14 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

14 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

ge NON ETİ, iyi tıraş olmuş bir çebrede fevkalâdelik göze çarpar. Size bu iyi tıraşıda | ancah MOND EXTRA tıraş bıçığı temin eder. Her yerde satılır. | İstanbul Üniversitesine Diğer şehirlerden gelecek talebe hanımlara mahsus TÜRK KADIN BiRLiĞi NİMAYE ve MURAKABESİNDE KIZ TALEBE YTRDU Kayıt muamelesine başlanmıştır. Geçen seneki talebelerin ka- yitlerini yenilemeleri beyan olunur. Yurdun bütün şeraitile aylık ücreti umumiyetle yirmi iki liradır. Şifahen veya tabriren tafsilât almak istiyenler Cağaloğlunda Birlik merkezine ve Şehzadebaşında Yurt Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. Van Gölü Sefain İşletme Idaresi Müdürlüğündan Fabrika ve Gemiler Malzemesi Listesi Mıktar Eb'at Cinsi 3 m/m kalmlığnda Kılngerit-İngiliz Mali Grafitli amyant Beyaz Fiber Karpit lamba memesi Katranlı kırçala Yelken bezi İpliği ” 10, Tek ağızlı Topu beş okka 120 x 60 ; Dizel Marin Marka Metal 3 2Z m/m 'i m/m ye kadar İspiral makkap ” ” ” » » Marangoz için 1 - 2 No. lu zımpara kâğıdı Demir için 1 - 2 No. lu zımpara kâğıdı Pommel 50 Büyük 50 Küçük kapı menteşesi. so 50 Pencere ,, Pencere Düğmesi 25 Büyük 25 Küçük gömme kapı kilidi Muhtelif Boyda Ağaç için Vida Tutkal 5.5 ve 6 Santim eninde tek ağızlı rende pıçağı 5.5 ve 6 Santim eninde Pilânya rende pıçağı Birer metrelik Ağaç metre Marangoz kalemi 3/16 pus Havşabaşlı Civata ve Sormun muhtelif 5/16 ,, ”» » 3/16 ,, Yuvarlak başlı ,, ” 5/16 ” ”» »” ” ” ” ” Van gölü Gemi İşletme İdaresi Gemi ve Fabrikaları için lâzım, cins veevsafı yukarda yazılı 29 kalem malzemenin 20 gün müddetle açık münakasaya konulmuştur. Kat'i ihalesi 20 Ağustos 934 pazartesi günü saat 14 de Birinci Umumi mü- fettişliğin tasdikine talikan (o Erniste yapılacaktır. Şartna- meler Umum tahlisiye Müdürlüğünden alınabilir. Fazla ma- lümat için Van Gölü - Ernise yazılmalıdır. (4431) Istanbul Mıntaka Samat Mektebi Müdürlüğünden: 934 - 935 - Ders saiiasi çin msktehimizs almscik tale benin kaydma başlanmıştır. Aşağıda yazılı vesaikle birlikte bir istida müracaat edilecektir. A — Nufus tezkeresi “ Talebeni nyaşı on üçten küçük ve on yediden büyük olmayacaktır. ” * B — lik mekte şahadetnamesinin aslı. C — Aşı şahadetnamesi. D — Dört tane kartonsuz vesika fotoğrafı. E — Müracaat ve kayıt müddeti 18-8-934 günüak- şamına kadardır. Müsabaka İmtihanı 20-8-934 tarihine ya pılacaktır - (4525) 4945 Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden: Galata'da Kara Mustafa Paşa sokağında merkezimiz bi- nasının dışardan yağlı boyasiyle içeride bazı aksamınm ta- mir ve sıvaları 25 Ağustos 934 tarihine müsadif cumar tesi günü saat 14 buçukta mezkür merkezde müteşekkil ko- misyonda açık münakasa suretile ihale kılımacağından talip- lerin şartnamesini görmek üzere (Levazım memurluğuna müracaatları. (4370) pe ai Adet Top Kelep Sandık ” » ” s9 , 50 Paket 20 10 10 10 10 Ü » mi Se. e 4859 ürkiye Iş bankası U. müdürlüğünden Paşabahçede tesis edilmekte olan Şişe ve Cam fabrikamızm temelatması bugün icra edilecektir. Muhterem meb'uslarımız dan arzu buyuranların bu merasimi şereflendirmelerini rica ederiz. Fabrikaya gitmek ve dönmek için köprünün Boğaziçi iskelesinde bekleyecek olan (74) No. lu vapur temin edilmiş olup saat (15) de hareket edecektir. Gayrimübadiller Takdiri kıymet : Komisyonundan: 15 Ağustos Çarşamba 1538 No.dan 1560 numaraya kadar 16 ,, £ Perşembe 1561 O, 1591 “ Karar numaraları yukarda yazılı Gayri Mübadillerin yüzde 25 hesabiyle bonolarını almak üzere hizalarında gös- KİNOA, Traş Bia Traş Bıçağı markala, 35 kurusa satılmaktadır. OSMANLI BANKASI Türk Anonim Şirketi,—Tesis Tarihi: 1863 Sermayesi: 10.000.000 İngiliz lirası Türkiyenin başlıca şehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançester'de Mısır, Kıbrıs, Irak, İran, Filistin, ve Yunanistan'da şubeleri Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her türlü banka muameleleri yapar. 4837 Istanbul Mıntaka Sam'at Mektebi Müdürlüğünden: 934 -935 Ders senesi için Ankara inşaat usta mektebine talebe alınacaktır. Aşağıda yazılı vesaikle birlikte ve bir isti- da ile müracaat edilecektir. A — Nufus tezkeresi “Talebenin yaşı on üçten küçük ve on yediden büyük olmayacaktır.” B — lik Mektep şahadet namesinin aslı. C — Aşı şahadetnamesi, D — Dört Tane kartonsuz vesika fotoğrafı. E — Müracaat ve kayıt müddeti 18-8-934 günü akşa- mına kadardır. Müsabaka İmtihanı 20-8-934 tarihinde ya pılacaktır. (4524) 4944 Van Gölü Sefain İşletme Idaresi Müdürlüğünden: Cins ve evsafı 120 Beyğir kuvvetinde Glimak markalı 3.D.L. W. tipinde Semi Dizel Deniz mazot motoru Dakikadaki devir adedi 350 Uçyüz elli yedek meme yedek 8eg- mon hava kompresoru ( el kuvvetiyle faaliyete getirile- lecek veçhile tertibat iki pervane, ve mecburi yedek malzemesi beraber, Van Gölü Gemi İşletme İdaresi için lâzım olan cins ve evsafı yukarda yazılı 120. be yzirlik bir adet mazot deniz mo torunun alınması 20 gün müd detle kapalı zarf usuliyle mü- nakasaya konulmuştur. Kat'i ihalesi B. U, müfettişliğin tasdikina talikan 20 Ağustos 934 pazartesi günü saat 14 de Erniate yapılacaktır. Teklif zarflarınm 750 liralık mu- vakkat teminata ait makbuz veya Banka kefaletnamesi ile 20 Ağustos 934 pazartesi günü saat 13,30 za kadar Er- niste Van Gölü Gemi İşletme İdaresine tevdi etmeleri şart- namesi Umum Tahlisiye Müdürlüğünden almabilir. Fazla malümat için Vangölü Ernis adresine yazılmalıdır. (4430) 4858 Yüksek Muallim Mektebi se yer yere Müdürlüğünden: Mektebimizin onuncu yıl dönümünü bir aile bayramı şeklinde kutlulamak için Boğaziçi Sütlicesine bir gezinti tertip olunmuştur. Adresleri mektebimizce bilinemediğinden dolayı kendilerine ayrıca davetiye gönderilemiyen mezunlardan (İstanbul'da bulunanların gezintiye iştiraklerini candan sazu ediyoruz. Ağustosun 16 mcı Perşembe günü köprünün Boğaziçi iske- lesinden sabah dokuz buçukta kalkacak vapura teşriflerini rica ederiz. 14698) 5105 Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1— Mektep Tali ve Yü ksek olmak üzere beş senedir. Leyli ve meccanidir. Gayesi Tüccar gemilerine Kaptan ve Makinist yetiştirmektir. 2 — Mektebin yalnız Tali birinci smıfma talebe almır ve bunların da ortamektep me zunu ve on sekiz yaşmdan bü- yük olmamaları meşruttur. 3— t muamelesi içi n cumartesi, pazartesi ve çar- şamba günlei müracaat edilmelidir. 4 — Tew'iplerin mektep Müdüriyetine hitaben yazacak ları istid'anemelerine hüviyet o cüzdanlarmı, aşı kâğıtlarını, mektep şahadetname veya tas diknamelerini ve polisce musad dak hüsnühal ilmühaberini ve velilerinin muvazzah adres ve tatbik © imzalarını vedört adet vesikalık fotoğraflarını raptetmeleri lâzımdır. 5 — Kayıt muamelesi 16 Eylül 1934 pazar gününe kadardır. Taliplerin muayenei sıhhiye için yevmi omezküra müsadif pazar günü saat dokuzda bizzat mektepte bulun maları lâzımdır, (3858) 4668 Karaköse Valiliğinden: Beyazıt Vilâyet Merkezi olan Oo Karaköse kasabasının halı hazir haritasiyle şekli müstakbel plânnm tanzimi işi 6-8-934 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle münakasa- ya konulmuştur. Nafıa Vekâleti Celilesince musaddak ehliyeti fenniyeyi haiz taliplerin bu müddet zarfında tekliflerini bildirmeleri i- Adet 1 terilen günlerde Komisyona müracaat etmeleri. (4755) lân olunur. (4625) soz1 Herkesin bıçağıdır. 10 adedi 50 kuruşa seulan n İevkindedir. Her yerde 10 adedi Dr. Nuri Fehmi Göz Hekimi Cağaloğlu Süreyya Bey apart. saat 2-6ya kadar. Telefon 23212 46391 İstanbul Dördüncü İcra Memur - luğundan: Tamamına yüz otuz beş bin lira kıymet takdir edilen Ömer Avni elyevm Hace Fatmahatun mahalle - sinin eski Gümüşsuyu yeni İzzetpaşa sokağında eski 7,9, yeni 28-2, 28-3, 28-4, No. h kayden (o 1341 arşın terbi- inde bilmesaha yedi yüz yetmiş met- re terebiinde olup beş yüz yirmi met. re binanın zemin mesahası ve bal yesi bahçedir. İşbu bina Ekselsiyor partrmanı demekle ar'f kalörifer, si çibi her türlü konfo- ru hâvi on altı daireli nezareti fevka- lâdeli betorarma araptımanın yarısı. Açık arttırmaya konulmuş olup 25-8- İ 934 tarihinde şartnameleri divanha- neye talik edilerek 17-9-934 ine müsadif pazartesi günü saat İd ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde satılacaktır. Müterakim vergi, belediye, vakıf icareleri borçlu- ya aittir. Artırmaya iştirak için his- seye isabet eden muhammen kıyme - tinin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi lâzımdır. Arttırma bedelleri his seye isabet eden muhammen kıymet- lerinin yüzde yetmişbeşini bulduğu takdirde ihalesi yapılır. Aksi halde en son arttıranların taahhütleri baki kalmak üzere arttırma on beş gün da ba temdit edilerek 2-10-934 tarihine müsadif salı günü ayni saatte hisse - ye isabet eden muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini tutmazsa satış ge ri bırakılır, 2004 numaralı icra kanu nunun 126 ıncı maddesine tevfikan i- potek sahibi alacaklılarla diğer darlarm ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri menkul hisseler üzerinde » ki haklarını ve hususile faiz ve mas - rafa dair olan iddialarını evrakı müs ça satış bedelinin paylaşmasından ha riç kalırlar. Alâkadarların işbu mad- dei kanuniye ahkâmma göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat al - mak isteyenlerin 933-816 yeni 933 - 22 dosya numarasile Ssklm müracaatları ilân olunur, (1864) Sipahi Ocağma teşrifleri rica olunur, kere, nakasaya saat 15 de ihale edilecektir. meye konulmuştur. tesi günü kunduraların saat tır, lir ve örnekleri de görülebilir. gelmeleri. (4265) i 2 — 19-8-934 pazar günü kumaşın ve 20-8-934 P (14) te eksiltmeleri yapıla" 4 — İsteklilerin yüzde yedi buçuk teminat maf yi ları veya Banka kefaletnameleriyle belli saatte 710 VAPURCULU!| TURK ANONİM ŞİRK! : ISTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925. i İzmir sür'at yolu SAKARYA vapurU Her PERŞEMBE sünü * 16 da Galata rılıtanmdan kalkar değ” ru İzmire gider. Bu vapur her pe” günü saat 16 da İzmirden kalk9ğ doğru İstanbula gelir. İhtira ilânı “Aşınmağa karşı büyük bir #8 net ibraz etmeleri lâzımrelen sarf lar (tekorlek çemberleri) vesair BEİ çaların imali için usul, hakkında gg ühsal olunan 14-4-1930 tarih ve numaralı ihtira beratı bu defa me” iz i fiile konmak üzere ahere devrifer?” | veya icar edileceğinden talip olü ren Galatada, Çinili Rıhtım hanım Robert Ferriye müracaatları ilân © lunur. A an ema Mukaddema Beyoğlunda Hürü ağs mahallesinde Valdeçejine <883İ sinde 67 numaralı hanede mukim elyevn ikametgâhı meçhul bul Madam Angeliki Kilantiye, İstanbul iki dan: oYasef Mizrahi Efendinin metinizde matlubu olduğunu iddik lediği 280 iki yüz elli liranm tesi için aleyhinizde Beyoğlu 3 üncü sa) Hukuk hâkimliğinden istihsal er rayi infaz dairemize tevdi eyledi 3-6-934 tarih ve 934-64 No. Ju hac tiyati kararnamesi muc'bince uhde sarrufunuzda bulunan Beyoğl! Hüseyin Ağa mahallesinde Valdi mesi caddesinde 67 numaralı kaydına bermucibi karar haciz Vi dilmiş ve movzu hacir müddesbih iz Biğ depo edilmek suretile maktile de gi dal edilmiş ise de olbapteki kanmiyeye tevfikan tarafınıza yi tebliğ mübaşire tevdian gönd len kararname sureti ikametgâh ME zıranızın meçhuliyetine binaen & e İlmamamış okmalda bu husustaki Tigatım ilânen icrasma karar veri “0 olmakla bir itirazınız varsa 934417 dosya numarasile 3 gün zarfında # fnhen veya tahriren dairemize biti meniz malümunuz olmak ve olbs! ki hacizname suretinin tarafınıza © iği makamma kaim olmak üzere * nen tebliği keyfiyet olunur. (189 Müzakere ruznamesi: 1 — Ocağın sahip bulunduğu Yenik öydeki binanın satılması hakkında 2 — Ocak binasmım yeni vaziyeti hakkında müzakere; Bina inşaatında tecrübeli bir Mühendise ihtiyaç vard” ! Aylığı 300 Eradır. Talip olanlar vesikalarile 20 Ağustosa dar Memurin Müdürlüğüne (müracaat etsinler. Gana) | : . . Liseler Alım Satım Komisyonunda Haydarpaşa Lisesi binas mn çatı tamiratı 22 Ağusl 934 tarihine müsadif çarşamba günü saat 16 da ihale mek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. ? liplerin plân ve şartnameyi görmek üzere İstanbul Lisesindeki Komisyon kalemine ve münakasaya iştirak ceklerin de ihale günü teminatı muvakkate makbuzlarile likte Komisyonumuza müracaatları. (4342) E d ari) . . ysve Tarsus Belediye Reisliğinden: Yeni yapılan Belediye Sineması için, teferrüatiyle ber bir adet sesli sinema makinesi kapalı zarf usuliyle ” çıkarılmıştır. Ağustosun 22 inci Çarşamba Taliplerin şartnamesini Be!“ vemizden istemeleri lüzumu ilân olunur, (4462) 451) Gümrük Muhafaza Umum K” mandanlığı Istanbul Satınal” Komisyonundan: 1 — Gümrük Muhafaza memurları için 1710 metr*. lık elbiselik kumaş ve 758 çif t kundura ayrı, ayrı açık © 3 — Tasdikli şartnameler her gün komisyondan ai” pi mis koi şi Neşriyatı idare eden: MUMTAZ FAİK Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Ş. İ | Sipahi Ocağı Idare Heyetindefi Sipahi Ocağı İdare heyeti Ocağm fevkalâde kongresinin akdine lüzum zi! röldüğünden muhterem azanm 19 Ağustos Pazar günü saat 16 da Harbi