27 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

e Parlâmentolar konferansı dün toplandı (Başı 1 inci sahilede) | smniyet meselesi hakkında dedi ki — Komisyon, heyeti umumiyeye aşağı yukarı ittifakla kabul olunmuş bir proje arzetmektedir. Bu hal, zi- yadesile calibi memnuniyettir. Çün - kü an sulhuna giden yol, muvaf- Hatip bundan sonra silâhsızlan - ma meselesine temas ederek bu yol- da teessüf olunacak vaziyetler bulun- duğunu söyledi.,, Mösyö Perrin, bundan sonra ha - vai manevralardan şikâyet ederek — Tehlikenin büyüklüğü de raporumuzda ayrıca te bulunduk. Burada bütün milletlere hitap ediyorum. Bütün kalp sahibi insanlar, milletler arasmda, hakil bir kardeşlik kurmak istiyorlar. (AK kışlar). Son zamanlarda milletler ticari Yözumdan ziyade askeri tayyare Epe yaptılar,, cümlelerile sözünü Romanya murahhası hürsüde Söz srası, muhteilt komisyonda emniyet meselesi mazbata muharri- ri Romanya profesörlerinden ve sa- mmişti. yek kürsüye & ğunda büyük ve ldukşa kalın dosyayı kür- süye koyduktan sonra nutkunu irada ğinin insani bir teşekkül ve teessüsündenberi insani meşgul olduğunu söyledikten emniyet meselesini objectif ve sub - icetif noktalardan tahlil etti. Hatip Briand - Kellogg misakma da temas etti, Sözleri bazı noktalar- da gülüşmeler ve alkışlarla | karışık bir mukabele gördü. Bilhassa dedi ki — Eğer 1914 senesinde Briand - Kellogg misakı mevcut olsaydı vazi- yet başka olacaktı.,, Mösyö Pella bundan sonra teca- vüz tarif edilirse, meşru müdafaanın cağını söyledikten sonra mıntakavi itilâfların (lehinde bulundu. Balkan misakının faydala - rından bahsetti. Ve hudut istatükos mun muhafazası lüzumunu ileriye sü- vere dedi — Balkanlarda harsi ve fikri bir itilâf hasıl olduktan sonra siyasi bir anlaşma da elde edilmişti Macar murahhası Mösyö Lukacs buyünkü hudutların emniyetini temin söyledi. Bunu tetkike yoktur. Nitekim küçük itilaf misakı da, Balkanlarda bugün mev - ewt olan arazi vaziyetini aynen mu- hafaza ediyorler,, Türkiye ve Gazinin idaresi hakkında takdirle Türkiye tecrübe ile anlı bir asa ile büyük bir inkilip yaptı. Gerek Balkanlarda ve gerek beynel- milel sahada dünya bu asil milletin iğ gayretleri takdir ediyor. Hattâ bundan dolayı Türkiye bu se- ne Milletler Cemiyeti Konseyine aza intihap edildi. (Alkışlar. ) — Türkiye ve Yunanistan maziyi unutarak beynelmilel bir teşriki me- #ai vücuda getirmişler ve dost olmuş- lardır. Bu vaziyet karşısında arazi meselesinin yeniden mevzuu bahsol - mas: sulh için bir tehlikedir. (Alkış- ar. ) Babil kulesine benziyen sulh — Biz Babil kulesine benzeyen bir salh istemiyoruz. Beynelmilel ta- ahhüdatım tatbikini temin eden bir ih istiyoruz. (Sürekli alkışlar) Cemiyeti Avkam ve mesai bürosu müşahedeleri Mösyö Pellanı kâtibi umumi o Mösyö ek #lerak Cemiyeti Akvam namma mü- zakeratı takip (edecek olan Mösyö Zilhiacus ile beynelmilel mesai büro- su namma hazır bulunacak olan M, Viple'in salonda hazır bulundukları- nı heyete tebliğ etti ve alkışlandı. Bundan sonra tercüman, Mösyö Pellanın nutkunu ingilizceye tercü - meye başladı. Fakat salondaki gü rültüden bir şey anlamak kabil değil di. Mösyö Boissier sükünetin muha - fazası için ihtarda bulundu. İngiliz murahhası kürsüde Bundan sonra İngiliz murahhaslarm- dan M. Geoffrey Mander kürsüye geldi — Dünyanın bugünkü vaziyeti niyet sahibi adamları mahzun . Bir silâhlanma müsabakasıdır. gidiyor. Bu hal milletler için emniyet telkin et- mez, Bugün için #ki mesele vardır : Biri kontrollu silâhlanma, veya kontrokuz silâhlanma vardır. Ba yeniye kazanda 10 open gene Desil bizi barbalıkla ittiham edecektir. İsveç murahhası tehir isteyor İsveç murahhaslarından M. Bergmann konferansı müzakerenin cereyanını des ğiştiren bir mesele ortaya ettr. M. Berg- mann gösterilen hüsnü kabulden dola; Türkiyeye teşekkür ettikten sonra, lahsızlanma meselesinde mazbata muhar ririnin verdiği rapora teşekkür etmekle bernebr, bugünkü vaziyet karşısında bu karışık meselenin kat'i bir karara iktiran edemiyeceğini ileriye sürerek meselenin şimdilik tehir edilerek s da- imi komisyonuna havalesini teklif etti. Bu teklif öğleden sonra hayli münaka şaları mucip oldu. Macar murahhası M. Lang emniyetin en mühim zımamı si- Ishlanna olduğunu, fakat bu hususta | sadakat ve samimiyetle hareket etmek | olduğunu söyliyerek yerini Yugoslavya murabhası ve meclisi mebusan reisi M. Kosta Koumanudi'ye terketti. M. Kou- | manidi mânevi silâhsızlanmanın lüzumu- mu ve Türkiyenin sulh zibniyetini güzel cümlelerle teşrih etti. Zeki Mesut Beyın nutku Söz sırası Türk murahhaslarından Ze- ki Mesut Beye gelmişti. Zeki Mesut Bey alâka maa notkunda ezcümle şun- ları söyl “ilerler serbestçe | silâhlandıkça ve silâhlanma hususunda yarış devam ettikçe dünyada hakiki ve devamlı bir #ulhun teesrüs edemiyeceği artık tama- mile anlaşılmış bir hakikattır. Umumi buhren ve sıkıntı, milletleri iktisat ve tassarufa sevketmek Bzmgelirken ne- den ——— işine büyük paralar tah- sisi mecburiyeti duyulmaktadır. Millet- beri arasında umumi bir itimadın ve ne- ile siyasi emniyetin tesesüz - ölçüme ii Ol en inkişafını oncak kendi kuvvetile koru- mağa sevketmektedir. Şimdiki vaziyet i- ginde bu endişe haklı ve tabii görülebi- İir, Bir millet bir harp halinde kendinin daha kuvvetli bir düşman taraf h bulunmayı füzumlu sayar. Zeki Mesut Bey bundan sonra silâhsız lanma ve emniyet meselesinin güzel bir ki; Türk grapu birliğin silâhszlenma ve emniyet komis- munca hazırlanan karar projeleri ile ken- di arzularının bir dereceye kadar tat min edilmiş olduğunu görmekle mem. mundur. Bir dereceye kadar diyor. Çünkü Türkiye Cumhuriyeti hükümeti öteden böri nekadar çezri olursa olsun umumi bir silâhsılanma taraftarı bulun- duğunu ve sulhun muhafazası için bunun başlıca bir çare olduğunu ilân etmek- ten geri ki Biz bu kansat ir ki rejiyonal saklar ile temin edilen emniyetin silâl ların azaltılmasına yardım. eyleyeceği ni ümit etmekteyiz. Silâhsızlanma me #elesinin kimyevi harp, kar» bütçeleri. min ilâm, o silâhszlanmanın (kontrolu gibi baz; cepheleri vardır ki bunlar em- niyet meselesine muvazi olarak daha uzun müddet beklemeğe ( hacet kalma- dan hükümetler tarafından imzalanacak protokollar ile halledilebilir Saat bire gelişti. Bunun üzerine re- Hasan Bey öğleden *onra sat 13,55 ta toplanmak üzere cels. i tatil etti. İkinci celse Konferans saat 15,30 da yine Hasan Beyin resliğinde toplanmıştır. Hasan B. bir İran delkesinin ik defa R lar konferansında söz almasından dolayı memnuniyetini beyan etmiştir. Mirza Lişhvani (İran) Türk grupuna gösterdiği büyük misafirperverlikten do- layı teşekkür etmiş ve İran şehinşahi haz. etlerinin Türkiyeye yersin seyyahat Sulbun en büyük şartı samimiyettir. İran milleti samimi surette sulh tarafta radır, İran hükümetinin harici siyaseti, milletler cemiyeti ve parlâmentolar bir. liği ruhundan mülbemdir. İran askeri kuv vetleri, müsaade edilen asgari hadden bi- le aşağıdır. İran murahhasınm nutku bir çok kere alkışlanmıştır. Macar murahhası M. Lukacs, em- niyet ve silâhsızlanma © hakkındaki karar projelerinin bazı aksamına ii raz etmiş ve bazı mw-İ ler bu sistemi ni bilcümle filiyat ve tesir # | kabiliyetlerinden istifade etmekten uzak suretle izah eylemiştir: İtalyanın harici siyaseti hiç bir zaman ne milletler arasında misaklar müzakere ve aktine, ne de bazan Ce- Devre mücsscsesine karşı ihtirazi ka- yıtlar yapmasına rağmen, milletler cemiyetine muhalii Milletler cemi- yeti hakiki bir teşriki mesai temin «- debilir mi? Nazari olarak evet, fakat ameli- yatta bazan bundan şüphe etmek lâ- zum geliyor. Bunun içindir ki ayni za- manda milletler cemiyetinin vazif. sini, ayni ruhla takviye etmek üze - re mıntakavi misaklar siştemine mü- racaat etmek icap eder. Amerika muvahhası M, Oliver ise İsveç murahhası M. Bergman tara - fından teklif olunan tadile taraftar olduğunu söylemiştir. Bundan sonra söz alan komisyon maz- bata muharriri M. ile kâtibi umumi, en sökük baklanda i karar taalluk eden tehir teke ye diğeri ise M. Lukacs'ın emniyet hakkındaki karara taalluk eden tadil teklifi, Romanya murahhas heyetinden M. Ci vara Macar heyeti tarafndan verilen teklifi tenkit etmiştir, Bundan sonra Fransiz murakhâsi M. Moutet iraddettiği nutukta bilhassa şun- ları söylemiştir. » M. Bergman'ın tehir teklifi bir nevi nefimal ölamıdır. Sonunda sesimizi işit- tiremiyoruz. Diyecek olduktan sonra ne için bukadâr zaman beraber çalıştık. Börle bir hal çok gülünç olur, Bugün. lü dünya vaziyeti çek | vahimdir. bundan dolayidir ki birlik ses melidir. M. Lukacs'e gelince, mümaileyh daha Süz talap ollekteği Hoteliği silâh sızlanma işinde parlâmentolar birliğinin uzum zamandanberi ananesi olan fikrini değiştirmesidir. u müzakerelerin ruhunu komi; tarafımdan ikzer edilen vedeyimkerl büyük bir ekseriyetin tasvibine ettiği anlaşılmakta olar hela Şe bazı dir. Bu itirazlar meyanında Macar rahasir M. Luğhes, dördüncü maddenin MİLLİYET PERŞEMBE 77 EYLUL 1884 ilgasımı istemiş ve bazı tadilât ileri sör- müştür, İsveç möbusu M. Bergman ise daha ileri giderek siyasi vaziyetin şim- diki halde böyle bir karar ittihazma mü- sait olmadığını dermeyan etmiş ve bu müzakere ileriye talikini teklif eyle miştir. İtalya heyeti murahhasasi ise or- tadaki asıl noktanın bu yolda bir kararın mevcut olmaması meselesi değil haddiza- tinde devletlerin ne Milletler (Cemiyet misakını ne de Brinad - Kellog misakı. Bı tamamiyle taik edememeleri olduğu- Mu ve binaenaleyh böyle bir karar bazı suretiyle ortaya bir üçüncü vesika atılmış bile olsa yine payeye vusul ka- bil olamıyacağını söyliyerek bazı ihtiraz. kayıtlariyle karara iştirak edeceğini bil. dirmiştir. Bu tezler bir çok haliplerin ve ezcüm- le Romanyalı M. Pella, Fransız M. Per. rin ve M. Merizet ve M. Mortier Ro. manyalı M. Cuvara İsveçli O M. Paulin, Macar M. Lukacs'ın uzun ve pek müdel- el müdahelelerini icap ettirmiş ve neti- <e olarak sıra reye gelmiş. İlk olarak İsveç tarafından verilen tehir teklifi re. ye konularak reddolunduktan sonra Ma- car murahhasmın tadil teklifi de redde ii ve konferans silâhsızlanma ve em- meseleleri hakkında muhlelit ko- misiyon tarafından hazırlanan karar pro- jelerini aynen kabul etmiştir. Bunu mü- teakip celseye nihayet verilmiştir. Emniyet hakkındaki karar ISTANBUL, 26 (A.A.) — Parlâmen- tolar birliği emniyet ve silâhlanma muh- telif komisyonu tarafından hazırlanarak bugün parlâmentolar birliği konferansı- na arzedilen ve müzakerat neticesinde heyeti umumiye tarafından kabül olunan emniyet hakındaki karar sureti berveçhi âtüdir: Otuzuncu - parlâmentolar konferansı emniyet ile silâhsızlanmanın biribirine merbutiyetini bir kere daha teyit ©de- rek ve evvelce ittihaz olunan kararların hassatan Cenevre ve Madritte silâhsiz- lanma emniyet ve dahili kanunlarla bey nelmilel hukukun yeni prensipleri ara smda âhenk temini halekındaki kararları hatırlatarak, aşağıdaki prensipler üzerine istinat eden umumi bir emniyet sistemi ni derpiş eyler. 1 — kuvvete ve şiddete müracaatın men'i 2 — Bir istişare taazzuvu kurmak, Bu tazızuv zamanında bu yasağa karşı ya- pılan yetişkenlikler hakkında ve sililsiz. lanma mukavelesinde münderiç taahhüt. pa ihlâli gibi bu abtşikenliğin ihzarı ef ali hakkında yen ererken ye KÜ REEL konferans devletlere 1933 mukavelesine iştirak etmesini tavsiye eder. 4 — Mütaarrız hakkında siyasi, mali, iktisadi ve yahut asiceri ceza tatbiki Askeri cezalara devletlerin iştiraki Avru. pa emniyet misakının yodinci maddesin- de nazarı dikkate alınan sisteme müşabih — sistem mucibince mülâhaza olunabi- e — Akit devletler tarafından bu ce- zaların derhal tatbikini kolaylaştıracak mabiyette idari ve kanuni tedbiri evveli ye ittihazı, 6 — Kuvvet ve şiddet istimali ile vücut bulan hiç bir muahedenin ve yahut yeni bir vaziyetin tanınmaması Milletler cemiyeti misakının sulh sis- ir. Ve bütün hükümet- tırlar. Bundan dolayı misakım nüfusunu tasrih etmek icra vasıtalarını inkişaf et- tirmek ve mufadmın tatbiki keyfiyet ev- velden ihzar Kizmdır.» demektedir. Bundan başka konferans misakın 18 inci maddesi mucibince kuvvet ve şiddet | istimali ile ekle edilen bir muahedenin kaydından imtina edilmesi imkânının tet kiki Yüzumuna kaildir. Otuzuncu parlâmentolar konfe - ranu, emniyetin “İkinci maddesi kay- dı ihtiraziye tâbi, Avrupa emniyet misakı projesi veya Riyo dö Janey- roda 10 teşrinievvel 933 te müteaddit Amerika devletleri tarafmdan imza edilen Saavedra Lamas munhedesi bi kıta misakları ile kuvvetlendi. İki veya daha fazla taraflı mınta- kavi emniyet misaklarınm esasını şim- diye kadar arazi istatükosunun tekef- fülü teşkil eylediğini müşahede eyli « yen konferans bütün kuvvet det hareket vi emniyet itilâfları Milletler. Cemiyeti mizakı ve Paris mitakı gibi büyük umu- mi misakların düstürları ile kabili telif olmalıdır. hıdır. Karar sureti ISTANBUL, 26. A.A. — Parlâmen- tolar konferansının emniyet ve silâhsız. lanma muhtelit komisyonu tarafından ihzar olunarak bugünkü celsede mazba. ta muharriri M. Perrin tarafından heye» 4 umumiyeye arzolunan ve neticede ka bul edilen Rarar sureti şudur : Otuzuncu parlâmentolar konferansı, si- lâhsızlanma yolunda tesadüf edilen müş- killer, techhürler, ve hatla muvaffaki- in kendisini ne ümitsizliğe, ne de, kendisine has bir vaziyet addetti- ği askeri hazırlıklar yarışı ile mütere fik File“ inden İhirafa LAN birer salaz ölene Öazi Hz. Halkevinde ANKARA, 26 (A.A) — Bu- gün saat 17,45 te halkevi konferans | salonunda dil bayramı kutlulandı. icumhur Hazretleri, Baş - sadi Paşa Hazretleri, bütün ve - killer, çok kalabalık bir halk bu toplantıda bulunmuşlardır. Merasime kurtuluş marşile baş- lanmış, Besim Atalay Bey tara - fından öz türkçe (bir konferans verildikten sonra saz heyetinin tirakile Hikmet Rıza Hanım ta - rafından halk türküleri söylenmiş. tir. Bayramı kutlulamak için halk- evine gelmiş olan Gazi Hazretle- ri localarma gidiş ve gelişle - rinde coşkun surette alkışlanmış- lardır. Burdurda intihap faaliyeti BURDUR. 254.4. — Beçün Ant ya mebusu Rasih Bey Belediye eğer erlere ing ektiren miştir Röy vermek tabi (hakkınızdır. Bu halka riayet eden, onu koruyan hall fır- kasıdır. Her işi muvaffakiyetle başaran fırka, öncümüzün söylediği gibi şim den sonra da milletine rehberlik etmeyi şiar edinecektir. Elimize geçen anayurt harap, bitkin bir halde idi, fırkamız yurdumuzu imar etmeğe, güzeileştirme- ğe azmetmiştir. Yeni Belediye, burduru fırlıa prensipleri dahilinde imarı gaye edinecektir. Londradan Avusturalyaya ANKARA, 26. ALA. — 2 teşriniev- vekle Londra ile Avusturalya arasında yapılacak tayyare o müsabakasına işti- rak edecek olan Avusturalyalı tayya - reci M. Kimgeford Smit'in memleketimiz üzerinde de uçmasına müsaade edilmiş” ti: Conson'un istifası HAYTPARK, 26.A.A. (Amerika)— M. Ruzvelt, milli kalkınma idaresi rei M. Conson'un istifasını kabul etmiştir. M. Conson, Relsicumbura son bir râ- pör verecekti dığını nazarı dikkate alarak, emniyet ve silâharzlanmanın bir birine girift merbu- tiyetini bir kere daha teyit eder. Müdafaayı milliye noktayi nazarın- dan bazı devletler için imtiyazlı bir ziyet ihdas eden bir rejimin büyük teh- Fkeler ihdas etmeden daha ziyade deva- mı kabil olmadığını nazaşi dikkate ala- rak, milletler cemiyeti mikakının sekizin ci maddesi ruhuna mutabık ve devletlerin hukuk ve vazifelerinde müsavatı prensi- bine müstenit olarak yapılacak silâhları tahdit ve azaltma mukavelesinin hiç bir suretle her hangi bir devleti yeniden si- lahlanmaya sevk etmemesi ve fakat hali hazır silâhlarınn tenziline müteveccih olması hususundaki temenniyatımı bir ke ve daha tekrar eder Konferans, icrayi tesir edilmek sure- #öyle efkârı umumiyenin şimdiki halde mahdut bir derecede bile olsa silâhsızlan manın tahakkukuma yardım suretinde tecelli ettirilmesi hususuna en böyük bir ehemmiyet atfeder, Parlâmentolar konferansı, bu suretle kendi umumi hareketinin daimi prensibi- ni teyit ettikten sonra, mütevazi bile ol. sa, müsbet itilâflara vusul o meselesinin gerek Milletler cemiyeti gerek silâhsız- larına konferansı için bir şeref ve hatta bir hayat meselesi olduğunu nazarı dik- kate alarak en müstacel ve en kolaylıkla kabili vusul görülen aşağıdaki tedbirle- rin ittihazmı derpiş eder : 1 — Daimi bir silâhsızlanma komiş- | yonu tesisi, 2 — Mukavelenin muhtelif aksamı ü- zerinde hakiki ve bilkuvve mevcut dev- let teslihat vaziyetinin otomatik ve ad- Hi beynelmilel kontrole tabi tutulması, 3 — Mili müdafaa bütçelerinin neşri ve imza eden bütün memleketlerin mü- dafaayi milliyeye ait masrafların kont- rolu, 4 — Hususi eslaha o imalinin tanzim veyahut ilgası. s Beynelmilel eslaha ticaretinin tanzimi, Tayyarelerin öldürücü gayelerde is- tihdamının bugün insaniyet için en bü- yük tehlike teşkil eylediğini nazari dik- kate alan konferans, mümkü olduğu kadar süratle aşağıdaki tedbirlerin ka- bulü temenniyatmı izhar eder : 1 — Hem heva tarikiyle hem de di- Fer her nevi usullerle kimya, yangın ve mikrop harbinin kat'i surette men'i. 2 — Fava bombardımanının ve buna ait çalışmaların kayıtsız derhal men'i. 3 — Hava, kara ve deniz kuvvetlerinin müteaddit merhalelerle lağvı, 4 — Sivil tayyareciliğin beynelmilel kontrole tabi tutulması ve buna ait büt- çelerin tamamen neşri ve ayni zaman- da sivil tayyareciliğin askeri | yayalere tahsisinin önüne ik üzere tedbirler geçmel Elektrik kesildi Reyler tasnif edilirken bir aralık cereyan kesilmişse de derhal mumlar getirilerek devam edilmiştir. Cere - yan 20 dakika sonra gelmiştir. Suvare Dün akşam 22 de parlimentolar bir- liği Türk grubu tarafından konferâne â- zası şerefine büyük bir. suvare Yugoslav | Tenisçileri (Başı 1 inci sahifede) İ olduğunu kaydetmiştik. Yugoslavyalı | tenisçiler bugün şehrimize gelecekler ve yarın ilk maçlarını Âteş - Güneş kulübü te- nis kortlarında saat 14,30 da yapa- caklardır. Gelen oyuncular Yugos- lavyanın birinci smıf tenisçilerinin başında gelmekte ve beynelmilel Ve sahibi o bulunmaktadırlar. adam Gostiça Balkanların en iyi kadın tenisçi Bunu beş sene sıra ile Balkan şampiyonlu- ğunu muhafaza etmekle ispat et- miştir. Daha bir hafta evvel Fran- sanın en iyi kadın tenisçilerinden Madam Heriotive'e çok ehemmi- yetsiz bir farkla mağlüp olmuştur. Madam Gostiça Yugoslavyayı Macaristana kaşı temsil etmiştir. Puuçets'e gelince, bu oyuncu çok gençtir, henüz 20 yaşındadır. Meş- ur dünya 7 neisi Bossus'i büyük bir kaloylıkla mağlüp etmiştir. Şa- fer Yugoslavyanın en tanınmış tenisçilerinden olup - Puuçets ve Mme Gostiça ile memleketini Ma- caristana karşı temsil etmiştir. Bu takımın ehemmiyetini gös- termek için 1935 Davis kupası ele melerinde Macarları tasfiyeye uğ- rattıklarını kaydetmek kâfidir. Takımımıza gelince Sedat, Şi- rinyan Mme Seager Mile Grodesl den terekküp etmektedir. Mevsim sonu olması münasebetile her üç oyuncumuzda tam formlarında bu- lunduklarından yarınki maçların çok alâka değer olduğu şimdiden anlaşılıyor, Tenieçilerimizin muvaf fak olcaklarını kuvvetle ümit ede- riz, Tenis maçları Nişantaşında C. H. F. kortların- da 26-9.934 cuma © günü yapılacak maçların programı aşağıdadır: Sabah saat 9 da Tregubof ve O- jiras - Selim ve Arevyan. Saat 9,45 te İlhami - Ahmet Ferit O Bey, saat 10,30 da Rasih ve Kriss « Semih Chaudoir, saat 11,15 te Tregubof Necip Boy Finaller 30.9-934 pazar günü öğ- leden sonra oynanacaktır. İş ve İşçi Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi wtiyenler bir mektupla İş büro « muza müracaat etmelidirler. İş arayanlar Paristen yeni gelmiş türkçe ve fran- sızca makine ile yazmasını bilir bir genç iş arıyor. Tarlabaşı Hacı Ahmet sokak SN«. 5.7. ... 4 sene resmi memurlullarda bulun dum, Her ne iş olursa yaparım. Milliyet iş bürosuna müracaat. Huzur ve zevk içinde 100 defa tıraş Olmak, ancak HASAN Tıraş bıçağı ile mümkündür. Merkava dikkat. Şirketlerle Na ui Vekâleti arasın (Başr 1 inci sahifede) kira paralarının azaltılması yolundaki kilat bitmek üzeredir. yı Nalın Vekâletince tesbit edilen İf mikadrı bugünlerde alâkadarlara lecek ve derhal tatbikine $* e Öğrendiğimize göre; bu sastlerin ralarında bir hayli tenzilât muhtemeldir. Elektrik şirketi yeniden iti” etti Elektrik saat kiralarında yapı Nafin Vekâletince tetkik Elektrik şirketi öne sürdüğü İ sönlimyele omelkince abonulara BET lamak ve satmakta muhtar olduğ tasında tarar etmektedir. Kadıköy şebekesini ıslâh , Kadıköy ve havalisi su lah etmek üzere ayrılan komisyO”. hafta, Nafıa komiseri Civanşir yaseti altında muntazaman top na devam etmektedir. Komisyof dar, Kadıköy, Bostancı ve Suadi?*” takalarile bilhassa yüksek irtifeö”. nan mahallere bol su verebilmek larını tesbit etmektedir. Bu çalı” bir müddet devam edecektir. ii Sofya sefirimiz Geldi (Başı Jindi sahifede) Börarlaştrıdmeş' olduğundan EEE dele komisyonu her gün mun! içlimalar yapmakta ve eldeki ların tetkikini bitirmektedir. Kelmisyon reisi ve Sofya Şevki Bey hareketinden evvel Pİ” harririmize demiştir ki: — Krsl Hazretlerinin tesi den sonra tekrar İstanbula #je komisyonda vazifeme devam ig ğim. Maamafih teşrinievvelin bütün işler bitecek ve komisi irtılacaktır.,, Fahrettin Paşa Salıya gidiyor (Başı 1 inci sahifede), cak olan Fahrettin Paşa ve murahhasla” kiler İran iie hududa gideceklerdir. Hudutta Efgan arala buluşulacak ve Türk € topoğrak 2 elri sınırların biçimi ü; Tak düşünüşlerini söyley: ea Fahrettin Paşa her iki ta rahhaslarıma son sözü söy! iki tarafı anlaştıracaktır. KIRALIK VE SATILIR, Şişlide Bulgar çarşısında on ©” zaretli bir villâ satılıktır. yi * Beyoğlunda Misk sokağın”. —e EEE RTELE SESE SERE ZE EE Satılık ambalajlık kâf y İdaremize müracaat