31 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

31 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

— MAHKEME, Bir emlâk Dolandırıcılığı Bir kadından paraları at- | muşlar, evi vermemişler Zabtın dün Adliyeye dolandırı- ılık yapmaktan suçlu 3 kişi sev- ketmiştir. Bunlar Fuat Bey ismin- | de bir zatla Koço ve Mihal ismin- | de iki emlâk dellâlıdır. İddiaya na zaran Fuat Bey Andon Kosti ismin de bir adam tarafından biri kiraz, diğeri Dalya sokağında iki evi sat mak ve kiralamak üzere vekil edil miştir, Mihal Efendi Vasiliki isminde | bir kadın bulmuş ve Koco efendi. nin delâletile bu kadını Fuat Be tanıştırmış ve Kiraz sokağındaki 14| numaralı evin satılması icin pazar İiğa başlanılmıştır. Neticede evin bin liraya Madam Vasilikiye satılması kararlaştırıl - mış, madamdan 250 lira da pey ak| çesi alınmıştır. Fakat her nedene bu 250 li» pey akçesine mukabil Madamın eline bir deyin senedi ve- rilmiş, bir de aylığı 25 liradan ve | bir seneliği pepşin olmak üzere bir konturat yazılmış ve bir takriple a imzalatılmıştır. Bir müddet sonra madam dolan dırıldığını anlamış, ferağ muamele si yapılmadığı, evin kendisine tıp kı bir kiracı gibi teslim edilmek is tenildi ın zabiaya müracaat et- Miş, neticede işin biraz şüpheli ol- ğu görülmüş ve maznunlar Adli | Yeye sevkolunmustur. Sultanahmet ikinci sulh ceza hâkimi Sal hattin | Bey suçluların tevkifine ve evra - km aidiyeti cihetile Beyoğlu mah- kemesine sevkedilmek üzere Müd- | deiumumiliğe iadesine karar ver- | miştir. : Maslak yolu faciası Maslak yolunda 3 kişinin ölümü bir kişinin de se bep olmaktan suçlu Albert Tara- gano Efendi ile şoför Hakkı Efen- dinin muhakemelerine (dün ağır ceza mahkemesinde devam edil. miştir. Dünkü muhakemede dinle. | nilen Hukulcu umumiye şahitlerin. den başka 20 tane de müdafaa şa- hidi dinlenilmiştir. Muhakeme ğer bazı noktaların daha tamiki çin başka güne bırakılmıştır. Karısını öldüren gardiyan ,, Sultanahmette Firuzağa camii | içindeki bir evden karısı Hüsniye | Naime Hanımı öldürmekten suçlu / Gardiyan Hasip Efendinin muha- esine dün devam edilmiş, bazı | sabitler dinlenilmiş, bu meyanda | maktule ile münasebeti olduğu id. | dia edilen Bekir Sami Bey de din. lenmis, Bekir Sami Bey tanışıklığın aileyi bir dostluğun hudutlarını te tavüz etmediğini söylemiş, muha- me başka güne bırakılmıtşır. Edirnekapı cinayeti Bir gece Edirnekapı haricinde i | Nanakinin mühakemesine de dün ağır ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Dünkü muhakemede Yanakinin gözlerinin rüyet derecesini tayin eden Tıbbı Adli raporu okunmuş- tur, Muhakemenin devamı başka | güne bırakılmıştır. Neşriyat davaları Milli Türk Talebe Birliği tara- fından neşredilmekte olan Birlik gazetesinde yapılan bazı neşriyat, bilhassa Tramvay Şirketi mevzuu bahsedilerek yazılan yazı Matbuat Kanımuna muhalif görülmüş, gaze te aleyhinde kanuni takibata başla nılmıştır. Dün üçüncü ceza mahke mesinde but davanın rüyetine baş- larılmış, Birliğin ei Bey mahkemeye gelmi; t mecmua Fun rize Südürü Sedat Beye tebligat yapılamadığı anlaşılmış, muhakeme Sedat Beye tebligat ya» Pılması için başka güne bırakıl * Miştar, N Iki katil kardeş Kız kardeşinin evlenmesine mü #aade etmediği için Celâl bir genci taammüden öldürmek - ten suçlu Hacı ve Hakkı ismindeki iki kardeşten biri evvelce idama, diğeri de 18 sene hapse mahküm ol | muş, faakt temyiz mahkemesi bu kararı usul noktasmdan nakzetmiş | ti. Dün bu davanın nakzen rüyeti- De ağır ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Hava hücumlarına karşı | Yarın saat on buçukta Üniver- site konferans salonunda hava bü- korunma mem br enleri vene Arnavut Recebi ur Havuzda bir Ceset bulundu Hüviyeti ve nesil öldüğü tahkik ediliyor Dün sabah, © Kâğrthanedeki tuğla harmanlarından © birisinin havuzunda bir ceset bulunduğu- na dair jandarmaya bir ihbar ya- pılmıştır. © Bunun üzerine derhal Kâğıt- haneye gidilmiş ve Mader Beyin gazinosu arkasında o Hüdaverdi Efendiye ait bulunan tuğla har- manının o bahçesinde bir cesetle karşılaşılmıştır. Yüzükoyun vaziyette bulunan ceset, harmanın o bahçesinde elli metre şunda , 20 metre ge- İ nişliğindeki bir havuzdan çıkarıl. mış ve jandarma karakoluna nak- ledilmiştir. Cesedin üzerinde ha- fit bereler görülmüştü İhbarı yapan bekçi hisarlı Halil oğlu Hüseyin ifade- sinde, sabah erkenden o civardan geçerken havuzun içerisinde bir baş gördüğünü ve tle haber verdiğini anlatmıştır, Jandarma derhal tahkikata baş-| lamış, ve bazı kimseler zannaltı- na alınmıştır. Maktulün hüviyeti henüz tesbit edilememiştir. Bir çocuk küpte toğuldu Dün Karagümrükte, küçük bir çocuğun ölümile neticelenen feci bir kaza olmuştur. Karagümrükte Cami sokağın. da bir numaralı evde oturan Gül- süm hanım, dün sabahleyin, E- min isminde dört yaşındaki çocu- ğunu evde bırakarak sokağa çık mıştır. Evde yalnız kalan küçük Emin, bir müddet ötede beride o- yalanmış, bir aralık odada yere gömülü bulunan ağzı açık bir kü- pe yaklaşmıştır. Su almak üzere uzanan çocuk- cağız , müvazenesi kaybede- rek tepesi aşağı küpüpn içersine yuvarlanmış ve suyun içerisinde çırpınmağa başlamıştır. Küpün içerisinde yarım saat- ten fazla kalan çocuk, baygın bir hale geldiği sırada, eve dönen an- | nesi tarafından dişarıya . çıkarıl- muş , derhal bir doktora götürül- müştür. ir iüdedet sonra da, Guraba hastahanesine kaldırılan çocuk o- rada ölmüştür. Zabıta tahkikata mektedir. devam et- Toslaşma Dün sabah saat 10 da Samatya "Tramvay istasyonunda duran bir otomobil, Aksaray cihetinden ge- len bir tramvay arabası çarparak hafif surette zedelenmesine sebe- MÜTEFERRİK HABERLER ! Yeni meb'usumuz Ankaraya gitti Yeni İstanbul mebusu Meh- met Ali Bey dün Ankaraya hare- ket etmiştir. Sıhhat mürakabe merkezi lâğvediliyor İstanbul verem dispanserinde ifayi vazife <den İstanbul sıhhat mürakabe merkezi hazirandan iti- baren lüğvedilmiştir. Ve bu teş kilâttan açıkta kalan o memurlar Edirnekapıdaki hıfzıssıhha mer- kezi binasınde çalışacaklardır. Hıfzıssıhha merkezinin serta- bipliğine sıhhat mürakabe merke- zinden açıkta kalan doktor Kutsi Bey tayin edilmiştir. Bu suretle eski mürakabe merkezinden açıkta kimse kalmış değildir. İki asarıatika âlimi geldi İrak ve İranda bir tetkik se- yahatine çıkmış olan Fransız a- sarı atika enstitüsü müdürü Mös- yö Gabrid o refakatinde İngiliz mütehassıslarından Sir o Aurel Stein bulunduğu halde şehrimize dönmüştür. Mösyö Gabriel seyahatinin son kısmını Sir Aurel Stein ile bera- ber yapmıştır. Sir Aurel o Stein 72 yaşında bir kâşiftir. o Adiren Köşmir ve Cenubi İranda tetki- kat yapan bir heyetin başında bu- lunmuştur. Sir Aurel Stein Orta Asyada birçok keşiflerde o bulunmuş ve Türkistan tarihine ve etnoğrafi- sine dair mühim bir eser yazmış» tır. İngiliz âlimi şehrimizde kal- dığı müddetçe Fransız asarı ati- ka enstitüsünün misafiri olacak- tır. * Pazar günü halkevinde Zon- guldak kömür havzasının inkişa- fı hakkında sanayi müdürü Refik Bey tarafından bir konferans ve- rilecektir. # Ankarada bulunmakta olan İnhisarlar umum müdürü Hüsnü | Bey dün sabeh şehrimize gelmiş- tir. * Rusyada beynelmilel roman- tizme kongresine iştirak etmiş mu- rahhaslardan Sıhhat vekâleti neş- riyat ve istatistik müdürü Zeki Nâsır Bey dün avdet (o etmiştir. Bugün Ankaraya dönecektir. İstanbul altıncı icrasından : Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer paltoluk kumaş açık arttırma suretile 2-6-934 ta- rihine müsadif cumaertesi yünü saat 17-18 kadar Beyoğlunda İstiklâl cadde. si Tokatlyan karşısmda 257 No.lu ve cs- ki İstanbul Palas otelinde Pilioris efen- dinin terzihanesi önünde satılacağından Biyst versiştir. Otobüs şoförü çet Efendinin, 16 al en talip olanların mahalinde hazır buluna” vay arabası da vatman Alâettin | cak memuruna müracantları ilân olu Efendinin idaresi NE ana) “Ekmek, Et, Erzak ve yaş sebze münakasası İstanbul Nafıa Fen Mektebi Müdürlüğünden: Nafia Fen Mektebinin 934 malı senesine ait Ekmek, Et, Erzak ve Yaş Sebze ihtiyacatı kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulmuş ve fiatlar mütedil görüldüğü takdir- de Haziran 10 uncu pazar günü saat 10 da ihalelerinin icrası mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin şartnameleri gör- mek üzere Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri öğleden sonra saat 16 ya kadar Gümüş Suyuda kâin Mektepteki Mü- bayaat Komisyonuna müracaatları. (2499) Darphane Ve Damga Matbaası ise Müdürlüğünden: Darphane ile Damga Matbaasmda mevcut bir kısım tor- ve, pres, zamk, zimba makina ve aksamı hurda demir kırpın- tı deri ve kâat, nikel, bakır ve kurşun remadı ve bazı mücev- herat ile altın ve gümüş evani aleni müzayede usulile satıla- caktır. Listelerini ve şeraitile müzayede tarihlerini anla- mak ve eşyayı görmek için 5 Haziran 934 den itibaren her yün saat 14 : 17 ye kadar Muhasebeye müracaat edilmesi i- lan olunur. (2833) j İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI l 3075 Topanede tephirhane ya nında mevcut ahşap baraka en- kazının 10-6-934 tarihine müsadif pazar günü Beyoğlu Kay makamlığı ve B. $. Encümenince bilmüzayede satılacağı i. Bu kere görülen lüzum üzerine mezkür enkaz pazarlıkla satılacaktır. Talip velce ilân edilmiş martesi saat 14 de kad olanlar 2 Haziran 934 cu yı 1934 1) Metni aşağıda gösterilip oblişas- | yon ve ilmuhaber (Sertifika) hamile. | rine teklif edilecek olan itilifnameyi tetkik ve şeraitini kabul ve tasvip etmek Zimnında şirketin fevkalâde | heyeti u- mumiyesi şirketin İstanbul'da Tahtak, dede kâin Telefon hanradaki idarehane- sinde 30 Haziran 1934 tarihine müsadif cumartesi günü saat 10 da içtima ede- <eti ilân olunur. 3) Aşağıda muharrsr mukarreratı tet- kik ve münasip görüldüğü takdirde ka- bul ve tasvip etmek zımnında şirket ob- ligasyon hamillerinin heyeti şirketin 1s- tanbul'da Tahtakale'de köin telefon ha- nmdaki idarehanesinde 30 Haziran 1934 tarihine müsadif cumarlesi günü | saat 105 da içtima edeceği ilân olunur. 3) Aşağıda muharrer o mukarreratı tetkik ve münasip görüldüğü takdirde kabul ve tasvip etmek zımnında şirket ilmubaberleri (Sertifikaları) bamilleri- Bin heyeti Şirketin İstanbulda Tabtaka: lede kâin Telefon hanındaki idarehane- sinde 30 Haziran 1934 tarihine müsadif cumartesi günü saat 11 de içtima ede- ceği ilân olunur. İ)Atide yazılı mukarreratta'münderiç zirdeki tabirler, ibare o yolda icap veya kabul ettiği vakit aşağıdaki manayı İfa- de edeceği karargir olmuştur. “ Tahvilâe” tabiri ibraç edilmiş olan veya o kâbilden hali hazırda hükmü kuv- i haiz olan tahvilât demekti Tahvilât hamilleri ” tabiri ve kit tahvilât hamili olanlar demekti: “ İlmuhaberler ” (Sertifikalar) tabi- ri ihraç edilmiş olan veya o kabilden ha- li hazırda hükmü kuvveti haiz olan ilmu- haberler (Sertifikalar) demektir. “ Almuhaber illeri ” (Sertifika hamilleri) tabiri vakit vakit ilmuhaber “ Obligasyon ” tabiri hem tahvilâtı hem de ilmuhuberleri (Sertifikaları) i İade eder ve ikisine de şamildi “ Obligasyon hamilleri ” tabiri hem tahvilât hem de ilmühaber (Sertifika) hamillerini ifade eder ve her ikisine de şamildir. 2) Şirketin iştira ettiği ve hali ha zırda yedinde bulundurduğu (3.700 İn- göliz lirası reisülmel kıymetinde) 37 a- det tahvil ve - (396 İngiliz Tirası itiba rı kiymetinde) 18 adet İlmuhaber (Ser- tfika) derhal şirket tarafından feshu ip- tal edileceği ve tekrar istar edilmiyece- | &i gibi yerlerine başka tahvilât ya ilmu-| haberler (Sertifikalar) çıkarılmıyacağı karargir olmuştur. 3) Obligasyonlar Reisülmalinin şir ket tarafından tediye tarihi, | aşağıdaki 12 pci karlirin ahlamına tabi olmak şar- tile, 30 Haziran 1934 den 30 Haziran 1951 tarihine talik ve tehir edilmesi karargir olmuştur. 4) Bilcümle obliyasyonlar üzerindeki fsizler, muayyen olan senevi “e 6 hesa- bile her altı ayda Kânunusani ve Tem- rruzun birinci günü obligasyonların tem- dit edilen vadelerinin inkizasına kadar ve o tediyeye mahsus kuponların ibrazı mukabilinde vacübül tediye olmakta de- vam edeceği karargir olmuştur. Şirket de obligasyon kamillerinden her birisine talep vukuunda İstanbul idarchanesine yahut Londra (İngiltere) deki müsee €el idarehanesinde Ohlirasyonların ibra» 2x ve zahrma işbu karar kaydi muka- bilinde meğkür altı aylık (aizin tediyesi için 34 adet kuponu muhtevi birer yeni yaprak verecektir; mezkür kuponların birincisi 1 Kânunsani 1935 tarihinde ve sonuncusu 1 Temmuz 1951 tarihinde te- diye edilecektir. 5) Mezkür muayyen faize ilâveten şir. ket eshamına faiz ya hissei temettü na» mile senevi yüzde 2 1/2 veya ziyade ve her halde “e 5 den dun bir mikdar tedi- senevi ©; 1/2 hesabile bir munzam faiz tediye edeceği, bu suretle “o sene için öblügasyon faizinin yekünu “4 61/20 baliğ olacağı karargir olmuştur. Şirket eshamına faiz ya hissci temettü o mami- le senevi "e 5 ya ziyade bir mıkdar te- diye eylediği her sene £ obligasyon ha- millerine obligasyonlar üzerine o sene İ- çin senevi €4 1 besabile bir munzam faiz tediye edetktir. Bu karar mucibince ob- Tigasyonlar üzerine her sene tediyesi i exp eden munzam faiz ertesi senenin ilk allı ayı için tediyesi iktiza eden muay- yen faiz ile beraebr mezkür altı aylık Istanbul Telefon Türk Anonim Şirketinden muayyen faize müteallik kuponun ibra: #1 mukabilinde ertesi senin Haziran ayı- nm otuzunda ya sonra tediye edilecek- tir, 6) Şirket Obligasyonların cümlesini ya bazısını oblizasyon hamillerine altı ay evvel itfa etmek husundaki niyetini haber vermek suretile itfa edildiği tari- be nazaren aşağıda gösterilen bedel mu- kabilinde itfa etmek (rachat) hakkı nı haiz olacağı karargir olmuştur. Şöy- lki: Itfa tarihi İfa edileceği bedel 30 Haziran 1937 den evvel Prim “6 3 30 Haziran 1937 de ya sonra Fakat 30 Haziran 1942 den evvel 30 Haziran 1942 de ya sonra fakat 30 Haziran 1945 den Prim 452 evvel Prim 1 30 Haziran 1945 de Başa baş ve bu gibi ihbarnamede muayyen müde detin inkizasında, haklarında bu suretle İ haber verilecek oblizasyonlar üzerine te diyesi icap eden reisülmal vacibültediye halini kesbeder ve şirkette © suretle #meblâğı mezkürü una müteferri prim ve geçmiş günlerin faizile beraber tediye edecektir. Şu şarilaki her ne vakit olursa olsun ohligasyonların yalnız bir kısımı nn itlasına karar verdiği takdirde, itfa edilecek oblirasyanlar aşağıda gösterilen Yiyasyan hamillerine bildirilecek) 7 No. şekilde yapılacak kur'a keşidesile tayin İ edilecektir. Kezalık şu şartla ki zirde muharrer 12 nci kararın ahkâmı mucibince obli- gasyonlar reisülmali 30 Haziran 1945 den evvel hör ne vakit olursa olsun der- hal vacibültediye halini keshettiği tak- dirde, merkür karar mucibince tediyesi icap eden reisülnaller işbu fıkraya tev- fikan şirket tarafından ihbar yukubul- ması hasebile vacibültediye halini ikti- sap etmiş ve cümle obligasyonların rei- sülmali derhal vaciböltediye olduğu ta- rihte inkiza etmiş gibi aynı prim ile te: | diyo edilecektir. Obliyasyonlar zirde beyan edilen ah- kâma tevfikan müterakim bir itfa akçe- si vasıtasile itfa edileceği karargir ol- muştur. Şöyle ki : (A) Bin dokuz yüz otuzbeş senesi Ha- ziran ayınm onbeşinde ya daha evel ve onu müteakip her sene Haziran ayının onbeşinde ya daha evel şirket | obliyas- yonların itfasına mahsus itfa akçesi ola- rak senesi zarfında kulanılmak üzre lirası ile itfa akçesile mu- ibayaa ya itfa edilmiş yı fa için kur'a çekilmi; bilcümle obligas- yonların bir senelik faizine (İrat yergi si “İncome Tax” hariç olarak) muadil bir meblâğ tedarik ve tahsis edecektir. (B) Şirket her sene bu gibi itfa ak- gesini, mübayaa yahut fikrai sabıkanın son kısmı ahlkâmınca ertesi Haziranın 30 undan evel şirketin itfa edebildiği (i- yalı (ki aşağıda İtfa fiyatı cariyesi de- silecektir) tecavüz etmemek şartile her ne fiyat ile olursa olsun ahara teklif ta- rikile obligasyonların itfasına hasru tah- sis etmek hakkını hüiz o olacaktır. Her halde şu şartla ki senesi için tahsis ediz Jen itfa akçesi, mübaysa yahut ahara tek Nif tarikile itfa hususundaki hakların is- timali suretile Haziranın onbeşine kadar tamamen sarfedilmemiş ise, kabili isti- mal olarak kalan bakiye aşağıda göste- rildiği veçhile kur'a ile obligasyonların | ve selâkiyeti olmadığı karargir olümiş- tur. 9) Her me vakit işbu kararlar ahkâmı. na tevfikan itfa için obligasyonlarin | | kur'a keşidesinin icrası icap (eder ise, şirket hu kur'ayı orkânından birisine Londra'daki müseccel idarebanesinde ves | ya Londra'da münasip başka bir mahak de ve bir noter huzurunda yaptraçağı karargir olmuştur. Bu misillü keşideler: den her biri, çekilmesi iktiza eden obli- gasyon mıkdarınm intihap ve tayinine yin edeceği (Noterin makul tasvibine teni karın olmak şartile) surette icra edile cektir. 10) İşbu kararlarda münderiç ahkâ- ma tevfilein itfaya tabi olan her oblizas- yonun faizi © oblizasyöns — vecibülitfa halini kosbettiği | tarihten itibaren işle- meyip münkati olduğu karargir olmuş- tur; meğer bu gibi obligasyonun hami- Ti itfa için tayin edilen tarihte ya on” dan sonra ve muayyen mahalde ona dair itfa akçesinin tediyesini talep edip obli- gasyonu ve benüiz inkiza etmemiş faiz cümlesini arz ve teklif ettiği halde itfa akçesinin tediyesinden istim- küf edilsin. 11) Şirket Londra'da (İngilterede) ki müseceel idarehanesinde ve şayet burada idarehanesi yoksa Londra'nn münasip bir mahallinde (bu mahal eb. lu karar tevfikan itfa akçesine yatırılan İ cak mıkdarlarınmn şirketçe tedarik edil. | diğini ve bü suretle tedarik edilen itfa akçesinin ol karar mucibince | obligas- yonların mübaya ya itfasıma tahsis edik diğini ve her sene itfa akçesile ya sair suretle mübayan ya itfa edilen obligas- yonlara dair (tarih, fiyat ve numaraları beyan etmek suretile) tafsilâtı mübey- yin hesabatı bulundurmağı karargir ol- muştur. Mezkür hesaplar ve tafsilât o&- ligasyon hamillerine ya bunlardan “hör- | hangi birisine teftiş zımnında makul zamanlarda daima açık bulumur; öbli- gasyon hamilleri buradan süretleri ta- wamen ya kismen alabilirler. 12) Aşağıda beyan edilen ahvalin “cümlesinin ya ber hangi birisinin tahad. “düsünde bilcümle -oblizasyonların veğ- şülmalleri derhal vacibültediye halini kesbedeceği karargir olmuştur. wi müddetle kusur eder ve retle hakkında © kusur vukubulan si iktiza ettiği vecih ve vakitte tediye etmez ise ; ” (C) Şirketin tasfiyesine yafeshine dair selâhiyettar bir mahkemeden karar verilir yahut bu hususta bir muteber karar ya sair kat'i tedabir ittihaz edilir laz (D) Şire tail faliyet eder ie Şirket bu mukarreratta ya ob- lizasyonlarda a itiasına derhal tahsis edilecektir. (C) İfa akçesi ile | oblişasyonların ifası zımnında her kur'a keşidesi akabin- de derhal şirket gazeteler vatıtasile me baliği ve keşide kılınmış tahvilât ve il. | si hesabile vacibültediye halini kesbede- cek ve bu gibi tahvilat ve ilmuhaberler (Sertifikalar) şirket tarafından olvechir le itfa edilecek ve bunların hamilleri ip- tal edilmek üzre şirkete iade etmek mec- buriyetindedirler. 8) İşbu kararlar ahlârmna o tevfikan mübayaa ya itfa edilmiş bilcümle obli- gasyonlar iptal edileceği ve şirket de tekrar istar etmek maksadile büküm ve itibari haiz bir halde hfzetmeğe hakkı olmadığı gibi onları tekrar istar ya yer- lerine başka obligasyonlar çıkarmak bak imam» 1 Haziranda Açılıyor < GÜZEL ORMAN ÇİFTLİĞİ Kadıköy - Acıbadem - Küçük Çamlıca Hercün Kadıköyinden muntazam otobüs servisleri yapılacaktır. Yalova ilâve geferleri Akay İşletmesinden: 2 Haziran 934 cumartesi akşamından itibaren köprü- den Yalovaya cumadan maada günlerde saat 18,00 decuma Sünleri ise 20,00 de ve 3 Haziran 934 Pazar sabahından: iti- baren de Yalovadan - Köprüye her gün 6,15 te olmak üzere mevcut ktü ilânlar iskeleler e asılmıştır. larifeye bu seferler ilâve edilecektir. (2832). (47106) gg 3099 | Şu şartla ki Obiligasyon hamillerinden 'her biri hamil olduğu obligasyonlar reji. sülmalinin tahsilini temin ve takviye zımnında herhangi bir adli merasime mubaşeret ya sair ber nevi tedabir ittihaz etmek hak ve selâhiyeti olmazdan evel (yukardaki (C) ve (D) fıkralarında muharrer ahvalden bangi bir reisülmal ya faizin ademi tedi: yesinden dolayı vacibültediy e halini kes bettiği takdirde şirket kendisine o gibi haber verildiği tarihten itibaren bir ay zarfında reisülmali ya tedabülde kalan « faizi tediye eder ise ve balida beyan e- dilen reisülmaller o vacibültediye halini kesbetmesi yukarda zikredildiği vechile taahhüdüne herhangi bir muhalefetten inbias ettiği takdirde şirket bu gibi ha- beri aldığı tarihten itibaren bir ay zar- fında taahhüdünü ifa ve infaz eder ise artı Obligasyon bamili bu gib adli me rasime mübaşeret ya sair her nevi teda bir ittihaz edemiyecektir. 13) İşbu mukarrerat mucibince Ob'i- gasyon hamillerine ya bunlardan her- hangi birisine verilmesi iktiza eden her türlü ihbarname İstanbul'da çıkan “Res mi Gazete”, «Cümhuriyet» ve «Ak» İ ğamp, Londranm «Times» ve Paris'in | #Le'Temps» gazetelerinde bir defa ih- bernamenin meşru ilânı suretile verilmiş olacağı ve bu suretle verilmiş olan ihbar, bu gibi ilâaların ya bu ilinların sonun- cusunun intişar ettiği günde bilcümle Aglibasyon hamillerine — tebliğ edilmiş addedileceği karargir olmuştur. (14) Şirket her vakit Obliyasyon ha- milleri heyetini içtimaa davet edebile- esği karargir olmuştur. Bu misillü he- yetlerden her biri şirketçe İstanbul'da