29 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

29 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Sinemalarda Bu hafta şehrimizin birinci vizyon sinemalarında, oldukça güzel filmler geçmektedir. Artık bütün sinemalar açıldığı için tamamile mevsime girmiş oluyoruz. — Filim âlemi bu sene çok zengindir. Hangi sinemaların neler oynıyacaklarını aşağıya yazıyuruz: TÜRK: DEMİR PENÇE SARAY: BÜYÜK ÖTEL MELEK: MADAM BUTTERFLY. İPEK: ÇARDAŞ ARTİSTİK: ALAYIN KIZI ELHAMRA: VAKİTSİZ BABA Türkte Demir pençe Oynıyan: C, Robinson Portekizli Kaptan Mike, büyük en- ginlerde çok meşhur bir balıkcıdır. Ba- dara, Kaptan Mike biraz kabaca olmakla beraber çok namuslu bir adamdır. Tay. falarmın hiç bir zaman hakkını yemez. Mike'nin içinde sızlıyan yalnız bir derdi vardır: Kadınların onu istihfaf et- meleri ve başka erkekleri ona tercih et- meleridir. Buna sebep te zavallının sol eli ye- rinde demir bir çengel bulunmasıdır. Ka zaya uğrıyan bir gemisinin baş tayfası Pipes Boleyi köpek balıklarınm ağzın. dan kurtarırken Mike, bu elini balıklara kaptırmıştır. O meş'um gündenberi, Mike ile Pi- pes birbirinden ayrılmaz ili arkadaş ol. muşlardır. (Pipes)in kadınlara karşı o- lan muvaffakiyetleri bu dostluğa engel olmamıştır. bu adama karşı hissettiği şükran borcu mu ödemek için bu teklifi kabul ediyor. raf ediyor. Kaptan Mike genç kıza çılgmca âşık olduğundan, zamanla kendini ona sev- direbileceğini ümit ederek, Kita ile ev- leniyor. Pipes, Kitanın bu izdivacı kabul et- mesini para tama zanneredek genç kız- dan önce nefret ediyorsa da, bilâhar: Kitanm yaptığı fedakârlığı anlıyor ve kalbinde genç kıza karşi beslemeğe baş- | Vakitsiz Baba Filminde Fernand Gravey (Başı 1 inci sahifede) let münasebatı üzerinde değil, bütü Yakın şark milletleri a iebat üzerinde de tesiri görüleceğini üylemiştir. > Mösyö Venizelos, Patrik Efendinin, burada çok kalıp kalmıyacağı hakkın- daki — "Bilmiyorum, aziz etmek istemiyorum. ça hazretlerinin, Büyük Millet Mecli- inin küşadında bulunmak üzere bir İleşrinievvelde Ankarada bulunması icap *diyor. O tarihlerde benim de avdetim muhtemeldir, demişti Sonra Yugoslavya Kral ve Kra: liçesinin de İstanbulu ziyaretleri de burada bulunup bulunmayaca- * ör hakkındaki suale de: | — Bugünlerde gelirlerse, kalı. & Yum; gelmeleri uzadığı takdirde ka umıyacağım.” demi Patrik Efendi, bundan sonra Madam Venizelosu da takdis etmiş, ve patrik- İ ane protokolu kadınların patrikhane- w (İs yemek yemesine mani olduğundan, nd: yemeğe alıkoyumadığından dolayı rnüteessif olduğunu söylemişti, ” © Madam Venizelos, avdet etmiş, Mös- Yö Venizelos ile Patrik Efendi yemek onuna geçmişlerdir. Yemekte Sensinot azasından beş tropolit ile Yunanlı gazeteciler de bulunmuştur. Mösyö Venizelos, patrikhanede iken t Paşa Hazretleri patrikhaneye telefon ederek Mösyö Venizelos üşmüş, Perapalas otelinde kendi. kli yylemiştir. Bunun sabık Başvekil 2,15 te patrikhane- otele dönmüştür. r VE a syö Barbier ve Mösyö Yankoviç'le Mösyö Lajacono ile maslahatgüzarı lavya İtalyan sefiri üşmüstür. im Paşa Hz.nin Yunan gazete- cilerine beyanatı Mösyö Venizelosun Yalova gezin- İkçılık ona senede binlerce dolar kazan- | Kita, kendisini sefaletten kurtaran | © Fakat Mikeye kendisini sevmediğini iti- | M. Venizelos patrikhaneyi ziyaret etti ladığı merhamet hissi yavaş yavaş aşka tahavvül ediyor. Mike, çok sevdiği bu iki kişinin ara- #mda kendini o kadar mes'ut buluyor ki, hakikati keştedemiyor; İzdivacı takip eden, ilk balık avm- dan dönüşte, Pipes ağır surette yara olarak karaya çıkarılıyor. Mike, ölüm! pençeleşen arkadaşmı kendi evinde m safir ederek onu ihtimamla tedavi edi- yor. Az zaman sonra makahat devresine giren Pipet, hissiyatına kapılarak arka- daşına ihanet etmek korkusile, Kita dan uzağa kaçmağa, yani Mikenin evin- den çıkmağa karar veriyorsa da “genç kadın bırakmıyor. Nihayet günün birinde Mike, iki sev- dazedeyi birbirinin kolları arasında gö- mide yakalıyor. Köpek balıklarının kaynaştığı bir noktaya geldiği zaman, (Pipes) i bir kayığa koyan Mike, zıpkınla sandalı ba tırmağa teşebbüs ediyor. Ikinci bir zıpkını da o esnada yakla: #an bir köpek balığına atıyor Fakat zıpkının ucundaki ip, kaptanm ayağına takılarak onu da denize sürüklüyor. Gerek Pipes, gerekse Mike, tayfa- lar tarafından denizden çıkarılıyorsa da kaptan, köpek balıklarının taarruzuna uğradığından Kitanın kolları arasınde Demirpençe filminden bir sahne Saray Büyük otel © niyanlar: ota Garbo, Josn Gravfort, Jean Barimore, Lionel Barimore, Valace Ber- 1y, Levisstöne've Jean Hersholt, Bu film bu hafta değiştirilmemiştir. Molek Madam Butterfly Cio - Cio San: Silvia Sidney Pinkerton: Gary Grant Amerika donanması zabitlerinden Mü zım Pinkerton Japonyada bulunduğu ealarda Japon usulü tahtında Cio-Cio- 3an namındaki genç Japon kızı ile evlen miş idi, Genç kız, nikâhı muvakkat ol- duğunu ve ancak nikâh mukavelename- sinde tayin edilen müddet için muteber olduğunu bilmiyor. Beş ay kadar müşterek bir bayat ya- şadıktan sonra Mülüzüm Pini merikaya avdet ediy münasebetleri hitam bulduğunu itirafa cesareti, olmadığından ispinoz “kuşunun yuvasmı yaptığı mevsimde avdet edece- sine iştirak eden Büyük Millet Mec- reisi Kâzım Paşa hazretleri, vapur. | da Yunan gazetecilerine şu tta bulunmuştur: — Türk — Yunan dostluğu ebedi- ! i | dir. Çünkü ber iki milletin arzu ve is teğine dayanıyor. Bunu size Türk mil. etini temsil eden bir müessesenin, ni Türkiye Büyük Millet Meclisinin si sfatile söyliyorum.,, İsmet Paşa ve M. Venizelos Bu esnada İsmet Paşa da Yunan gazetecilerine harf ve yazı inkılâbin- dan bahsetmiş ve bir aralık sözü Mösyö o Venizelosa intikal ettirerek demiştir ki — Mösyö Venizelostan, aramızda daha fazla kalmasını rica ettim. Mec isin açılması di Ankarara git. mem İcap © Mösyö Venizelos Türk milletinin misafiri olarak burada kalır. İsmet Paşanın hediyesi Ismet Paşa, dün dostu Mösyö Veni- zelos cenaplarına yerli kumaştan bir kostüm hediye etmiştir, Mösyö Venizelos buzün saat 11 de Taksim Cümburiyet âbidesi, lenk koyacak ve öğle devs tarafından Heybeliadada şerefine bir ziyafet verilecektir . Bu akşam, İngiliz sefiri Sir George Clerk ta Mösyö Venizelos şerefine bir zivafet verecektir. M. Venizelos Yugoslav Kralı Hz. ni bekliyecek Ismet Paşa ile Mösyö Venizelos ara- sında lemelere devam edilmekte. dir. İlki dost devlet adamı, evvelki gün Yaloyaya giderken Ertuğrul Yatında Büyük Millet Meclisi reisi Kâzım Pa- $a da hazır olduğu baldo uzun müddet görüştükleri gibi. bu mükâ ge cesi de devmm edilmiştir. Bu mükâlemelerde hazır bulunan Tevtik Rüştü Bey geç vakit Dolmabah- çe sarayma gitmiş ve bir müddet son- ra otele avdet etmiştir. Dün saat ikiden sonra İsmet Paşa ö Venizelos gene uzun uzadı. ya görüşmüşlerdir. Mösyö Venizelos, Yugoilavya kral MİLLİYET CUMA 29 EYLOL 1933 Büyük Otel filminde Joan Gravford ve Valace Berry Gini vadetmiştir. Madam Buterfiy diye fi Cio-Cio-San üç uzun sene avdetini bekledi, Üç ilk ba- har mevsimi geçmiştir.. Üç defa Japon İspinoz kuşu yuvasını yapmış geçmiştir. Pinkerton avdet otmemiştir. Bir çocuk annesi olmuş olan Cio-Cio- San Amerika konsolosuna müracaat ©- diyor. Konsolos ta icabını icra edeceği” Günün birinde Amerika donanması tekrar Japonyaya gelmiş. Pinkerton, ev lendiği Amerikalı karısı ile beraberdir. Konsolostan haber alması üzerine Madam Butterfly'in biraz ağaçlarile mu- hat bulunan evine gidiyor. Genç kadının sevinci, bir daha gelmemek üzere gide- ceğini haber vermekle derhal dönüyor, çocuğu da göstermiyor. Pinkertonun 2- zimetinden sonra kalbi münkesir olan küçük Japon karısı mabutlarının önün- de ibadethanede intihar eder ve ruhunu teslim eder, Ipek Vakitsiz baba Oynıyanlar: Eduard: o Fernand Gravey Fred: Fernand Gravey Dolores: (o Edit Mera On sekiz yaşında © Edouard Puma (Fernand Gravey) nm İşlerinde m âteşin Doloresin aşıkane tavur- yanamamıştı. Dolores müstem- | lekâtta bulunan ve kendisini altı aydan- beri bekliyen eski aşıkının yanına git- mekten vaz geçer. Genç mektepli artık kendisini adam olmuş zanneder ve ebe- veynine karşı pek serbest davranmaya başlar. Bir sene sonra Edouard tombul bir çocuğun babası olur. Dolores bir gün evlenmek için eyaletlerden birine git- mek üzere hareket | eder. Çocuğu bir mektupla beraber bahçede Edouardn penceresi altına bırakır. Babasının hid- lenmesinden korkan Edouard. çocuğu üt ni götürür sekiz sene geçer. Çardaş filminden bir âşk sahnesi şayn bilmele için hir kadınla nişanlanır. İkisi ittifak ederek Edouardın. oğlunu kadının oğlu diye gösterirler. Seneler geçer çocuk büyür. Adı Fredtir, delikan- k olmuştur. Babasmdan para çekmeğe başlar. Bir gün bir garaj açmak için on bin frank ister. Edouard'ta bu kadar pa- ra yoktur, ortağı olduğu babasından da istiyemez. Edouardın dul kalmış olan babası genç ve güzel memurelerden Sü- ziye kur yapmaktadır. Süzi Fredi sevi- yor. İki parasız ihtiyara her şeyi iti etmeğe karar verirler. Bir gün baba Süziye kur yaparken Fred üste ge- Tir. Torunu olduğunu nezaketle bildirir ve yanında bir iş vermesini ve Süzi ile evlenmesine müsaade etmesini talep e- der. Edouard gençlik hatasını itiraf eder. Baba; büyük baba, torun bir sene sonra küçük torunun beşiği önünde birleşirler. Artistik Alayın kızı Oynıyan: Anni Ondra O zamanlar İskoçyanın imalinde mahir bir kaçakçılar teşkilâtı karar- gâhlarını küçük Litlbakşayr köyü civa i iş ve hükümeti aldat- i rüsumundan d Haylanders'lerin korkunç 13 üncü a- layına müracaat olunmuş ve bu alay başta mızıkajohluğu halde © gelerek köyde karargâhmı tesis etmiştir. Başta mızıkası. .. Bu © mızikanın başmda Tambur majorun © yanımda sert azimkâr tavırlı, fakat sarışın buk- leleri dolayısile hemen, asker kıyafe- tine girmiş genç bir kız olduğunu gös teren genç bir trampetçi (Anny Ond- “ : ilhakika bu, alayın kızı Meri idi. Meri 18 sene evvel harp sahasında as- kerler tarafından bulunarak alınmış olup kendisine bir baba kalbi | taşı- maktaydılar. İşte alay bu yüzden ta- tile nail olan çocukların, köylülerin bil babasma bu hüdiseyi it Fakat oğliyle beraber Vinerspor dün geldi (Başı 1 inci sahifede) yarn maça oldukça dinlenmiş bir hal- de çıkacağız. Üç sene evvel buraya gelen takım- dan, bugün ancak dört oyuncu kalmış tar. re- | Fenerbahçe Vienersport maçı nasıl olacak Bugün tam saat 16 da Fenerbahçe, Wicner Sport maçı Fenerbahçe stadım- da yapılacak. Fenerbahçenin Türkiye şampiyonluğu müsabakalara hazırlan- mak üzere çalıştığını yazmış ve bu ça- lışmanın ölçüsü olarak ta Viyananın bu cidden kuvvetli takımını getirterek bu- nunla ilki maç yapacağını da ilâve et- miştik. Fakat maatteessüf dün de yaz- dığımız. gibi, Fenerbahçe takımı bugün en kiymetli bir uzvundan mahrum. Sağ iç Muzaffer takımda yok. Bir haf- tadır hasta yatan Muzaffer vakıa iyileş- ti, lâkin oynayacak halde değil Fenerbahçelilere müracaat ederek takımlarının nasıl teşekkül & edeceğini idesine bir ço- |, sorduk. Fakat onlar da henüz bir ka- veri doktor Lgur-| rar vermediklerini çünkü mevsim bida- ———--— ve'kraliçesinin. şehrimize gelmek üzere olmaları hasebile, hareketini tehir et- iştir. Sabık Başvekil daha bir kaç gün şehrimizde kalacaktır. Mösyö Venizelosun, Yugoslavya kralı hazretleri tarafından da kabul edilmesi muhtemeldir. Kral hazretlerile cabık başvekil arasında eski bir tanışıklık vardır. Mösyö Venizelosun kral hazretlerine karşı bürmeti olduğu gibi, kral hazret- lerinin de sabık başvekile karşı muhab- beti vardır. Başvekil Yunan gazetecilerile beraber Başvekil İsmet Paşa hazretleri dün öğleden sonra Mösyö Venizelosla şeh- rimize gelmiş olan Yunan gazetecilerini kabul ederek kendilerine Türk inkılâbı ye memleketimizde yapılan ıslahat hak- kında bayanatta bulunmuştur. hassa hırçın ihtiyar bir kız olduğu hal- de askerliğe taalluk eden her | şeye yeti dolayısile bazı oyuncuların. for- monda olmadıklarını ve bazılarının da rahatsızlığı, şampiyon takımımızın asıl kuvvetini muhafaza edemiyeceğini an- ladık, Evvelce de yazdığımız gibi İz- mir şampiyon takımı santrhafr Nazmi buraya gelmiş ve Fenerbahçe klübüne girmiştir. li yuncu Fenerbahçede yaptığı iki antre nömanda muvaffak olmuş ve bugün takımda oynamak ihtimali kuvvet bul- muştur. Süleymaniye klübünden çeki. len Bülent te Fenerbahçeye intisap et miş ve bu maçlarda oynamak için çalış- mıştır. Lâkin Bülentin pazar günkü maçla oynıyacağı söylenmekte ve bu- gün Nazmi ve Ekremin takunda birer e mevki alacağı temin edilmekte- ir, Muzafferin yolluğu o muhacim hat- tında doldudulamıyacak kadar mühim olmakla beraber, bizi bir dereceye ka- dar teselli eden nokta da, Fikretin bu halta geçmesidir. Fikret bugün takım- da mubacim hattında oynıyacak ve bu çok kiymetli futbolcümüz takımımın gol yapma kabiliyetini muhakkak ki tezyit edecektir. Öğrendiğimize göre kat'i olmamaklı bu Yaşar Esat Ekrem veya Nazmi Cevat Şaban Fikret Zeki Reşat Ni Maamafih Fikretin sol açıkta, Şaba- nın sağ içte, Reşmdin sol içte oynamak ibtimali de vardır. Orta muavin mevki- inde oynıyacak bu iki gencin muvaf- fakıyet derecelerini henüz bilmiyoruz. Lâkin çok kıymetli iki cenah muavinin ortasında oynamak her halde pek güç olmıyacaktır. Eğer dediğimiz gibi san- trhaf inde hangisi oynar ve mu- vaffak olursa, Fenerbahçenin müda- fassı cidden kuvvetli bir manzara ar. zedecek, bu geri hattan yardım göre- cek muhacim hattı Wiener sport mü- dafaası için pek te tehlikesiz olmıya- Zeki gibi, Fikret gibi, Niyazi gibi golcü muhacimlerle bunlara iltihak eden Şaban ve Reşadın fırsatcu oyun- w karşı bir sevkitabii ile daima bir şef- kat ve muhabbet hissi beslemiş olan Hedin Hruk'un çok zengin şato sahi- besi Ledi Diyana'nın büyük sevinçleri arasnda mektebe yerleşirler. Asker- ler yerleşir yerleşmez o gün seneidev- riyesi olan Merinin şerefine bir eğlen- ce tertip ederler. Hediyeler akın akın gelir ve zevkusafa başlar. Fakat mü- fettiş Ceneral ile yaveri Vilyamsın bir- den bire gelmeleri buna pek © çabuk fasıla verir. Eğlence ceneralın şerefi- ne bir resmikabul şekline sokulmıya çalışılır. Manlesef bu hile ve Meri'nin mevcudiyeti kejfolunur. Meri, arka- daşlarından ayrılacağına çok keder e der, Bu hususta baba Bulli diy ğırdığı ihtiyar başçavuşun fikrini al mak ister, Fakat başçavuş dağda dev- riyededir. İş buna kalsam, Meri ayak- larma skileri takar ve onu aramıya gi- der. Gece olur. Meri devriyeyi bula- maz ve yolumu kaybeder. Birden bire karlar arasında dururken ayakların dibinde bir çukur açılır. Bu çukur bir kulübenin damından gürültü ile aşağı düşer. Bu kulübe ayni zamanda kaçak çılarn deposu idi. İşte zavallı Meri bilmiyerek kaba ve haşin kaçakçıların eline düşer. O korkmaz ve yakınında bulduğü büyük bir fıçı tokmağı timüdafaa olarak kullanır. Fakat işir ma bir şekil alacağı muhakkaktır Haftanın en güzel filmi olan Madam Butterily filminde Silviya Sidney ve Gary Grant Meri'nin gaybubetini merak eden Lord Robers bir devriye ile yetişip Me- kurtarır. Ve o kaçakçılardan bir kısmını da tevkif eder, Meriyi bu teh- likeli gezintiden sonra arzusu hilâfına resmi elbisesini (alıp şatoda oturmu * ya icbar ederler, , Meri şatoda en çok sevdiği © asker arkadaşlarından bir © yardım görme yince teessürle arkadaşlarına bir veda mektubu yazarak gizlice elbiselerini giyer ve ayaklarına skilerini takarak kaçar. Dağda tesadüf ettiği bir kulü- beden kaçakçılara emir veren sesler aşi .Cesurane içeri girer ve.. Lord Roberi kaçakçılara emir O verirken cürmümeşhut halinde yakalar. o Ro- velveri tetikte, onu şatoya götürerek bir odaya hapseder, gece zavali: Meri müthiş kâbus lar geçirir. Bir 'araftan çok © Sevdiği Lordu kurtarmak isterken diğer taraf- tan askerlik'vazifesi arasındaki müca- delelerle uğraşır. Ertesi sabah Meri uyandığı zaman mahpusunu görmiye gider, Genç kızın satyei ile e Halkın dediği | Crecn Play ismindeki bir Amerikan | mecmuası, Amerikan gençliğinin ka- dın ve erkek artistlerden hangilerini | ideşi edindiklerini anlamak için bir 9 anket açmıştır. İlk sualini o beş yüz İİ daktilografa göndermiştir. Eylül sa» yısında bu anketin neticelerini neşres İİ diyor,. li Ankete göre orta sınıf genç Ames rikan kı ile beğendikleri 4) on beş artist şunlardı Frederic March 74, Leslie Howard 52, Ramon Novarro 37, Clark Gable 30, Clive Brook 28, Warner Baxter © 28, James Cagney 28, John Boles 27, Gary Coopor 23, James Dunn 18, Ro # nald Colman 15, Richard Dix 15, © George Brent 13, Joel | Meren İl, Nils Asther 11. 4 10 reyden az alan aktörler arasın da meşhur isimler de var. Küçük İİ Douglas Fairbanks, Phillipo Holmes, (İ Johnny Weissmuller, o Maurice Che İİ valier gibi. . Görülüyor ki, halkın zevki ne ka- dar mütehavvi! ğ Laura La Plante geliyor Semiz film O artistlerinden Layra La Plante bu defa "Muhayyel aşk, isminde yeni ve sesli bir film çeviri « yor. Şen ve aarışın Laura'nın hatıra sn unutmıyanlar bu sun olacaklardır. ———— ve onun sanirui 'Jas'yatından mülees. ihancı komedya sını öynamakta Jövam ever Onu kur şuna di: ecekleri fikri kendimi çıldır. tan Meri, Lorda kaçmasını teklif e- der. Fakat Lort gidip mertçe teslim olacağım, der. N- yapacağını şaşıran Meri gidip Ledi Dıysnaya | meseleyi anlatır ve hemen karargiha gelmesi. rica eder. İk. kadın karargâha gele dikleri: rler. Ms» Roberin kurşuna dizileceği yerde n.,anla taltif edildiği. i » Rober de vene 'aldan mükâ- fat olarak Meriyı ister Bunun üzeri ne ilk deta ol iştirak etmek. sizin alay resmiçeçit yaparak ket eder. Alayın kızı filminde Anı ları bize senenin en güzel maçlarından birini göstermiş olacaktır. Çok tatlı bir oyun oynayan ve Viyana halkı ta rafından fazla sevilen Wiener Sport karşısmda Türkiyede de ayni seviyede bir takım görecek, ve böyle bir takım ile boy ölçüşecekti, İki tarafın bilgi ve tekniğe müstenit oyunu her hald; ortaya cidden seyre değer bir maç çıkararak ve oyuncula- rımız. Viyananın bu üstat profesyonel. lerinden çok şeyler öğreneceklerdir. Bu maçtan evvel saat 14 te Anadolu, Bey- ni yapılacak ve gele gelen tal inci kümsye geçecek veya ip- Lsen alacak. © Bu maç ta bizim lik maçları için çok enteresan olacak ve geçen sene iyi oy- nayan fakat daima fena netice alan merakla seyredilecektir. Sarı Siyah ve Yeşil Beyazlara mu- vaffakıyet temenni ederiz. Köprüden 13,05 — 13,55 — 14,35 — 15,15 — vapurları vardır. Akşam av- dette Akay idaresi izdihama mahal ver- memek için tarifeden fazla vapur tah- sis etmiştir. Sporcularımız Aleksan- dropulos'tan geçerken ALEKSANDREPULOS, 28 (Mili yet) — Kafilemiz bugün belediyeyi, vilâyet dairesini ve ticaret odası Ziya | ret etti. Heyetimize belediye tarafın- | dan mükellef bir ziyafet verildi. Ziya fette hararetli nutuklar söylendi. Bura- da herkes Türk — Yunan misakmı takdis ediyor. Belediye; balkonunda Türk — Yunan bayrakları dalgalanı- yor. Şehir gelişimizden mütevellit bir sevinç içinde. Davet Fener Yılmaz klübü reisliğinden? 6-10.933 cuma günü sabah saat 10 Çarpışma tahkikat! Henüz bitmediğinden vapurların hare- ketine müsaade edilmiyor Boğaziçinde üç vapur arasında vu- ku bulan ve Yorgi isminde bir kişinin ölümü ile neticelenen müsademe tah- kikatı dün müddelumumiliğe intikal etmiştir. Müddeiumumilik © evrakı ve maznun olan Atlas vapuru kaptanı İl- ya Marangozoğlu Efendi ile Eleni va puru kaptanı Yani Tiriyolidis Efendi- yi altıncı istintak hâkimi Salih Esat Beye tevdi etmiştir. Salih Esat Bey her iki kaptanı da isticvap etmiş, netice” de ikisinin de tevkifine lüzum görme" miştir. Ancak her iki saportları olmadığı için larına müsaade edilmedi de polise teslim edilerek vapura gön- derilmişlerdir. Tahkikat henüz ikmal gün de devam edilecektir. MECCANEN İncili Şerif kitabını göndermek için adresimize yazımız 4 Maison de la Bible Dpt. T.2. GENEVE (SUİSSE) 7510 mmm © Devredilecek ihtira beratı “ Tayyare kanatlarma nit islâhat” için bir kıt'a ihtira beratı talebini müş'ir 15 Teşrinevel 1928 tarih ve 28644 Vilâyet evrâk numarası ile mukayyet müracas- tın havi bulunduğu hukukun bu kere baş kasına devir ve ferağ olunacağı | teklif olunduğundan bu hususta fazla malü- mat edinmek istiyen zevatın İstanbul- da fevkalâde umumi kongremiz yas pılacağından bütün azanın yazılı sa- atte Fenerde kulüp merkezinde ha- | zır bulunmaları rica olunur. efendim. da Bahçekapıda Taş Hanında 43 — 48 numaralarda kâin vekili H. W. Stock E- fendiye müracaat etmeleri ilân olunur, (7892)