15 Mayıs 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 4

15 Mayıs 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 4

20 0 . “SEBİLÜRREŞAD, Cilt i, Sayı 2 Fıîzsfm İçin Cwaâ z Makadââs 2 Yazan: Cevat Rifat ATILHAN Otuz sene kadar evvel yine böyle bir ma- yıs ayının ortalarında, İkinci Gazze meydan muharebesinde arzı mevudün bütün dere, te- pe ve vadileri müthiş bir top tarakalarile in- liyor, Türk ve Filistinli müslüman askerinin, AHah, Allah sada1 arı, afakı titretiyordu... O günler Arzunnar Uzerlermde_ keh_meı şehadet yazılı. sırma- li alay sancaklarının ilâhi gölgesi altında eh- " Hiiman mukaddes-bir veecd içinde; şehadet kapılarının eşiğinde Allah ve vatan aşkile çarpışıyorlardı... zamanki ordular, iki düşmanla birden cenkleşiyorlardı. Bunlardan biri silâhile, or - dusile, topile, tüfeğile Aaçıktan açığa meriçe “döğüşen düşman ordusu, diğeri de kahpelik- ğile, nankörlüğile, alçaâklığile arkadan arkaya * gizli gizli, sinsi sinsi ve namertçe müslüman- ları gerilerinden vuran gizli Yahudi casus or- dusu idi... Ekmeğini yediği, iyiliğini gördüğü, vatanına misafir olduğu Türke ve Türk İmpa- . ratorluguna hiyanet eden Yahudilerdi.. hu mukaddes topraklarda, Kenan ilinde, Şeria nehri kıyılarında, ilk Kâbei İs- lâm olan Kudüs eteklerinde, bir avuç Türk "askerinin Napolyon ordusunu mağlüp ettiği Akkâ önletinde, bugünün hilâl ve iman ehli- nin karşısma çıkanlar, işte o günün hainleri olan bu Yahudılerdır yumurtaya tutan, tahkir eden Yahudiler.. Onlar; tâ 1896 tarihinden beri Theodor Herzl'in uydurduğu « Yahudi Devleti» hayali İ için bütün dünyayı harekete geçirmiş bulu - nuyorlar... Unutmamalıdır ki, kâlnatın 'eşsiz Hâliki da bundan bin üç yüz Altmış sene ev-- vel Resuli Ekremine, Fahrikâinata, Kur'anı iminde bu kavmin zillet ve ” meskenete mahküm bir halde yasıyacakîarmı buyur - mustur Bugün, o mübarek topraklarda, Allah Allah! diyerek Can vermiş cennetlik on bin - lerce Türk şehidinin, Yahudinin arkadan han çerliyerek hâki gufrana serdiği on - binlerce Anadolu Mehmetçiklerinin kanlı ahşer yerine dönmüştü. elbiselerile mezarlarından kalkarak oralarda hak ve ada- - let için, yirminci asrın kuvvete ve menfaate. tapan hırsları için, Yahudi zulüm ve kitalle- rini önlemek için çarpışan din kardeşlerimi- ze manevi bir kuvvet ve cesaret ekliyecekle- rine tam manasile 1man edıyoruz Şunu soylememn sırası gelmiştir ki: bugünkü kanlı hâdiselerin mana ve mahiye- ti ne olursa olsun, bu, her şeyden evvel ilâhi bir adaletin yerini bulmasından başka bir şey .değildir. Birinci Dünya savaşında o cepheler- de bulunmuş olanlar hatırlarlar ki: Daha o zaman arzı mevudda ye: edilemiyen bir huzur, sükün ve saadet için- de yaşamakta idiler. Fakir ve ihmal edilmiş Anadolu çocuk -. lafı, çamurdan evlerde oturan, kırk yam elbise giyen, bir soğanla kifafı nefseden, fa - kat gözü tok, ruhu asil, kanı necip Anadolu . rek, bugün islâm sancaklarının - dalgalandığı o harp sahalarına akıp gitmişlerdi... HoMR : Fakat... Fakat, Yahudi bu necabetten, bu tok gözlülüğünden anladı mı dersiniz!.. Hâşâ!.. O, cibilletinin iktızasına uydu, kan- l4 tırnaklarile, namert hançerini Türk ordu- sunun arkasına kancıkça sapladı ve... - ve, oralarda çekilmemize, ordumuzun zor bn' du- yuma düşmesine başhca sebep aldu. Şimdi, mücahitler ordusunu kaısılayan bu binlerce Türk şehidinin çoğu, işte bu.nan- kör kavmin hiyanetine kurban gıtmış insan- lârdır.. , Fi 1 tin dâvasını bir hilâl, bır cihadı mu-' kaddes. dâvası bilen bugünkü insanlar, aynı zamanda Türkün de intikamını almaktadır- (Devamı 32 nci sahifede) :