29 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

29 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

| İpar — ırparı ğ ama Manga yarışları Ve otomobil sürati Geçen hafta İtalyada beynelmi lel yüksek otomobil sürat yarışla- rı Monzada yapıldı. Uzun mesafe üzerinde yapılan bu sürat yarışlarına Fransızların ve İtalyanların gözbebeği en müt- hiş Coureur'leri olan Fagioti, Nu- volari, Campari, ve Czaikowski rika Bunlardan Campari daha iki ay evvel Almanyada yapılan bey- nelmilel sürat yarışlarında saatte iki yüz altmış beş kilometre sürat- le giderek şampiyon olmuştu. Nuvolari de İtalyanların en müthiş otomobil sürat şampiyon- larından biri idi. Monza yarışları Avrupanın en i teşkil cia ile neticelendi. Campari ve Szai- Meşhur şampiyon ini parçaladılar. kowski yandı ve kömür oldu. Son gelen Avrupa spor gazete ve mecmualarının verdiği tafsilâta göre bu İtalyan © otomobil re- kortmeni uzun zamandan beri o- tomobil sporcuları arasında müna- nakaşayı mucip olan bir tehlikeli virajın kurbanı olmuşlardır. Bu viraj, düz devam eden uzun bir yoldan sonra birden bire pey- da olan biz jmış. Düz yolda iki yüz elli kilometre kadar baş- döndürücü bir süratle yol alan ko- şucular, bu virajı 230 ile almak is- temişler ve muvaffak olamıyarak müthiş bir savruntu ile yoldan fır- layıp parça parça olmuşlardır. Fransız Czaikowski de ayni vi- rajda devrilmiş ve benzin ( patlı- yarak kavrulmuştur. Otomobil yarışları münakkitle- ri diyorlar ki: » madem ki Campari 230 la alamadılar. Bi- naenaleyh hiç bir otomobil merak- Isı bu virajı bu süratle alamaz. iyor ya. . Üç meşhur bey- nelmilel sporcunun hir saniye i- çinde öldüğüne keder eden yok. Mesele bu virajm 230 la almamı. yâcağınmn'sabit oluşudur., Saatte 230 un ne demek oldu- ğunu kısaca anlatmak için bizim İstanbulda yapılan otomobil yarış- larında en yüksek süratin ancak 130 olduğunu kaydetmek kâfidir. Bu 130 la giderken otomobil bir yaprak kadar hafifler ve o küçük bir direksiyon hatası veyahut lâs- ilişecek yumurta kadar bir taş otomobili fırlatır. Atar, Bu süra- ta 100 kilometre daha ilöve edin. Ve bu sürati temin eden beveskâr- ların cesaretine ve fedahârlığına bakın. Bundan evvel bahsettifim gibi dunyada bir rökor modasıdır gidi- yor, Bu moda her g'in bır facia ile heticeleniyor, Fakat ip gelmek zevkini ölümün a- casa” değişiyorlar. Campari ve Nuvoleri, Czaikows- meselâ 200 ilerdi. Fa- lara bu thlikeyi farkettirrcedi. Onlardaki bu fragati kaydeder iken bizim yarışlarda tatlı canla- »*mı üzmemek için en v virajlarda habre fren yapan, son- ya da dördüncü, besinci geldikleri balde (kupa isterim!) diye ağla yıp feryat eden hazı amatörleri hatırlamamak kabil ©» Burhan CAHİT Akay idaresinin kış tarifesi ta una dünden tibaren baş lanmıştır. Tarife yeni ihtiyaçlara uy- gun bir şekildedir. —ğ—— İngiliz sefiri Ankaraya gitti Memleketimizden © ayrılacak olan iliz sefiri Sir George Clerk Hari- iye vekâleti vekili Şükrü Kaya Beye veda için Ankaraya gitmiştir. Sefir bu- gün şehrimize dönecek ve pazar günü de Londraya gidecektir. yeti umumiye teftiş kalemi âmirlerinden Naci Bey İstanbul İnhisarlar başmüdü 74 Aldığımız maldmata hastanesi tahsisataızlık yüzünden kapa: tlmrstar, ö Ekonomi Yük tarifesi Ancak vakti geldiği zaman) Müfettişler tadil edilecek Limanlarımız arasında 1 eylülden beri tatbik edilmekte bulunan yük tari- ından şikâyetler vuku Iktımat vekili Ce- pılan bir içtimada, bu mesele götüşül- müş ve netice olarak « şimdiden tarifele- göri emişi tatbik edilecek tarifeler altı ayda bir de- Zişecektir. Bu itibarla hazırlanacak İ- kinci altı aylık tarifelerin marttan iti- baren tatbiki lâzım gelmektedir. Yalnız o zamana kadar geçecek müd- det zarfında elde edilecek tecrübelere ve alınacak neticelere göre şimdiki tari- felerde bazı tadilât icrasında bariz & rette mahzur olmadığı anlaşılırsa bu ke sumlarda daha evvel değişiklik yapıla" bileceği esası tesbit edilmiştir. Diğer taraftan aldığımız malümata göre, limanlarımız arasında yük ve eş- ya tarifelerini hazırlayan komisyonun teşrinievvel bidayetinde, Deniz ve Ha- va müsteşarı Sadullah Beyin riyasetin- de içtimaa daveti takarrür etmişti içtimada başlıca iki mesele cektir; 1 — Şimdiki yük tarifelerinde, bazı eşyanm isimleri yoktur. İsimleri fede yazılı olmıyan | eşyanın, tarif. hangi kısımlarına ve numaralarına gire- ceği bu içtimada kararlaştırılacakıır. 2 — Yeni tarifelerde, umumiyetle «şyanın konişmento ve manifestoya gir- mesi mecburi tutulmuştur. Bu mecbu- riyet, çabuk çürüyen ve bozulan bazı eşyada zararı mücip olmaktadır. İçti- mada, bu gibi şeylerin de, eskisi gibi © biletile nakli esası tesbit olunacaktır. El araba'arı neden menedildi Sirkeci nakliyat hamalları, esnaf mü- rakabe bürosu vasıtasile Ticaret oda- sına müracaat ederek Eminönü hay- makamlığınca el arabalarile yük taşı- maları menedilmesinden şikâyet etmiş- lerdir. Hamallar, hafif yükleri omuz- larda ve ağırlarını el arabalarile taşı- dıklarından bahisle arabalarla nakliyat memnuiyetinin ref'i için odanın tavas- sutunu istemişlerdir. Yumurta Yumurta piyasasında tereffü vardır. On gün evvel 22 — 23 liraya satılan iri boy yumurtaların beher sandığı 27, ufak yumurtaların sandığı da 23 liraya kadar çıkmıştır. Şeker Zeytin yağı cihan piyasasının çok durgun gittiği, bu seneki istihsalât ye- künunun 800 bin ton miktarında oldu- ğu tesbit edilmiştir. Cihan şeker piyasasını düzelmesi de, Küba ahvalinin salâh bulmasına mü- tevakkıf görülmektedir. 12 eylülde şe- ker müstahsili memleketler mümessil- leri Brükselde toplanmışlardır. Bu içti- temiş ve Cava murahhas ile Küba mu- rahhası arasında ihtilâf çıkmıştır. Üzüm, İncir, Fındık Hamburg piyasasında Türk üzümle- inin yüz kilosu 18 filorim, Türk incir- lerinin yüz kilosu da 116 marktan muz- mele görmektedir. Bu sene fmdıklarımızın ecnebi piya- salarmda daha fazla rağbet göreceği tahakkuk etmektedir. un 933 fındık mahsulü her biri 50 kiloluk 65 bin çuval olduğu an- Taşılmıştır. İskenderiye seferleri İskenderiye seferlerinin kanunusani- yeni bütçesi ihzar ve kânumusani bida- yetinden itibaren tatbik olunacaktır. Mısır seferlerinin devamı, yeni bütçede daha esaslı surette nazarı dikkate alı- nacaktir. 1 eylöldenberi Devlet denizyolları idaresi vapurları, muntazaman Rodosa da uğramakta ve iyi enticeler almak» tadır. Borç para veren müesseseler üzere yakında umumi bir teftiş yapıla” Manifatura fiatları Manifatura fiyatlarında İyi hissedilmektedir. Tereffüün ge. neye nazaran yüzde 10- 15 nisbetinde olduğu haber verilmektedir. Avusturya tütün alıyor Şehrimizde mühim mikdarda tü - mübayaa etmek üzere Avusturya rejisme mensup bir heyet bugün İstan- bula gelecektir. Heyet İzmir tarikile gelmektedir. Kredi kooperatif'eri Ziraat Bankası tarafından şim ye kadar âçılan kredi kooperatifleri. nin yekünu 644 ü bulmuştur.. Bu ko- operatiflerdeki sermayenin mikdarı 77 milyon liradan fazladır. Son za- manlarda Kocaelinde, biri Gebzede diğeri de Bahçecikte olmak üzere iki kooperatif daha açılmıştır. > caktır. MİLLİYET CUMA 29 EYLUL 1933 it ŞEHİR HABERLERİ | İk “İlk mektepler nümüzdeki hafta teftişe başlıyacaklar İstanbul ilk mekteplerinde paz gününden itibaren derslere başla, caktır. Müfettişler mıntakalarda önü- müzdeki haftadan itibaren teftişlere başlayacaklardır. lik metkeplere ta- lebe kayıt ve kabulü yarın akşam ni- hayet bulacaktır. Bu sene ilk mekteplere geçen sene- ye nisbetle dört bin fazla talebe kay dedildiği tahmin | edilmektedir. Geçen sene ilk metkeplerin birinci sınıfları” na on bin beşyüz küsur talebe alınmış © enine şekli , Üniversite idare heyeti ders prog Tamları ve imtihan talimatnamelerini ihzar etmektedir. Öğrendiğimize gö- re, imtihan şekillerinde esaslı değişik lik yapılacaktır. Şimdiye kadar imti- hanlarda sınıf usulü vardı. Ve her se sünitike abamık ilimle da tak- bik edilmektedir. Her fakültenin müd deti ayrı olduğundan, ve her fakülte için ayrı bir imtihan şekli tesbit edi- lecektir. Hukuk fakültesi üç sene yani altı #ömestrdir. Yeni vaziyete göre iç sö- mestrlerde yani 2, 4, ve 6 ıncı sömestr nihayetlerinde yapılan imtihanlar kal dırılmaktadır. İmtihan yalnız Gm. sömesir nihayetindedir. Bu imtihanla ra 6 sömesirde okunan 1 ödersin hep- sinden de imtihan vermek mecburiye ti vardır. Yalnız dördüncü sömestr 80 nunda birkaç imtihan vermeyen altm cı sömestr sonunda imtihana sokula- mazlar, Talebe yurdu Üniversite binasınm arkasında bir müddetten beri hazırlanmakta olan Talebe yurdu 29 Teşrinievvel cümhu- riyet bayramının onuncu yıldönümün- de Haikevi tarafından merasimle açı- lacaktır. Yurdun bir kısmının noksan- ları ikmal edilmiştir.. Bu sene elli ka- dar talebe alınacaktır. Yurdun esas kadrosu beşyüz kişidir. Her sene ta- lebe mikdarı arttırılarak bir iki sene içinde, peyderpey kadro tamamlana - caktır. Binanın bir kısmına yüksek muallim mektebi talebesi yerleştiril- miştir, Yüksek muallim mektebi lâğ- vedileceği için bu sene birinci sınıf yoktur. Buraya yüz kişi kadar tutan İkinci ve üçüncü sınıf talebeleri yer- leştirilmişlerdir. Millet mektepleri bu sene de açılıyor Bu sene de millet mekteplerinin bir teşrinisanide tedrisata başlam. takarrür etmiştir. Hususi idare Maa- rif müdürlüğüne bu mektepler için bu sene 2500 lira tahsisat vermiştir. Bu sene millet mektepleri dershanele: ri mahdut olacak ve tahsisat nisbet! de, en fazla ihtiyaç olan semtlerde açı lacaktır. Mahkemelerde Gece müselliham ev basarak hirsizlik yapmaktan, bilhasen Boyacı köyünde seksen yaşında kurabi- lacı Şerif kuruş babayı” ölümle tehdit ye 500 lira parasını ayırmak» tan suçlu Rizeli Hüsnü ile arkadaşla rı Osman, Hüseyin, Bayram, Emin li ve Seferin muhakemelerine dün ceza mahkemesinde başlanılmıştır. Suç- lular bu hırsızlıktan haberdar olmadık- ğini, bur eşkence altında ken- dilerine isnat edilen cürmü kabul edip — Evet biz yaptık. Azimenin 60 Çavuş suçluya 50lira ödünç para ver. ve bir senet almıştır. Suçlu bu pa üstelik evlerine teca- vüzle bir balta ile karısı kesmek is- temiş, Azime Hanım korkmuş, Yahya da içeri girip sandığı açmsş ve 50 li dl; senetle 10 lira parayı alıp kaçmış» ır. Bu Azime Hanımın iddiasıdır. Yah- ya bunun aksini söylemekte 50 lirayı ben ödedim. Senedi de geri aldım. Bun- ların. nezdinde eşyam vardı. Onu meğe gittim, fakat eşyamı vermeler üstelik Azime Hanım balta ile üzeri- me hücum etti, bana vurmak istedi ten Belediyede Elektrik ücretleri On para daha indirilmesi için çalışılacak Elektrik ücretleri kilovat başına 17 kuruş olarak tesbit edilmiştir. Müşte- riler bu mikdar üzerinden borçlarını ödetkeğe mecburdurlar. Fakat beledi ye iktmat müdürlüğüne bu hususta bazı şikâyetler olmuştur. Kilovat ba- sına on yedi kuruş değil, 17,30 kuruş bazan daha fazla alındığı iddia e . Belediye iktisat müdürlüğü şikâyetleri tetkik etmektedir. "Elekiyik , arife komisyon pazar günü içtima ederek yeni ücret tarile- sini tesbit etmek üzere tetkikata bap” hıyacaktır. Resmi fiyat olan 17 kuruş ücretin on para noksanile 16,30 para” ya indirilmesi için çalışılacaktır. Odun, kömür Son zama: la Karadenizde ha- vaların muhalif gitmesi üzerine şehri mize odun kömür müvaredatı azalmış tır. Belediye Karadenizdeki odun ve kömür İhracatı yapan le mu- haberata girişmiştir. Odun fiyatlarının gekisi 330, 340 tır. On beş güne kadar Karadeniz iskelelerinden £ gehrimize külliyetli mikdarda odun ve kömür gelecektir. Şehir hali Şehir muvakkat hali münakasa dün ilân edilmiştir. Hal 268 bin liraya münakasaya (konmuştur. Münakasa neticesinde inşaat hazırlığı na derhal başlanacak ve Cümhuriyet bayramında vaz'ı esas resmi yapıla” caktır. Belediye Halkevine bütün parayı veremiyor Istanbul Halkevinin senelik bütçe- si 48 bin liradır. Bunun 30 bin lirasını belediye vermektedir. Bu senc, beledi ye oltruvadan bir milyon lira varidat kaybettiği için Halkevinin hissesini tamamen verememiş, bir mikdar a- vans vermiştir. Halkevi şehrin muhte lif yerlerinde açacağı aşhanelerden simdilik sarfmazar etmek mecburiye- tinde kalmıştır. İçtimai muavenet şu- besi de geçen seneki gibi fakir talebe- ye yardım edemiyecektir. Belediye pa- rayı verince bu yardımlar yapılabilecek- tir. Vilâyette 5 Umumi aylık Umumi maaş hazırlıkları bitirilmiş tir. Birinciteşrin — aylığı pazar günü verilecektir. Ücretli memurlar maaş ları da yarın başlıyacaktır. Yeni jandarma kumandanı İstanbul vilâyeti yeni jandarma kumandanlığma Edirne jandarma inin binbaşı İzzet Bey tayin miştir. İzzet Bey bugünlerde gele cektir, Uluköy soyguncuları Maznunlar cürümlerini inkâr ediyorlar demiştir. Mahkemede Azime Hanımın 60 ya- şmdaki köcası ile iki komşu kadın şa- hit olarak dinlenmiş, fakat bunların ifadeleri biribirini tutmamış, Yahyanm söylediklerinin de aksi sabit olmamın bunun için bersetine karar verilmiştir. Başka güne kaldı Şebremininde Lalezar bostanında bahçıvan Muradı öldürmekten suçlu Kenanın muhakemesine dün am & dilmiştir.. Dünkü muhakemede müda- dafan vekili Muradın tecavüz ettiğini, Kenanın müdafaai nefis halinde kaldı- ğını ve hattâ kardeşi Ramizin Murat ta- rafından atılan kurşunla yaralandığını, kurşunun vücudunda kaldığını söyle. miş ve Ramize ameliyat yapılarak kur- şunun Şıkarılmasını, bu kurşunun ki- min tabancasma sit olduğunun tayini- ni ak stem. Mahkeme keyfiyeti müzakere ettik- ten sonra bu talebi muvafık bul ve eğer Ramizin sıhhat ve hayatı için bir tehlike teşkil cimezse bu — kurşunun hastanesinde ameliyat | ya- karar Fakat müdafa ekil ba ameliye Güreba hastanesinde memiş, yat yapılmasında ısrar etmiştir. Muha- Deri bunun için başka güne bırakıl. mışt Başka Şahitler dinlenecek Kurban bayramda Sadi isminde birisini bıçakla öldürmekten suçlu Hü- #eyinin muhakemesine dün ağır cezada devam edilmiştir. Dünkü muhakemede seyyar satıcı Mahmut ile Sait ve Ali Efendiler şahit olarak dinlenilmişlerdir. Bu (şahitler Hüseyinin Sadiyi vurduğunu gördükle- rini söylemişlerdi Hüseyin bu tleri maktülün can ciğer arkadaşları olduğu için kabul et- mediğini söylemiştir. Muhakeme baz- ka şahit celbi için 26 teşrinievvele bıra- kılmıştır. Yani öldürmedi mi? Litros köyünde bahçıvan Recep a- F “in Litros cinayeti Şiddetle aranan Yani hâlâ bulunamadı Litros köyünde öldürülen bahçevan Recep Ağayı kimin öldürdüğü henüz katiyetle taayyün et- miş değildir. o Re- cep ağanın damadı Süleyman (tarafın. öldürüldüğü- nü zabıtaya haber veren bir çocuktur. Maamafih bu ikbar üzerine Recep ağa- mın damadı Sü- leyman Nebi | ve Demirin yakalanıp haklarında — lâzım gelen tahkikat ya- pıldıktan sonra ser- best | bırakıldıkları nı yazmıştık. Dün itros köyüne giderek, in ailesi ve damadı i. Je görüşmüştür. Süleyman ağa diyor ki: — Ben Recep Ağayı 15 seneden be ri tanırım. Kendisinin yanında yanaş- ma olarak ve ortak olarak bulundu- ğum gibi, üç seneden beri de kızı İs- met Hanım ile nişanlı ve son altı aydan beri de onikâhi O bulunmaktayım. Kayınpeder ile aramızda hiç bir mü- naferet yoktur. Cinayetin olduğu ak- şam ben bahçede yatmakla idim. Ben kayınpederimi çok sever ve ken- disine hürmet ederdim. Recep Ağa - nın evi bir odadan ibaret olduğu Süleyman Ağa bir mubarririmiz. maktul Recep tarım: Çünkü-kezi e evvelce nişanlı idim. Komşunların bir dedikodu yapmalarından çekinerek rdum. Recep Ağanın refikası Fatma Ha- nım da evvelce yazılan şeyleri tek- rar etmiş ve demiştir ki akip sak saca si evde bulunmakta idi. Damadımdan devam edilmektedir. Jandar - malar da ayrıca tahkikata meşğul ol- maktadır. Yaninin bugünlerde yaks- lanması muhtemeldir. Vapurun dalgaları Rizeli Ahmedin idaresinde ya bir motör, Dolmabahçe geçerken , şirket | vapurlarından nin dalgaları motörü su iğinde bırak- mıştır. Bunun üzerine su alan motör batmak tehlikesi geçirmiştir. Şirket vapuru motörü arkasına bağlıyarak getirmiştir. Ah, bu çocuklar Salih isminde 13 yaşlarında bir çotuk köprü üstünden geçmekte olan bir tramvayın arkasma asılmış, Bu s1- Fada biletçinin kendisini yakalama - sından korkarak tramvaydan talamış tır, Salih atlarken yere em ve arkadan gelen şoför mebili | çarparak çocuğun uha yerlerinden ağır surette yaralanması- na sebebiyet vermiştir. Çocuğunu bırakan ana Fenerde Liman şirketi antrepoları önünde 3 aylık bir çocuk bulunmus, bu çocuğun Hacer isminde bir kadma ait olduğu anlaşılmıştır. Kadın yaka- lanmıştır. Tramvaya atlarken Gazele saticılarından 8 yaşında Rahmi ismindeki çocuk Gülhane par- kı önünde tramvaya binerken düşmüş, ellerinden yaralanmıştır. —————————— £anm katli tabkikatına devam edil mektedir. Yani henüz bulunamamıştır. Recep ağanın Demir isimli bahçıvanla damadı Süleyman ve kardeşi Nebi tara- fından öldürüldüğünü ihbar eden şah- sın kim olduğu tesbit edilememiştir. Bu ihbar polis müfettişlerinden bir za- ta yapılmıştır. Simdi ihbarı yapan şah- sın hüviyetinin tesbine uğraşılmaktadır. Bir istinabe Trabzon tütün inhisarında memur iken bir miktar para iht suçlu Lütfi Bey dün istinabe #u- retile ağır ceza mahkemesinde muhake- me edilmiştir. Lütfi Nuri Bey kendi. sine atfedilen bu #uçun doğru olmadı- ğini, zamanı memuriyetine ait bütün evrakın nezdinde bulunduğunu, mah- kemeye takdime amâde olduğunu söy- lemişt Muhakeme de bu ifadenin ma- halline gönderilmesine karar vermiş Kaçakçılar Sigara kâğıdı, ecnebi sigarası, çak- mak, Si b esrar kaçakçılığı yap- Refet Efendinin rmuha- miştir. ip dairesi memurlarından İlyas, Re- cep, Şevket Beylerle bir polis serko- inlenmi; eden kaçak eşyanın miktarını söyle mişlerdir. Mubakeme evrakın iddia ma- kamı tarafından tetkiki için başka gü- ne bırakılmıştır. Limon kıralının mahkümiyeti Dimen kralı Diyamandi Efendi 2 sene hapse ve bir sene sürgün ceza» emyizce nakzedil- miştir, Pazar günü yeniden muhake - mesine başlanacaktır. Esrar gübresi Gemlikte muhafaza memurları tax rafından Refik Efendi isminde birinin evinde beş çuval esrar gübresi buluna yak Hacı ile birlikte şehrimize getiril- miş ve maznun ihtisas mahkemesine teslim edilmiştir. Onuncu Yıldönümü Hatipler ve nutuk verile ' cek yerler tespit edildi C.H F. cümhuriyetin onuncu yıl dönümünde fırkanm in hazırlanmaktadır. Fırka cümhu- riyetin onuncu yıldönümünde mizi, kudretimizi, topluluğumuzu latan yüce Türk bayrağından birer nesini köylerimize hediye etmeğe sar vermiştir. Bayrak köy ihtiyar edi devredilecekir. Bayrak“ cümbhuriyetin onuncu yıldönümüne sadüf eden 29 teşrinicvvel pazar gü- nü merasimle koyün en şerefli bır inde dikilmiş ü tiği gün akşamı indi günler ve cuma günleri” bu bayrağın asılması da mecburidir. Bu bayrak eskiyince köy ihtiyar heyeti bir bez içinde bayrağı hâlıra olarak saklıy: caktır. Bu bayraklar Feshane fabrika sında imal edilmektedir, ! Konferanslar .Cümhuriyetin onuncu yıldönümün- | de verilecek konferanslar işile meş - » gul olan komite dün akşam Halkevin- de Köprülüzade Fuat Beyin riyasetin de toplanmıştır. Dün bütün hazırlıklar" ikmal edilmiş, konferanıçılara yeri atleri ve konferans mevzuları tesbit olunmuştur. ğ Balkanlardan murahhaslar ia tesadüf lin birinci teşrinde Balkan bükümetlerinden de bir çok murah « haslar Ankaraya le Hariciye vekâ- letinden Gospodin D. Drenski ve edeceklerdir. Kaçak rakı İnhisarlar baş müdiriyeti takip;me murları yeni bir rakı fabrikası daha meydana çıkarmışlardır. Beyoğlunda * Yenişehirde Yenibostan sokağındü”2 numaralı evde oturan ve Beyoğlunda ; Anado'u lokantasında bulaşıkçılık sa- $ pan Anderya oğlu Marko isminde bir | altma alınmıştır. Memurlar, Marko - nun kaçak rakı çıkardığı kanaatini hâ sıl ettikten sonra bir arama o emrile eve girmişler ve yüklükte saklanmış olan rakı kazanı ve saireyi bulmuşlar dır. Tahkikat neticesinde bu fal nın çoktan beri faaliyette bulunduğu anlaşılmıştır. Bu evden maa teferrüat bir rakı kazanı, bir maltız, gaz ocağı, salamura ıslatmak için kuva, üç sise için bir buçuk kiloya yakın rakı bul- ei ve hepsini müsadere etmişler. (İş Bankasından alman cetveldir) 28 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları Dar m, vera ATLARI Prağ Viyana Madrit Berin ⣠Cenevre Amsterdam, 107 66,1725 NUKU Soiya 20 £ Fransiz 3 Cermeviç 1 Alm 1 Florin Banknot J