22 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

DİYARIBEKİR, (Milliyet) — Mevsim itibarile havaların yağ- murlu gitmesi yüzünden yapılmak- ta olan tren hattı kısımlarmda top- İ orak düzeltme işleri muvakkaten İ tatil edilmiştir. Fakat tünel, köprü, İ ve durak binaları ve Yolçatı ile Ma- den arasındaki ray döşenme işi de- vam etmektedir. nalarının da inşaalı dir. Diyarbekir durak binalarının da ekserisinin çatı kısmı ikmal e- dilerek ahşap kısımlarına mıştır. Şarım durak binaları #osesinin sağ tarafındadır. Binala- rn eylül sonuna doğru biteceği kuvvetle umulmaktadır. Şimdi bun- ların betonları dökülmektedir. Du. rak binalarının keresteleri memle- ketimiz ormanlarının ağaçlarını iş- leyen Mersin, Tarsus, ve Pozanti kereste fabrikalarmdan getirilmiş. tir. Buradaki demiryolu hatlarının travers ihtiyacının temini için Der. sim ve Hozat ormanlarında uzun boylu tetkikat yapılmış ve meşesi bol olan bu ormanlardan travers çıkarılması düşünülmüştür. Demir yolu hattını yolçatrdan itibaren Diyarbekire kadar olan kısımlarm- da inşaatın biran evvel bitirilme- si için gayretle çalışılmaktadır. Er- gani maden önünde açılmış olan konyada Maarif hayatı hızla ilerliyor Konyada Gazi ilkmektebi maarif ve kültür bakımından çok ilerlemiştir. Konya bugün vatanın maarifi ileri vilâyetleri arasında mühim bir mevki almıştır. Konya İrfan yuvaları buyün, mülhakat hariç, merkezde bir lise, askeri ve muhtelit ortamektepler, orta ziraat mektebi, mıntaka sanat mektebi, Kız muallim mektebi, askeri ge- dikli küçük zabit ihzari mektebi i- le 19 ilk ve ? ana mektebile zengin Diyarıbekire doğru.. Yol üstünde yer yer duraklar, köprüler yapılıyor, tüneller seyor Maden, geyik ve leylek durak bi | bitmek üzere- | İ nelerinde trene kavuşacağı muhak; | ği maden öy pa 425 metre uzunluğundaki tumelin kemerleri bitmiş ve tunel inşaatı da tamamlanmıştır. Yirmi altıncı kıs- ram başlangıcındaki iki taş köprü de bitmiştir. Buradan itibaren Dic- lenin ayağından yolun mihverine kadar takriben onbeş metre yük- sekliğinde yürüyen bir dağ kütlesi- nin önüne geçmek için büyük bir istinat duvarı yapılmaktadırı Komaik istikametinde bir silsile halinde yürüyen (köprü, tünel ve yarmalarda faaliyet havaların mü- saadesizliğine rağmen devam et. mektdir. Hattın en büyük © tüneli olan 625 metre uzunluğundaki büyük tüne- lin gal de tamamen bitmiştir. Bu gidişle Diyarbekirin 935 se- kaktır. bir varlık göstermektedirler. Bu mekteplerden lise, kız muallim, askeri orta, orta ziraat, mekteple- lerile, on ilk mektep yeniden yapıl muştur, İlkmekteplerden Gazi ve İs- metpaşa, Hâkimiyeti Milliye mek- tepleri onar dershaneli ve her tür. lü okutma vesaitine malik birer ir. fan yuvasıdır. Orta ve ilkmektep- e altı Bn kadar talebe okuma'. tadır Çinele ikitemsil Gençler gerek sahnede, gerek musi- KONYA, (Milliyet) — Şarımız Temsilde rol alan AYDIN, (Milliyet) — Çine ilk- mektebi esirgeme kurumu bayra- un ilk günü, Çinede cümburiyet #vinde, himaye © ettiği yoksul ve kissesiz mektep çocukları menfa- atine bir temsil © verdi. Temsilde Aydın balkevi bandosu ile Aydın Kalkevlerinden £ birçök bayan ve kide muvaffak yetler gösteriyor ar İ Çine muallimleri, baylar da (o bulundular, Temsilde bütün Çine okutanları rol almışla: dı. Okutanlar "Yaman,, ve "Köy- den gelen ses,, piyeslerini çok rm. vaffakıyetle temsil ettiler, Demir - sidere köyü okutanı Fahri de çok güzel bir monoloğ söyledi. Temsil | başlamadan ve temsil aralarında | İ cayda kaldı. Çineliler hemen bir o- Yardım Gören çocuk'ar Diyarbekir talebe yurdu daha genişletildi Diyarbekir (Milliyet) — cuk esirgeme kurumu ilk okul! da bulunan fakir talebeyi yedir « m giydirmek. ve kitaplarını te- yata e Ri e ir er kurum başkanı derilmektedir. Kurum, çocuk esirgeme mua - venet faslmı genişletmek için na- hiye ve köylerde halkın alâkala - ru arttırmakta ve bu maddi, ve- rimli neticeler herkesin memnuni- yetini mucip olmaktadır. Kurum bunlardan başka emzikli çocuk - Jardan bir kısmınm kurum hesa- bma bakılmak üzere süt anaları - na vermiştir, 20 fakir ve kimsesiz talebenin hayatmı ve istikbalini temin eden ve daha başka bir çok yardımlar. da bulunan çocuk esirgeme kuru- munun açılması cidden takdire lâ- Hilâliahmer Hilâliahmer kurumu da hafta- da iki defa toplanmakta ve kuru- mun gelirini arttırmak için tedbir- ler almaktadır. Hilâliahmer, iane karnelerinden Hise ve ilk okul ta- lebelerinden vaziyeti müsait olan- lara dağıtılmış ve yüzlerce talebe üye kaydedilmiştir. Bu üyelerden her ay on kuruş alınmaktadır. Eczane ve dükkân- lara satılmak üzere verilmiş olan müteaddit yerlerin maden sularım- dan da Hilâliahmere epeyce va » ridat gelmektedir. Kurum bu se - ne yağan devamlı yağmurlar neti- cesi husule gelen sellerden köy - leri yıkılmış olan köylüye de ay - rıca mühim yardımlarda bulun - muştur. MLLİYET'in yeni adı olacaktır. Ave balkan baris bi çal öle: | sal parçalar çaldı. Temsilde kaymakam, askerlik şube başkarı, jandarma kumanda- nı, fırka başkanı ve 400 den fazla Çineli vardı. Temsilde kay- makam ve jandarma (kumandanı okutanlara çok yardımda bulun. muşlardır. "Yaman,, piyesinde bil- hassa bayan Ummahanla bay Şe- fik ve (köyden gelen ses) piyesin de de bayan Bedriye çok muvaffak oldular. İki piyeste de rol alan bü- tün okutanlar işlerini kusursuz ba» şardılar. Çine okutanlarının kimse- siz ve yoksul yavrular için gö:ter- dikleri bu alâka ve soysal duygu- ları takdirle yazmağı bir borç sa- yarım, Aydın halkevi musikisi er- tesi gün fırka ve oku'a yapılarında halka birçok marşlar çaldı. Aydm- dan gidenler arasmda ben de var- dım. Dalama çayında kamyonumuz tomobil göndererek bizi aldırdr'ar, Çinede konuk severk gösterdiler, başta kaymakam olmak üzere jan- darma kumandanı baş okutan İzzet Ülgene ve eşlerine burada açık te- şökkürlerimi yazarak bütün arka” daşlarımın hissiyatına tercüman oluyorum. Devredilecek ihtira beratı Çine gençleri o akşam fırka e vinde bir de konser tertip etmişler. di. Konserde de birçok Çineliler ı. Gençler çaldıkları parçalar» da iyi muvaffak — oldular. Yalnız gençlerden, bize artık tarihe kart. san alaturka musiki yerine ulusal musiki dinletmelerini isteriz. U- marım İci, Çine gençleri de ulusal musiki yayımında'paylarına düşen ükünmü yaparlar. 18 inci Tertibin Ayrıca 25.000, mükâfat vardır. İstanbul Beşinci İcra (o dairesinden: Mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verilen bir çift beygir arabası koşum takır, ve yük arabası muhtelif küfeler, demir termik ve on izi bin adet fasulye ve domates sırığı, kırk adet oluklu ve 0- luksuz müstamel saç, Amerikan pulluk ve bahıçıvanlığa sit sair eşya 263-035 salı günü saat ondan on ikiye kadar Bo- ğnziçinde Balta limanında Kuleli bostan da açık arttırma ile satılacaktır. Almak istiyenlerin yevm ve vakti mezkürda ma hallinde hazır ulunacak memuruna mü racaatları ilin olunur. (9618) Eyüp ahkâmı şahsiye bükimliğinden: Müteveffa Cavidanın Topanede Kılınç Ali paşa mahallesinde vapıır iskelesi cad desinde bir tarafı mukaddema Topane fabrikası ve ceki seyrisefain idaresi 2 ta- rafı Cavidan emlâli ve cephesi vapur is- kelesi çaddesile mahdut 23 No, üzerinde odaları müştemil bir bap Mmağazanm 3200 hisseye 3540 Kira İerymet takdir 0- lunup bunun yüz hissesi ve yine Cavida- nın Kule kapısı Şahkulu mahallesinde €addeikebirde köln bir tarafı Pansiyop- los ve Vânderos dükkân: ve bir ta - vafı maarif kâtiplerinden Halit dükkân ve bir tarafı Mevlevihane © bahçesi ve cephesi caddeikebir ile mahdut ve üzer lerinde © odaları o müştemil © es ki 569 veB7i veyeni 573 ve 575 numaralı iki bap © dükkândan 573 numaraya man müştemilât 2800 ve 575 maa müştemilât diğer “dükkâna 3720 lira ki her iki binanm heyeti umu- miyesine 6520 bira kıymet takdir edilmiş olup bunların dahi yüzer hisseleri açık arttırma suretile Eyüp ahkâmı şehsiye hükimliğinden satılacaktır. ga, etmemeleri 20 mt 808 tar binde mahkeme divanhanesine talik ©- dilmiştir. 23 mumaralı odaları müştemil milğazl satışı 29 nisan 935 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 10 dan 12 ye kadar ve 573 ve 575 numaralı dükkü - nin Sahışı ayni günde saat 14 ten 16 ya kadar yapılaealetır. Arttırmaya iştirak i- şin yüzde yedi buçuk pey ukçesi alınır, En son arttrann taahhüdü baki kalmak üzere birinci arttırma kıymeti muham- minenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde ikinci arttırma on beş gün son- ra T4 Mayıs 935 tarihine müsadif salı günü ve 23 numaralı odaları müştemil mağaza anat 10 dan © 12 ye ve 573 ve 575 numaralı dükkünlerm yine ayni gün de sant 14 den 16 ya kadar yapılacak ve en sön artırana ihale olunacaktır. | Hakları tapu sicillerile sabit olma - | dikça ipotekli alacaklılarla diğer alika- | daranm irtifak sahiplerine ilân tarihin- bitelerile bildirmeleri lâzmdır. Alâka - darların icra ve iflâs kamınunun 126 nc maddesi hükmüne tevfikan hareket et - meleri ve daha'fazla malümat almak iş- tiyenlerin dairede 930-108 numaralı dos- yasına müracaat etmeleri ilân olunur. (9620) “Bitumlu sübyelerde veya mezkür sübyelere ait mlahat,, hakkındaki ihtira için alınmış olan 19 mart 1931 tarih ve 1274 numaralı ihtira beratnın . tiye ettiği hukuk bu kere başkasına devir ve yahut icara verilmesi teklif edilmekte ol- makla bu hususta fazla malümat edinmek istiyen zevatın Galatada Aslan hanında 14 numaralarla mürakkam idarehaneye würaemat eylemeleri ilân olunur. Pr. Hafız Cemal Dahiliye mütehassısı Cumadan başka günlerde saat (230 dan 6 ya) kadar İstanbul Divanyolu No. 118. Muayenchane ve ev telefonu: Kışlık telefonu 22518. 1 22398, DOKTOR Yuscu''u Hak'a Üze Sslatasara, da Kanzuk eczanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa #alı anartımandı İ surnara. BUYUK Tayyare Piyangosu | mize müracantları ilân olunur. 6 ıncı Çekişi 11 Nisan 1935 de dir. Büyük ikramiye 200,000 rafı 20.000, 5,000 liralık ikramiyeler ve 50.000 liralık 15.000, 10,000, 2015 İstanbul $ üncü İcra memurluğundan: Tamamına 3800 lira kıymet kesilen Fe- nerde Abdi subaşı mahallesinin Fener kapı caddesinde eski 27 ve 29, yeni 17, 15 No. lu altmda fırını bulunan 3 katlı tarasa ve bahçeyi elektrik ve terkos tesi- satını havi evin 120 de 42 hissesi dzire- miz tarafından açık arttırmaya çıkarıl « mış olup şartnamesi 16-4.935 günleme- dinden itibaren divanhaneye anılarak 27- 4-935 günlemecine rastlayan cumartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemiz- de satılacaktır. Satışa © girebilmek için Birikmiş vergi, belediye resimleri ve va- kaf icadesi müşteriye aittir. Arttırmada ke kıymetin silen hisseye sabet eden mik- tarınm yüzde yetmiş beşini bulmak şart olup aksi halde en son arttıranm taah - büdü yerinde kalmak üzere arttırma 15 gün dahu uzatılarak 12.5-935 gün- lemecine rastlayan pazar günü ayni sa- stte ileimci arttırması © yapılacak ve en gok arttırşnın üstünde berakılacaktır. 2004 No. lu İcra kanununun — 126 iner maddesine tevfikan ipotek sahibi alacak» Ilarm diğer alikadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarmı hususile faiz ve masrafa dair olan iddinlarmı müsbit evraklarile bir - Ekte ve 20 gün içinde dairemize bildir. meleri Kizmmdir. Aksi halde bakları Ta- pa sicillerile sabit olmadıkça satış bede- Binin paylaşmasından bariç kalmlar. Da ha geniş bilgi edinmek istiyenlerin 933- 219 dosya No, sile dairemize müracaat ları ilân olunur. (9609) Sultanahmet Birinci Sulh Hukuk Hâ- kimliğinden: Davacı: İstanbul Telefon şirketi tarafından Rumeli | kavağında Trakya birahanesi sahibi Trabzonlu Ha sandan 3670 kuruşla beraber günde 110 kuruş ayrıca tahsiline ve maltinenin ay- nen iadesine dair açılan düruşmada müd deinleyhe yazılan celpname üzerine sem ti meçhule gitği mübaşir tarafından verilen meşruhat üzerine kendisine il nen tebligat ifa kılmış ve muhakemesi olan 27-2-935 tarihinde mahkemeye çel mediği dahi anlaşılmış olmakla hakkım- da gıyaben muhakeme yapılarak davacı vekili iki fatura âbraz etti ve müddeia- leyh imzasını inkâr ederse tatbikat ve is- #kteben sabit olmazsa yemin teklif et mesine nazaran müddeizleyhe H. U. M. K. nun 402 nci maddesi mucibince mu- amelei gıyap kararı tebliğine ve mmiha- kemenin de 6-4-935 tarihine talikine ve beş gün zarfında itiraz etmezse mah - kemeye giremiyeceğine ve hakkında hü- küm verileceği ilânen tebliğ olumur. “ (9622) İstanbul dördüncü İcra memurlu - ğundan: Tamamına (2500) öki bin beş yüz lira kıymet takdir edilen Boğaziçin- de İstinyede İstinye caddesinde, vapur iskelesihe müvazi olan lüfer, kefal, ve at iten 16ya kadar dairemizde satılacak bır. Arttrmaya girmek için yüzde 7,5 te minat ekçesi alınır, birikmiş vergi, be- lediye resimleri ve vakıf icaresi müşte riye sittir. Arttırmada kesilen kıymetin hisseye isabet eden miktarının yüzde 75 si bulmak şart olup aksi halde en son artiranm taahhüdü yerinde kalmak şar- &ile arttırma 15 gün daha uzatılarak 12- 5- 935 günlemecine rastlayan pazar gü Bü ayni saalte yapılacaktır. Bu arttır. mağa kıymetin yüzde 75 şi bulunmazsa 2280 No. hu kanıma tevfikan satış geri bırakılacaktır. 2004 No. lu kanunun 126 mc maddesi mucibince ipotek sahibi a- lacaklılarla diğer alâkadarların ve irti- fak haldar sahiplerinin gayri menkul ü- zerindeki haklarım, hususile faiz ve mas rafa dair olan iddialarını müsbet evrak- larile birlikte ve 20 gün içinde dairemi- ze bildirmeleri lizımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sahit olmadıkça #atış bedelinin paylaşmasından bariç ka "lmrlar. Daha geniş bilgi edinmek istiyen- lerin 934 - 635 dosya numarasile daire- (9615) | | İl 0 SASEUAEYPaNSI AA # Devredilecek ihtira beratı “Zift veya mümasil mevadın sübyö- sini yapmağa mahsus ameliye,, hakkın- daki ihtira için alınmış olan 20 mart 1929 tarih ve 787 numaralı ihtira bera- tını ihtiva ettiği hukuk bu kere başka- sna devir veya icara verilmesi teklif ©- dilmekte olmakla bu hususta fazla ma - lümat edinmek istiyen zevatın Galatada Aslan han 1-4 numaralarla mürakkam idarehaneye müracaat eylemeleri ilân olunur. 2074 Istanbul İkinci Jera ( deöresinden: Mahcuz olup paraya çevrilmesine ka - rar verilen maa motor bir adet (Biri- yant) markalı pedal matbaa © makinesi 23-3-035 cumartesi günü saat 9 dan iti- baren Sirkecide Liman hanı karşısında Antalya ambarmda açık arttırma ile sa- tılacağından — teliplerin © mezkür çün ve saatte mahallinde bulunacak memu runa müracaatları. (9640) Sultanahmet 3 noü Sulh Hukuk Höâ- kimliğinden: İstanbul Telefon şirketinin İstanbulda Cibalide Fener © caddesinde 108 No. lu evde Rifat (aleyhine açtığı 7437 İkuruğ alacak davasından dolayı Ri- fatin ikametgâhmen meçhul bulunduğu mahkemece © anlaşılmış o ve ie Bizetm - ilânen icrasma —okarar ve rilmiş . ve tayin olunan OG Zİ * 935 tarihli eclsede isbatı vücut etmedi. ğinden dav «m talebile muhakemenn gıyaben devamına o karar verilri müddei vekili bir kıta mukavelename ve iki kıta fatura ve mektup ibvaz etmiş ve istiktap ve tatbikat ve sabit olmadığı takdirde yerin teklif etmiş olduğundan ve halkında gıyap kararı sadir olmakla mahkemece tayin olunan 14.975 teri- bine müsadif çarşamba günü smut 1* e müddeizleyh Rifatın mahke.ede bizzat hazır bulunması veya tarafndan bir » » kili kanuni göndermesi ve dan itibaren beş gün zarlır «İt a” «1. © mediği takdirde vakaları kabul ve iv addolunacağına dair hakkmda gıysp ia rarmın ilânen tebliğine karar verilmiş olmakla keyfiyet ilân olunur, (9523) Eyüp ahkâmı şahsiye hükimliğindsn Mütevelfa Cavidanın şayian mutasarrıf olduğu Tophane Kılınç Ali paşa masal lesinde vapur iskelesi caddesinds ü- ia rafı Cavidanın 10 müketrer ve 14 nu - maral odalarla beraber mağozalırı ve 1 3 numarak meethal ve erka tarafı vol mahdut eski 12 ve yeni 19 numamıl: ü- zerinde odayı nüştemil mağazan n 3233 hissesinin tamamma 2475 © Hira leevmet takdir edilmiş olup bunun 190 b ssei ve yine müteveffa Cavidanın Topan». Kılınç Al paşa mahallesinde vanur is- kelesi caddesinde Mescit sokağ'a i İl. 3. 6. murmaralı ve altında dör dük kânt müştemil ve bir tarafı Cavidanın mağazası ve bir tarafı İ-3 mutnaralı ee. salar metbali ve bir tarafı Mescit sokağı ve cephesi İskele caddesile mahdut bir bap hanenin 3200 hissesinin tamamına 4000 Kira kıymet takdir edilmiş ve bu- nun da yüz histesi Eyüp ahküme şahsi- ye hâkimliğinden satılacaktır. Satış şart mamesi mart 25 tarihinde divanhaneye talik edilecektir. 10 numaralı mağaza - Dın satışı 30 nisan 935 tarihine müsa - dif perşembe günü saat 10 dan 12 ye ka dar ve 1, 1-1, 3, 5, numarali evin satı. # ayni günde saat 14 den 16 va kadar yapılacaktır. Hakları tapu sicillerince sabit olma- dıkça ipotekli alacaklılarla diğer alâka- bitelerile müracaat etmeleri lâzımdır. A lâkadarların icra ve iflâs kanununun yüz yirmi altıncı maddesi hülemüne tevfi - kan bareket etmeleri ve dahs fazla ma- Tümat almak istiyenlerin dairesindeki 930 - 108 numaralı dosyasına mürataat- ları ilân olunur. (9619)