27 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Taksimde çifte kambur Dün geçerken gördüm: Taksimdeki umumi halânın yanıba- > bir inşaat var. Ne olduğunu tah- etmedim, tahkikata da lüzum görmedim. Yalnız muhakkak olan ş0- Yin, orada bir bina, veya herhangi bir #eyin ihdasıdır. Belki de bu, Terkos için yapılacağı söylenen terfi havuzu, yahut su deposudur. yapırıasında Abidemizi ihtiya ve dem bu itibarla bizim için ölvi ve kıymeti haiz bulunan bu meydanın yambaşında umumi bir halânın bugü- ne kadar beka ve mevcudiyetine mü- saade etmek kadar hatalı bir iş ta- savvur olunamaz. umumi halâ- lara ihtiyacı olduğunu inkâr edenler. den değiliz. Hattâ şehircilik noktaina- zarından maalesef ecdadımızdan çok geri olduğumuzu da muterifiz. Onlar yaptırdıkları camiden mescide kadar her şeyin yanıbaşında bir de umumi halâ açmağı ihmal etmemişlerdir. Bu hususta hâlâ onlardır ki memlekette umumi ihtiyaca cevap veriyorlar. Be- lediyenin, bu da benim eeerimdir diye göstereceği bir iki ufaktefek müstesna Taksimdeki binadan başka bir şeyi yoktur. Oradan © istifade de zannıma göre bir para tediyesini İ- cap ettirmesi itibarile umumiyeti kıs- men lâfzidir. Sabık Şehremaneti, bu binayı ih- das ettiği zaman, meydanın şehrin herhangi alelâde meydanından farkı yoktu. t o meydana Cümhuriyet meydanı ismi izafe edildikten, üstelik merkezine Cümhuriyet ( âbidesi de rekzedildikten sonra bu ora da bugüne kadar mevcudiyetine nasıl müsaade ve (müsamaha edilmiştir, hayret ederiz. Bu binanm, meydanm yetişmiyormuş gibi şimdi de bir de onun yanında başka bir bi- nanın ihdası, nasıl tecviz olunuyor mü- tenccibiz. Özrü kabahatinden büyük sözüme bundan güzel bir misal bul- mak müşküldür. Bu, bir kelime ile kambur üstüne kambur demektir. Hatanın neresinden © dönülürse kârdır. Bugün yapılacak iş te, bu ye- ni nın inşatını derhal durdurmak şöyle dursun, yanımdaki umumi belâ- yıda yıktırarak meydanın şerefini kurtarmak! A iğ © civarda umumi bir helây: varsa, oyeri bu meydanda deği her halde mücavir sokaklardan birinde bulmalıdır. Bugüne kadar böyle bir çirkinli- ğin devamma müsaade etmeği bir gaf let addetsek bile bundan sonra buna göz yummağı ve gaflette ısrarı şehir namma en büyük bir kabahat telâkki etmekten kendimizi alamayız. Esasen Belediye Reisimizin ruhan nezahetini yakından takdir ettiğimiz cihetle, onun da bu iki kamburlü mabzurun ortadan kaldırılması emri ni vermekte istical göstereceğini kuv vetle tahmin ediyoruz. Salâhattin ENİS Fransız sanayi grupu geliyor Fransız sanayi erbabından mürekkep, mühim bir gurupun memleketimizde tetkikat yapmağa gelecekleri yazılmış- U. Heyet, gelecek hafta içimde beklen mektedir. Fransız sanayicileri, İstanbuldan maada İzmir, Bursa, Ankara ve Yalo- vayi gezecekler ve her şehirde üçer dör. der gün kalarak tetkikatta bulunacak- lar, Türk sanayicileri ve ticaret odala- rile temas ve yerli fabrikaları ziyaret edeceklerdir. eni Felemenk sefaretinde resmi kabul 3) ağustos, Felemenk kraliçesi Vil. belmina Hazretlerinin isim gününe te sadüf etmektedir. O gün e Fele- menk maslahatgüzarlığında bir resmi kabul tertip edilmiştir. Miazlahatyüzar M. Sloolen, sefa retbanede Felemenk tebeasının tebrik» Terini kabul edecektir. (İş Bankasından alınan cetveldir) 24 AĞUSTOS 1933 Akşam Fiatları 1 Tah: e mi ÇEK FİATLARI 1206 $ Pr M6 6515 3,05 8965 628775 24425 6746 Amsterdam 17 NUKUT (Sat) Kuruş Viyana Mineirik Berlin Zet Poşte Belgrat Bükreş Moskova ME. Fransız 1 Sille, Av 1 İnteri'n yn 20 Liret 20 1. Belçika 2) Brahni 20 1 İeviçre 20 Lava 21 Kur. Cek 1 Florin, tn EerPFRİZ sz ğü Ekonomi Maden kömürleri İstihsal ve ihracatımızda tezayüt var 928 senesinde bir milyon tona bile baliğ olmıyan maden kömürü istihsa- lâtımız son senelerde tezayüt o göster- miş, 931 de 1,115,887 tonu bulmuş, ge- sene bir buçuk milyon tonu, eri Kıymet itibarile de maden kömürü istihsalitmız 928 senesinde ancak 2,5 milyon lira iken geçen sene 10 milyonu tanbul limanından daha ucuz satılmak- Yeni hazırlanmakta bulunan maadin nizamanmesine bu gibi hallere karşı bazı maddeler konulacaktır. ti istihlâkimiz 700 bin ton olduğuna gö re ihtiyacımızı obeilğan temine kali. dir. İstanbul piyasasında tetkikat Fransadan ithal edilecek mallar Fransa ile aramızdaki son itilâf ma- geçilmek üzere Me Bankasmen bazı esaslar tesbit edilmiş- tir, Odanın tetkikatı Istanbul Etbba odası, odaya yazıl. #mş olan doktorlar üzerinde tetkikat yapmış, neticede Istanbulda (çalışan doktor ve bazılarının ka- man hükümlerini bugüne kadar yerine eetimedillerini görmüştür. imi tesbit emişli Gl Kli GEMLN dalğiler mahkemeye verilecektir. Demir variller Zeytin yağı ihracında kındaki ili senelik muafiyet | müddeli bir sene daha uzatılmıştır. Berezilya ile anlaşma Brezilya hükümetile yapılan son ti- cari anlaşma, alâkadar şehrimiz matma tebliğ edilmiştir. Bu anlaşma ile, Brezilyadan gelecek mallara en ziyade müsandeyo o mazhar mal muamelesi tatbik edilecektir. Gümrüklerde Muhacirlerin getirdikleri şekerler Bir refikimiz, Bulgaristandan ge- len muhacirlerin beraberlerinde vagon- larla şeker getirerek gümrük resmin- den müstesna tutulan bu mallarını piya- saya çıkarıp ucuz sattıkları için şeker tacirlerinin şikâyetlerini mucip oldu- | ri ğunu yazmıştır. Gümrükler Başmü- dürlüğünden aldığımız malümala göre, muhacirlerin beraberlerinde getirebil- dilleri eşyanın kıymeti beş bin lirayi geçmemektedir. Buna da kansnen mü- sane edilmektedir. Muhacir eşyasının nelerden ibaret bulunduğunun tesbiti- ne ayrıca lüzum görülmemektedir. Gümrükte alınan oktruva resmi Belediyenin, oktruya resmi yerine gümrük resmine ilâveten gümrüklerce tahsil edilmekte olan yüzde onlardan bir kısmının verilmesi için teşebbüsat- Ziraat Bankasına yatırmaktadır. Velü- let, sene sonunda bu paralar, nüfas- ları nispetinde belediyelere taksim et decektir. Yeni gümrük tarifeleri 2 i gümrük tarifelerinden 1 eylül den itibaren (tatbik edilecek kısımları için lâzım gelen hazırlıklar yapılmış- tir, Aramızda üç aylık muvakkat an- laşmalar bulunan | memleketler mevad- dma yeni tarife hükümleri tatbik olu- nacaktır. Aramızda ticaret | itilâfları mevcut bulunan mevad- dna da altıay sonra yeni tarife hüküm- leri tatbika başlanacaktır. Şehadetnamelerde Hima- yeietfal pulu yak yel orta mektepleri ise ve yük sek mektepleri; şehadet- Takas kaldırıldıktan sonra Takas sisteminin kaldırılması üzeri- aa em Pe ve vekâletlerie takas mukavelesi yapmış olanların takas muameleleri de bu su- rete Takasın ilgası, hariç piyatalarda Türk malının iyi mevki tutmasına mües- tör olacaktır. MİLİ LİYET PAZAR 2 AĞUSTOS 15... Belediyede mmm Hazırlıklar Cümhuriyet meydanların- da söylenecek nutuklar 29 teşrinievvel cümhuriyetin onun- cu yıl dönümünde yapılacak büyük me- hazırlamaktı yecek zevatın isimleri gelecek içtimada tesbit edilecektir. 30 ağustos zafer ve tayyare bayra- elen hazırlıklar ilanal ©- Yıkılacak binalar kapı tramvay yerine gelirken bulunan bir açılan bacaların hal kapatılması ülümişür. Tepebaşı bahçesi Tepebaşı bahçesi müsteciri ile bele ihtilâr çinde binada beş bin liralık tamirat ya- pacaktır. Mahkemelerde Kuyumcuları.bile nasıl dolandırıyorlarmış? Garip bir dolandırıcılık davası Dün ikinci ceza mahkemesinde ga- bir dolandırıcılık davası rüyet m mazmunları Savik e iki kişidir. — Savik gençtir, Artin ihtiyardır. Bunlar ik kaympeder - damat rolü oynamışlar ve sarraf Sampat Efendiden altı, sar- raf Vasii Efendiden 4, sarraf Artin Efendiden 7 beşibiryerde ile kuyumcu Efendiden iki çift papağan ga- gası küps ve bir gül yüzük dolandı mışlardır. Bunlardan başka o dolandı- nlenlar içerisinde Abdülgaffar Efem di ile Evronika Hanım da vardır. Fa- kat mahkemeye gelmemişlerdir. Dolandrulanların anlattıklarına gö- re bu maznunlar bir çantaya üstüne ye altma birer liralık © evrakınaktiye koyulmuş kâğıt destelerini para pake- t gibi doldurmuşlar, bu sarraf dük- kânlarına gitmişler ve çantayı açıp pazarlığa girmişler, fiatlerde uyuşul- duktan sonra gözterelim,, diyerek beşibiryerdeleri almışlar, pa- ra çantasını avdette hesap görülmek üzere dükkânda bırakmıslar ve bir da ha da avdet etmemişlerdir. Bu yağlı müşteriler avdı dükkân sahipleri polise müracaat et- mişler, para çantasını açtırrmışlar, için de altına ve üstüne birer liralık para konulmuş, kâğıt desteleri görünce do- Yandınldıklarını anlayıp takibata baş- lar a Muhtelif karakollara böyle para do | lu çantalar bırakılarak yapılan #0y- klar çoğalınca zabıtanın bir kişi üzerinde şüpheleri toplanmış, ve arana tarana Savik, sonra da suç or- tağı Artin ele geçirilmişlerdir. Dünkü davada bütün davacılar davalarını ve başlarına geleni anlatmışlardır. Hâkim Savik'e ne diyeceğini sardu- ğu zaman Savik büyük bir cüret ve küntahlıkla — Zaten sabıkalıyım ireiz Bey. Yap- Muhakeme şahit celbi için 4 eylüle bırakılmıştır. Bir muhtelis memur mahküm oldu Beyoğlu Belediye dairesinde memur iken ihtilâs suretile zimmetine 98 Jira 40 kuruş geçirmekten maznun Şekip Efendinin muhakemesi dün neticelen r. Şekip Efendi bir sene üç ay hapse mahküm olmuştur. Neşriyat dava'arı Galatasaray Kı yo İdare heyeti a- ısındı lehmet Beyin Timpiyat güsakdei “* Neşriyat Mildrü Sadun Galip ve muharriri Eşref Şefik Ahşap sinemalar Sinemalar kapatılma kararının aleyhinde Ahşap sinemaların gösterdikleri yan- gn tehlikesinden dolayı, belediyenin | bu gibi yerleri kapatacağını yazmıştık. | Belediye sinemalarda tadilât yapılması | için bir mühlet vermiştir. Diğer ta- e il e e İni rarına karşı şiddetle hücum etmektedir. ler. Bazı sinemacılar müştereken bele- diyeye müracaat etmeğe ve bu kara- rm refedilmesini istemeğe karar. ver- mişlerdir. Temas ettiğimiz bazı sinemacılar, belediye böyle bir şeye tevessül ettiği takdirde mahkemeye müracaat cde- ceklermi söylemektedirler. Sinemacılar, belediyenin idaresinde olan Darülbe- dayi Şehir tiyatrosu | binasının da ah- şap, gayet dar olduğunu söylemektedir- ler, Darülbedayide yangın tehlikesi var- sa bizim sinemalarda da vardır. Orada yoksa, bizde de yoktur, demektedirler. sinemacıların bu moltai mazarlarnı tetkik etmektedir. 60 dükkânın Macerası Yüz kâdar mâznunlu yeni bir dava i açıldı mıştı. Bu işe süt devam elin Tahkikat sinin bugünlerde ilmal edilmesi üyeye heel mekinblür. Bu mal işinde Rum, Ermeni ve Yahudi 6- larak 100 sille mazmun vardır. mii Mahmut Esat Bey Sabık ye vekili İzmir meb'usu eğ gam ay kir. vi Seuhteli mahkrmelerdeki ik baz le takip edeceklerdir. Cümhuriyet bayramı için yeni pullar Cümhuriyetin onuncu yıl dönümü tedavüle çıkarılmak üze- ve posta idaresi, damga matbaasında yeni pullar tabettirilmekledir. Bu yi ların üzerinde inkılâba sit resimler bar lunmaktadır. Beyler mleyhine açtığı hakaret dava- sna dün devam edilmiştir. Dünkü muhakemede mi di olarak Kemal Salih, Sel Sait Tevfik, Tahir Kevkep, ki, Ahmet Arif, Raşit, Ahmet, Şakir | Hasan, Mazhar, Şadan Hakkı, Hayri Ali, Rifat Memduh, Mehmet Hayred- din, Kemal Sami ve Fikret Adil Bey- ler dinlenmişlerdir. Bu şahitler yazıda mütevelli Meh- met Beyin kastedildiğine dair bir delil bulunmadığ zı şeklinden bir çok kimselerin istidlâli kabil oldu. ğunu söylemişlerdir. Suçlu vekilleri gelmiyen bir kısım müdafaa şahitlerinin celbinden sarfı- Bazar etmişlerdir. Muhakeme iddia makamının evrakı mütalea etmesi ve iddianame serdi için 2 eylüle bırakıl- mastar. ra Keki İstanbul meb'usu o Süreyya mahkemeye tevdi etmistir. Mahkeme bugün karar tefhim edecektir Kaçakçı 7 okka kaçak tütünle & yakalanan Rifat isimli suçlunun muhakemesi do- kuzuncu ihtisas mahkeme: le yapıl. mış, suçu sabit olduğundan suçlu 6 ay hapse ve 37 lira para cezası vermiye mahicüm edilmiştir. Kupa “davası Vehpi Sait Beyin gazetemiz ve Tu- ring Klüp otomobil yarışları birincisi | Samiye Burhan Cahit Hünm hakkm- da açtığı kupa davasma dün devam edilecekti, Fakat Vehpi Sait Beyin vekili Suat Ziya Bey mahkemeye gelmemiş ve id- diasını hazırlıyamadığı için mahkeme- ye takdim edememişti. Muhakeme bu- nun için perşembe günü saat 14 © ta- lik edilmiştir. Bir tavzih ,, Gece Gelen Telgraf» ta basılı bir şiir o dolayısile şair Nazım Hikmet Bey aleyhine açılan hakaret davasından bah- sederken, muhterem «Milliyet» gazete si, müddeiumumilik makammca müda- faaya başlamazdan evvel sadet haricine çıkmamaklığım hakkındaki bir ihtar ta- lebini kaydetmekle iktifa etmiş, mev- zuwn müdafi cephesine ait safhasını ge bir makesi olmak için buna ceva- — Müdafanda peşin pazarlık olmaz; Poliste Alacak meselesi Kasımpaşada bir adam ağırca yaralandı Kasımpaşada' iskele civarda sey- yar köfteci 60 yaşlarında o Aptullah namındaki şahısla Kasımpaşada Fırm sokağında arabacı Motor İsmail arasın da alacak meselesinden dolayı kavga neticede Motor İsmail biçakla Aptullahı arkasından ağır surette ya- ralamıştır. Aptullah hastahaneye kal dırılmıştır. İsmail de yakalanmıştır. 1500 lirayı çalmış metresinin evinde sofrayı kurmuş Emniyet Müdürlüğü ikinci şube yan kesici takip memurları yeni bir mu- saffakıyet elde et- mişlerdir. Balıkpa- sarında Mazhar B. amında bir zatın viko Jozef ve İsak namında iki yanke- #ici o girmişler ve Mazhar B. ii iazada duvarda a- sr duran ceketinin cebinden içinde bin beş yüz liradan faz- in para bulunan cüzdanını aşırdık- sonra ve yağ al- vazi pbelenerek ketinin cebine bakmış ve cüzdanım rinde olmadığını anlayınca zal müracaat etmiştir. Zabıta memurları yaptıkları tahkikat neticesinde ve altı #aat içinde Sariko Jozefi Yakacıkta metresi olan Esterin evinde işret et- mekteyken yakalamışlardır. Cüzdan- daki paralar tamamen alınmış ve sahi- bine iade edilmiştir. Şark demiryol ambarlarındaki hırsızlık Şark Şimendiferleri levazım ambar- larından vukubulan sirkat tahkikatı devam etmektedir. Levazım ve Telg- raf Müdürü M. Valt ismindeki zat ta dün isticvap edilmiştir. Tahkikat bir kaç güne kadar ikmal edilecektir. Çalğı çaldırmak meselesinden | Karagümrükte Dervişali mahallesin de kasap Yunur Efendinin düğününde çalgı çaldırmak meselesinden kavga çıkmış, Şevki isminde biri sustalı çakı ile Rıza ismindeki arkadaşını yanağın dan hafif surette yaralamıştır. Yangında kast var mı? Beyoğluna civar bir yerde bakkal lik eden bir zat dükkândaki eşyasını bir şirkete sekiz bin liraya sigorta e tirmiş. Bir müddet geçtikten sonra gorta Şirketi mahallinde yaptığı tefti- şat neticesinde dü İa o miktarda mal bulunmadığını ünce mukavele feshedilmiştir. Dükkân sahibi cesare- tini kırmamış ve bu kere fazlasile yani on İki bin liraya bir başka şirkete gorta ettirmiş ve mağaza da yanmış- tar. Ifaiyo kuvvetlerinin derakap yan- sın mahalline yetişebilmesi sayesinde mağaza tamamen yanman'ış ve bu su- retle mağaza mevcudunun kaç liradan ibaret olduğuna kat'i bir kanaat vere- | çek vaziyet ortadan kalkmamıştır. Dük | aya borcu olmadığını | . Halbuki her gün ala- caklılar hacizler yağdırıyorlar. Zabı- ta ve adliye meseleyi tahkik etmekte dir. Esrarengiz bir tagayyüp Zabıta esrarengiz bir vakanın tah- kikile meşguldür. Kumkapı civarında kahvecilik ya- İ pan İranlı Esedullah isminde bir adam İ üç günden beri ortadan kaybolmuştur. Zabıta derhal tahkikata başlamıştır. Bir müddet sonra Kumkapı sahili nin tenha bir köşesinde boş bir sandal Kumlar üzerine yarı akli olmak nece bir takıma size lunmuştur. Bu elbiseler kaybolan Ese- dullaha aittir. Esedullah sandalla denize açıldık- tan sonra yıkanmak üzere denize gire- rek yüzmek bilmediğinden boğulması ihtimali hatıra geliyor. Fakat diger ta- raftan Esedullahı yanında baska bir a- “damla beraber sandala binerken gö- renler var. Esedullah kazaen boğuldu ise, yanındaki adam ne oldu ve sanda- lı sahile kim getirdi? Sandalm sahile zelmiş olması ve Esedullah ile beraber sandala binen meçhül adamın ortada bulunmayişı hadisede cinay/ ihtimal. Di Havuzlar tarifesi mış ve bu tenzilâtlı tarifenin tatbikine başlanmıştır. müddeiumumi Beyefendi bununla neyi kastetmek istiyorlar?... Cümlesini irat etmiş olduğumu ilâve etmek lâzım gelir.. Bu cümlenin derci- ni istemekteki maksadım yüksek iddia yakama karşı bir nümayişe veya tah- si bir tefabüre matuf olmayıp müda faaya ait mesleki hak ve vazifemi ih- male raz: olmadığımı göstermekten iba- ettir efendim. , Avukat: Irfan EMİN İememiştir: Yumurta mı tavuktan çık- mıştır, tavuk mu yumurtadan. Doktorlar da halledememiştir: Yu ir, çiyi mi? edilememiştir... Bakkaldan alırken yumurta taze midir, bayat mıdır? keşfedemezsiniz.. Yumurta İsâ Nebi'den Kristof Ko- lomba, hattâ bizim Ticaret Odasına kadar her tarafı, herkesi meşgul et- miştir. Fakat hâlâ yumurtaya kulp takan kimse çıkmamıştır. Fakat biri- şi yumurtayı alt ay (taze) olarak mu. iddia © ediyormuş. Bühei okuyunca aklıma Cema! Nadirin bir karikatürü geldi. Bin hiriei sefil arkadaşına diyer hiz — Taze yumurta buldum, 720 tane aldım. Günde ikişerden tam bir sene ta- 2€ yumurta yiyeceğim. Safdi! arkadası — Ben senin yerin- de olsam günde bir tane içer, tamam iki sene taze yumurta yerim. Şimdi Ticaret Odamız, bu işi tetkik ile meşguldür. - Allah kolaylık versin. Terkos ucuzlıyacakmış!.. Terkos suyu bir hayli . pahalıdır. Metremikâbı on beş kuruştan fazladır. Üstelik asgari bir miktarın parasını sarfetseniz de etmeseniz de vermiye mecbursünuz.. Bu sudan hakkımız ar. | tarsa gelecek seneye geçmez. Fakat fazla sarfederseniz parasını alırlar.» imtiyazlı şirketlerde ol- halkın aleyhine yapılmış bir edir. Şimdi Terkos belediye- ye geçince ilk değişecek şey bu halkım aleyhine olan mukavele zannedilirdi. Halbuki ne hikmettir bilinmez, buna sürdü- i öğreniyoruz ki, bele- f parası alacağı ve kâr al için terkosu ucuza şallah ama, simdiye kadar bu imtiyazlı şirketlerin nesi w- cuzladı ki, terkos ucuzlasın).. Ben ucuzlıyacak derken sım dan korkarım. Böyle (o ucuzlamalar, hızlanmak için gerilmiye benzerler. Genç kızlarım evlenme anke- tine bir cevap daha “Beyefendi; Jamaktan başka bir şey düşmiyeceği- nin ei kesbişeret eyleriz. - AYTEN yı Bir ciddi bahsi böyle lâtifeye vuran lar umalım ki ekseriyeti teşkil etmez- ler. (Geçenki mektubun sahibi M. Hanıma ithaf ederim). FELEK ABDİ TEVFİK B. DOSTUMUZÂ; Mektubunuzu aldım. Pek haklı münderecatını gazeteye koymıya Mat bunt kanunu müsait değil. Bununla beraber ruhunu muhafaza ederek ka- nuna ilişmiyecek şekilde meseleyi aça- cağımı sanıyorum. Hürmetler efendim. F. OKUYUCULARIMIZDAN GALIP PAŞA HAZRETLERİNE Yakmda güzel mektubunuzdan is- tifade edeceğim, İltifatmıza müteşek kirim. Hürmetler efendim. F. Küçük hal Genç kızlar kulübü Kadınlar Birliği genç kızları hiv maye maksadile bir genç kızlar kulü- bü tesis etmek tasavvurundadır. Bu huş susta birlik idare heyeti tetkikat yap» maktadır. * Ziraat Bankasma almacak iki mü- fetiş muavini için dün talipler arasın. da bir mütabaka imtihanı yapılmıştır. Netice ayrıca ilân edilecektir. * Mısırda Asuvan şehri valisi Ahmet» Abdülkadir Bey, dün şehrimize gelmi ve Perapalas ölzline misafir olmuştur” Müteveffa Fonder Golç Paşanm | yeğeni olan Döyçe li Dayi ga uharrirlerinden M. j 1 yazmıştır. Begüm alime Se rek Fonder Golç Paşanm mezarını zi- yaret edecektir. *Vali ve Belediye roisi Muhiddin Bey Yalovaya | gitmiştir. Yarın dönmesi beklenmektedir. “Kadınlar Birliğinin tenezzühü — Kadmlar Birliği bu ağustos Zafer bay- Tamında bir deniz tenezzühü tertip ede ekler. Vepee sdalam'va Yalovaya gidecektir. * Tapu ve Kadasiro Başmüfettişi Halit Ziya nn Konyadaki tapu ve ka» dastro işleri teftişatmı bitirerek dün avdet etmiştir. * Adalar Tapu sicil muhafızı Orhan Beyin yerine Tapu sicil muhafız mua- vini Lütfü Bey tayin edilmiştir. * Umumi maaş. — Eylül umumi ma- aşı üniirimi gili e yerilecektir. Cuma'ği Günü” çabam diş tabipleri Diş doktorları cuma günü muayene- lerinde çalıştıkları takdirde ruhsatiyeye tabi tutulduklarından şikâyet ederek Etibba odasına müracaat etmişlerdi. Oda cuma günü çalışan diş doktorları- nin ruhsatiye almağa tabi tutulmaması