20 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

» ği Fransız heyeti ile Oda azası bir sofrada Jün Fransız - Türk etrafında samimi Misafirler Boğazı ve Beykoz fabrikasını gezdiler 1. #- Şehrimizde bulunan Marsilya Ticaret odası heyeti şerefine Ti - caret Odası tarafından dün Pera - palas otelinde bir öğle yemeği ve- rilmiştir. Yemekte vali muavini Ali Rı - xa Bey, Ticaret odası i, Fran- sız Ticaret Odası heyeti , ticaret müdürü Muhsin, Zahire borsası komiseri i ri mensup bir çok zevat hazır bul tur, Yemeğin hitamında İstanbul Ti caret Odası reislerinden Habip za- de Ziya Bey şu nutku irat etmiş - t Reis Beyefendi, efendiler, “Türk ticaret âleminin, Mar ii silya Ticaret Odası muhterem reisi ile muhterem azasını burada ka - bul hissettiği meserreti i- İade etmeme müsaadenizi rica ©- derim. Bize şeref bahşeden bu zi- yaretten dolayı bilhassa teşekkür ederiz. Türkiye ile Fransa a sırlardanberi o mevcut tı burada bir defa daha hatırla - mak bizim için tatlı bir vazifedir. Bu mi mda a - iktısadi ve ti- cari safhası, iki memleketin ikti - sadi tarihinde başlı başma mühim bir kıymet teşkil eder. Türk li - manları ve İstanbul imanı Fran- sız iktısadiyatında mühim bir mev- ki tuttuğu gibi, Akdenizin incisi olan Marsilya da Türk iktısadi - yatında daima yüksek bir mevki tutmuştur. Bir zamanlar Türk ( İimanları Fransız: sınai ve müstemleke mah- sulâtınin sadık bir müşterisi oldu- ğu gibi, Marsilya'da Türk mah - sulâtı için müşterilerle dolu bir piyasa olmuştur. Filhakika iki memleket arasın. da bu kadar canlı bir ticari hareket hiç bir zaman görülmemişti. Bu münasebetle bazı rakamlar zikrede biliriz. 1925 senesinde biz Fran - saya ihraç ettiğimiz 24 milyon li - ralık eşyaya mukabil Fransadan 26 milyonluk eşya ithal ettik. 1928 senesinde ticari mübadele 27 mil. ihracata mukabil 25 mil - ithalâta baliğ olmuştur. Bu rakamlar takriben 928 se - nesine kadar bu şekilde kalmış - tır, Bu tarihte Fransaya ibraca! mızın azaldığını ve fakat ith: mızın mevkiini muhafaza ettiğini görüyoruz. Bu son senelerde ticari müba- delemizde mahsus bir azalma gö- rüyoruz. Türk - Fransız ticari mü- nasebatmda'bu yavaşlık meden ile- ri geliyor? ,, Türk - Fransız ticari münaseba * tının daha-faal bir şekilde yeni - den başlaması şerefine kadehi kal- dırmış ve misafirlere hoş geldiniz diyerek memleketlerinin terakki, refah ve saadetini dilemiştir. Bu nutka Fransız heyeti reisi Mösyö Felix Prax güzel bir mu - kabelede bulunmuştur. Mösyö Pra- x nutkunda iki memleket arasında ticari münasebatın inkişafı lüzu * mundan bahsetmiş ve bu maksatla iki memleket tüccarının elele vere- rek çalışmaları lüzumunu anlat - muştur. Da Ziyafet saat 14,30 da bitmiş. İ tir. Davetliler hususi bir vapur ile | Boğazda bir gezinti yapmışlar ve | Beykoz deri fabrikasını ziyaret et- mişlerdir. "Avdette Beylerbeyi sarayı gezil miş , davetlilere burada bir çay Zi- | yafeti verilmiştir. | Fransız rer bugün F Tapsız sefiri Mösyö Kamme - şere ticaretinin inkişafı nutuklar söylendi ge fine bir öğle yemeği verecektir. Heyet azasından bir kısmı bu akşam Ankaraya gideceklerdir. Odadaki kabu! resmi Misafirler şerefine dün sabah im saat 1,5 ta Ticaret Odasında bir resmi kabul yapıldı. Heyet azası tam beklenilen sa- atte odaya gelmişlerdi. Oda, bor - salar ve iktisadi mahafil erkânı da odada toplanmışlardı. Heyet oda - da yarım saat kadar kalmış ve ih. zari mahiyette görüşmeler yapıl - muştur. Resmi kabulde evvelâ Marsil- ya Ticaret Odası reisi M. Felix Prax bir nutuk söylemiş ve 7 - 8 asırlık bir ömre malik olan Türk - Fransız ticaret münaseba - tman bugün düştüğü vaziyetten kurtarılmasının en büyük temen - nileri olduğunu ve bunun için çalı- şılacağını söylemiştir. M. Felix Prax'ın bu nutkuna oda namına evvelâ Galip Bahtiyar Bey cevap vermiştir. Galip Bahti - yar Bey oda namına misafirlere hoş geldiniz diyerek İstanbul tüc- a bu temenniye iştirak ettiklerini ilâve etmiştir. İki memleket arasındaki bazı #iyiinin kaldırılması t i bulunan Galip Bahtiyar B. evvelce Marsilyanın Türk yumur - taları için en iyi bir mahreç ol - duğu hâlde bugün bundan hiç eser kalmadığını söyliyerek sözlerine nihayet verdi. Nafıa Vekâletinde ANKARA, 19 (Telefonla) — Maliye vekâleti Kanunlar kalemi birinci mümeyyizi Ziya Bey Nafıa vekâleti muhasebe tetkik âmirli - ğine terfian tayin edilmiştir. Yağmurlar KARS, 19. A.A. — Mıtakanın her tarafına çok faydalı yağmurlar yağmak tadır, Ekin işleri elan devam etmektedir. M. Görirg'n ziyaretleri 'ATINA, 19. AA, — M. Goering dün reisicümhur ile başveki i ve hariciye ma- zırımı ziyaret etmiştir. ei Büyük bir yangın NEVBÜRY PORT, 19. AA. — A merika — Bir kundura imalâthanesinde yangın çıkmış ve şehrin aşağı mahal İlesinde bir çok ev yanmıştır. Hasar bir milyon dolardır. Vindimisire'den * Bernard Shav yanında güzellik hak kında münakaşa yapılıyordu. Sehaw dedi ki: : — Ne derlerse desinler kadın dai - ma erkekten daha güzel görünür. Hazır bulunanlardan birisi derhal atıldı ve tasdik etti: — Tabü surett Shav sözüne de: etti? — Yanılıyorsun im, yanılıyor. sun! Tabii surette değil sun'i surette... ... M. Titulesko Garbi Avrupa seya - inden çok memnunen avdet etmiş- ti, Bittabi bizim Hariciye nezareti - miz hakkında lâzemgelen iltifatları ibzal etmekten çekinmiyorda. Çünkü Fransız - Romen politikası takip edi- lecek esaslar hakkında M. Barthou ile tamamile mutabık kalmıştı. Romanya ve Bulgarisandaki va - siyetler hakkında 6.. makale yazmak | için Bükreşe gelen bir, Fransız muhar riri bu mesele etrafında Romen dev- irlerini tesbit ettikten lere intikal ettirdi ve Türkler karşısındaki son vaziyetlerini anlamak istedi. M. Titulasko, hiç düşünmeden şu cevabı verdi: — Türkler Şarki Avrupanın yegö- ne samimi insanlarıdır... luharrir bu söz ü üzerine hayrete düşmüştü. M. Titulesko vaziyeti anla- de ve hemen cümlesini ikmal etti: |“ HARİCİ HABERLER Jhon Simon diyor ki | Silâhsızlanma hakkında | bedbinliğe kapılmamalı! | Diğer taraftan Boldvin de İngilterenin müda- faası için esaslı tedbirler alındığını söylüyor (| LONDRA,IS.A.A, — Dün Avam İ kamarasına muhafazakâr mebus Cezalet tarafından bir istizah takriri verilmiştir. Bu takrirde, Mançurideki Japon vaziye- tinin dokuzlar mukavelesini | muhil ol. duğu hakkındaki milletler cemiyeti ra- poruna İngilterenin sadık kalıp kalma- dığı ve hükümetin Çinin Gareiyeti hakkındaki taahhütlerini inkâr edip et- mediği ve nihayet İngilterenin beynel- lel emniyet lehine olarak | hareket ser- bestliğini kısmen fedaya hazır olup ol madığı sorulmalıtadır. Takrir sahibi beyanatında, Ingiltere ve Amerika tarafından 1919 da yapılan vaitler mucibince Fransaya kuvveti <m- zamanları teminini tavsiye ed .rek İngiltere, Fransa ve İtalya arasında bir ittifak akdini iltizam etmiş ve küçük iti- Bil: da müzaheretine nail olacak olan böyle bir siyasetin iki, üç sene müddet le Almanyanın Avrupayi yeni bir harp ile tehdit etmesine mani olacağını söy- Ismiştir. Nihayet hatip Almanyaya her türlü harp behanelerini ortadan kaldı- racak bazı tavizlerde bulunulmasını ve bu meyanda Liberia üzerinde bir manda verilmesini tavsiye etmiştir. , Hariciye nazırı M. John Simon bu İs- üzaha şöyle hülüsa olunabilecek bir ce- vap vermiştir : Biz elimizden geleni yaptık. Ve.şim- di Cenevreye diğer devletlerin ; noktaj nazarlarını dinlemek için gidiyoruz, Son Japon beyanatı hakkında, Tokyo hükü- metinin İngiltere ve Amerika sefirleri- me verildiği cevap mucibi memnuniyet. | tir. Milletler cemiyetine gence, Alman- yanın gıyabında milletler cemiyeti mi- #nkmın tadili cemiyeti | zayiflatacaktır. bim tadile Almanyanın da iştiraki lâzm- ir, , Silâhsızlanma hakkında, Ingiltere bir İtilâf elde edilmesi için her | şeyi yapa- caktır. Fakat müttehit emniyet için is tenilen fedakârlıklar bahsinde iktisadi cezaların tatbikinde büyük | müşkülüt vardır. Çünkü bu, bir harbi intaç edebi- lir. Böyle bir usul ancak © Amerikanın da teşriki mesaisi ile müessir | olabilir. Halbuki sulh tehlikeye düştüğü takdirde yapılacak istişarelere dair | M. Norman Davisin son beyanatı Amerikanın iktisa. di cezalara iştirak edeceğini hiç'de zan- netmeye müsait değildir. Silahsızlanma müzakereleri hustsum. da tam bir bedbinliğe kapılmamakdâ- Litvinofun temasları Sovyet Rusya Milletler Cemiye- tine giriyor mu? PARIS, 19, A.A. — Havas ajansın on * Gazeteler, silâhları bırakma meselesi- | Bin bugünkü vaziyetine göre, M. Bartu ile Litvinoff yoldaşın gö i bilhassa bir ehemmiyet kesbeti makta müttefiktirler. Gazetelere göre, esas mevzi, Sovyet Rusyanın milletler cemiyetine girmesi- dir. Pöti «Parizyen gazetesi diyor ki : Sovyet Rusyanın milletler cemiyeti- girmesi ihtimali ile, Moskova'nın bir “ Avrupa mütekabil muavenet misakı” teklifine olsun, veya milletler cemiyeti muüzhedesine veya silâhları tahdit mu- se mükemmel bir tarifi olan mütaarrızın tarifinin konulması olsun, Cenevrede | — Tabü Romenlerle beraber, Avru Panın yegâne samimi insanlarıdır. Le Journal'dan: Journal gazetesi Arabistandı harp üzerine muharrirlerinden birisi ni Arabistana göndermiştir. Muharrir | İ gazeterine gönderdiği ilk mektupta | İbnisuudu tahlil etmektedir. Bu tahlil | de çok şayanı dikkat köşeler vardır: ,.. Açıkça söyliyelim, ancak 1924 | senesinde İbnissuuda tâbi olan Hicaz kendisine henüz tamamile bağlanmış telâkki edilemez. Zaten bu mücad. de kendilerinin yardımı islenmemi tir. Yalnız kralın vatandaşları olan Vahabiler muntazam ordular halinde harpte çarpışmaktadırlar. .Muharrir bundan sonra harbin hi - kâyesine girmeden evvel İbnissuut hak kında malümat vermektedir. 5. Kral etrafına samimi bir hür“ met telkin etmitsir. Çünkü evoelemir | de #evkaldde adildir. Filhakika bazı memurların her yerde olduğu gibi ssi- İstimal yapmaları imkân. dahilinde > dir. Fakat Hicazlılar bilirler ki Krala müracaat ederlerse ba #iüstimal der hal tamir olunur. > Kralın hâfızms çok kuvetli - dir. İsi kötibine ayni zamanda yazı arada başka işlerle mesgul in özümü keser ve bu bitince etmeden yazı ya- Dimağı rahat nedir bilmez. | -. Konuştukları adamların fi lerine ve karakterlerine nüfus İ şelere şu cevabı vermiştir: —— —— —-——— zımdır. Fakat İngiltere yeni hiç bir te- şebbüste bulunmayacaktır. Silâhsızlan- wa konferansının akim kalması ne ka- dar vahim olursa olsun bu akametin dün yanın sonu olacağı zannında bir vehme düşülmemelidir. Diğer taraftan M. Baldvin de, Alman askeri tahsisatınm artması hususunda bir mebus tarafından ileri sürülen endi- Silâhsızlanma konferansının yıll mak üzere olduğunu zannetmiyelim. Nisa | mafih konferans akim de kalsa ümitsiz- liğe düşmeye mahal yoktur. - İngiltere- nin müdafaası için mühim ibtiyati ted- birler alısimaştır. Sahillerimizin deniz. | 'den ve havadan müdafaası projesi he- men hemen tamamlanmıştır. Vakia bu projenin tatbiki henüz bitmemiştir ve bu baptaki plânlar da oldukça bati bir tarzda tatbik edilmektedir. Fakat mem- leketin müdafaası için hayati bir zaru- pet hasıl olur ve bulutlar tehlikeli bir tarzda birikecek olursa işler tesri edile- cektir. Hava silâhsızlanma işinde hava si- lâhlacının tahdidi kabili tatbik olabilen yegâne şekildir. Bununla beraber şayet | tahdit usulü kabul edilirse buna ri etmiyecek olan hakkında c-za terti den içtinap etmek müşkül olur. Hı ki tatbik olunacak bir ceza yoktur harbe muadil olmasın. Ceza | tertibini kabüle hazır iseniz ayni zamanda harbe do hazır olmalısınz. Yapılabilecek en fe- na şey: “Sulhu silâbla temin (edeceğiz demek ve bunu icraya hazırlanmış bu- Şayet müttehit bir zamanı veya müt- tehit bir cezayi meriyete koymak isti- yorsanız memleketi şimdikinden | kıyas kabul etmiyecek derecede daha kuvvetli yapmanız lâzımdir. Bu beyanat meclis üzerinde çok derin bir tesir yapmıştır. M. Baldvin beyanatına devamla de- i: a ordumuzu artırmak için bütün noktalar tatbik olunmaktadır. İptidai işlere başlanmıştır. O suretle ki, endi- şeleriniz muhik ise, tek bir gün bile kaybedilmiş değildir. Katiyen eminim ki, memleketimiz için kısa bir istikbalde teh like yoktur. Fakat bu i tedbirler zararidir. Çünkü panik hiç bir sahada hava sahasından daha kolayca çıkarıla- maz ve böyle bir panik ise memleketi miz ve ayni zamanda dünya için pek gok zararlı olur. Almanyada Çelik migferlilerle Milli sosyalistler Arasında gerginlik BERLİN, 19, A.A. — Havas ajansı muhabirinden : Celik miğferlilerle milli sosyalist ma- hafili arasındaki gerginlik artmıştır. Frankfurt-Arn-Mayn polis müdürü “Milli sosyalist eski muharipler” fede- rasyonuna, bugün taşımış oldukları “Çelik miğferliler” ismini ve üniforma- sını taşımasını ve içtimalar o yapmasını yasık etmiştir. Bu yasağın-sebebi fede- vasyon reisinin emirlerine itaatsizlik ve halk arasında çelik miğferlilerin uyan. dırmış oldukları heyecandır. baska ne konuşulabilir? Bundan başka, Sovyet Rusyanın derhal küçük itilâf ta- rafından tanmması meselesi de mevzuu- bahs edilmiştir. M. Litvinof dün akşam Varşovaya hareket etmiştir. ve Napolyon gibi askerin hissiyatına hitap etmesini bilir. Ancak Napolyo- na lâyih görebilecek bir vaziyeti zik- retmeden geçemi; e Neticesi malâm olmayan bir muha- rebenin akşamında Kral yaralanmıstı. O zaman hissetti ki maiyetindeki as- kerler kendisinin kuvvetini kaybetti - ğini zannediyorlar.. Derhal civardaki şeyhlerden birine haber gönderdi. Genç bir hız getirtti ve harp meyda nda isine nikâh kıydırdı.... The Economist” Haftalık The Economist mecmuası lesini Çin vaziyetine tahsis etmektedir. Muaharrir diyor hi: Çinin iktisadi inkişafı beynelmilel teşriki messi için şimdiye kadar em - | sali görülmemiş bir fırsat teşkil etmek tedir. Ne Çin ne de dünyadaki diğer memleketler Japonyayı Çinin mena - büni munhasıran kendi lehine olarak istismar etmek hususunda serbest be rahamazlar. Bu mesele üzerinde Ja - ya ile kat'i bir itilaf elde edilme halâde mihümeir. Milletler Cemi iye 1 menfaatler arasmda bir cidal sahası olmasına mâni olmakla kalmıyacak ay ni zamanda Şark ve Garp milletleri arasındaki iktısadi inkişafı dostça a - henhdar iolmak hususur *a kat'i bir rol oynayacaktır, Yeni vergi lâyihaları Projeler salı günü Icra Vekilleri Heyetinde görüşülecektir ANKARA, 19 (Telefonla) — Maliye vekâletinde bugün de Milli Müdafaanın takviyesini temin için Meclise teklif edilecek vergiler hak- kında tetkiklere devam olunmuştur. Tetkikatın yarın akşama kadar ik mali, hazırlanan projelerin pazartesi veya salı günü İcra vekilleri he - yüzde görüşülmesi mekeivirilir. Şehünin salış iyidi izeririleli İE5 Gülğee bir İhaiiey oya iki Mari nisbetinde bir vergi alınması düşünülmektedir. Müskirattan kapalı şi - şelere beş kuruştan on kuruşa kadar Milli Müdafaa pulu yapıştırılmak suretile vergi alınması ve açık müskiratın 5 ilâ 10 kuruş vergiye tâbi tutulması muhtemeldir, Şurayi Devlet nezdinde efradın ikame ede - cekleri menfaate müstenit davaların mikdarı üzerinde yüzde yarım ni:- betinde vergi alınması , hariçten gelecek ve dahilde imal olunacak lâs tik, kavuçuk ve kavuçuk mamulâtından alınan istihlâk resmine yüzde dört ilâ beş zam yapılması kahve, çay ve kakaonun kilosundan da 10 ilâ 15 kuruş, yünlü ve pamuklu mensucatın kilosundan ise 10 kuruştan 20 kuruşa kadar istihlâk vergisi alınması mukarrerdir. Ismet Paşa, Iktısat, Nafıa, Ziraat Vekilleri Kayseriye gitti Mensucat fabrikası kuruluyor mama ANKARA, 19 (A.A.) — Başvekil İsmet Paşa Hazretleri bu akşam saat 22 de hususi trenle Kayseriye hareket buyurmuşlardır. Başvekit Paşa Hazretleri yarın Kayseri mensucat fabrikasının temelatma mera - simine riyaset buyuracaklardır. Adliye, İktısat , Nafıa, Ziraat vekilleri- le bazı mebuslar, Hariciye vekâleti üçüncü daire müdürü, İktisat vekâ - deti sanayi işleri umum müdürü, B aşvekâlet hususi kalem müdürü, İş, Ziraat, Cümhuriyet Merkez bankal ariyle Samer Bank umum müdürleri ve Sumer Bankın diğer erkânı, matbuat umum müdürü, Anadolu Ajan #1 ve matbuat mümessilleri, Sovyet sefareti müsteşarı, Sovyet sanayi he. yeti Başvekil Paşa Hazretlerine refakat etmektedirler. Çankırıda şiddetli yağmurlar ÇANKIRI, 19. A.A, — Bir haftadanberi yağan yağmurlar dün öğleden sonra kırk dakika devamlı bir surette yağmış bahçelerde epey: ce hasar yapmıştır. Seller şimendif er yolunda inşaat kısmında bir köp rüyü doldurmuş hattın bir kaç yerini tahrip etmiştir. Başvekil İtalya sefirini kabul etti ANKARA, 19 (Telefonla) — İtalya sefiri bu akşam Başvekölette İsmet Paşa tarafından kabul edil: r. Sefir Cenapları Başvekilin yanında kırk beş dakika kadar kalmıştır. Üç aylık konten jan bütçesi ANKARA, 19 (Telefonla) — Icra Vekilleri heyeti memleketler: ü- zerine kontenjan mikdarlarını gösterir temmuz, ağustos, eylül ayları listesini tasvip etmiştir. Liste yarınki Resmi Gazetede nesredilecek e z miaya Türk - Japon ticaret itilâfı ANKARA, 19 (Telefonla) — İktısat Vekâleti Türk - Japon ticare tinin inkişafı için tetkikat yaplırmaktadır. Ankarada ticaret itilâfı mü: zakeresine devam edilmektedir. Bir tefsir halledildi ANKARA, 19 (Telefonla) — Hükümet, aske'i şahısların terfi, teb dil, nakil ve tayinleri gibi askeri makamların kararları aleyhine Şurayi Devlete müracaat edilip edilemiyeceğinin tefsirini Mecli'ten istemiştir. M. Roosvelt Âyandar silâh ticareti mu- kavelesinin tasdikini istedi İstimlâk kanunu Mecliste dün görüşülen meseleler İDUKLARIMIZ ) ( ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ VASHINGTON, 19, A.A. — M. Roos- | velt silâh ve mühimmat ticareti hakkın da Cenevrede akdolunan 1925 mukave- | etinin tasdikini âyan meclisinden iste- | miştir, M. Roosvelt, bilhassa silâhların husu- si surette ve kontroldan azade olarak i- mal edilmesinin ve satılmasınm beymel- milel karışıklılarm ve cidallerin bir menşei haline gelmiş olduğunu ve bu i- seal yo yiye a ferit surette kontrol etmesinin. mümkün olmadığını beyan eylemektedir. İzvestiya'dan: ia gazetesi geçen sene Sovyet Bilen "yüz milyon rüblelik altın is- tihsal olunduğunu yazmaktadır. Hu mikdar zamanında istihsal ola sali ba öne Tabi amakta devem ede- cektir prpogram İvz lasile sakli e ürilmiytr. İhtlâlder sonra keşfolunan yeni altın madenle Sinin mikdarı ihtilâlden evvel yüz se- ne içinde keşfolunan mikdardan faz- ladır. Ekselsior'dan : —— (Ekselsiyor) gazelesinin Cenevre ; hususi muhabi Cenevrede Sovyet Rusyanın Milletler Cemiyetine girme- sine dair müzakerat cereyan ettiğini bildirmektedir. Muhabir diyor “Bu mesele oldukça ilerlemir gö - | rünüyor. Fakat henüz bazı müşküller | Moskova hükümeti tarafından çıkarı! Mış değildir. Fakat Sovyet Rusya, bu gün hemen bütün Avrupa devletleri tarafından olduğu gibi Milletler cemi yetinin toplanmış olduğu İsviçre tara fından da hukukane tanınmasını iste | i leyh Avrupa sulhü- üyük bir ehemmiyeti | haiz olan bu meselenin neticelenmesi | Moskovadan ziyade, Bern'de gibi gö- rünmektedir. ANKARA, 19. A.A. — Büyük Millet Meclisi bugün reis vekili Hasan Beyin riyasetinde toplanmıştır. Celsenin açılmasını p Süley- man Fikri Bey (Mersin) in ik ve orta tedrisat muallimlerinim terfi ve tecziyö leri hakkındaki kanunun on altinci mad. desinin değiştirilmesine dair o'an kaman teklifinin geri verilmesine dair takriri o- kunmuş ve ruznameye geçilmiştir. Bundan sonra müzakeresi bitirilmemi; olan arttırma ve eksiltme kanununun mü ine geçilmiştir. Kanunun 71 inci maddesinin müzake- resi sırasında Doktor Mustafa Bey (Ço rum) verdiği bir takrirle umumi ve hu- susi bütçelerle belediye bütçelerine mev. zu tahsisat ile alınacak sezayi tıbbiye a- lât ve edevatı cerrahiye ve | hastahane alâtı gibi malzemenin bu kanuna tâbi olmadan ve Hilâliahmer debboytarında bulunup kullanılmamış olanlardan mali- yet fiyatı üzerinden satın alınmasını is- temiş ve Meclis | bu takririn ayrı bir madde halinde kanuna konulmasını tas- Lâyihanın diğer maddeleri de müza- kere ve kabul edildikten sonra mıvak- kat maddenin tayyi hakkındaki Refik Şevket Bey (Manisa) in takriri kabul edilerek madde tay ve lâyihanın mü - zakeresi ikmal olundu. Bundan sonra ruznamenin üçüncü maddesindeki Istanbulda ve vilâyeiler. de belediye daireleri mamına istimlik 0- lunacak mahallerin istimlâk sureti hale- kındaki kanunun bazı maddelerinin de- giştirilmesi hakkında İiyihanın müzake resine geçildi. Birinci maddenin müzakeresinde Se- lâhattin Bey (Kocaeli) encümen namına söz alarak, belediyelerin şehir suları i- sinde su membalarınn hemen umumiye le belediye hududu nde kaldığı ir gin şehre şu getirilmek içindeki istih - Dâklerde müşkülüta tesadüf edilmekte ol duğunu işaret eylemek ve bu moletanın tamamla, maddenin encümen? ir. içi verilmesini istemi