4 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

4 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Sıvastan Ankaraya Türkiyenin istiklâlinin Erzurum ve Sıvas kongresinde atılan temeller üzerinde kurulması lâzımgeliyordu Bu meselede Mustafa Kemal ni- hayet Türk ordusunun da fikrini almağa karar vererek 29 birinteş- | rinde 15 nci, 20 nci, İ2 nci ve3 ü kolordu kumandanlarını, 16 inciteşrinde Sıvasta toplanmak üzere davet etti; bundan başka Diyarbekir, Edirne, Bursa ve Ba. hkesirdeki kumandanlara da ya- zarak fikirlerini sordu. Toplanma 29 ikinteşrine kadar devam etti böylece Mustafa Kemal hergün biraz daha genişleyen Türk istik- lâli meselesinin her safhasile te- mas imkânını bulmuş oldu. Mebu- san meclisinin toplanacağı yeri yalnız askeri bakımdan tetkik e- den bu askerler “Anadoluda emni- yetli bir yerin,, harhalde Padişa- hın payitahtından çok daha emin olacağına karar verdiler. Bununla beraber “memlekette bir buhrana meydan vermemek üzere mebusa- nm İstanbulda toplanmasını mu- vafık gördüler.,, Ancak, yeni inti- hap edilmiş mebusların, takip olu- nacak muayyen ve kat'i siyaset hakkında anlaşmak üzere, payi- tahtta toplanmadan evvel, Anado- İuda bir yerde, bir hazırlık top- lanması yapmalarına da ayrıca ka- rar verilmek suretile ihtiyatlı dav- yanıldı. Bu esnada da İngiliz kıtaatmm Maraş, Urfa ve Ayıntabı (şimdi Gaziantep) i işgal ettiklerini, son- ra da Fransızların buralara girdik- lerini hatırdan çıkarmıyalım. Fran- sızlar “ Bandırma - Soma demiryo- İunu kontrol etmek üzere Bandır- maya bir fırka asker çıkarmışlar. Nihayet, Sivas kongresi temsil leyetinin daimi merkezini, Sıvastan Ankaraya taşıma; verildi. Mustafa Kemal de Kayseri üzerin- den Ankaraya doğru yola çıktı ve 27 birinkânunda O bütün Ankara halkının coşkun tezahüretile kar. şılandı. 29 birinkânm tarihli bir tamim telgrafı, İstanbula gitme den evvel, bir hazırlık toplanması için bütün mebusların Ankaraya gelmelerini rica ediyordu. Bu toplanmanın başlıca fayda- sı: Alâkadarların hepsine “Mille- tin uyanışın o ve son dokuz ay zarfında gösterilen faaliyetin aza- metini,, ve “Türkiye istikbalinin, Erzurumla Sıvas kongrelerinde a tılan temellerin üstünde kurulma 81 lâzimgeldiğini,, o anlatmak ve takdir ettirmekti, Mebuslar bu ha- zırlık toplanmasında Türkiyenin tam istiklâl ve hürriyeti için mü- kemmel ve müttehit bir cephe al- mağa karar verdiler. Ancak İstan- bulda tekrar toplandıkları zaman “yerli ve ecnebi nüfuzların,, altm- da kalmağa başlıyarak, birkaç haf- talık toplanmalardan sonra, Anka. rada bu derece iştiyak ve heyecan- | da alkışlamış oldukları büyük gaye için ameli hiç bir iş göremediler. Buna rağmen, o ayni mebusların | sonra Ankaraya varınca, büyük ve üstat olan bir başın dirayetli | sevk ve idaresile ne muhteşem ne- ticeler aldıklarını, gelecek fasılla- rımızda görece; Istanbulda gösterilen muvaffa- | kıyetsizliklerin sebeplerini aramak | için uzaklara gitmeğe lüzum yok- | tur. Mustafa o Kemal 25 şubatta | mebuslardan birinin nazarı dikka- &ini celbederek “muhterem mebus- ların toplanma yeri olan Hilâfet merkezinde 40,000 Fransız, 35,000 | İngiliz, 2000 Yunan ve 4000 İtal: | yan askeri bulunduğunu ve İngi- Tiz Akdeniz filosunun Fındıklı sa- rayının karşısında demirli olduğu- | nu,, işaret ediyorlar. İnsan dahili siyasetin porucu teferruatile uğra- şırken, yabancılarm bu korkunç askeri tahakkümünü unutabil Mustafa Kemal ise, hakimiyeti Türk halkma temin © etmek için olan mücadelesinde bu yorucu te- N ekl içinde hiç durmaksızın, gali 16 martta ee vi işgal O mukavemet te görmüştü); Yunanlılar daha 3 martta İzmi üssülhareke kullanarak taarruza başlamış ve Bozdağ yaylasını iş- gal etmişti, Çok ciddi olan manzaraya tam burada bir mizah âmili karışıyor. Rauf, boyuna büyüyen Mustafa Kemalin e'dden geniş ve şumullü olan vatanperverane gayesini hiç te. anlıyamamıştı; müşarünileybi kazanabilmek için, sadrazamlık makamın Mustafa Kemale veril- Padisaha bil manl İmparatorluğunun o sayılı günlerini çoktan bitirdiğine kani olduğunu,, söyliyerek bu fikre ilti- fat bile etmemiş ve “Osmanlı İm- paratorluğunun — sadrazamlığını kabul gibi delice bir fikir hiç şüp- hesiz benim akıl ve hayalimden bile geçemezdi,, mülâhazasını da ilâve buyurmuşlardı. Mustafa Kemalin Padişaha yap- tığı vatanperverane müracaatlar hiçbir meyve vermeyince, büyük devletlerle arayı büsbütün ve kat'i bir surette bozmadan evvel, İstan- bulda İngiliz, Fransız, Kalyan ve Birleşik Amerikanm siyasi mü- messilliklerine, bitaraf memleket. lerin hariciye nazırlıklarma ve Fransız, İngiliz ve İtalyan parla- mentolarına kendi milleti namına son bir (omüracaatta bulunmağa karar verdi. Müracaatı 16 martta yaptı. Türkiye payitahtının yaban- cılar tarafından işgal altma alın. masınm “milletin hakimiyet ve si- yasi bürriyetine karşı tevcih edil miş olduğunu, ve “insaniyet ve medeniyet tarafından yirmi asır. danberi hürriyet, milliyet, vatan duyguları gibi mukaddes tanılan prensipleri darbelendi imi, Ayni günde bütün Türk vali Ne kumandanlarına “yalnız Osmanlı hakimiyetine değil zamanda medeniyet ve insaniyetin yirmi a- sırdanberi kurmuş olduğu hürri- yet, milliyet ve vatan prensiplerine indirilmiş meş'um darbeye,, karşı protesto edildiği çünkü “İstanbu- lun cebren işgali yedi. asırlık Os- manlı mevcudiyet ve hükümranlı- Kını mahvettiğini,, bildirmişti. mişti, Nitekim 16 mart 190 da bü- tün vilâyet ve kumandanlıklara bir tamim göndererek “fevkalâde salâhiyetleri haiz, bir meclisin, Kizumu veçhile seçildikten sonra Ankarada toplanmasını emretmiş - ti, işte böylece “Büyük Millet Mec- İn. Anadolunun bu mer- kezi kisimda; meclisin toplan. masile millet merkezlerinin, düş- man topları tarafından tehdit edi- en bir payitahttan, memleketin tam kalbigâhma, ne suretle taşın- mış olduğunu gelecek faslımız an- Jatacaktır. Türkiyenin en şarkında doğarak | ik ışıklarını Erzurum sonra da Sı- vasa veren yeni güneş, şimdi de Anadolunun büyük orta yaylasını milli hürriyetin bol zengin nurile aydınlatacaktır. Aslen Türk olan ye doğudan batıya doğru tam Türkler gibi yürüyen Mustafa Ke- mal, milletin Akdenize doğru iler- leyişinde, ayni zamanda da Türki- | yenin tam istiklâli ile kendi toprak | larını bütünü üstünde hakimiyet | haklarının istihsalinde, şimdi ya- | rı yola varmış bulunuyordu. | Tükçeye çeviren Ahmet EKREM: | Artvinde Gazi heykeli ARTVİN, 3 (A.A.) — Artvinin en | muhteşem binası olan hükümet kona- ğı önünde vücude getirilen Cümhuri- yet meydanma konacak Gazi heyke- | linin kaidesinin temeli bugün merasim le atılmış ve heykeltraş Hakkı Bey büsbütün dökümüne başlamıştır. Bafrada dolu BAFRA, 3 (A.A.) — Bugün saat onsekiz buçukta âni olarak garp isti- kametinden gelen fırtma ile karışık fındıktan iri dolu düşmüş ve üç daki ka devam etmiştir. Adapazar nda at koşuları ADAPAZARI, 3 (A.A) — Avcu- lar klübünün tertip ettiği büyük at koşuları 6 temmuz cuma günü yapı- lacaktır. O gün İstanbul ve İzmitten Sapancaya işlemekir olan tenezzüh trenlerinin Adapazarına kadar tem- didi Demiryolları işletmesinden rica olunmuştur. Koşu için Bursa ve sair yerlerden atlar gelmiştir. Beynelmilel Tenis turnuvası VIMBLEDON, 3 (A.A.) — Bey - nelmilel tenis turhuyasında, Avustur- yalı Cravford Amerikalı Staffen'i ve Amerikalı Sydney Vood Cenubi Afri- kalı Kirley'i mağlüp etmişti i Ingiliz çifti de Boussus « Gentien Fransız çiftini yen Yurttaş, Az çok kazancın dan mutlâka tasarruf vazifen- dir, borcundur. Bana iyi bil, belle ve yap. M.İ. veT.C. MİLLİYET ÇARŞAMBA 4 TEMMUZ 1934 POLİSTE | Denizde bir Ceset bulundu Adamın ne suretle boğul- duğu tahkik edilecek Dün Arnavutköy sahillerinde bir ceset bulunmuştur, Yapılan tah kikat neticesinde bu adamın Har- putlu Mustafa oğlu Ahmet ismin - de biri olduğu anlaşılmıştır. Deni- ze ne suretle düştüğü araştırılmak tadır. Dükkânda hırsız Arapcamiinde 45 numaralı köf- teci Hasan efendinin dükkânma Kasmmpaşada oturan Cemal gir- miş, çekmeceden 118 kuruş çala - rak kâçarken yakalanmıştır. Kamyon çarptı Galatada Beyazıt sokağında o- turan Pandeli Galatada Necati B. caddesinden geçmekte iken şoför Alinin idaresindeki kamyon çarp mış ve başından yaralanmıştır. Şo för yakalanmış, yaralı da Beyoğlu bastahanesine yatırılmıtşır. İzinsiz para çıkaranlar Gümrük muhafaza © teşkilâtı memurları dün İlmanımızdan kal- kan Romanya vapurunda bir araş- tırma yapmıslar ve iki para ka - çakçısmı yakalamışlardır. Bu para kaçakçılarından biri Kandüri isminde bir erkek, diğeri Matmazel Klarje (o isminde genç bir kızdır. Bunlar kambiyo müra- kabe bürosumun izini olmadan ü zerlerinde döviz kaçırm akta idi ler, İkisi hakkında derhal tahkika- ta girişilmiştir. Kaçak ipekli kumaş Limanımıza gelen İtalyan ban- dıralı Viyana vapuru yolcalarm - dan Madam />z3ta, Madam Mari- ka ve Madam Anjel üzerinde Yı yalan araşimiide “Baık ipli kumaş bulunmuştur. Tuhaf bir bırsızlık Dün pek © tuhaf bir hırsızlık vakası olmuştur; Fatihte Mimar Ayas mahalle- sinde oturan Şehzadebaşı maliye tahsil şubesi tahakkuk başmemuru Şeref Beyin evine hırsız girmiş, ve Şeref Beyin yeğeni Yusuf Be- ye ait elbiseleri çalarak kaçmış - tır. Yusuf Beyin cebinden çıkan tayyare biletlerini, nüfus tezkere sini, hüviyet cüzdanımı ve sairesi- ni Adanadan gelmiş ve açılmış o lan bir mektubu tekrar kapaya - rak postaya vermiş ve Yusuf be- yin adresine iade etmiştir. Hırsızlığın kimin tarafından yapıldığı anlaşılamamıştır. Tah - kikat devam ediyor. Zeke edi Yazlık at yarışları bu ay başlıyor Yazlık at yarışlarına bu sene de 27 temmuzda Veliefendi koşu ye- rinde başlanacaktır. Bu seneki ya rışların daha muntazam olması İ- İ çin vilâyet baytar müdürlüğü ya rış mahallinde hazırlığa başlamış- tır. Bu seneki yarışlara Avrupada beynelmilel yarışlara iştirak etmiş olan atlar da iştirak edeceklerdir. Üç mahallenin kadastrosu Kadastrosu yapılmıyan Beya - zıtta Tavşantaşı, Süleymaniyede Hacıkadın, . Veznecilerde Çanıcı Ali mahallelerinin üç koldan ka- dastro post/arı o tarafından dün sabahtan itibaren tahrir ve tahdi- dine başlarimıştır. Bir tekzip Şark Demiryolları müdürlüğün- den dün şu mektubu aldık: (Atölyelerindeki malzemeyi çıkar- mak teşebbüsünde bulunduğu hakkın da 3 Temmuz 1934 tarihli (Cümhu- riyet) ve (Republigue) © gazetelerin- de Şark Demiryolları aleyhine yapı- lan neşriyatın katiyen mugayiri haki kat olduğu ve her türlü esastan âri bulunduğu beyan olunur.) * Evkaf umum muhasebei umumiye müdi kı Bey evvelki giin şehrimize gel- miştir, * Konferans ve konser — Cüm- huriyet Halk Fırkası Alemdar na- hiyesinin semt ocakları merkezi olan Divanyolundaki © binasında yarın akşam saat 20 de Şirketi Hayriye müfettişlerinden İzzet B. " tarafından bir konferans, arkasm- 5 dan bir konser verilecektir. MÜTEFERRİK HABERLER Şehinşah Hz. nin Avdetleri Trabzonda “karşılanmak İ için büyük hazırlıklar var İNEBOLU, 3 (A.A.) — İran Şehinşahı Hazretlerini hâmil bulu | nan Ege vapuru, arkasında ikitor | pido olduğu halde saat 12 de İne- bolu açıklarında görünmüştür. TRABZON, 3 (A.A.) — İran Şehinşahı Hazretlerini karşılamak için büyük hazırlıklar yapılmakta dır. Alâ Hazreti Humayunun Maliyede yeni memur'uklar Buğdayı koruma vergisi tat- bikatı dolayısile maliye teşki| da yeni memurluklar ihdas edil- miştir, Buğdayı koruma vergisi baş kontrolluğuna maliye müfettişli - | ğinden mütekait Fehmi, hesap | mütehassıslığına mülkiye mezun - oğlu tetkiki itiraz komisyonu aza-| lığına Zahit Beyler tayin edilmiş- lerdir. Balık işleri müfettişliği şleri mürakibi © ünvanı ğe tahvil olunmuş ve a kekiği ifa eden Mustafa Beyin ücreti 150 liraya çikarılmıştır. Ayrıca bir muavinlik te ihdas olunmuş ve Amerikan kollejinden mezun olup balık işlerinde ihtisası bulunan Hayrettin Bey tayin e - dilmiştir. Asarı atika mı? Şilenin Alacalı nahiyesi Sofu- lar köyünün sahil kısmında kum- lar üzerinde çocukların ellerinde dört kıt'a madeni lâvha bulunmuş- Bu lâvhalar üzerinde (o imsan, domuz, salip resimleri © vardır. Lâvhalar tarihi olup olmadığı bak kında tetkikat yapılması için Şile- den müzeye gönderilmiştir. Tayyare cemiyeti men- faatine konser Yarmki 5 - 7 - 934 peşşembe günü alışamı saat on sekizden itibaren gece geç vakitlere kadar devam etmek üze- re KÜÇÜK ÇİFTLİK ye ve yare Cemiyeti Ki tarafından bir konser iğ edil. “Bu konserde Denizer EFTALYA Hanımla kemani SADİ, tanburi SALA- HADDİN, kemani CEVDET, kemen - çei SOTİRİ, piyanist ŞEFİK ve udi MARKO Beylerden mü bir saz heyeti de müutahap parçalar. çalacak. ir. Doçentlerin Maaşı (Başı 1 inci sahifede) kültesi doçentleri de vazifelerine gelmemekte, maaşlarının hiç ol- mazsa 200 liraya çıkarılmasını iste mektedirler. Doçentlerin eline bugünkü va- ziyette 75 — 80 lira bir para geç- mektedir. Bu kadar az bii le geçinemediklerini ylemek - tedirler, Öğrendiğimize göre, dört fa- ülteye mensup bütün doçentler yarın umumi bir içtima yaparak bu mesele hakkında bazı yeni ka- rarlar vereceklerdir. Bu içtimadan sonra, vekâletle temas etmek üzere, Ankaraya iki mümessil gönderilecektir. Vekâ - let nezdinde yapılacak teşebbüs - ler de müsbet bir netice vermez- se, doçentlerin toptan istifa ede- cekleri söylenmektedir. Doçentlerden bir kısmı, ayrıca istida ile mensup oldukları fakül- te dekanlarına müracaat ederek maaşlarınm arttırılmasını iste - mişlerdir. Fakülteler, bu istidalar hakkında hiç bir muamele £yap- madan evrakı Ankaraya gönder- mişlerdir. Ecnebi profesörler de vekâlete gönderdikleri senelik raporların - da doçentlerin vazifelerinin ağır olduğuna işaret etmekte, maaşla- rı çok az bulmaktadırlar. Türk profesörler de ayni fikir- dedirler. Birçok doçentler, daha şimdiden hariçte vazife aramağa başlamışlardır. Bazı hususi müesseseler de iş teklif etmek üzere doçentlere mü- racaat etmektedirler. Ancak doçentlerin mesailerin- Mavna Yaptırış Eksitmesi İstanbul liman şirketinden Resim ve yazılı şartlarına göre 4 tane 100 tonluk, ve 5 tane 50 ve$ tane 15 tonluk mavna yaptırılacak tır. Resim ve şartname ve tarifnamt” bir liraya Galata Yağkapannda işletme şubesinden alınabilir, İstek li olanlar (2500) iralık birinci teminat ile yazılı şartlara göre teklif” lerini kapalı zarf işinde 22 Temmuz Pazar günü saat 14 de Sirkecide Liman Hanmda Mübayaat komisyonuna vermeleri lâzımdır. (889) Umum Müdürlük Istanbul Ithalât Gümrüğü Müdürlüğünden: Istanbul Gümrükleri Baş Müdüriyet Dairesi Tatbikat Mektebinin bulunduğu salon dahilinde yapılacak lira bedeli keşifli kişe inşası omünakasa olan 68i ve ihalât kanun nun 18 inci maddesi A fıkrasma müsteniden pazarlıkla mü nakasaya konulduğundan talip olanlarn 29 Temmuz 9 Pazar günü saat 14 de İstanbul İthalât Gümrüğünde müte şekkil Komisyonu mahsusuna müracaatları ilân olunur. Tam Atlas Çıktı Tam atlas boşluğu dolduran (3619) bir yeniliktir. Umum mektep talebelerile balkın birer tane edinmesi lâzım ve hatta elzemdir. Tam atlas (33) pafte haritayı ve (68) sahife bakalorya malümatını havi olup (125 yeri: İkbal kitaphen Istanbul Asliye ikinci Ticaret mah- kemesinden : Alacaklı Fasih Galip B, avukatı Sadullah Bey tarafından (808) türk lirasının faiz, avukatlık ücreti ve | tazminat ile birlikte tahsili ve aksi tak- | dirde iflâsma karar verilmesi | talebile Beyoğlunda Venedik sokağı köşesinde Hallas birnderlerin otelinde mükim Ta- lis Mavruyani efendi aleyhine açılan if- ls davasının 30-6-934 tarihli mahkeme celsesinde müddaabihin zarfında mahkeme veznesine depo edilmesine ve borçlunun ikametgâhı meçhuliyetine bina en işbu depo kararının ilânen ken- disine tebliğine ve © mabkemeni 14-7.934 cumartesi saat 14 de talikiğe | karar verilmiş olmakla keyfiyet ilân o- lunur. (873) an ise | GAYRI MENKUL AÇIK ARTTIRMA ILANI Karamürsel icra dairesinden : Açık arttırma ile satılacak gayri men kulün e olduğu : Dört çifte sekiz kü- rek bir pala ve diğer teferruatı ve dok- san kulaç boy yirmi iki kulaç eninde bir kol tek gırgırile birlikte dört yüz lira huymetinde bir adet piyade kayığı. Yu- karda gösterilen gayri menkul mallar 28-7.904 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 de Karamürsel iera daöre- sinde üç defa bağrıldıktan sonra en çok artırana ihale edilecektir. Ancak art. tırma bedeli muhammen kıymetin yüz- de yetmiş beşini bulmaz veya arttırma- Dın alacağına ruchanlı alacaklar mikde- mi geçmezse en çok arttıranın teahhü- dü beki kalmak şartile arttırma on beş gün daha temdit ve 13-8-934 tarihine mü sadif pazartesi günü ayni saat ve mahal- de yapılacak arttırmada sattıranın ala cağına alacağa ruçhanlı alacak varsa onu geçmek ve, 2280 numaralı kanun nazara alınmak şartile en çok artırana ihale edilir böyle bir bedel elde edilmez- 1 satılmaz, Arttırma şartnamesi 14-7.934 tarihinden itibaren 934-649 No. ile Ka- mürsel icra dairsinde herkesin görebi- leceği yerde açıktır fazla malünüu iste yenler 834-649 No. ile memuriyetimize müracast edebilirler. Bu gayri men- kulde her hangi bir mükellefiyet ve ipo- tek irtifak bakkı sahibi olanlar ilân ta- rihinden #baren yirmi gün içinde evra- kı müsbiteleri ile haklarını daireye bil dirmeleri aksi halde arttırmada bede- linde harıç kalırlar arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk pey veya milli bir banka mektubu ibrazı lâzımdır arttırma- ya iştirak edenler şartnamedeki şartla. rı okumuş ve kabul etmiş sayılır. (879) ZAYI — Istanbul Liman dairesinden al- mış olduğum 65/1 numerolu reis cüz- 'danımı zayi ettim. Yenisini alacağım. dan eskisinin hülemü yoktur. (880) Mehmet oğlu Hüseyin darlık dar değilse bile bir miktar yapabilmek te bütçedeki itibarile oldukça müşkül mekte ve üniversite teşek! memleket irfanı için kendisinden beklenen feyiz ve semereyi vere- bilmesinin o biraz da fedakârlığa ve feragate arzı ihtiyaç ettiği kaydedilmektedir. Ayni zamanda doçentlerin top-| Ju bir halde teşebbüslerde bulun- malarının da belki daha © ziyade menfi bir netice (o vermesi de w- zak bir ibtimal halinde görülme- | deki ağırlık takdir edilmekle be- raber, maaşlarına istedikleri ka- mektedir. kuruş gibi ucuz bir fiatle satılmaktadır. Satış ile Anadolu Türk kitaphanesidir. VAPURCULUİ TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALI Liman Han, Telefon: 22925. İzmir sürat yolu Her PERŞEMBE günü ssl 16 da Gal ta rihtmmdan kalkarak den kalkıp doğru İstanbula gele" cektir. Karabiga yolu Her CUMARTESİ, ÇAR ŞAMBA günleri saat 20 de Tof” hane rıhıtmından bir vapur kalker” Gidiş ve dönüşte mutat iskeleler" uğrar. İzmit yolu YAZ TARİFESİ manda Pazartesi gününden gön bir vapur cuma ve sak günle saat 9 da diğer günler saat 13,30 Tophane rıbtımından kalkacaktır. İmroz yolu Her PERŞEMBE günü Gi) lata rıhlımından saat 18 de bir vi kalkar. Gidiş ve dönüşte Gelibo Lapseki, Çanakkale iskelelerine & e Bakırköy icra memurluğundan : ram Papazyan efendinin Efraditi xf metinde alacağı olan üç yüz biranın masarifi icraiye temin ve tahsili için tı hacze alınan Yeşilköyünde istasi caddesinde 22 numaralı dükkân ile kinde 24 numaralı üç kattan ibaret altı oda ve iki sofa, bir mutbak, iki Tâ ve bir tulumbalı kuyu ve miktarı fi bahçeyi ve 2500 Tira kıymeti mul meneli bir bap hanenin paraya mesine karar verildiğinden ve ağu! 6 mc pazartesi günü saat 15 te bi irtırması icra kılmacağından muhammenenin yüzde yetmiş beşini duğu takdirde ihalei katiyyesi icra h günü saat 15 te ikinci artırması kılmacağından talip olanların kıyı muhammenenin yüzde yedi buçuğu petinde pey akçesini ve 934-284 GELIRATLI VEKALET nacak geliratlı ve rekabetsiz bir i$ işgüzar ve zeki Türkiye tab'asından vekil arıyoruz. Kitapçı veya meşgul olan zat tercih olunur. Fra €a, İngilizce veya Almanca lisa: dan birine mükemmelen vakıf ve Türk lirası sermayeli olması şarttı” Tekliflerin büsnühal varakası ve muh- tasar tercümei hallerile beraber İstan bul 554 No. posta kutusu adresine gön“ derilmesi. (854) İk mmemmnei ZAYI — 28 Haziran 928 tarih ve 954 mumerolu Birinci smıf elektrik ve leva- samı fabrikasına ait maafiyet ruhsatna- | mesini zayi ettim. Yenisini dan eskisinin bükmü olmadığını ilân © Yorgi Çubukçuoğlu