27 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

27 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

ider Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme pir 29 Temmuz a EE itibaren bin kilodan az olmamak zere her İsteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci E ALAM veya depolarımızda araba veya kayıkta | teslim çuvalda Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 öl Küp Şekerin Kilosu 39,50 Hırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. ke haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gö önderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mai şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Adres: teri, 20 pey Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Peağai adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. Akşam ı Erkek Sanat illekteb. Kayıt muamelesine başlanmıştır. 8 Eylüle kadar devam e- dilecektir. Eski talebenin de bu müddet içinde kayıtlarının ye- nilenmesi ve 932 - 933 mezunlarının şahadetnamelerini alabil- meleri için 4 vesika fotografı getirmeleri lâzımdır. Kr) Z İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Şişli Çocuk ve Emrazı Akli ye ve Asabiye hastanelerine 933 mali senesi için lüzumu olan yerli ve takasa tâbi ecnebi malı ilâçlar olbaptaki şartname si veçhile ve 12 Eylül 933 salı günü saat 15 de kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münaka | saya konmuştur. İsteklilerin müracaatları. (4344) 5764 | İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: | Tıp talebe yurdu için lüzumu olan 1350 metre yerli kuma | $ı olbaptaki şartnamesi veçhile ve 12 Eylül 933 salı günü saat | 14 de kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya kon- | muştur, İsteklilerin müracaatları, (Ereb) 5763 —| “779 . - a“: ye | Kandilli Kız Lisesi Müdürlüğünden: 20 Ağustosta yeni ve eski kayda başlanmıştır. Eylül 2den | itibaren ikmal imtihanlarına devam edilecek ve 11 Eylülde derslere başlanacaktır. Lise ve orta kısımlarının her sınıfına | leyli ve nehari talebe kabul edilmektedir. Vaktinde müracaat | etmiyenlerin yerlerine başka talebe alınacaktır. Leyli ücret 225 liradır. Memmur çocuklar ma ©, 10, kardeş talebenin ikin cisine 5 ağir SR 9p 20 tenzilât yapılır. (4282) (5716) Brezilya aleni Türk Pep Şirketinden i Şirketimiz esas mukavelenamesinin 48 ve 49 uncu maddeleri mu- <ibince Meclisi İdarece verilen karara tevfikan Şirket hissedaran heye- | $i umumiyesinin 16 Eylül 933 tarihi ne müsadif cumartesi günü saat14 | te Şirketin İstanbul'da Bahçekapu'da Dördüncü Vakıf Hanındaki mer- kezinde fevkalâde surette içtimai mukarrerdir. Ruznamei müzakerat zirde gö sterilmiştir : Bizzat hazır bulunmıyacak hissedarlar kendilerini şeraiti kanuni- yeyi cami ve bir nümunesi şirket merkezinde emirlerine amade bir se- | lâhiyetnameyi haiz olarak diğer hissedarlar arasmdan intihap edecek. | leri vekilleri ile temsil ettirebilirler. Her nevi şirketler vesair şahsiyeti maneviyeler ve küçükler ve bilcümle kasırlar kanunu mümessilleri ve- ya bunlarm vekilleri tarafından te msil olunurlar. Yirmi hisse bir reye hak verdi inden asaleten ve vekâleten bu mık | darda hisseyi temsil eden hissedarlar beyeti umumiyeye iştirak edebi- lir. Hissedarların veya mümessilleriniri hisse senedi o muvakkatlarile | mümessil sıfatlarını müspit vesaiki | içtima gününden enaz bir hafta | evvel Türkiye İş Bankasına bir makpuz mukabilinde teslim etmelerini rica ederiz efendim. MECLİSİ İDARE RUZNAME: | — Meclisi İdare azasına esas mukavelenamenin 38 inci maddesinde tadat edilen izin ve selâhiyetlerin ver ilmesi. 2 — Şirketin tesis masraflarının tetkik ve tasdiki, 3 — Meclisi İdare reis ve azalarının hakkı huzurlarının tespiti 4 — 1933 senei hesabiyesi için intihap olunan murakibe verilecek üc- etin tayini. (6728) Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazırlama Mektebine bizle alınıyor Mean Deniz Kumandanlığından: — Ortamektep derecesinde olan Deniz Gedikli Küçük | Zabit meme Mektebinin birinci sınıfına girmek isteyen | 15 : 18 yaşındaki ilk tahsilini bitirmiş gençler (O1 Eylül 933 den 1/1 ci teşrin 933 tarihine kadar İstanbul'da Kasımpaşa- da tersane dahilinde Gedikli mektebi müdüriyetine, Ankara Deniz Müsteşarlığına, İzmitte | Mm. Üs. Bh, Kumandanlığı- na, ve Vilâyetlerde Askerlik Şubelerine mevkiin en büyük Askeri makamına müracaat ed ebilirler. 2 — İlk tahsilini ikmal et miş olupta 18 yaşını bitirmiş o- lan ve denizle ülfeti bulunan 20 isteklide mektebi bu sene biti ren talebe ile birlikte talim ve terbiyeye tabi tutulmak üzere doğrudan doğruya Gedikli ne feri olarak alınacaktır, 3 — Verilecek istida sureti ile bu istidaya | ilişdirilecek vesikalar bastırılmıştır. Bunları almak kabul şartlarını anla- mak için isteklilerin 1 inci mad dede müracaatları lâzımdır. (4412) Nişantaşında irkay caldesiede kendi ülkü R # Feyziye İesi; Ley Nehart Memleketimizin en eski hususi lisesidir. “ Feyziye mektepleri cemiyetinin ,, İdaresi altında manevi bir şahsiyettir. Kazanç müessesesi olmadığından ücret vesair hususlar hakkında talebesine her türlü kolaylığı gösterir Mektep, talebenin sıhhati ve terbiyesi ile ayrı ayrı uğraşa- bilmek için azami 150 leyli talebe kabul eder ve ber sınıfta otuz beşten fazla mevcut bu undurmaz. Mezuniyet ve İkmal imtihanlarına 2 Eylülde ve derslere 11 Ey'ülde başlanacaktır. Kayıt muamelesi cumadan maada her çün yıpilr. Mektebin tarifnamesini isteyiniz. Telefon: 44039 yammaaaanyayuuın 6700 Afyon Vilâyetinden: Afyon-Gazlı göl yolunun (6735) lira bedeli keşifli 3- 250 — 7-501 kilometreleri arasm inşaatı 13-9-933 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beş otuzda encümeni vilâyette ihale e dilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konuldu. Keşif ameyi görmek ve fazlamalümat almak isteyenlerin Encü- meni Vilâyete ve Nafia Başmühendisliğine kapalı zarf usuli mucibince evrak ve vesaiti kan uniyelerile müracaatları ilân emine İstiklâl Lisesi Müdür! ..... üğünden: 1— İlk- orta ve lise kısımlarına kız ve erkek leyli ye nehari talebe kaydını başlanmıştır. 2— Müdiriyet müracaatları Cumadan başka hergün kabul eder. 3— Leyli ve nehari bütün ücretlerde mühim nisbette tenzilât yapılmıştır. 4— Arzu edenlere tarifname çönderilir. Adres: Şebzadebaşı Polis Merkezi arkası - Tel. 22534 KIZ - ERKEK AMELi HAYAT TİCARET LİSESİ İstanbul - Çağaloğlu.. Tek 23630 Orta ve Ticaret Seni arma 21'ağustostan itibaren talebe kaydına başlamıştır. Eski talebe 10'eylöle kadar kayıtlarım yenile- ee mecburdur. ntihanlara 2 eylül cumartesi günü başlanacaktır ite Hergün saat 10 Bazi rya kader 16564) 5768 Leyli ve Nehari AM Kız ve Erkek İSTANBUL GAZİ LİSESİ Yalnız orta ve lise kısrmları havidir. Müdiri; Ebulmuhsin Kemal, Ankara'da bu namdaki lise ile olan iltibasın ref'i için lisemizin ismi “YENİLİSE,, ye tahvil edilmiştir, Lisemiz kurulan Üniversiteye bir ccnebi lisa- mına tamamile sahip eo ebe yetiştirmek maksadile açılmıştır. Ders a yeni şekillere ve tertip edilmiştir. Tecrübeli ve seçilmiş bir talim heyetine maliktir. Mektep: Cağaloğlunda Sıhhije müdürlüğü bitişiğinde Hergün talebe kay't “e katul olunur (6320) » Ek a TE : Zabitan Bey:erin nazası dikkatine Bu kerre mevkii tatbika konan elbise kararnamesinde gösterilen şapka ve elbise tadilâtına git melzeme ve teferruat için mües- sesemiz tarafından verilen mümuneler muvafık görülerek kabul sdilmiştir. Binaensleşh bunları NÜMUNEYE MUVAFIK olarak ancak İstanbulda kapalıçarşıda Sırmacılarda 113 No. da Sırmacı ve şapkacı Kirkor Artinyan Mağazasında bulacaksınız. Toptan ve perakende satış Fiatlar ebvendir. MAMA (6637) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Kaptan muhafız ve gemiciler için verilecek o nümuneler üzerine 159 takım kışlık 159 takım yazlık elbise ile 159 adet kaput ve 159 çift fotin ayrı ayrı aleni münakasa suretile yap tırılacaktır. Münakasa 2 Eylül 933 cumartesi günü saat 14 te Galata'da Karamustafa paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezindeki Komisyonda yapılacağından is- teyenlerin şartnamelerini görmek üzere Ankara'da Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğü Ayniyat muhasipilği- ne veya mezkür Merkez Levazım Memurluğuna müracaatla- rı. (3907) 5381 Erciş Askeri satın alma Komisyonundan: Çaldıran hudüt 933 senesi ihtiyacı olan yetmiş bir bin sekiz yüz kilo fabrika ununun kapalı zarf usulile münakasası yapılacağından talip olanların yüzde yedi buçuk teminatla- riyle ( birlikte 13-9-933 tarihine müsadif çarşamba (günü saat 9 da Erciş Askeri satın alma komisyonu binasında içti- mada bulunacak olan komisyonumuza müracaatları. (4370) 5810 ANN (152) S574 ' Dr. A. KUTİEL | yermi. Topçular caddesi No. 33 j» 4917 Beyoğlu Orman resinden: Müsadireli emvalden olup Beşiktaş ve Kabataş'ta mah- fuz bulunan bir adet kayık se- | kak erilemiz sepeti GSS | açık arttırma suretile 6-9-933 de saat 16 da ihale olunacağın ! dan taliplerin Beşiktaş Orman ! İdaresine ve ihale günü Beyoğ | lu ve Beşiktaş kaymakamlıkla- | rında müteşekkil müzayede ! komisyonlarma lüzumu müra- caatları. (4062) 5474 İstanbul, Galata Leyli ve Nehari Avusturya; Sen Jorj Orta kız mektebi Ticaret ve lisan İhzari şubeleri vardır 9 Eylülde ikmal imtihanlarına ve 11 eylülde derslere başlana- caktır. Pazar ve cumadan maaca 21 Ağustostan it'baren talebe kaydına başlanmıştır. (653) mami kadar devam edecektir. şarttır. ADRES: Istanbul - Sultanahmet Ni SADIKZADE BİRADERLER Vapurları KARADENİZ POSTASI Sadıkzade 21 ağustos pazar günü saat 18 de Sirkeci rıhtımından hareketle Zon- guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, ve Rize li- canlarına azimet ve avdet edecehtir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meyme- bet Hanı alımda acentalığı müra- cant. Telefon : 22134, (6712) O. VArUdLA POSTASI AADET vapuru her - AZARTES! Sirkeciden o hâreketle” ibolu, Çanakkalz ve İzmir? szimet ve Çanakk, uğra- yarak avdet edece: Yolcı bileti vapurda da verilir. Adres: Yemişt: o Tavilzade Mustaf biraderler. Telefon: 2.2217 16746) Laster Silbermann ve Şü. Tecil; 446476 DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brom, Anvers, Istanbul ve ve Br arasmda azimet ve avdet muntazam postaları ; Hamburg , Brem , Stetin, Anvers ve Roterdam'dan limanımıza muvasalâtı beklenen vapurlar HERAKLEA vapuru limanımızda NİCEA vapuru 28 ağustosa doğru THESSALIA vapuru 29 ağustosa doğo SAMOS vapuru 8 Eylüle doğru Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için limanımızdan hareket edecek vapurlar THRSSALİA © vapumı 2931 ağustan doğru SAMOS vapuru 8-10 Eylüle doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar NİCEA vapuru 28-30 Ağustosa doğru AGUİLA vapuru 3-4 Eylâle doğru HERAKLEA vapuru 6-7 eyltike doğru THESSALİA vapuru 10-12 eylüle doğ İ Xakmda Londraya gidecek vapurlar İ AGUİLA vapuru 3-4 eylüle doğru İ Fazla tafsilât için Galata'da Ovakim | yan hanında Laster Silbermann ve Şü rekâsı vapur acentalığına müracaat Telefon : 446475 (50) Maarif Vekâleti Terzilik mektebi müdürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesine 20 Ağustostan 1 Eylüle 2 — İkmal imtihanları 1 Eylülden 11 Eylüle kadardır. 3 — Mektep 11 Eylülde açılacaktır. 4 — Mektep nihari, mecan ni, muhtelit ve resmidir. 5 — Mektep sipariş atelyeleri; erkek ve kadın kostümleri gibi siparişleri 16 eylülden itiba ren kabul edecektir. l 6 — Mektebe girebilmek iç in ilk mektep mezunu ve 17 ya- şından büyük olmamak, şahade tname, nüfuz tezkeresi, sıhhat raporu ve çiçek aşısı raporları v e dört vesika fotografı ibrazı » Dizdariye mahallesi. Tol:22480 (4264) 5680 Afyon vilâyetinden: Afyon - Sandıklı yolunun 0--000 - 63--000 kilometrele- ri arasında muhtelif açıklıklarda (11181) lira bedeli keşifli sekiz adet köprünün beton arme olarak inşaları 13 Ağustos 933 tarihinden itibaren 6 Ey lâl 933 tarihine müsadif çarşam ba günü saat 15,50 te kat'i ih alesi icra kılmmak üzere kapalı zarf usulile münakasaya konul muştur. Taliplerin sekiz metre veya daha fazla açıklıkta ve Beton arme köprü yaptıklarına dair vesika ibraz etmeleri ve bu kabil işlerde bulunmuş bir fen memuru istihdam edecekl erine dair teminat vermeleri meşruttur, Keşifnameyi görm ek ve izahat almak isteyen talip lerin encümeni Vilâyete ve Na fia Baş Mühendisliğine müra Caat ge ilân olunur, (41 > : “a4