27 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MEMLEKET HABERLERİ . Göğük ü medeniyetler | Kaş kazasının her köyü kadim devir- lerin birer sanat kaynağıdır Uçağız limanı ve harabelerin uzaktan görünüşü /- KAŞ, (Milliyet) — Kazamızın köyleri eski devirlerin birer sanat Kaynağıdır. Bilhassa Ova Gelemiş ve Kınık köylerindeki harebeler gö rülmeye ve gezilmeye değer birer şaheserdir. Milâtlan evvel Kasan- tos Cümhuriyetinin merkezini teş- kil eden Kınık köyündeki sanat pümuneleri kule gibi semaya yük. selmekte ve o devrin en parlak sa- nat eserlerinden olduğunu etrafı- na göstermektedir. Kasantos Cümhuriyetinin Ova Gelemiş köyündeki eserleri de eski devrin birer sanat timsalidir. Ova gelemişin deniz kısmında Kasan- toslular tarafından yapılan rıhtım- lar, bavuzlar bilhassa deniz içinde inşa edilen binalar ve yollar o za- manın ikinci bir Venediği imiş. Bu gün buradaki şehir denizin dışarı- ya attığı kumların altında kalarak kapanmıştır. Burası bafriyat ya- pıldığı takdirde o devrin bütün me- deniyeti meydana çıkacak ve mü- zelerimizi zengin eserlerle tezyin edecektir. Kasantos Cümhuriyeti zamanın- 'da burasının nüfusunu bir buçuk milyon olduğunu tarih gösteriyor. Bunlardan başka Demre nahiye- sinde ve üç ağız köyünde Lisyalı- ara ait bir çok da harabeler var- 'dır. Bunlardan en mühimleri Dem- re nahiyesinde Milâttan 200 sene evvel yapıldığı tahmin edilen bir mâbettir. Bu mâbet yer altında in- şa edilmiş, zamanla gene bu mâbe- din üzerine kilise yapılmış burala- een isimden ni İner Bütün bir hat boyuna hergün gazete gidemiyor BANDIRMA, (Milliyet) — Ev- velce İstanbuldan Bandırmaya her gün işliyen vapurlarla İstanbul ga- zeteleri muntazaman takip | edil- mekte idi, 1 Eylüldenberi hususi vapurların hattımızdan ayrılması yüzünden haftada yalnız işletme i- daresinin üç postasının günlerin. de gazete okuyabiliyoruz. Hafta. nın dört günü sabırsızlıkla geçiyor İzmire kadar bütün hatboyu şehir ve kasabaların İstanbul £ postası Bandırma tarikile yapıldığı | için buralar halkı da İstanbul gazetele- rini muntazaman okumaktan mah- rumdurlar. Hususi vapurların hat- tumızdaki postalarına başlayıncıya kadar bu hal devam edeceğinden bütün halk gazetesizlikten çok mü- teessirdir. Milli yet'in in roma rı Türklerin eline geçince bu kili se de cami olmuştur. İkincisi Üç ağız limanıdır : Bura il burundan müte- şekkil ve o devrin en o mühim bir limanı imiş. Bu limanda deniz için- de gene Lisyalılar tarafından inşa edilmiş harebeler, yollar ve rıhtım- lar vardır. Büyük İskenderin istilâ- sında burası harap olmuş, bilâhare Selçükların devrinde kara kısmın- daki eserler tamir edilmişse de, bunlar da zamanla yıkılarak harap olmuş ve bugün kale sütunların dan başka hiç bir şey | kalmamış- tır, Netice itibarile eski devirlerin sanat kaynağı ve medeniyet çuku- ru olan kazamızdaki eserleri gör- mek istiyen herhangi bir şahıs attı- ğı her adımda göreceği manzaralar karşısında hayretten hayrete düşe- cektir. Jizi Jaadet kav MILLIYET ip Eiriadeni Dudlğle seyahat EDİRNE, 26 (Milliyet) — Mebus Şeref, Faik ve fırka reisi İbrahim Bey- İerin idaresi altındaki 40 kişilik tu- ring klüp kafilesi bugün saaton bir. de Dedeağaca hareket etti. Ikisinide balta ile yatakta öldürdü Konyanın Mamuriye mahallesin - de Vanlı Ömer zevcesi Feride hane- sinde Muşlu Mustafa oğlu kundura boyacısı Raşit ile birlikte ve bir ya - takta münasebatı gayri meşrua halin de yatmaktalar iken mezburenin zev- ci Ömerin kardeşi İbrahim tarafın - dan balta ile her ikisi öldürülmüş - tür. Bir talebe, arkadaşını çakı ile öldürdü Konya Askeri orta mektebi son snf talebesinden Ankaralı Hikmet dendi arkadaşı © Çemişgezekli İsmet Efendiye ehemmiyetsiz bir mesele yü- zünden kin peyda ederek, #muwmaileyh gece yatağında yatmakta olduğu # - rada hâmil otduğu çakıyı sol tı na ve ta kalbinin üzerine iki üç defa saplamak suretile vefatma sebebiyet vermiştir. Katil mektepten kaçtığı halde âhiren gidip merkez kumandan lığımıa teslim olmuştur. —— dü Bıldırcın yağmuru SAMSUN, (Milliyet) — Kaç gündenberi başlıyan Yağmur pek sürekli gidiyor. Bunun neticesi ( olarak dün ak- şamdanberi Samsuna bıldırcın yağ- muru da beraber başlamıştır. Park- ta, sokaklarda çocuklar, halk ko- laylıkla el ile bıldırcın toplamak- tadır, Dün 12 1/2 kuruşa satılan o bil. dırcınlar bugün beş kuruşa düşmüş tür. Samsunda böyle bir bıldırem yağmurunun misli görülmemiştir. v3 Refaha didi e0)g ARŞAMBA 4/ EYLUL İ perşembe günü saat 15 te ale- 1933 fisr. MR. KUMANDANLIĞI SA.AL. KO. İLANLARI! amma mam Dikim evi ihtiyacı için 100 metre Nefti 50 metre Mavi ve 20 metre Gri çuha 5-10-933 ni münakasa ile satm almacak tır. Şartnamesini* görecekle- | rin her gün ve münakasasına gireceklerin belli saatinde te- | minatlarile Merkez Satın alma komisyonunda hazır bulunma ları. (294) (4810) 6435 ... Dikim evi (ihtiyacı için 13,000 metre tela 5-10-933 perşembe günü saat 15,30 da aleni münakasa ile satın alma cağmdan şartnamesini göre- ceklerin her gün ve münaka- sasına girişeceklerin belli saa tinde teminatlarile Merkez Sa- tınalma komisyonunda ha- zır bulunmaları. (292) (4812) 6437 ... Dikim Evi ihtiyacı için 265,000 adet elbise yakasına mahsus küçük kopça 5-10-933 perşembe günü saat 14 te ale- | ni münakasa ile satın alınaca- ğından şartnamesi görecekle- rin her gün ve münakasasına girişeceklerin belli saatinde te minatlarile Merkez Satın al- ma komisyonuna müracaatla Ti (289) (4815) 6440 ... Harbiye mektebi ihtiyacı için 25,000 kilo Şeker 8-10- 933 pazar günü saat 14 te ka- palı zarfla satm alınacaktır. Şartnamesini (o göreceklerin her gün ve münakasaya giri şeceklerin belli saatine kadar teklif mektupları Merkez K. Satın alma komisyonuna ver- meleri. (303) (4853) ... Harbiye mektebi talebele- ri ihtiyacı için 1000 Parça Ha mam takımı ile 3000 adet Yüz! havlusu 8-10-933 pazar günü saat 15,30 da aleni münakasa ile satın almacaktır. Şartna- | mesini göreceklerin her gün ve münakasaya girişeceklerin belli saatinde Merkez K. Sa- tın alma komisyonunda bulun maları (302) (4855) 6447 ».. Harbiye mektebi talebele- rinin ihtiyacı için 1500 çift terlik 8-10-933 pazar günü saat 14,30 da aleni münaka- sa ile satın alınacaktır, Şartna mesini göreceklerin her gün ve münakasaya girişeceklerin belli saatte Merkez Kumandan lığı Satınalma Komisyonunda hazır bulunmaları. (300) (4856) a Dikim evi ihtiyacı için (30,000) metre haki astarlık bez 15-10-933 tarihinde pazar günü saat 15 te kapalı zarfla satın almacaktır. Nümune ve şartnamesini (o göreceklerin ber gün ve münakasasma işti- râk edeceklerin belli saatinden evvel teklif mektuplarını ver- meleri. (304) (4903) 42 ... Merkez Kumandanlığına 6448 merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için 10000 kilo kavun ile 10000 kilo karpuz 30-9-933 cumartesi günü saat o10dan 10,30 kadar pazarlıkla satın a- Knacaktır. Şartsamesini' göre ceklerin her gün ve pazarlığa girişeceklerin belli (saatinde Merkez Kumandanlığı Satmal ma Komisyonunda hazır bu- Tunmaları. (347) (5195) ... Kuleli Askeri lisesi için32 kalem kimya labratuvarı mal- zemesi 27-9-933 çarşamba gü- nü saat İd te pazarlıkla satın | alınacaktır. Şartnameleri gö receklerin her gün ve pazarlığa| gireceklerin belli saatte Mer- | kez Satın alma Komisyonunda hazır bulunmaları. (345) (5193) ... Zeytinburnu gedikli küçük zabit mektebi ihtiyacı için yüz çeki odun 28-9-933 perşembe günü saat 16 dan 16,30 a ka- dar pazarlıkla satın almacak- tır. Şartnameyi göreceklerin ber gün ve pazarlığa girecek- lerin belli saatinde Merkez ku- mahdanlığı Satınalma komis - yonunda hazır bulunmaları. (342) (5164) ... s5 Kuleli Askeri Lisesi ihtiyacı için 20 adet siyah yazı tahtası 30-9-933 tarih cumartesi gü- nü saat 1lile11,30za kadar pazarlıkla satm O almacaktır. Şartnamesini görmek her gün ve her gün pazarlığa girecekle rin belli saatinde Tophanede Merkez Kumandanlığı Satm al ma komisyonunda hazır bu- İunmaları. (346) (| (5192) DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda Kanzük eczahânesi karşısında Sahne sokağında 3 numa- Talı apartmanda İ numara. 5982 İstanbul 2 inci iflâs memurluğundan: Galatada Mahmudiye caddesinde otur- makta ve sobacılıkla meşgul bulunmakta olan Antuvan Faskala ef. iflâsı 129-933 tarihinde açılıp tasfiyenin adi şekilde ya pılmasına karar verilmiş olduğundan : 1 — Müflisten alacağı olanların ve istih kak iddizsmda bulunanların alacaklarını ve istihkaklarımı ilindan bir ay içinde 2 inci iflâs dairesine gelerek kaydettirme leri ve delillerini (senet ve defter hulü- saları ve saire) asıl veya musaddak su- retlerini tevdi eylemeleri. 2 — Hilâfna hereket cezai mesuliyeti müstelzim olmak üzere müflisin borçlularınn ayni müddet içinde kendilerini ve borçlarını bildirme- leri. 3 — Müflisin mallarını her ne sıfat- la olursa olsun ellerinde bulunduranların o mallar üzerindeki hakları mahfuz kal mal şartile bunları ayni müddet içinde daire emrine tevdi etmeleri ve etmezler. msm sean ii j 3 üncü kolordu ilânları | K.O. Kıt'atı ihtiyacı için açık münakasa © ile 9973 kilo b satın almacaktır. İhale si 4-10-933 çarşamba (günü saat 11 dedir. İsteklilerin şar namesini görmek ( üzere hef gün ve münakasaya girmek çin o gün ve vaktinden ev teminatlarile birlikte Fındıklı da3.K.0.SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (358) (4807) 0414 ... Eskişehir K. O. Satmalma Komisyonundan : Eskişehir Tayyare Fabrika smda 50 ton sikletinde hurda demir ve tayyare enkazı satılr| ga çıkarılmıştır. Müzayedesi “ Birinci Teşrin 933 gününe mü sadif perşembe günü saat | 4.K. O. Satmalma komisyo" nunda yapılacaktır. İsteklile* rin enkazı görmek üzere her gün, arttırmaya iştirâk etmek isteyenlerin de teminatlarile birlikte komisyona müracaatlf rı. (3324) (s191) K.O, Kıt'aları ihtiyacı için 240 :360tonarpa kırdırıla caktır. İhalesi 30 Eylül 933 c: martesi günü saat 15 tedir. İs teklilerin şartnamesini görmü üzere her gün ve pazarlığa gi! mek için o gün ve vaktinden evvel Fımdıklıda 3. K. O. SA. AL.KOM, nuna müracaatla (384) (5189) .. K. O. Merkez ve 1. F. Kıt” tı ihtiyacı için pazarlıkla 22,000 kilo bulgur satm alınacak- tır. İhalesi 30 Eylül 933 cumi tesi günü saat 16 dadır. İsteki lilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve pazarlığa £ mek için o gün ve vaktinde evvel Fımdıklıda 3. K. O, SA AL. KOM.nuna müracaatla (390) (5172) ... Muhabere alayları ihtiyacı çin 21,000 kilo yataklık ot p# zarlıkla almacaktır. İhalesi Eylül 933 cumartesi günü sa8 15,30 dadır. İsteklilerin şart' namesini görmek © üzere her gün ve pazarlığa girmek içif o gün ve vaktinden evvel Fın dıklıda 3.K.O.SA. AL. KON nuna müracaatları. (391) (5173) Konya Askeri SA, AL, KC dan : Konyadaki kıt'at ihtiyacı çin 477,000 kilo un kapalı 74 la satım almacaktır. İhalesi 1! Teşrinievvel 933 çarşamba $i nü saat 15 tedir. İstekliler? şartnameyi görmek üzere h€ gün ve münakasaya iştirak! çin tayin edilen gün ve saati teklif teminat mektupla Konyada Askeri SA. AL, KC na müracaatları. (3321) (5152) 46 makbul mazeretleri bulunmadıkça ce 2ai mesuliyete uğrayacakları ve ruçhan haklarından mahrum kalacakları. 4 — saat 14 te alacaklıların ilk içtimma gel meleri ve müflis ile müşterek borçlu 0- Janler ve kefillerinin ve borcunu tekeffül eden sair kimselerin toplanmada bulun- # « olduğu ilân olunur. MECCANEN “İİ İncili Şerif 9-933 tarihine müsadif cumartesi günü | kitabını göndermek için adresimi”* Maison de la Bible Dpt. T.2. İİ GENEVE (suissE) 7510 — ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM düm. Müthiş surette şişman. O ka- dar şişmandı ki, ondan korkuyordum. Diyebilirim kreş yalnız bir sey gördüm, & arabacınm nisbetsiz derecede büyük arkası... Donka arkasına dönmeden: — Anladım, dedi, bunlara Yar” derler... Bunlar hadımdır. Oliver şaşaladı: “bir- böyle bir kabi arık kesildi. Fa kat hâlâ tek tük bulunur, Oliver zayif bir sesle: böyle şey var.. Arabacının hatırası zihnine öyle yer etmişti ki, bir viski daha içmek lü zumunu hissetti. Kolunu şişeye doğru uzarken sordu: Tercame: KAMRAN az — Bükreşte iyi âdetleriniz var. Sonra? « Kahve ile Her ei de gayet e in... » Ga kokusu... onlar gibi olmak istemiştim... Donka biraz daha bekledi, fakat Oliver'in anlatacak başka şeyi kalma mmuştu, Yatağa yaklaştı, Oliver'in gözleri ka- Balı idi. Sordu; — O zaman kaç. yaşında idin? Öteki uyanmadan cevap verdi: — Altı yaşını keçkindim. Annem öl müştü, diki duvar tahtakurusu tersi içinde idi. — O sabitleri kahvede gördün değil mi? Öyle ise Kalea Viklorio'daki Kapsa kahı psi olacak.. O kahvede sigara satan küçük bir hiz hatırladın mı? Üstü başı parça parça, bir kamcağız.. Bazı zabitler ona ederlerdi. O İzan be yayımla il Here gesi Oliver gözlerini açtı. — İşte o çocuk bendim! Oliver bir şey söylemedi. Ekseriya yap- tığı gibi şarkı söyliyerek; — Evet, dedi, o çocuk bendim. Evden | kaçmıştı. İki sokak kadını ile birlikte oturuyordum. Kadınlar beni merhame- ten evlerine almışlardı, anlıyor musun? Oturdukları yer, lokanta gibi bir şeydi. Perdelerin arkasında müşteri beklerler. di. Oranm kokusunu hiç bir zaman unu- tamıyacağım. Keskin bir sirke ruhu kokusu... Sirke ruhu tahta kuruları öl- dürür, bilir misin? Oliver genç kadin: sanki uykudan w- yandırmak ister Diye ağ hâlâ Bükreşte idi. Göz- leri uzaklarda kaybolmüştu. — Donka?... Ne demek z tiyorsun? Tahta kusrusu vardı... Yatağın yanın- Fena halde kokuyordu da... Oliver kadını omuzundan sarsarak: — Donka, niçin bu fenalığı ediyorsun? — Niçin olacak.. (Her şey o kadar dümdüz... Yüzümüzdeki makyaj o ka- dar kalın ki... Ben böyle olmak istemi- yorum. Ben nasıltam öyle olmak istiyo- rum. Ben istiyorum ki beni olduğum gi- bi sevesin... Senden on yaş büyük... Yü- zümdeki çizgilerle... İsteseydim sen wy- kudan uyanmadan evvel yüzüme pudra sürerdim... Hayır... Ben istiyorum ki be- ni, yüzümdeki kırışıklarla, kusurlarımla sevesin.., Bu sözleri huşunetle söyledi. Söyler- ken de pencereye doğru perdeyi açtı, projoktörün önüne geçer gibi gü- neşe doğru döndü. Oliver yatakta oturuyordu; çehresi- nin cüretkâr hatlarını, ağır kaşlarını, vü cudunun rengini görüyordu. Usulca: Evet... Dedi, Evet... Evet... Öyle zamanlar oldu ki ona karşı olan anlaşılmaz aşkımı anlıyotdu. Etvafların. da herne varsa güzeldi, tatlıydı. Aşağıda divanhanede telefon çaldı, Doüka hiç merak etmedi. gene Yatağı yaklaşıp sordu: 'enbel, haydi kalk bakayım... De- di. Böyle yatıp kalırsan ihtiyarlayıp çir- kinleşeceksin... Haydi gidip banyo yap bakayım... Sonra kahvaltımı hazırlasın- lar... Kapının önünde... Sonradan da bir damla viski içersin... Donka'nın gözleri mesti ile parlıyordu. Tam Oliver elini uzatıp onu kendine doğ- ru çekeceği sırada Takus tıpkı bir köpek gibi, ayağı ile oda kapısının önünü kazı- dı. Madam Moresko pürhiddet haykırdı: — Ne var? Ne istiyorsun? Takus'um paslı sesi dışarıdan cevap verdiz — Bizzat senin konuşman lâzım. Mü- — Haydi oradan... Mühimmiş!.. him ne olabilir? Dışarıdân ayni #€3 fısıldadı: — Bill Turver seninle konuşmak isti- yor. Donka bir an mütchayyir * kaldı. Oli- ver'in elini çekti, Mü- Dedi. Bim. Peki. Ben ko- Telefona gitmeden evvel bir müddet Olve'in yanında oturduğu yerde Bİ Fakat aklı büsbütün başka yerlerd€. — Tuhaf şey.. Bili Turver konuşmak istiyor... Bu ne demektir, yormusun? — Dode Bey keyfi yerinde idi 5 mutlaka; “gel benimle yat!,, Di: Yahut ta konturat teklif edecek» de her ikisini birden istiyecek-. Oliver bu sözleri lâkayit | bir | söylemişti. Donka telefonu eline aldığı a0”. mil leri eskisi gibi değildi. Ensesi di Adim nenzillâh: — Konturat... Dedi. Bana iki tarat teklif etmediler. Bu & bayılmalılar... B a Hollywood'da bir türlü hale vii nulamıyan senaryolara “Timon, Sıkılmış limona dönmü; yolar, senaryo dai Beyine beyinde intikal iri iyet yeni ye” ia lara verilir, Fakat neticede işbof, — Bu ne berbat, ne budalaca * ye ters yüzü çevirir, sel edi)