16 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRİK İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GÖRE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C, Ef. Ahmet Riza Diran Kelekyan ve Prens Sabahattin Beyler hakkında ne düşünüyordu? Sait paşanın mektubunda yazıl dığı gibi cemiyetle Ahmet Celâlet- tin pazanm arası büsbütün açılmış- . Doktor Bahattin Şakir bey cemi- Yetin işlerinden onu haberdar et- mekte devam eylemekle beraber, © aralarında artık müşterek bir çalış- © ma yok gibibir | şeydi. Doktorun © Ahmet Celâlettin paşa ile münase- betini tamâmile kesmemesi paşa" nın nakden yardıma devam etme- sinden ileri gelmiş olması muhte- meldir. Çünkü Şehzade Yusuf İz- zettin efendi Bahattin Şakir beyle Diran Kelekyan efendinin maaşları nı göndermediğinden, ikisi de Ah- met Celâlettin paşanın yardımma muhtaç olacak kadar müzayeka i- çinde bulunuyorlardı: Diran kelekyan efendi daima Mısırda çalışıyor ve paşanın yanın- dan ayrılmıyor ve bermutat uzun mektuplarla doktor Bahattin Şa- kir beye telkinat yapmaktan geri kalmıyordu. Diran Kelekyan efen- di Selânikteki Osmanlı hürriyet ce- miyetile Terakki ve İttihat cemiye- tinin birleşmesi hakkında Bahattin Şakir beye yazıyordu ki: “Şahsi malümatım ve tecrübele- rim oldukça elemli ise de sizin gibi bir kardeş'min halisane ve saffetle başladığı bir (teşebbüste elimden gelen her muavenette o bulunmak benim için Oo mukaddes bir vazife- dir. Muvaffakıyetinizi ansamimül- kalp temenni ederim. Acaba tesa- düfü zaruri olan bütün o müânilere galebe edecek miyiz? Velev mu- vaffakıyet müyesser olmasa bile, bu vesile ile büyük bir tecrübe el- de etmiş olursunuz. Ben siyasette her kanaatin bilfiil tecrübe ile husulü taraftarıyım. An- cak kuvvetli kanaatlerdir ki iş gö- rebilen adamlar yaratır. Po litika tuhaf bir şeydir. Bazan öyle ümit haricinde tahavvüller hu- şule gelir ki insan mesleğine bütün bütün yeni bir istikamet vermeğe mecbur olur. Onun için politika ih- tilâflarına şahsi husumet şekli ver- memenizi rica ederim. Her kim o lursa olsun, zati münasebetleri ile- ride her türlü irtibatı imkânsız br- kacak şekle sokmamalıdır. Bu ihti- yat zaten (o hürriyetperverliğin de muktezasındandır. Kimbilir ne olur? ibülâh, efkâr dairesinde döndükçe zati münasebetlerin dai- ma muhafaza edilmesi (herhalde hayırlıdır.,, Diran Kelekyan efendi bu mek- tuplarında doktor Bahattin Şakir ye karşı büyük hir hüsnü niyet v: bu.üs göstermekle beraber, kendi si ademi merkeziyet taraftarı idi ve Sabahattin beyin icraatını ve fikir- ler'ni Osmanlı develti için muvafık görüyordu. Ahmet Riza beyinon beş senelik faaliyetini sıfıra indiri- yor ve diyordu ki: “Ahmet Riza | bey, iyi saatte ol- sun. Osmanlı ahrarının Avrupaca şerefini sıfır derecesine kadar in- dirm'şti. Bugün tekmil Avrupada Riza beye bir hürriyetperver naza rile bakar iki ciddi muharrir, ciddi diplomat, elhasıl nüfuz sahibi in- san bulâmazsınız. Eğer Osmanlı ahrarının davası Riza beyin şimdi- ye kadar Fransızca Meşveret vası- tasile müdafaa ektiği | dava ise, o dava — esas değil, tarzı müdafaa $ı itibarile — Avrupa (nazarında çoktanberi kaybetmiştir. En iyi dava bile fena bir o avukat elinde kaybedilir. İşte Osmanlı hürriyet- perverliği dvaası da Riza beyin e- İine düştüğü için böyle oldu.,, Diran Kelekyan efendi Sabattin bey ndaki fikrini de şu suret- le izah diyordu: “ Bu zat davamızı yeniden ihya etti, Avrupada o Türklük namma büyük teveccühler mu- vaffak oldu. Ben kendisine karşı bir muhabbet © beslemem bundan ileri geliyor. Fakat, eğer bunun al- tında bir oyun olduğu — öyle zan- ile de; ifl deliller gösterile- rek — ispat edilirse, iş başka bir renk alır. Ben bu yoldaki oyunları sevmem. Sırf şüphe üzerine gayret esh;bından bir zata karşı çıkmak, vicdanen caiz göremiyeceğim bir seydir. Sabahattin (beyin vaktile pederi tarafından (o Abdülhamide karşı açılmış olan intikam siyaseti- ne devam ettiği zann'le ken karşı husumet gösteriliyo, im asıl vazifemiz bu yanlış fikirleri tamir ve tashih © etmektir. Böyle vaktile ekilm'ş bir muzer tohumun mahsulü bir hatâ için bir adam mahküm edilex:“z, Fikrini tashihe çalışmak lâzımdır. Ben onun usu- lünde en ufak bir ihanetini gö sem, hemen yelkenleri çeviririm. Fakat siz de takdir buyurursunuz ki serf zan ve şüphe üzerine ted- birlere müracaat etmek ancak Ab- dülhamide ve onun etrafındakilere yakışır. Tal iran (OKelekyan efendi, ademi merkeziyet usulü diye Sa- bahattin bey tarafından ortaya atı- lan fikirde bir ihanet tasavvur ede- mezdi, Şarkta altı vilâyetin elden gitmesi ve yavaş yavaş bir Ermenis tan vücude gelmesi onun esasen arzu ettiği ve gizliden gizliye hu- sul ma çalıştığı bir mefkü- re idi. Böyle olmasa idi, meşruti- yelten evvel o kadar dost olduğu doktor Bahattin Şakir Bey, Diran Kelekyan efendinin umumi harpte kafasının ezilmesine (o sebep olur muy du? Diran Kelekyan (efendi Yusuf İzzettin efendiden tahsisatını ala- mayınca bir zaman sonra onun aley h'ne de dönmüş ve İngiliz gazete- lerinde Şehzade Abdülmecit efen- dile Sabahattin Bey lehinde ma - kaleler neşretmeğe başlamıştı. Bu para meselelerine dair doktor Ba- hattin Şakir beye yazdığı bir mek- tubunda diyordu ki: “Ben dört aydanberi Yusuf İz- zettin efendiden para almadığım gibi size de gönderilmemiş oldu- gunu mevsukan haber aldım. Bel ki gelecek hafta para irsali memul olduğunu İstanbuldan yazıyorlar. Bu para meselesi ki zatıâliniz ve bendeniz için maişet meselesi de- | mekti,, fevkalâde haizi ehemmiyet- tir, Vaksâ şimdi mecburiyet hasıl oldukça Ahmet Celâlettin paşaya müracaat ediyorsak ta, bu hal is- tklâli maişete mâni olmasile istiklâ İ hanın a Hi faaliyete de hailteşkil ediyor. Bilmem maişet meselesini temin etmek lüzumunu edep ve ihtiram dairesinde Yusuf İzzettin efendi- ye nasıl arzedebiliriz. Her ikimi- zin de rahat ve selâmeti için bu meselenin hallini takip etmek el zemdir. Ahmet Celâlettin paşa bize yar- dım ediyor ama, gene aklı erme- den bir takım işlere girişmeğe kal. kışıyor, Benimle iki gündenberi müzakereler yapıyor. Maksadı size yeni bir lâyiha hazırlamaktır. Bu yeni lâyihada bundan © çok evvel size mahremane bildirdiğim lâyi- i olacaktır. Çünkü pasa gayri müslim kömitelerle görüş müş, cümlesinden de benim maru- zatım dairesinde cevap almış. Şim- dilik siz onun mektubunu bekleyi- niz. Benim bu işaratın gizlidir. Pa- şanın beyan edeceği fikirlere göre kendi mütalealarmızı doğrudan doğruya yazarsınız.,, — Bitmedi — Altın karşılık Japonya 24.044 kilo daha altın aldı nn takriben yarısı aponya devlet ban- en altın imi ilâve edilmiştir. tiyat, elyevm, 457,633,000 X bali ma 633,1 yen'e Amerikada yeni gemiler VAŞİNGTON, 15 (A.A.) — Bahri- ye nezareti, inşa ön biner tonluk 4 krrüvazörle, 14 distroyer ve 6 tane denizaltı gemisi için , muhtelif inşaat tezgâhlarından, fiat teklif etme lerini östemiştir. Müthiş bir kasırga BELGRAD, 15.A.A, — Dün öğleden sonra burada mütbiş bir kasırga kop- muş ve milyonlarca hasara sebebiyet ver- 12 İşi Tuna nehrinde boğulmuştur. Zeplin Amerika döndü İF RIDRIHSHAFEN, e ll - ile 160 kile aörğda Gel e Atinada komünist cemiyetleri ATİNA, 15 (A.A.) — Komünist « likle slâkadar 17 cemiyet fesholun - muştur. MILLIYET PERŞEMBE HARİCİ HABERLER Mareşal Hindenburgun vasiyetnamesi bulundu İhtiyar mareşal vasiyetnamesinde Almanya- nın istikbalinden endişe ettiğini söylüyor M. Hitler reyiâm İçin çalışıyor! BERLİN, 15. A.A. — Rester ajan- #inin temamiyle itimada şayan bir kay. naktan haber aldığına göre, M. Von Pa- pen, müteveffa Mareşal Hindenburg'un siyasi vasiyetnamesini M. Hitler'e tev- di etmek üzere, dün tayyare ile Bav- yeraya gitmiştir. Remter ajansının 4 2- ğustosts, arandığını ifşa eylediği bu ve sikanın mevcudiyeti, alman resmi meha- filince, inkâr edilmekte idi. Bu vasiyetnamenin, — muhteviyatının ehemmiyetine binaen büyük bir tesir uyandırması muhtemeldir. Mareşal Hindenburg'un bu vesik-da, Almanyanın, içinde © çırpıntığı siyasi ve Lketinin hariçle olan o münasebatının henüz salih kesbetmediğinden mütecs- sir bulunduğu söylenmektedir. Müteveffanm, Alman den izharı endişe eylediğini kısım, şu suretle ve sual tarzında ilade olunmuştur « z “ Almanyayi ve Alman işıperatorlu- ğunu kurtaracak olan kayalıklar, dalga- li denizlerin arasından, acaba ne vakıt meydana çıkacaktır. 7” Reyiama hazırlık BERLİN, 15. A.A. — Hemen hemen bütün Almanyada dün akşam, halkı ö- nümüzdeki pazar günü yapılacık reyikm- da Hitlerin devlet reisi mevkiine çıkarıl masını tevsike davet etmek için bir çok hitabeler irat edilmiştir. iğ Kiel'de Hitlerin selâhiyet sahibi mü. messili M. Rudolf Hess, Hitle lüğünden bahsetmiş ve ken: etmiştir. Hamburgta M. Joseph Gosb. bels, takriben 300 bin kişi muvacehesin- de bir gün evvel Neukolin'da söylemiş olduğu nutku tekrar etmiştir. Sabah gaztteleri da mushalarını hemen hemen Hitlerin şahsiyetine' tahsis etmişlerdir. Bu gazeteler, Führer'in fotoğrafları- ni neşretmeke ve bunların yanı başında mumsileyhin siyasi ve insani meziyele. rini uzun uzadıya sayıp dökmektedirler, Berliner Morgen Post, “Hindenburg- un mirasını ancak Adolf Hitler muha- faza edebilir” başlığı altında ceneral Goering'in bir mü'âkatmı neşrediyo: Ceneral, bu mülâkatında halkı, Fi rerin' itimadına lâyik olduğunu ispat i- çin onun lehinde rey vermeğe davet ey- İemektedir. BERLİN, IS.A.A. — Bugünden itiba- ren gazeteler, intihabat — propağandası İrlanda karışık! Telgraf ve telefon Telleri kesildi Polislerin öldürdüğü köy- lünün cenazesi tezahuratla kaldırılacak KORK, - İrlanda - 15 A.A. — Da- ily Telegraph muhabirinden: Evvelisi gün, zabıtanın, köylü üzerine ateş aç masile neticelenen & hâdiselerden son - ra, Irlanda hükümeti aleyhine gittik- çe artan bir husumet haber veriliyor. Zahiren ortada sükünet olmakla bera yl lir, Diğer taraftan, öldürülen köylünün cenazesi, muazzam tezahürata vesi « le olacak ve bu cenazeye M. D'dufiy xe Kozeran da iştirak edecekler gi - ig gi Dail meclisinin serbestçe içtima e- debilmesi bep olan arazi vergisinin tahsiline az- metmiştir. Maamafih, halihazırdaki tahsil usulünün pek pahalıya malol - duğu anlaşılmıştır. Misal olarak, mas rafı 470 İngiliz lirasma baliğ olan bir #nuameleyi müteakıp hacz altına alı- nan ehli hayvanların ancak 33 lira- ya satıldığı zikrediliyor. Müttehit İr. landa fırkasiyle de Valera hükümeti arasmdaki münasebat fevkalâde ger- gindir. Bütün İrlanda dahilindeki tele - fon ve telgraf telleri meçhul eller ta- rafından kesilmiştir. Garbi İrlanda havalisi tecerrüt etmiş vaziyettedir. Amerikada gene karışık- lıklar oluyor HAMMOND - AMERİKA, 15 (A, A.) — Dünkü gün, grev münasebetile bazı karışıklıllara sahne olan İngiliz - Amerikan tabun Fabrikasinm civarına silâhi iler konmuştur. Şimdilci hak de orada sükünet vardır. Sovyet hava filosu STRASBURG, 15 (A.A) — Üç tayyareden mürekkep Sovyet hava fi losu Liyondan buraya gelmiştir. Milletler cemiyetinde İngiliz murahhasları ONDRA, 15 (A.A.) — 12 Eylül. de toplanacak olan milletler cemiyeti meclisinde İngiltere beyeti o murahha- sasına hariciye nazırı M. John Simon riyaset edecektir, Kendisine M. Eden ve Skelton refakat edeceklerdir. 16 AGUSTOS 1934 Almanya tayyarele- rini takviye ediyor NEVYORK, 15 (A.A.) — 1934 se- nesi ilk üç ayı zarfında Almanya, Â- merikadan 1,566,500 * dolar kıymetin de tayyare malzemesi satın almıştır. Bu meyanda sekiz tayyare ile 177 mo tör aksamı vardır. yapmaya başlamışlardır. Führer'in bir çok fotoğrafileri neşredilmiştir. Bu fo- tografilerde Führerin bir takım çocukla” rın elerinden tutmakta olduğu görül- mektedir. Bu fotografilerin altında “Gençlik mühibbi Hitler” ibaresi bulun- maktadır, Nihayet gazeteler, bir takım zevatın beyanatını neşretmektedirler. M Fon Nenrath, diyor ki : m harici siyasetimizin başlıca me- selesi, Almanya için hukuk müsavatını temin etmek, ademi müsavata ve Alıman- yanın silâhsızlığına nihayet vermektir. Bu suretle hakiki ve devamlı bir sulhun temeli atılmış olacaktır. Führer, her za- siye Avukatlar kanunu Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü B.in muharririmize beyanatı IZMIR, 15 (Milliyet) — Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü Bey geldi. Adliye erkânı ve dostları tarafından karşılandı. Vekil Bey otelde bir müddet istirahat ettikten sonra saât on üçte hususi otokarla Ödemiş» Gölcük yaylasına cilesi nezdine gi tmiştir. : Şükrü Bey hareketinden evvel şu beyanatta bulunmuştur: — Çok özlediğim memleketimi, İzmiri görmeğe geldim. Bir ay rahat edeceğim. Istanbulda Rıhtım şirketinin mübayaası işlerile mı düm. Esasatta mutabakat vardır. T eferrüat çıkarılıyor. İki ay sonra mis kavelenin imzalanması muhtemeld ir. Adliye kanunlarındaki tadilât 498 le ve işlerin süratini temine matuftur. Lâyihalar Meclise verilmiştir. Önümüzdeki seneye hâkimler k anununa benzer bir de avukatlar k& nunu yetiştirmeğe çalışıyoruz. Komisyonlar hâkimler kanununun tati katile mesguldürler, Yılbaşında yetiştirilecektir. 26 Ağustosta tekrar İzmire gelecek panayirin küşadında hazır bi lunacağım. Sonra Gölcüğe giderek istirahat edeceğim. ja .7: : Milli müdafaa Vekili Izmirde IZMİR, 15 (Milliyet) — Milli Müdafaa vekili Zekâi B. Sökeden 1 mire dönmüştür. SÖKE, 15 (A.A.) — Milli Müdafaa Vekili Sezai Bey bugün sasi 11,20 de şehrimize geldiler, istasy onda kaymakam, belediye reisi, ja darma ve alay kumandanlariyle h ükümet erkânı, askerler, ler, izciler ve binlerce halk tarafından karşılandı. isli man alenen ve resmen, bizim beynelmi- üzakerel, söylemiştir. Hepimiz 19 Ağustos tarihinde onun arkasında, saflarımızı sr kıştırmalı ve bu öuretle ecnebilere onun iradesi ve metalibatının bütün Alman milletinin irade ve | metalibatınn ayni olduğunu göstermeliyiz. Sarre ve reyiamı LONDRA, S.A.A — — Sarre komis- yonu reisi tarafından Milletler Cemiyeti- ne verilmiş olan istida ve Alman rig» minin yaklaşması Ingiliz efkârt umumi yesine üçüncü Reieb'in dahili ve harici siyaseti hakkımdaki mütalâasmı serdet- mek fırsatını ve-mi ş Bilhassa Daily Telegraph diyor ki Naziler, Sarre'n Almanyaya avde çin ekseriyetle rey verileceğine kani ol- mokla beraber prozağandalarına devam etmek vo istatükonun muhafazasma ka- rar verildiği takdirde mukabele bilmisil- lerde bulunacaklarma dair tehditler sx vurmak için bir çok paralar sarfetmiş lerdir. Mamafih Almanyadaki son vaka- yi, Sarro'daki Alman taraftarı cereya- nı zajflatmış ve intihabatın & neticesini şüpheli bir hale sokmustur. Bu hal, Alman hükümetinin zecri ted- birlerini teşdit edecektir. Eğer memle- kette asayişin muhafazası matlup ise hü- kümet komisyonu, kontrolü altındaki | kuvvetleri Cenevre itilâfı mucibince ar Bir fabrikatör Kanadada haydutlar ta- rafından kaçırıldı LONDON - KANADA, 15 (A.A) — Zengin bir bira fabriketörü © olan Con Labat, haydutlar tarafından kaçı. rılmaşter. Haydutlar, kendisinden, | 150,000 dolar fidyei necat istemektedirler. - Hollandalılar Almanya ile ticari tediye hususunda anla: amadılar reyan etmiştir. Fakat kısa bir zamanda mucibi memnuniyet bir. sureti hal bu- lanması imkânsız görüldüğünden Hol- landa hükümeti dün akşam bir emirna- me neşrederek Almanya ile Hollanda 2- rasında 15 Ağustostan itibaren mecbu- Hebei sil ÜN Yep me tatl devlet Hallandadır. ——— Japonyaya dair bir anket PARİS, 15 (A.A.) — Figaro gaze tesi, Japonya hakkında bir ankete baş lamıştır. Bunun mukaddemesinde şöy le diyor: “Japonya, mütekâmil mamulâtını şark ve garp sal, a yağdıran muazzam bir fabrika haline gelmiş - tir, En yüksek milliyet duygusunu, en keskin ticaret fikriyle mezceden ışkan, azimkâr, yaratıcı, zeki ve i millet, dimağının bütün kabi- liyeti ile toprağın hazinelerini işlet - meğe başlamıştır. , . Sarre'da vaziyet Hükümet komiserliği polis- lerin takviyesini istiyor CENEVRE, 1S.A.A. — Daily Teleg- raph muhabirinin haber aldığma göre, lis kuvvetleri takviye o Furmadıkça, intizamı muhafaza ve kanun- ları tatbik mesuliyetini üzerine alamı- yacağını ve gelecek sene icra edilecek reyiâm'ın hüsnü cereyanı temin ede- miyeceğini akvam cemiyetine bildirmiş- tir, Üzüm müstahsillerinin endişeleri IZMIR, 15 (Milliyet) — Vekâletin emrile Garbi Anadoluda mah * sullerimiz hakkında tetkik seyehat ine çıkan Türkofis müdürü, oda * umumi kâtibi ve borsa komiserinden mürekkep heyet, Foça, Manisa, Kasaba, Alaşehir ve Salihli üzüm vaziyetini tetkik ettikten sonra bura ya dönmüştür . Heyet müstahs lerin başlıca endişesi üzüm fiatlarının düşlük ol5 ması etrafında toplandığını tesb't etmiştir. $ Rekoltenin yapılan ilk tahminierden az olduğu, kalitenin çok iyi olduğu kanaati hasıl olmuştur. He yet cumartesi günü incir mu sına gidecektir. Türk izcileri Marsilyayı gezdiler Alx - EN - PROVENCE, 15 (A. A.) — Burada bulunmakta ola Türk talebe şerefine, dün sabahley in belediyede bir kabul resmi yapıl mıştır. Talebe, şehrin sanat müesse selerini ve öğleden sonra Marsilya * ya giderek orada da ticaret odasını n delâletile şehri gezmişlerdir. Cezairde Yahudi aleyhtarlığı PARIS, 15 (A.A.) — Daily Telegraph muhabirinin bildirdiğine göre, Yahudilerle müslümanlar arasında gittikçe artan husumetten dö layı yeniden karışıklıklar çıkması melhuz olduğundan, Cezair valisi “ nin talebi üzerine, hükümet yakın da oraya 50 Otayyare gönderecektir. Ziraat Vekilinin teftiş seyahati ANKARA, 15 (Telefonla) — Ziraat Vekili Muhlis Bey Istanbul “ dan itibaren bir teftiş seyahatine çıkmıştır. Bu seyahat İstanbuldan bâ$ layarak Bursa, Karacabeye kadar devam edecektir. Bu seyahatte Muhlis Bey zirai müesseseleri teftiş edecek ve Kara* cabeyden sonra tekrar Istanbula dönerek Karadenize hareket edecek * tir, Vekil Bey Hopadan başlıyarak Giresunda bitmek üzere teftişlerin& devam edeeck ve bu arada Artvin, Kars, Sarıkamış, Erzurum, Erzincaf ve Şebinkarahisarı ziyaret ederek zirai müesseseleri teftiş ve köylülerl& temas edecektir. Ki Muhlis Beyin bu seyahati 25 gün devam edecektir. Buğday mübayaasına başlanıyor ANKARA, 15 (Telefonla) — Konya, Sivas, Ankarada inşa edil * mekte olan siloların inşası bitmiştir. Ziraat Vekâletinden mütehass ıs bir heyet siloların kabulünü yap" mak üzere Sivasa hareket etmiştir. Heyet oradan Konyaya geçece ktir. Silolarda ve mübayaa merkezlerinde eksper olarak istihdam edil * mek üzere Bursa, Adana, İzmir Ziraat mekteplerindeki eksperlik kur#* larına devam eden 42 efendiden 31i muvaffak olmuştur. Bu efendilef muhtelif mübayaa merkezlerle sil olara gönderilecektir. Buğday mübayaasına da bu yakınlarda başlanacaktır, Liman işleri hakkında nizamname ANKARA, 15 (Telefonla) — Maliye Vekâleti Istanbul liman işl& ri idareleri sureti icra ve mürahabesi hakkında bir nizamname maktadır. Nizamnameye göre Meclisi idare mülhak bütçe ile idare ol&" caktır. Idarelerin sermayeleri müte davil ve sabit olmuk üzere iki kıs” ma ayrılmaktadır. Mütedavil serma ye ile liman işlerini ıslah ve asri şek le ifrağ için tetbirler alınacak ve limana gelen gemilere azami derec€* de kolaylık gösterilecektir. Idareler timan dahilinde tahmil ve tahliyf! dalgıçlık, tahlisiye işleri ile de uğr aşacaktır. İmtihan veren polislerin evrakı ANKARA, 15 (Telefonla) — Üçüncü komiserlik imtihanına gire” 1000 polisin evrakı imtihaniyesinin tetkikine emniyet işleri umuf müdürülüğünce devam edilmektedir. Evrakın tetkiki Eylâl sonlarına doğru ikmal edilecektir, ; ağ i.e , Jik incir mahsulü Izmirde İZMİR, 15 (Milliyet) — Aydın ve Nazilli havalisinden 3760 çi val ilk incir mahsalü bu akşam İzmire geldi. İncir ameleleri tarafı” dan karşılandı. Yarın borsaya arzedilecektir. AYDIN, 15 (Milliyet) —lik incir treni muhtelif istasyonlarda” 33 vagon yükliyerek bugün İzmire gitmiştir. j Germençik, Karapınar müstahsüleri kumpanya nakliye | ücretini indirmediğinden (800) çuval inciri kamyonlarla gönderdiler. Piyasa © kuruştan açıldı. Iş Bankasının çiftçiye yardım i BAFRA, 15 (A.A.) — Türkiye Iş Bankası 1934 senesi tütün mahs”” lü için Bafra zürrasna geçen sene olduğu gibi bu sene de mühim darda yardımlara başlamıştır. Zürra bu yardımlardan fevkalâde fit olmakta ve tütünlerini daha yüksek bir şekilde işliyerek yeti tedir. Bafranın 1934 mahsulü geçen sene rekoltesini tutacağı gibi nef set itibariyle de diğer senelerden çok yüksektir. Hüseyin Ragıp B. şerefine ziyafet MOSKOVA, 15 (A-â.) — M. Molotoo, yeni bir oazifeye tayini 48 layisiyle Moskovadan infikâk eden Hüseyin Ragıp Bey şerefine bir Si yafet vermiş, bunda M. Vorochilof ile hükümet erkânından bir çi Td fusa nezaret etmek üzere ancak 150 za- bıta memuru vardır, Türk sefaretinin erkânı ve Hariciye komiserliğine o mensup yi çok zevat hazır bulunmuşlardır. N