27 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET PAZAR 77 AĞUS105 MAŞ 1983, inhisarlar Umum Müdürlüğünden: İstanbul Posta T.T. Başmüdürlüğünden 1— 3-7-933 tarihinde pazarlığı yapılan 9400 kilo köh- ne ip ve 1988 kilo kımnap parçalarına elde edilen fiyat haddi lâyık görülmediğinden yeniden satılığa çıkarıldı. 2 — Mülga Azapkapı anbarında işe yaramaz dört adet kamyonet karoserisi ile 300 kilo kadar demir çenber ve demir parçaları satılacaktır. Talip olanların 28-8-933 tarihine mü sadif pazartesi günü saat 14 te yüzde 15 teminat parasile bir likte Cibalide Satış komisyonumuza müracaatları ilân olu- nur, (4380) ZonguldakTicaret v ve Sanayi Odasından Meşrutiyet mahallesinde Zonguldak Ticaret Odası bina- smı tevsi ve ikmal etmek üzer e inşası mukarrer olan ve 3558 lira 31 kuruş bedeli keşifli üçüncü katının inşası (o eylülün 9 uncu cumartesi günü ihalesi icra edilmek üzere 20-8-933 ta rihinden itibaren yirmi bir mü ddetle kapalı zarf usulile müna- kasaya konulmuştur. Pilân ke şifname ve şartnameyi görmek isteyenlerin Zonguldak Ticaret odasına müracaatları lüzumu ilân olunur. (4437) Tokat Vilâyetinden: Tokat içinde 209 metrosuna parke taşı döşenmek ve 731 metrosu şose yapılmak ve iki buçuk ayda ikmal edilmek su- retile 4723 lira 42 kuruş bedeli keşifli 940 metro yolun tamira tı esasiyesi münakasaya konularak 5 Eylül 933 salı o günü saat on altıda ihale edilecektir. . Şartlarını anlamak isteyen ta Hplerin Tokat Vilâyeti Daimi Encümenine müracaatları ilân olunur. (4429) Elâziz Vilâyeti Jandarma Kumandanlığından: Aşağıda cins ve miktarları yazılı beş kalem erzak ve yem van piyade seyyar J. Alayı içinkapalı zarf usulile 13 eylül 1933 çarşamba günü saat İd te Satın almacaktır. Taliplerin şart nameyi anlamak ve münakasaya iştirâk etmek için mezkür günün muayyen saatinde Ela ziz Vilâyet Jandarma Kuman danlığında eng kaca yona müracaatları. (4428) Kilo ir 600000 Sığır eti 80000 Saman 500000 Ekmek 365000 Arpa 500000 Inhisarlar Umum Müdür lüğünden: Nev'i Damğa Kurşunu KE, Kilo Demir Tel 5000 Nev'i ve Miktarları yuka rıda yazılı yerli mali malzeme pazarlıkla satım almacaktır. o Taliplerinnümuna ve ame leri gördükten sonra yüzde 7,5 teminatlarmı hamilen 2-9. 933 cumartesi günü saat 15 te Galatada Alım, Satım Komis yonuna müracaatları, (4220) 3 — İlk tahsili bitirip şahadet- name alan talebe orta sınıfına gir- mek için evvelâ ihzari amıfma ka- bul edilecektir. i (6519) mmm 5687 Darüşşafaka lisesi Müdürlüğünden: Mektebe ait bazı tamirat ka pal: zarf usulile ihale olunaca- ğından taliplerin şeraitini an- lamak üzere her gün ve zarfla rım açılışında hazır bulunmak üzere 12 Eylül 1933 salı günü saat 14 te Nuru Osmaniyede Cemiyeti Tedrisiye merkezine müracaatları. Sr Milliyet'in romanı: 1 28 KADIKÖY “ SAINT - JOSEPH, | Fransız Lisesi Müdürlüğünden: — az am | Sirke sene a De | Bakırköy Barut Fabrikası en He caktır. $ muhafız takımı içinlüzum gö sil Köy amele pazartesi Nİ rülen 200 çeki odun pazarlıkla a AD ay | mübayaa edilecektir. mek 14 ten 18 e kadar icra edilecektir. | isteyenler şartnamesini gi * mek üzere 4 Eylül 933 An pa zarlığa girmek için 7 Eylül 933 perşembe günü saat 14 te mezkür Fabrikada komisyonuna müracaat etsin Jer. 31) (4414) m HTİRA İL A NI “ Bilhasa raylar üzerinde mütcher- rik vesaiti nakliyenin mil yataklarınm yağlanması için usul” © hakkındaki is- tihsal olunan 17 Ağustos 1931 tarih ve 1253 numaralı ve “mil kutuları için toz dan vikaye tertibatı” hakkında istihsal olünün 14 T. Sani 1931 tarih ve 1271 na maral ihtira beratları bu defa mevkii fiile konmak üzre ahere devrüfcrağ ve- ya icar edileceğinderi / talip olanlarin Galata'da Çinili Rıhtım Hanında Rö- bert Ferriye müracaat etmeleri ilân olu nur. (6743) SA PATLICAN Yazan: G. dela FOUCHARDİERE Ve Saint - Clond tramvayma ( bindi. Yolda kendi o kendine: — Galiba yözüp yüzüp kuyruğuna gel | geldi. yetişemiyece- dik... Ya yetişeceğim, ya — Ne de olsa Mariette'in yüreği Kadır... ZA yöne SEM Gamma ar Çioua'an par pas afla denmeli ekme Dyd pağas- lar geveze mahlâk olmaz... Fakat bu sırada başka bir düşünce yüreğine su serpti. — İyi ama itiraflar gizli tutulmak ” enp edir. « Onun için korkulacak Kalbi çarpıyordu. Kapı açıldığı zaman az kaldı şark! diye düşüp bayılacaktı. Bicard namıdiger Bevif karşısında duruyordu? Fakat ne Bouif?.. Şiş- sinde cançekişen zavalİmm. en aşağı iki misli bir Bouif?.. Bicard gayet samimi bir tavirla mi- safirini karşıladı. — Ne âlemdesiniz doktor?.. Rengi- nizi pek beğenmedim doğrusu .. Affe- dersiniz, size kapıyı kendim açmıya satınalma” 1 — Posta işleri Müdürlü ğünde münhal iki otuzar lira maaşlı birinci sınıf ve bir 25 lira maaşlı ikinci smıf tetkik me murluklarile iki 22 şer ve bir 20 lira maaşlı Oo memurluklara müsabaka ile memur almaktır. 2 — 30 ve 25 lira maaşlı tetkik memurluklarına alınacak ların Yüksek Mektep mezunu olması veya diğer Devlet devai rinde bulunanlardan veya bulunmuş olanlardan bu memuri yetlere muhassas maaşa terfi hakkını kazanmış olmaları ve terceme yapacak derecede Fransızca bilmeleri şarttır. Di- ger memuriyetlere alınacakların iyi fransızca bilmeleri lâzım- dır. 3 — Taliplerin yaşı otuzdan fazla olmıyacaktır. 4 — İmtihan 10 Eylül 933 pazar günü saat 14 te Anka- rada Posta İşleri Müdürlüğünde müteşekkil imtihan komis- yonu ve İstanbulda Posta ve Telgraf Başmüdürlüğü Encü meni huzurunda yapılacaktır. 5 — Talip olanların Ankarada Umumi Müdürlüğe ve İs- tanbulda Başmüdürlüğe 9 Eylül 933 akşamma kadar istidala rma icap eden vesaiki rapt ederek müracaat etmeleri ilân olu- nur. (4425) Inhisarlar Umum Müdürlüğündan: Nev'i Mıktarı İnce Teneke 40 Sandık Siklop Çenberi 8000 Kilo. Nev'i ve mıktarları yukarıda yazılı malzeme pazarlıkla satın alımacaktır. Taliplerin N ümune ve şartnameleri gördük ten sonra pazarlığa iştirak etmek üzere yüzde 7,5 teminatla rmı hamilen 2-9-933 cumartesi günü saat 16 da Galatada A lum, Satım komisyonuna müracaatları. (4254) Afyon Vilâyetinden: Afyon - Kütahya yolunun (6161) lira (bedeli keşifli 115-836 — 26-000 kilometreleri arası 17-9-933 tarihine mü > pazar günü saat on beş otuzda encümeni vilâyette iha- le edilmek üzere kapalızarf usulile münakasaya - konuldu. Keşifnameyi görmek ve fazla malümat almak isteyenlerin en cümeni vilâyete ve Nafia başmühendisliğine kapalı zarf usu- Tl ia ve vesaiki kanuniyel eri ile müracaatları ilân olunur. AskeriTıbbiye Mektebi Müdiriyetinden 1 — Bu sene mektebimiz tabip kısmına kadromuza naza- ran tam devreli lise mezunları ndan pek iyi ve iyi derecede bu- lunan talebe kabul edilecektir. 2 — Pek iyi derecelilerden kabul şeraitimizi haiz olanlar o kaydi kabul edilecektir . — İyi derecelilerden istendiğinden fazla talip olduğu taledirde müsabaka imtihanına tabi tutulacaklardır. Müsabaka'imtihan programı berveçhi atidir: Eylül 9 cumartesi Lisan : 1933 Fransızca; Almanca ve İngi- 10 Pazar: Riyaziye Fizik 11 Pazartesi: Tabiiyat Hayvanat nebatat ve umu- mi Kimya. (4433) Istanbul Üniversitesi Mübayaat Komisyonundan: 1 — Beyazıtta Askeri Tıbbiye mektebi binası dahilinde yeni yapılacak mutfak ve müş temilâtr pazarlık suretile ihale edilmek üzere münakâsaya konulmuştur. 2 — Paviyon inşaatına talip müteahhitlerin asgari (20000) yirmi bih liralık tek bir binayı yapmış olması şart- tır. - 3 — Talipler Maarif Veköletinin güzel san'atlar akade misinde bulunan resmi mimari bürosuna müracaatla ehliyet lerini gösterir evraklarmı tet kik ettirecekler ve mezkür bü-- rodan ihaleye iştirâk edebileceklerine dair alacakları tezkere ile Üniversite Mübayaat komi syonuna müracaatla (10) onar lira mukabilinde şartname, la hırka, mukavele ve projelerin su retlerini alacaklardır. 4 — Talipler kendi teklif edecekleri bedelin yüzde 7,5 yedi buçuğu nisbetinde “teminatı muvakkate mektupları ile birlikte ihale günü olan 2 Eylül 1933 cumartesi günü saat on beşte Üniversite mübayaat komisyonunda hazır bulunmaları, (4419) mecbur oldum. . . Ne yaparsm.. Ge- | lardansınız.. Benim naturamı iyi an- İstanbul Belediyesi itâmları Adalar Belediye Şubesinden :© Büyükadada Salhane mevkiinde kâin temizlik Ahırı münakasa suretiyle tamir et- tirilecektir. Keşfi 361 lira 33 kuruştur. Yapmak isteyenlerin şartname ve keşifnamesini görmek üzere her gün daire baş Mühendisliğine ve münakasa için de teminat paralariyle be- raber 21-9-933 perşembe mani >İnsan ne müracaatları ilin olanı Kıymeti Muhammenesi Lira K. : 1071 00 Tapu Kaydı mucibince 714 arşm mıktarmda bu lunan Yedikule? de Fatih Sultan Mehmet M. sin- de Orta 5. ta eski ve yeni 17,19 No. lumaklup bir kıt'a arsanın tamamı, Tahminen 78 arşım mıktarında bulunan Beyoğ- lun'nda Hüseyinağa M. sinde Bilecek S. da 29 No. lu hane arsa sının tamamı. Tahminen 110 arşm mıtkarında bulunan Gedik paşa'da Divanrâli M. sinde İhsaniye S.daeski 4 yeni 6 No.lu ar sanm tamamı, Rüstem Paşa M.sinde Tomruk çıkmazı S. da es- imi ea lu ahşap bir bap hanenin tama- Tahminen 150 arşın mıktarmda bulunan Kes- mekaya'da Hamamimuhiddin M. sinde Kesme- kaya caddesinde eski 55,59 yeni 65 No. lu bir kıt'a arsanm tam amı. Yamamları mahlül olan elik e SİRNİ ilineki üzere yirmi gün müddetle ilâ na konmuştur. İhalesi Eylül'ün 6 cı çarşamba günü saat 15 tedir. Taliplerin pey akçelerile be raber Çenberlitaş'ta İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Mahlülüt kalemine ne müracaatları. ırı ) Seyhan Vil Vilâyeti Sıhhat ve içtimai se yer yes yor Muavenet Müdürlüğünden: 2500 liralık kinin ve 200 0 liralık muhtelif frengi ilâç ve malzemesinin 14-9-933 tarihi ne müsadif perşembe günü saat 11 de Seyhan Vilâyeti Encüm eninde ihalesi icra edilmek üze re 17-8-933 tarihinden itibaren münakasaya konmuştur. Ta- liplerin her gün İstanbul, İzmir, Seyhan Sıhhat (Ove İçtimai Muavenet Müdürlüklerine m üracaat ederek şartnameyi öğ- renebilirler. (4417) İstanbul Üniversitesi Mübayaat Komisyonundan Tıp ve Hukuk Fakültelerinin işgal eyledikleri Beyazıtta kâin İstanbul Üniversitesi binasma ve (o Veznecilerdekâin Fen ve Edebiyat fakültelerine ait Zeynep Hanım Binası ile ye ni yapılmakta olan teşrih ve ensac binasına ve eczacı ve dişçi mekteplerine ve cağaloğlunda bulunan kimyahane binasına ve müştimalâtı saire kalorifer - ve sobalarının 1933 senei ma liyesi zarfmda ihtiyaçları olan Oo her nev'i maden kok ve man- gal kömürlerile odun kapalı zarf usulile münakasaya konul- muştur. Fiatlar mütedil görüldüğü takdirde birlikte veyahut tefrik olunarak ayrı ayrı ihale edilecektir. Bunların her biri i- çin mevcut şartname ve ihtiya ç listelerini görmek ve fazlaca malümat almak isteyenlerin h er gün öyleden sonra Mübayaat Kömisyonu kitabetine ve mü nakasaya iştirâk için de (yüzde yedi buçuk) nisbetinde teminatı muvakkatalarını bir gün ev- vel muhasebe veznesine yatırıldıktan sonra teminat makbuz larını teklif mektupları derünunda olarak ihaleye müsadif o- lan 17 Eylül 1933 pazar günü saat 15 te İstanbul Üniversite si binasında mubayaat komisy onu riyasetine müracaatları i- lân olunur. (4367) Avrupada sanat tahsili İstanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: Maarif Vekâleti Celilesince namzetlikleri kabul edilmiş olan talebenin müsabaka imtihanlarma iki eylülde başlana- caktır. Bu imtihanlara İstanbu | Mıntaka San'at Mektebinde gi receklerin en geç 31 Ağustos 933 perşembe günü saat 12 ye kadar mektebe müracaatla Sıhhi muayenelerini ri ve hüviyetlerini tastik ettirip müsabakaya girme vesikası al maları lâzımdır. (4438) 156 0Ö 49 gen imzalı bir alâmet vardı. Ona 14 gen gür Marietle'i bir ve için Parise kadar göndermiştim de... Ayaklarm dan soğuk almış olacak... Kızcağız o günden beri yatakta. . Canım içeri girsenize, .. Cereyanda durmayımız. . beynin basta olursunuz... inanamıyan Marius, Bi- Sinir tk takip etti, Filhakika Marictte yataktaydı. Bou- if'in yatağında yatıyordu ve odaya girdiğini görünce fena halde sıkıldığı halinden anlaşılıyordu. Bouif: — Sen üzülme, icim... diyordu. Doktor yabancı. ye “Dur sana ilâemı vereyim Benli büyük bir Bardağın içine bir | damlacık sıcak su koydu, üstüne de tepeleme “rom doldurdu. Bu suretle yaptığı ilâcı Mariette'e uzattı. — Eğer faydası olmazsa bil ki ya kâfi derecede kuvvetli değildir, ya- hut ta azdır... Sevimli bir tebessümle Mariüs Pin- chard'a bakarak ilâve etti.: — Bu kadar bir hizmetinde de bu- lunamazsam doğrusu nankörlük olur. Bana o kadar iyi baktı ki çok minnettarım. . Siz akıllı doktor. İ larr götürüp rehine yokdu. Van ladınız.. Eğer o hastahanede kalsay- dım mutlaka ölüm çıkardı. İnsan ağzına bir damla ispirto koymazsa na- sl olur?.. Ha doktor, şa ilâçları bir yenileseniz.. Şişeler neredeyse suyu- nu çekecek! Bonif bu sözleri söyliyerek ilâç de- Tabını açtı, Marius Pinchard şişelerden bir kıs manın bomboş, ötekilerin de iyiden iyi- | ye nlşaksış akdeğame afallıyarak'gör dü. — 1500 küsur franklık alkol!. . ye mırıldandı. Bonif: — kendisine geçmesin di- ye Mariette te bana yardım etti! dedi. Marius Pinchard'ın nazarları şimdi oda içinde dolaşıyordu. — Saat ne oldu? Tablolar nerede? Tabloları ne yaptınız? — Ha... Ben öyle tablo gibi, saat gibi şeylerden pek hoşlanmam... Ma- riette'le biraz harçlığa ihtiyacımız ol- du da., — Harçlığı ne yapacaksınız? — Canım, atvarışı meselesi. . Ma- rictte sağda, solda asılı duran zırıltı. Don- frank vermişler... Doğrusu ummaz- dım. Marius Pinchard bir koltuğun üzs- rine yığılarak: — Ne haltettini;... Fakat Mariet — Ne demek. diye haykırdı. Bu ev Kont Cenaplarının değil mi? Ev o- mun, “ya onun. Canı ne İsterse yapar. diye inledi. Mariette cevap verdi: — Tüfek insana lâzım olur.. Dün- yanın bin türlü hali var! —H., Bir masanın çekmecesin- de kurşaslü"kartışlar belduk. - Ye. rinden kalkar şey değil. . götüremedik. ;- Faksit ri yaradı: Her gün bahçede nişan talimi yaptık, .. İnanmazsanız Saint - Cloud jandarmalarına sorunuz. .. Şimdiye kadar Kont de Saint « Gaudens aleyhi- ne üç defa zabıt tuttular, . Marius Pinchard'ın ke'unu dürte- rek ku'ağıma fınıldadı: — Saint - Gavdenv'i mahl“meye vermişler. .. Bana vızgelir.. Anlar- r Fakat Marius Pinchard vefasız Ma — kendini sokağa dar atmıştı. Bahçe kapısından a Bowif: — Yahu... Bana bak.. doktor. diye bağırıyordu. Salım ilâçları yeni- İemeyi unutma. . Vâkgâ iyi oldum a- ma, dikkat edilmezse, maazallah has talık gene üsteler!, . FASIL Xi Estelle babasını nerede buluyor? Estelle nihayet ber şeyi evvelinden ahirine kadar annesine her şeyi anlat” muşta. Bütün ül bildiği, Kont de Saint - Gaw“ dens'in garip itikâfı, banker Hasen- İratz'ın esrarengiz ziyaretleri, bir de kibar âleminde ağızdan ağıza dola şan dedikodulardan ibaretti. Bu Vi bakılırsa Kont Paris innet buhranı geçirmekte ir kaç kere istibara teşeb” (Devamı var)