29 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

4 İ Haftalık Siyasi İcmal | | Evvelâ Milletler Cemiyetinin Meclisi, | #onra da cemiyetin umümi heyet içtima ldı. Ancak her iki ietimada da ehem- tli mevzuların münakaşa edilmiye- anlaşılıyor. Umumi heyet ii larında reis ve komisyonlar inti dilden sonra senenin siyasi | bilânçosu tetkik edilecek. Bundan sonra da mec- Yis azalığı için inhilâl eden yerlere aza intihap edildikten sonra faaliyeti gel: cek seneye kadar tatil edilecek. Milletler « Cemiyei içtimaların- dan daha ehemmiyetli silâhsiz- anma konferansının ay ortasındaki açıl- ması olacaktır. Filhakika bu aralık bü- tün siyasi faaliyet bu silâhsızlanma me- selesi etrafında temerküz etmiş bulunu- yor. Büyük devletler Cenevreye anlaş- madan gitmek istemedikleri için Paris- te İngilizlerle Fransızlar © arasında bir temas yapılmıştır. Bu temasın müspet netice verdiği ve İngiltere ile | Fransa noktai nazarlarmın teli edildiği bildi- çiliyoran da bunun no ( dereceye kadar u ve doğru olsa da silâhsız- bir neticeye götürmek mol- tasından faydası olup olmıyacağı ancak konferans açıldıktan sonra anlaşılacak- tir. Ancak şimdiden silâhsızlanma işinin ebedi ve ezeli muammasının henüz hal. tedilmediği anlaşılıyor. Muamma şudı Almanyanm silâhları artmamalı. Fran- sanın silâhları azalmamalı ve arada mü- olmalı. Halli kolay bir muamma Küçük İtilâfın bu defaki içtima Si- | Baya'da yapıldı. Yugoslâvya, Romanya ve Çekoslovakya tarafından teşkil e len Küçük İtilâf malüm olduğu üzere geçen sene Cenevrede neşrettikleri bir beyanname ile harici o münasebetlerine | ayni istikameti verme; imi bir katiplik bürosu teşkil etmeyi ve zaman zaman içtima elmeyi kararlaştı #mişlardı. Üç devletin Hariciye Nazı et #rasmdaki bu temaslarda Küçük | fı alâkadar eden meseleler o müzakere edilmekte ve karar almmaktadır. Küçük İtilâf Devletleri arası tesanüde sebep Almanyada Hitlerin İsra geçmesile Orta Avrupa vakiye- nazik bir safhaya girmiş bulunma- se idi. Son Küçük İtilâf içtimamdan be- | Orta Avrupa vaziyeti daha nazik bir safhaya girmiştir. o Binaenaleyh Avus- turyanın vaziyeti tetkik edilmiş olacak» tr. Silâsızlanma konferansında üç dev- | let müşterek hareket etmek Bu nokta etrafında da fikir tesi mesi tabii Sonra Londra ikti feransı devam ederken Küçük İtlâfı a- | likadar eden çok ehemmiyetli bir mula- vele imza edildi. Rusya ile | komşuları arasında imzalanan bu mukavele ile mü- | tecaviz tarif edildi. Mütecavizin tarifi Küçük İtilâfın elverir. Çünkü “ni- hayet muahedelerin tadilini müşkülleş- tiren bir tedbirdir. Malüm olduğu üze- re Küçük İtilâf ta muahedelerin tadili ne şiddetle aleyhtardır. Küçük (İtilâf ayni noktadan alikndar eden ebemmi i yetli bir mesele de Türk - Yunan misa- kıdır. Bu misak ta istatükoyu © tespit eden yani muahedelerin tadilini müş eştiren bir unsur olduğundan © Küçük Jülâfın harici yasetine. uygundur. » Yunan misakından Küçük İtilâf memnun olduğu içindir ki Yugoslâvya Kralı Aletandre Cenapları o Romanya- dan memleketine dönerken İstanbuldan | geçerek burada Cümhurreisi Hazretleri- le görüşmek arzusunu gösterdi, Bu ziya yetin şümül ve ehemmiyeti © aşikârdır. Yuzoslâvya Küçük İtilâfın en ehemmi: | yetli bir rüknü olduğu gibi © vasati ve şarki Avrupanın mühim bir devletidir. 4 Ve Fransa ile olan münasebeti dolayı e umumi Avrupa muvazenesinde rolü yardır. Yugoslâvya Kralı bu ziyaretile | Küçük İtilâf siyasetinin Türk - Yunan misakına ahenktar olduğunu söylemek istiyor, ,i Avusturyada vaziyet büsl karış t. Viyananın kurtuluş merasimi sırala. rında Başvekil Dolfus tarafından söyle- nen nutuktan sonra hükümete taraftar olanlar arasmda bir münakaşa çıkmıştı. Hat rlardadır ki Dolfus artık parlamen- iğini ve korporasi- steminde devlet tesis edilmesi icap i söylemişti. Bu beyanat üzerine Heimweher £ teşkilâtının — hideri olan prens Starhemberg doj İtalyan usulünde fai i iltizam etti, diğer taraftan Başv muavini Winkler demokrasinin devamı- nı talep etti. Sosyalistler bir | milyon imzalı bir mahzarla parlâmentonun açıl masmı istediler. Dolfus © ansızın kendi M Hayır! Hiç bir mükayese yapa- mıyordu, Caddeler, yüksek bin, lar, çatılar, hendeseli ne varsa hep- si birbirine karışmış, & çarkıfelek | gibi dönüyor. Sokaklar denizlere, | denizler dağlara, dağlar tunellere giriyor, çıkıyor, karışıyor, oynak ve biteviye parıldıyo: Kapalı gözlerinin “önünde par- lak, tatlı, fırdönen bir âlem vardı ki hiç bir köşesini bir an için olsun | nel olarak göremiyordu. Sağdan sola, soldan sağa, yukardan aşağ Ya, yandan öteye, öteden beriye bir kaynaşma, bir dönme, bir oğul. damadır gidiyordu. Bu çok can çek latıcı bir filmdi. Kimseye nasip olmıyan bu mut iş te avuçlarının içinde idi, Hattâ üç parmağının arasında: Bir kalem | yet'in edebi remanı: 74 | YAYLA KIZI. — YAZAN: Aka Gündüz. — yardımcıları arasında çıkan bir | kavga karşısında kaldı. Bu vaziyetten en ziya: de Nazi'ler istifade edecekti. Dolfus a- zimkâr bir harekette bulundu: Kabine- sinden fırkalara mensup nazırların hep- sini de çıkardı. Dört nazırlığı kendi üze- rine aldı. Ve geri kalan nazırlıklara da fırkalara mensup olmıyan adamlar tayin etti, Bu suretle hükümeti | fırkalardan ayırdı. Şimdi Dolfus, ne o Meclise, ne fırkalara dayanmıyan, mutlak salâhiye- | $ haiz bir diktatör vaziyetine geçmiştir. | Dolfus'un büyük bir cesaret gösterdiği şüphesizdir. Bakalım bu veziyeti idare etmek için cesareti kadar da kuvveti ola- cak mu? .. Uzak Şarkta hava kararıyor. Mançur- | ya şimendiferlerindeki hakkını satmak üzere Rusyanın Japonyaya teklifte bu- lunduğu malümdur. Rusyanın bu tekli. | fi bilhassa 19 uncu asrm ikinci yarımın- dan sonra Rusların Uzak Şarkta temin ettikleri (O menfaatlerden ühim bir kısınının — tasfiyesi o mahiyetindedir. Filhakika — Mançurya | Japonların lerine o geçtikten Osonra o Rusya çin bu, bir zaruret o halini almış- b. Ancak Japonlar işi sallayıp bir türlü şimendiferleri satın almıya o yanaşmaz maktadırlar. Rusyanın satmak istediği | şimendiferler ile Japonlar ellerinde bu- lunan şimendiferler biribirlerile | rakip vaziyetindedirler. Japonlar Rus şimen- diferlerinden nakliyatı kendi. şimendi ferlerine nakletmek için ellerinden ge- len her şeyi yapıyorlar, Hedef, Rusların simendiferlerini kıymetten düşürmek ve bunları yok pahaya satın almak, Ve ya- hut mukabilinde para vermiyerek elleri ne geçirmek. Hafta arası bu zünden Mançurya imendifer ihtilâfı yü- siyaset takip ediyorlar. Milletler Cemi. yetinin Japonyayı takbih yollu kararına bile iştirak etmediler. Anlaşılıyor ki Ja- | ponlarla bir “mesele,, çıkarmakta, kiniyorlar. Fakat Japonların tabri rr da her türlü hududu aşmıştır. Bir gün Rus sabrınm tükeneceğinden korkulu- yor, Bütün dünyanın büyük bir alâka ve merakla beklediği | Reichstag yangını davasına Leipzig mahkemesinde başlan- dı. Davaya sebep olan hâdisenin mahi yeli hatırlardadır: 5 mart intihabatımın erifesinde Reichstag binasında bir yan- gi çıkmıştı. Bunun üzerine kânunusa- niden beri iktidarda bulunan Hitler Hü- kümeti memlekette örfi idareye benzer | bir vaziyet ihtas etti. Yangını komünist- lerin çıkardıkları Komünist Fırkasmın merkezi iş . Bir çek komünistler tevkif edildi. Hitler evvel Almanyayı, sonra da Avrupayı komi rizmden kurtardığını ilâm ederek Avru- panın kurtarıcısı rolünü © takındı. Ve bundan sonra da Hitler rejimi başladı. Komünistler bu iddiaları" Yeddediyor. | lar. Ve yangmı Hitlercilerin çıkardığını seklini aldı. Davada biri Felemenkli, üçü Bulgar ve biri Alman olmak üzere beş | maznun vardı; Alman, Reichstag Mec- indeki Komünist Fırkasının grup rı sidir. Bu davanın garip bir hususiyeti şudur ki, Londrada da bir hususi mah- keme teşkil edilmiş ve maznunlar aley- hinde müddeiumumi tarafından yapılan ithamları ve şahitlerin ifadelerini naza rı. itibara alarak | şi bük- münü © vermi hususü mahkemesinin nunlar lerdir. Ancak © asıl muhakeme hâlâ devam ediyor. Yangın davası yüzünden Rusya ile Almanya arasındaki münase- bet te daha ziyade gerginleşiyor. Dava- nn komünistleri vakından alâkadar ede- ceği aşikârdır. Moskova gazetelerini muhabirleri tarafından muhakemenin ce- reyan tarzı hakkında verilen haberler | Alman Hükümetinin hoşuna gitmemiş olacaktır ki bu gazeteciler hakkında ba- kayıtlar konulmuş. Bundan muğber olan gazeteler, muhabirlerin geri çek- mişler ve Rus Hükümeti de Rusyadaki Alman gazete muhabirlerini mem- lcketten ihraç (etmeğe karar ver. miş. — Binaenaleyh o iki © memleket arasında o matbuat cephesinden mü: | nasebetler | kesilmiş (demektir. Her iki memleketin de matbuatı hükü- mete çok yakın olduğuna göre, | bunun münasebetler üzerinde | ehemmi- bir tesir yapacağı asilcârdır. Ahmet ŞUKRU tutup bir imza atacak! Ondur sonra her şey emrine el- pençe divan! Pariste, Londrada, Madritte, her yerde onun taze etinden biraz sa- tın almak istemişlerdi. Zırnık le koklatmadı. Karşısına dikilenler hep ceplerindeki çek defterlerine | dayanıyorlardı. Halbuki yarmdan | sonra bunun da bir değeri kalmr- yacaktı. Çünkü karşısına dikilenle- rin belki hepsinden daha zengin o- lacaktı, bugün bile çoğundan zen- ndi. Henüz fakirken, sesinden ve sanatinden başka bir şeyini sat- mıyan, kiralamıyan Yaylâ kızı şim- diden sonra mı... Bunları çok düşünmedi. Böyle şeyler zaten onu.en az uğraştıran seylerdi. Onun gözünde şimdi şaş- kınlık veren, aklı, yüreği yerinden oynatan Amerika vardı. Amerika | MİLLİYET CUMA 79 EYL SIARİ-- 2x ÖĞÜTLER Baş ağrısının manası Baş ağrısile sebepleri ekseri mahiyet ve tabiatleri itibarile ziyadesile karışık tir. Vücudumuz azasmın en küçük ve en ehemmiyetsizi bile baş ağrısma se- bep olur. Ve en ehemmiyetsiz uzuv vü- cudumuzun en büyük ve en hürmetli şefi ve efendisi olan başımıza onun nam ve hesabına ağrımasını emreder ve o da hiç bir muhalefet göstermeksizin hemen onun çenrine itaat eder, Radiyatörün motometresi nasıl maki. nenin ziyade kızdığını motörü kullanana haber verirse insan metometresi olan baş ağrısı da vücudun bir tarafında biz analık olduğunu öylece bildirir. Ağrı herhangi bir dahili bozukluğun alâmeti-| dir. Fakat onu bizzat suçlu gibi cezaya müstahak ve tedaviye mühtaç görmeme- lidir. Pek çok rahatsızlıklarda baş ağ- rısı ilk tehlike işareti demektir ve onu © suretle hemen nazarıdikkate almalı- ısım bir çok tipleri, nevileri vardır. Bunlar mahiyet, şiddet ve başın hangi kısmında bulunduklarına göre de-| öişirler, Bunun gibi sabah, gece, öğle baş ağrıları da vardır ve bünların her birinin ayrı ayrı sebepleri, alâmetleri ve mânâ mahiyetleri | vardır. Hiç bir vicdanlı hekim evvelemirde asıl hakiki sebebini anlamaksızn baş ağrısını teda- viye kalkışmaz. Şimdi başta ağrı Yapan alelide sebep- lerden hangileri vardır. İntani ve sari hastalıklar bitahsis — nöbeti olanların hepsi baş aşrısile başlarlar ve çok kere ağrı devam eder, Kansızlık böbrele ilt- | habı, isteri baş ağrısma sebep olur. Baş boşlukları intani ve çürük dişler başta bir ağrı yaparlar, Gözlerin görmek- teki kusur ve moksanı gözlükle tashih edilmez ise kaşların üzerinde ağrı hasıl ederler, Nevrasteni ve hazımsızlık arka başın ağrımasına sebep — olurlar. Her bir baş ağrısı için hekime müracaat ei meğe hacet yoktu Alelâde hafif baş ağrısının ekseri sebebi bilinir ve ma- lüm şekilde alelüsul basit yolda tedavisi-| le önüne geçilir şayet bi ve sicak bir yerde oturmaktan ileri gel- miş ise açık havada gezinmekle çok Fay- da görülür dışarıda muntazam gezin mekler çok defa böyle âdet üzere gelen baş ağrılarma çok © faydalıdır. Ziyade yorgunluk veya derin düşünce ve fikir zorlamalarından ileri gelen baş ağrılı na karşı en doğru hareket iyi bir istira- hat etmektir. On veya on beş dakikalık bir ılık banyonun da çok yardımı olur. Ağrı hissedilen yere ister başın ön veya ense tarafı olsun soğuk bir baskı konur-! #a çok defa mevzii ağriyı geçirir. Baş | ağrısı ve sancıların alelâde sebeplerin- den biri de inkıbaz olduğu için yenilen ve içilen şeyler hakkında “dikkatli bu- lsinmak ve kontrol altında tutulmak ve her türlü fal ve harflğitinda intizama riayet etmek şartile bü Yüzden ileri 'ge- len rahatsızlıkların da Böünie geçilir. Her hangi bir süüstimalder ifefi gelmiş sebe. bi mialüm olan bir bağ'ağrısi sebebi ber-| taraf edilince tabii ağfi'da geçer. Baş ağrıları bir yangını haber'veren ii demek olduğunu bilmek hususu sile mühimdir. Ev ilâçlar ile geçirile- | miyen baş ağrıları için doktora müra- cant etmek lâzımdır. Büyükada Dr. ŞÜKRÜ Fakirler yardım bekleyor Topkapı Türk fukaraperver hayır müsssesesinden : Cümhuriyetin onuncu | yıldönümü mesut gününün kutluluğu | namına muhitimizde iki yüz fakir aile- | ye fasulya, makarna, sadeyağ, soğan,tuz, kömür, sabun, yün kazak ve çorap dağı tılacaktır, Müessesemizin bugünkü varlığı bun- dan fazlasını yapamayacak bir haldedir. Bu pek uğurlu günü tan ve yürekten kutlulamak isteğinde bulunan hayrı se- venler ve müesseseler bizim bu işimize istirak eyledikleri takdirde daha geniş bir yardım yapılabilecektir. Bu hayırlı işe iştirak zunnında gerek aynen ve gerek nakten vaki olacak her türlü yardımı şükranla kabul edecğimiz beyan olunur. | Madenciler birliği içtima: Türkiye Madenciler Birliğinden: Aym otuzuncu cumartesi günü saat on buçukta Galatada Merkez Rıhtım hanında ikinci katta balya şirketinde toplanılacağından davetiye | alamıyan arkadaşlarımızın da gelmeleri rica olu. nur efendim. onu çekiyordu. Büyük bir mıhladız | bu küçük, demirden kızı tutmuş kendine doğru sürüklüyordu. 000 Pokek'ii deygalkei iç günde beri karma karışıktı. Şimdi üzüntü lü bir'sevinç içinde iken birdenbi- ve sevinçli'bir sıkmtya Kipeliyor. | Biriğerde durabsiyor; döleğtıkça SE ksleniyor, öike arasında gülüyor. Amerikn benliğini önremıştı. Ame. rika! Hem de Amerikanın Holly: Wood'u! Hem de birinci #mif yıl. diz olarak! Kuruntulu başının üs” tünden ayaklarımın dibine doğru. neler yağıyordu. Alkışlar, önler, dolarlar.. Dühya kızlarım, daha doğrusu dünyadaki kızların bütün budala: | akisi oöytürün; dişler Fc göcen miş ağızlarmı sulandıran Holly: | wood işte avucunun içinde duru: | yor. Hem Basıl? Yalvara yakara., Her aptal kız Hollywood'a" gide- bilmek için'uçan kaşlara varıncıya kadar herkese yalvarır yakarken, Hollywood'un patronları Petek'e gelmiş: yalvarmasşlardı. | Kılıçlar köyünden kalk.. Bir ek: | OL 1933 4 TURK SINEMASINDA Dün akşamdan itibaren gösterilmeğe başlanan Franâızca sözlü DEM filmini görenler, etmektedirler. Mümessille; Bugünkü proğram ISTANBUL Alaturka gramofon. 18 Gramelon 18 Nezihe hanım, 20 Tunburacı Osman Pehlivan 2030 Han Heyeti, i. 2025 Muhtelif, 2i: Sen Dans. 23,30: Spor haberleri ile). 21/48: Haberler. 2 Zö: Sizan VİYANA, 518 20: Piyano — keman aletlerile sonatlar, A 21,0: Haberle MILANO - TORİNO - FLORANSA 20: Mabi habarler. 21: Habe kestra. 231 Plâklar. eler. 22,6: şarkılar. 2 eni Neşeli musiki. 2135: Bellinisin “gece gesicisi kadın, isimli in “LA BOHEME,, opurı BRESLAU, 325 m. 20:Wilhla Kureh'un eserlerinden konser, 21, Halk konseri. 24: Hahif ve dans parçaları Malül gazilerin tütün ikramiyeleri Ankara malül gaziler cemiyeti Üskü- - dar şubesinden : Cemiyetimizce yapılan müracaatlar (daima ber veçihle hima- Ye ve yardımlarını ibzal eden) mübec- el hülkümetimizce hüzmü kabul edilerek gerek şehit yetimlerinin ve gerek Ma- lül gazilerin tütün ikramiyelerinin ber- veçhi zir tevzi cihetine gidilmiş olduğu arz olunur 5 1 — On seneliğini almış olan şehit yetimleri ile harpte öaip olan şühedanın yetimleri bu seneki ikramiyelerden isti- fade edeceklerdir. ? — Harp ve vazife malüllerini tef- rik edecek olan komisyon vazifesini ik- maf etmek üzeredir. Cümhuriyet bayramından evel tütün ikramiyeleri tevzi edilecektir. HAZİN BİR ÖLÜM Sabık Yıldız kumandanı merhum Şev ket Paşanın biraderi merhum © Tevfik Paşa mahtumu Süvari Binbaşısı müte- kaldi ve Amasra Kömür madeni Şirketi | müdüri Muhlis Bey işi başında ansızm velat etmiştir. ine sabrı cemil ken disine rahmet dileriz. (7912) Yeni neşriyat İnkılâp Bütün ilk ve orta mekteplerde Cüm- buriyet hayramı günü temsil edilmek ü- zere hazırlanmıştır. Vasfi Mahir Beyin yazdığı bu eser muallim Ahmet Halit ki taphanesi tarafından basılmıştır. Coğrafya muallim kitabı İli ve orta mektep muallimlerine reh | ber olmak üzere hazırlanan — bu eseri Kemal Kaya B. yazmıştır. Kitap birçok | grafik ve resimleri muhtevi olup den nefis bir surette basılmıştır. Mu: lim Ahmet Halit kitaphanesi tarafından çıkarılmıştır, 125 kuruştur. Grand Otsl Sineması büyük bir şöhret kazanan Bey tarafından ter- mek çıkını, ber deknek, yarım ça- rıkla yollara düş.. Bir gü gibi her rüzgârın öı sonunda Hollywood'a o kadar kurumlanmıştı ki bu gidişi ne şansma, ne de tesadüfe vermi- yordu. Kendi alnımın teri, kendi | sanatimin gücü ile gidiyorum, seye minnetim yok, diyordu. Yalnız üzüldüğü bir nokta var- dı: Bu gidiş uzun bir gidi linmiyen bir gidişi yi, Hollywood daha iyi, yıldızlık hepsinden iyi. İyi ama sonu ne o- lacak. Acaba memleketine bir da- ha dönebilecek mi? Holiywood'un dünya kızları için bir uçurum ol- duğunu okumuş, işitmiş, görmüş! Bugüne kadar kendini e koruyan Yaylâ kızı, Hollywood'dan ötesi için ne yapacaktı? Babası Sakar. yaya giderken ne demişti? Sen | Yaylâle Mehmedin kızısın. - Aca- ba bugüne kadar unutmadığı Yay- lâl Mehmedin kızı oluşunu yarın unutacak mıydı? Başmdan geçen bir vak'ayı ba- tırladı. Bir gece Berlinin. büyük bir gazinosunda.. Sımarık. üstü | maz sıfırı tüketmişti, Öleyazdı! | boyalı, bu elektrikli, bu ipekli fır- i P E R Lİ LİSAN e CHARLES N E şimdiye kadar böyle muazram ve dehşeti bir deniz filmi görmedik'erini beyan EDVARD ROBİNSON - ZİTA JOHANN - RİCHARD ARLEN İ âveten: 2 kısımlık komedi ve manzara. (79351 g AR A BO Ve BR ı gibi iki büyük yıldızın yarattığı ese Ben ve İmperatoriçe Macar aşk — hayatını en güzel bir şekilde gösteren, nefis şarkılar, ve danslarla dolu ÇARDAŞ Oynıyan : ROSE BARSONY Ayrıca; Paramount dünya haber- leri ve, yalnız geceleri * MUHLİS SABAHATTİN Beyin idaresinde 40 kişilik büyük, tarihki ve modern REVÜ Fiyatlarda zam yoktur, Bugün sant 11 de tenzilâtle İSTANBUL BELEDİYESİ Darülbedayi Temsilleri 1 Teşrinievvel pazar günü akşamından Seniha Bedri. PER Lİ Temsillere tam saat dokuz- GÜNT 5 perde da başlanacak ve perde açıldıktan son- ra hemen kapılar kapanacaktır. Biletler Yazan : Henrik İbsen Tercüme eden : şimdiden gişede satılmaktadır. Besteliyen, E. Gricg Türkçeye çeviren : 6888 Şişlide satılık ev Şişlide 6 oda, mutfak, banyo, kalorifer ve her türlü konforu haiz | bir ev satılıktır. Müracaat: Milliyet N. B. 6853 . Yaza Dr. BESİM ÖMEK Pp. Kadın bastalıkları ve koruma 140 Kr Gebe kalmamak ve kalamamak ik patologisi, nifasi intan ç doğum Üzüm ve üzümle tedavi 59 İkbal ve Kanast kürüphanelerinde 6600 mama 7415) Devredilecek ihtira beratı “ Tayyarelerden torpido - endahtına ait islahat” hakkındaki ihtira için istih- sal edilmiş olan 9 Teşrinisani 1929 tarih ve 1404 numaralı ihtira beratının ihtiva | ettiği hukukun bu kora başkasına de ve ferağ olunması teklif edilmekte ol- | duğundan bu hususta fazla malümat e dinmek istiyen zevatın İstanbulda Bah- çekapıda Taş hanında 43 — 48 numara İarda kâin vekili H. W. Stok Efendiye müracaat etmeleri ilân olunur. (7893) Dr. İHSAN SAMİ 190 300 309 Tifo ve Parstifo mamak için tesiri çi m pek emin bir aşıdır. Feza depolarında yalunur. paz 6068 başı nişanlı kordonlu bir genç. | Birdenbire üstüne atılmış ve onu mek istemişti. Petek bir kaplan çevikliği ile fırlamış v. — Git! Kahpe dölü Diye haykırması ile oğlanın su- ratına tokat atması bir olmuştu. Köse dayı tokat sesini duyar duy- | — Aman kızım! Ne yaptın? — Kahpenin dölünü şamarla- dım! Ne yapacağım? Ne yapmamı istiyorsun?! Ben gurbete öpücük | dağıtmak için çıkmadım! Ben gur. bete niçin çıktım biliyor musun? Hayır! Onu sana söylemiyeceğim. Gurbete niçin çıktığımı ve ne ya- | pacağımı yalnız ben bilirim. Bu tmalara ni cak içim bilir. — Öyle ama, tokat attığın ada- mın kim olduğunu biliyor musun? — Bir kahpe döl — Yavaş söyle. O.. O.. — O kim? sen söyle! — Mösyö Hitlerin sır kâtiple. rinden birisidir. — Bana ne? İsterse kendisi ol- | boyun eğdiğimi an- 7898 PERİ Bugün filmlerin en güzeli- ni takdim ediyor : MADAME BUTERFLY (Japon çiçeği) Fransızca sözlü İ Oynıyanlar : | Silvia Sidney | Cary Grant | (Paramount filmidir) Aynen dünya havadizleri İ Bugün saat 11 de tenzilâtli İ HALK MATİNESİ 1801) Devredilecek ihtira beratı “ Tayyarelerden atılan torpidolarda ve torpidolara ait islahat” hakındaki ib in İstanbul Vilâyet Celilesine tak“ dim edilmiş olan 9 teşrinisani 1929 ta- rih ve 20480 numaralı müracaatın ih- tiva ettiği hukukun bu kere başkasına devir veya icara verileceği teklif olun- makta olduğundan bu hususta fazla ma- lümet edinmek istiyen zevatın İstanbuk da, Bahçokapıda Taş Hanında 43 - 48 numaralarda kâin vekili H. W. Stock Efendiye müracaat etmeleri ilân olunur. (7894) MUSİKİMİZDE Mühim inkılâp “NOTA” musiki mecmuasının İl inci sa- Yisinde tafsilat vardır. 7716 BONO Mübadil Yurtluk Deyin senedi Balıkpazar, 6 İstanbul Sarref ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye işin Hariç için LK. LR bar 10 kuruştur. Tiyetini kabul etmez, "BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy rasat merkezinden aldığımız malümala nazaran buyün hava açık ge” Secektir 28-9-933 tarihi İmetre, en fazla hu ece idi, e hava teryiki 785 mir ret 23, en mx 1Z de — Sonra”seni mahvederler. — Zer! : — Etme kızım! Yapma yavru! (ör — Etmeyim, yapmayım da-k& | lunda iki çengel var diye öpücük hu mü vereyim? la — Sonu fena olur diye kork yorum. v — Eğer böyle bir zevzekliğe kaf (a kışırlarsa silâh kullanırım! Anls dın mı moruk! Silâh kullanırım! de Sedefli Brovniğim beni senden İf” | korur anladın mı köse dayı! Hit *& ler'mitler bana vız gelir! Ben Yö? | lâlr Mehmedin kızıyım! Eğer yö Hitler bunu duyarsa o da o rife benim yaptığımı yapar, İı Biribirlerine söz dinletemedik/” iç ri için ertesi sabah Almanyadi” | Fransaya geçmişlerdi. Bu iş ömründe ilk defa bafı* | gelmişti. Ötekiler hep lâfta Lu. Amerikada neler olacaktı? Y9” lâl Mehmedin kızma karşı 8898" gösteren bulunacak mı? Bul salar da hakları var. Öyle ya, dem ki sinema yıldızıdır. Mutlf” &5 ka bir kaç takım kirli çamaşır!” “Bitmedi) Üç e