27 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

27 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Bu sene şapka modasına bere ha- biselerin rengine uygun olmasına ssa itina edilmektedir. Fakat Yenk elbise ile giyilmesi mümkün için bu şekilde hareket etmek daha İ *i bereleri her zaman giymeniz müm indür. 7 Tuvalet masası Uzun tırnaklara elveda! Aman Allahım, küçük hanımın tırnaklarını in. Cadı gibi... Uzattıkça uzatmış. Uzattık- uzatmış. Ta kırılana kadar, Elbette evde ne ça- r yıkar, ne bulaşık! Ne tahta siler, ne ortalık irür. Maşallah anneciği her bir tarafa yetişi- Onun için küçük hanım da tırnaklarını uzat. Üstüne de Hacı hanımın parmakları gibi kı. Tenginde bir boya sürmüş. “Â Küçük hanım gelin beni dinleyin elinize şu gil mahasını alın, fazla ternaklarınızı bir kesin, kadar büyütüp te ne yapacaksınız, kanun ça- Sak değilsiniz ya... Evet, küçük hanım şayet ke- 4 veya piyano çalsa idi bakın o zaman tırnak. “İni bu kadar uzatır mıydı? Çünkü muhakkak z ( Mimek lâzımdı. İşte dedim ya küçüh hanımcığım, uzun tır- Li katiyen moda değildir. Şimdi trnaklar yavaş kısalmaktadır. ? Renklerine gelince, bu noktaya da bilhassa a etmek gerektir. Kıp kırmızı tırnaklar her« yakışmaz. Zaten moda bunun da rengini sol- aktadır. Şimdi 1oz pembesi gül rengi tirnak. daha ziyade hoşa gidiyor. Daha çok beğenili- | $ Bunun için güzel vernik vardır, Onlardan bir İİ aldınız mı Altı ay kullanırsınız. Eskiden ne 8 hanımlar tırnaklarını parlatmak için bir çok , taşlar kullanırlardı. Bununla saatlerce, &- abı boyar gibi tırnaklarını parlatmağa uğra- Ylardı. Fakat el bir kere suya girince, her şey gi- * biterdi. Ondan sonra işin yoksa tekrar uğraş Yeni tırnak boyaları almak güzel bir icattır. unla yapılan tırnak cilâsı asgari bir hafta da- > maktadır. Hele toz pembesi cilâların ömrü on A9 Ül gündür. İşte bunun için moda olmaktadır ya.. ar, iş biraz azalsın! Fakat süs, şı W'da hanımlar hiç üşenirler mi? Ben de ama ta- İı ediyorum. Tırnakların uçlarına gelince, sivrilik yerini Werlaklığa bırakmaktadır. Onun için tırnakların X Yuvarlak ve yahut beyzidir. “İ, Aman artık cadı tırnaklarla gezmeyin küçük yoksa sizi modadan anlamamakla ittiham ler... Şimdi mesele halledildi değil mi? Iş tırnak ını bulmağa kalıyor.. Ah gözü kör olasıca len? İki gün de bunu arayacak sonra tırnak ri Sasını unutacaksınız. El çatlamasına karşı » İç, Ahiş görmek bir şey değil ama, şu ellerim i lamasa... Hele kış gelince büsbütün fena olu- Pia İk Heper hışır oluyor. İşte hanım bunun için size Pİ ilâç, hem de kolayca yapabileceğiniz bir ilâç İye edeyim. Bir fincan gliserin alınız bunu bir fincan * a ile karıştırınız, sonra bu mahlulu damlalı ls” in içine koyunuz. Eğer iş yapar da eliniz yi Miursa, hemen bundan bir kaç damla damlatı- Ve ellerinizi uğuşturunuz. Göreceksiniz elleri- ; Bamuk gibi yumuşak olacak. İ Şapkaların kumaşı Bilhassa kadife çok kullanılıyor fakat fötr, topeler de vardır Şapkalarda kadifeden başka di- kim gibi görünmektedir. Bunu anla- | ğer kumaşlar da kullanılmaktadır. dık. Fakat nasıl bere hangi kumaş- | Hattâ ipekli kumaştan yapılmış be- tan?, yelere bile tesadüf edilmektedir. Di- Bu noktaya da bilhassa dikkut et.) ğer taraftan "tope,, "Fötr,, kumaş- mek lâzem değil mi? Evet bu sene | lardan da şapkalar yapılmaktadır. ki şapkalar ekseriya kadifeden ya. | Bu sene yine tope'ler, kadifeye rağ- Pılmaktadır. Ve bu kadifelerin el. | 59* edecek derecede piyasayı işgal : edeceğe benziyor. Ba sapların üzerine başka bir 2 Tai a süs yor mu? E Syah, löcivert, bej, şapkaların her | Köçük mücevherler, ve yahut mü- Si > cevhere benziyen taşlı tokalar, bil- dür. Fazla masraftan içtinap etmek | hassa siyah, lâcivert kadifelerin de göze hoş görünmektedir. Diğer e ekrem "5 | taraftan bazı şapkalara da küçük ii. İki ay sonra ver bir tüy, ve hattâ ileri gidilerek, ka- #aman da kışlık şapkaları düşüne- | natlarını germiş ufak bir kuş takıl. Seğiz. Ve muhakkak ki, moda ha- | maktadır. Fakat ne mücevheri, ne ğ hanımları yine masrafa sok- | de kuş tüyünü sevmiyenler, şapka- mak için bu sefer alelâcayip bir mo- | run ayni renkte ve başka kumaştan da daha ortaya atacaklardır. Onun | yapılmış bir firenk bağı, zarif bir için fazla masraftan kaçının, bu ne- | düğümle iktifa etmektedirler. İşte şapkalarda hâkim olan ku- maşlarda budur. t, ekseriya. modelleri sene şapka dadır. Yukarıda size üç şapka modeli veriyoruz. Bunlar son- baharın en son modelleridir. Bu şapkalarla beraber sonba- harda hâkim olan yaka modellerinden bir kaçımı da görüyor- sunuz. Kapalı, eşarp gibi yakalar ve frufrulu frenk bağlı ya- kalar son derece hoşa gitmek tedir. İşte size güzel bir gece elbisesi modeli veriyoruz. Bu elbise siyah taftadan o yapılmıştır. Yakasında ve eteklerinde gene siyah tüllerden garnitürler vardır. Yakasındaki süsler bir pele- rin vazifesini görmekte ve icap ettiği zaman çıkmaktadır. Kol omuzdan askılı dekoltedir. On deki açık kısmı azdır. Elbisenin bütün dekoltesi arkadadır. KADIN - EV » MODA Şapkaların biçimi Her cins şapka modaya hâkimdir fakat berelere fazlailtifat ediliyor Şıh hanımlar, şapkalarının zerafe-| der. Fakat bunların hepsine hâkim tini hiç bir zaman ihimol etmezler. ;| olan şey beredir. Plöjlardan salonlara dönerken bu meselenin başlı başına ehemmiyeti | bahar modasının şapkaları berele vardır. Evet, yazın nasıl olsa olur. | vin muhtelif tahavvüllerinden iba- Şapkaların şıklığından ziyade yazın! rettir. Ve bünlar arasında üzeri bü- spora, denize ehemmiyet verilir. Fa.| yük firenk bağlarla süslenmiş şap- kat Sonbahar için öylemi? Mu- | halare çok tesadüf olunmaktadır. hakkak ki, başa vüçüt kadar itina | © Yazın etmek lâzımdır. İşte size bu sayfamızda bir kaç | saltanatlarının nihayetlerine ermiş- #apka modeli takdim ediyoruz. Bu | lerdir. Bunları giyenlere nadir te- e tetkik edenler şap n ka modasında bu sene hâkim olan | dası ddeta bu kenarlı şapkaların ke- keşmekeşi derhal anlarlar. Evet bu için, şa veya bu moda» dır diye kesip atmak mümkün de- ğildir. Her cins her nevi şapka mo- Basık, dar şaphalardan tutunuz | kat yapması zor değil mi? Fakat ü- da Çinköri berelere ve Tunus beyle-| zülmeyiniz az bir masrafla şapkacı rinin külâhlarına bile benzeyen yük.| eski şapkolarınızı yeni modaya uy- sek şapkalara tesadüf olunmakta- Adeta denilebilir ki, bu sene son ; ikim olan öne doğru gi- yilen küçük kenarlı şapkalar artık sadüf edilmektedir. Son bahar mo- narlarını traş etmiştir. İşte küçük hanımefendi, hantme- fendi sonbahar modası aşağı yukarı budur. Eğer yeni bir şapka almak istiyorsanız, şapkacıya buna göre sipariş veriniz. Söylemesi kolay fa- gun bir hale koyabilir. Güzel bir bisküi Aşçıbaşı Tosun ağa çoktanberi meydanda yoktu. Ne yapsın o da izinli idi, Hanımları efendi. leri sayfiyeye gittiğinden oda hiç olmazsa Boluya kadar uzanıp çoluğunu çocuğunu görmek istemiş- ti, Şimdi artık geldi. Kışın tekrar mutfağa girdi. Bize güzel güzel yemekler, pastalar anlatacak. Ba- kin Tosun ağa size güzel bir bisküvi tarif elsin de görün: 250 gram un, 175 gram şeker, 175 gram tere- yağı, iki tane yumurtanın sarısını alın, evvelâ şe- kerle yumurta sarılarını karıştırın. Sonra içine un- la, tereyağını atın, hepsini iyice hal ve hamur e- din. Unun iyice, tereyağını ve şekeri içmesi için bir hamur tahtası üzerinde iyice yuğurmanız daha muvafık olur. Hamurunuz oldu mu oldu. Topar- lak yapın ve bir iki saat kadar öyle bırakın. İsti- rahat etsin!.. Hamur ne kadar istirahat ederse o kadar iyi olar. Sonra bir oklava ile hamurunuzu açın ve bir bardağın kenarile yuvarlak yuvarlak keserek hepsini hafifçe yağlanmış ve yahut zeytin ğı sürülmüş bir tepsinin içine yerleştirin ve sa- ın fırına!.. Fakat ftrinin çok sıcak olmaması lâ uumdır, Sonra yanar ha!... Hamurlar biraz altın rengi kızardı mı hemen indirmeli.. Bu suretle çok Bevrek, çok güzel bir bisküvi elde etmiş olursunuz... Av eti konserveleri Av eti her zaman bulunmaz. Fakat misafirle- re av eti ikram etmek hoş bir şeydir. Onun için avın bol zamanda güzelce elkonserveleri yapın. Bakın. Bu o kadar zor bir şey değildir. Size usulü- nü tarif edivereyim: Ap etini parça parça doğrayın, yağlı tarafını bir yana, yavan tarfını başka bir yana ayırın. Ya- van eti bir gün bir gece tuzun içinde bırakın. Son- ra yağları bir tencerede eritin ve yavan etleri bu- nun içinde batırın. Sonra bunu 3-4 saat pişirin. Bu iş oldu mu oldu. Etleri çıkarın bir kavanozun di- bine yerleştirin ve üzerine de bu yağı boşaltın. Fa- kat yağın, etlerin her tarafını örtecek derecede ol. ması lâzımdır. İşte size güzel bir av eti konservesi. Lâzım olduğu zaman içinden etleri alır, tekrar tavada kı- zartırsınız, Fakat kavanozun üstünü yine iyice yağla örtmeği unutmayın emi küçük hanım. Son. ra bozulur hal... . Patates köftesi Sebzeler artık yavaş yavaş elveda ediyor. Biraz da kış yemeklerini düşünelim: Size güzel bir patates köftesi tarif edeceğim: Patatesleri güzelce kaynatın, (evvelce 80- yarak kaynatırsanız daha iyi olur. Onları mükem. mel eziniz içine biraz ince kıyılmış soğan biraz maydanoz bir parça da rendelenmiş gravyar pey- niri ilâve ediniz. Sonra köfte şekline koyunuz ve galeta ununa batırdıktan sonra kızartınız. Fazla kızarması iyi değildir. Pembe olunca tavadan indiriniz.