakkateye ait makbuz ilmühaberi veya banka kefaletnamesile inşaatta istihdam edecekleri Fen memurunun bir dairei resmiye- den musaddak vesikasını lefederek yevmi ihaleden evvel makamı satım alma komisyonunda icra kılınacaktır, Taliplerin şartna- mesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de şartnamesi veçhile hazırlaya- cakları teklif mektuplarını iha- le gününün musyyen vaktinde komisyon riyasetine v. (36) (4519) ... Gülhane hastahanesi ihtiya- c için iki yüz yirmi beş kilo beyaz yağlı boya pa- zarlıkla almacaktır. Pazarlık 10 Eylül 932 cumartesi günü saat 10 dan 12 ye kadar icra edi lecektir. Talip olanlar nümune mak üzere her gün ve pazarlık günü de Tophanede Merkez K. komisyonunda temi i Bikte bulunmaları. pi İstanbul Dikim Evi ihtiyacı için dört muhtelif” renkte 800 metre çuha pazarlıkla almacak tır. Pazarlığı 10 Eylül 932 co- martesi günü saat 15 te Topha nede Merkez Kumandanlığı sa- tmalma komisyonunda yapıla- caktır. Taliplerin evsaf ve şera ümuneyi ““rmek üzere ber gün ve muay;cı saatinde de teminatlarile birlikte komis- vilâyete göndermeleri lâzımdır 44445) yona müracaatları, (55) (4574) Darıca ve Eskihisar'da # “Aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketi ve ZEYTİN . BURNU'nda bean em ve Kireci Anonim Şirketi” mamulâtı olan üper Aslan,, “Süpersiman,, ın İstimalile atideki fevaidi temin elmiş olursunuz. - P Yüksek mukavemetler Tahta kaplamada büyük tasarruf ANADOLU 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ihtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (* 60)ı Türkler elindedir Türkiye İş Bankası tarafından teşkii olunmuştur. müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirketidir. acentalarının hepsi Türktür. Türkiyenin en mühim müesseselerinin ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 ! Kum Satınalma kom. ilânları liplerin | İŞILK, ORTA VE LİSE KISIMLARINI HAVİDİR. Merkez Kumandanlığı zeö00 | Vakit kazanmak Emniyet | | Sigorta Şirketi İdare meclisi ve Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen » Kır Sokak Yeni Mektep - İlk - Orta kısımları - Serbes lisan P. ül kaydına başlandı. Her gün 9 dan 12 ve kadar müracaat kabul olunur. m. Kız ve erkek — Leyli ve Nehari İstiklal Lisesi Bütün sınıfları mevcuttur. KAYIT MUAMELESİNE BAŞLANMIŞTIR. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat olunabilir. ŞEHZADEBASI POLİS MERKEZİ ARKASINDA Telefon : 22594 ARNAVUTKÖY Amerikan Kız Koleji 19 Eylül pazartesi günü açılıyor Kayıt için müracaatlar Salı ve Cuma günleri öğleden evel kabul olunur. Beyoğlu İngiliz Kız Mektebi Beyoğlu İngiliz Kız Mektebi 19 Eylül Pazartesi günü ted- Fisata balayacaktır. Kayıt muamelesi için her gün cuma ve pa- zardan maada saat 10 dan 1230 a kdar mektep müdiriyetine mürcaat olunması. Nafia vekâletinden: ! Nami; İzzet; Alâeddin Beyler ve Dr, Suat Hanım. | Van Posta Telgraf Başmüdürlüğünden: | nakliyat yapmak şartile iki şekil üzerinden münakasaya konulan zayede ile ve bir sene müddetle icara verilecektir. Müzayede 18- 9-932 tarihine müsadif Pazar günü saat 15 te yapılacaktır. Ta“ -| lere 15 kuruşluk pul yapıştırarak imza etmeleri ve 200 lira temi" Ulukışla - Boğazköprü hattının noksan kalmış olan ray fer- şiyatı ile inşaatı kapal: zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 22/9/932 tarihine müsadif perşembe gürü saat 15 te Nafia Vekâleti müsteşarlık makamda icra edilecektir. Münakasa şartnamesinin 4 ncü maddesinde tasrih edilen iktidar ve evsafı haiz olup ta münakasaya iştirak edecek olan taliplerin münakasa've ihalât kanununun 10 ncu maddesinin tarifatı daire sinde tanzim edecekleri teklifnamelerile teminatı muvskkate ve cari seneye ait ticaret odası vesikalarını ayni gün ve saatte mü- nakasa komisyonu riyasetine tevdi etmiş bulunmaları lâzımdır. Taliplerin bu husustaki şartnameleri ve teferruatını ellişer lira mukabilinde Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım Müdürlü ğünden, İstanbul'da Haydarpaşa'da Liman işleri Müdürlüğün- den tedühlç edebilirler, (4425) Yüksek Mühendis Mektebi Kaydı Kabul Muamelesi: Yüksek Mühendis mektetbinin 932 - 933 tedris senesi kaydı kabul müamelesine 1 eylül 932 perşembe gümü saat 9 dan 22 ey- lâl 932 perşembe günü saat 16 ya kadar cumadan maada her gün saat 9 ile 16 arasında Dolmabahçede Gümüşsuyunda mektep bi- nasında devam edileceği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. (4441) ait 10,000 adet takvim tabettirileceğinden tab'a talip olacakları" müteşekkil Tayyare Cemiyeti mübayaat komisyonuna müracaai” Den 1000 liradan fazla kıymette bulunan muhtelif cins defterlerl€ evrakı matbua ilân tarihinden itibaren 20 gün müddetle münak#” saya konulmuştur. Defterlerin envaımı ve şeraitini öğrenmek Kp gin İstanbulda Maarif Vekâleti Levazım memurluğuna, Erzw Bur. Son Hafta Büyük" AT YARIŞLARI 9 Eylül saat 15 te Veliefendide yapılacaktır. Mevsimin en mühim yarışıdır. Nişantaşı İngiliz High SCHOOL ERKEK MEKTEBİ Kayıt ve kabul muamelesi Cuma ve Pazardan maada hergün saat (10) ile (1) arasında icra edilir. Tedrisata 22 Eylül saat (9) da başlanacaktır. Telefon: Beyoğlu 1078 İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Mektebimiz dahilinde açılan orta mektep kadrosunda mül- ga Çemberlitaş ile diğer mekteplerden naklen gelen memur v€ muallimlerden adresleri malüm olmayan ve aşağıda isimleri yazi İk bulunan zevat ile muallim mektebi bütün musllimlerinin Ey- lâlün 10 ncu cumartesi gnüü saat 10 da mektepte hazır bulunma ları ehemmiyetle rica olunur. Cevdet, Hamdi, Emin. Tacettin, Saim, Ekrem; Muzaffer (4665) Ziraat Vekâletinden: Ankara Yüksek Zıraat ve Baytar Ensti edilecek olan dershaneler, yatakhaneler, kü nu; Rektörlük ve memurin dairesi binasının inşasi ZI gün müd- detle kapalı zarf usulü ile mün. vazolunmuştur. Mezkür inşaatın münakasa şartnamesi, mukavelenamesir umumi şartname, umumi şartname lâyihası, vahidi fiat listesi ve plânları (50) elli lira mukabilinde Ziraat İşleri Urum Müdürlü- günden almacaktır. Her talip münakasa şartnamesinde zikredildiği veçhile eh- liyeti fenniye ve kudreti maliyesini tevsik eden vesikaları ko- misyona ibraz etmeğe mecburdur. Taliplerin kendi teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuğu nisbtinde teminatı muvakkatesile birlikte günü olan 14 Eylâl 1932 tarihine mi if çarşamba günü saat 15 te Vekâlet inşaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. (4261) leri civarında inşa iphane. yemek salo- Je Yazın kamyon ve kışm hayvanla ve yahut yaz, kış hayvanla haftada iki seferli ve her seferin mecmuu şikleti 600 kilo olan ve 650 lira bedeli sabıklı Van - Bitlis postasi kamyonla bin yüz İira ve hayvanla dokuz yüz lira bedelle pey altına alınmış ve bedelin fahiş bulunmasına binaen bir ay müddetle pazarlık suretile teni dit edilmiştir. Taliplerin dal yade malümat almak istiyenleriğ Başmüdiriyetimize müracaatları, (4328) İ Evkaf müdiriyeti ilânları İ Anadoluhisarında Çavuşbaşı çiftliğinde eski çiftlik binasi ile eski ağıl üzerinde mevcut takriben kırk bin kiremit müzayede suretile satılacaktır, 19 Eylül 932 tarihine müsadif pazartesi günü ihalei kat'iyesi icra kılınacağından taliplerin yevmi mez* kürda çiftlikte Evkaf Memuruna müracaatları ilân olunur. (4323) Terkosta Elecik vakıf ormanlarının otlakiyesi üç sene müddetle müzayedeye konulmuştur. Talip olanlarin 19Eylül 932 pazartesi günü saat on beşe kadar İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Orman ve Arazi kalemine müracaatları, (4324) Devlet Demiryolları idaresi ilânları Haydarpaşa geçidinde bulunan 188 No. lı dükkân aleni mü liplerin tarihi mezkürda İşletme müfettişliğinde hazır bulunma" Tarı lâzımdır. Bu hususta fazla malümat almak isteyenler Hay darpaşa Gar Müdürlüğüne müracaatla buna müteallik şartname nat akçesile müzayede gününde İşletme makamında hazır bulun maları ilân olunur. (4658) Tayyare Cemiyeti mübayaat Komisyonundan: Şartnamesi veçhile 1933 senesi için piyango müdürlüğüne pey akçeleri ile birlikte 10-9.932 cumartesi günü saat 15 te: Keza: Şartnamesi veçhile 52 ton yerli maden kömürü mü” bayaa edileceğinden itaya talip olacakların pey akçeleri ile bir” lite 12-9-932 pazartesi günü saatl5 te piyango müdürlüğünde ları. (4645) “Erzurum Maarif Müdürlüğünden: Error Viliyeti iadlitepleri için aİmacak olan ve tahrif rum'da Maarif müdürlüğüne müracaatta bulunmaları ilân olu” (4310) MİLLİYET MA'