1 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

1 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 1720—35 UYANIŞ 561 Haftanın Spor faaliyeti Mısır Şampiyonu ile yaptığımız maçlardan aldığımız neticeler Haftayı dikkata şayan şpor faaliyetleriyle geçirdik, Yaz at koşularının birincisi ve memleketimize gelen Mısir şanpiyonu En- nadil Ehli takimıyle üç maç yapıldı Yaz at koşularının en güzel eseri, bu koşuların layik oldu- Şu rağbeti bolduğunu görmek ve bu hususta yapılan azemi fe- dakârlığın müsmer oldsğunu öğrenmek oldu. Karaca bey hava- lisinin yetiştirdiği tayların muvaffayıyeti istikbal için kiymetli bir işaretti. Yarışlara gidenler güzel bir kir havası aldılar, güzel sahneler, cazip tuvaletler gördüler. Bu yarışlar beş hafta devam edecektir Mısır takimıyle yapılan maçlara gelince, bu hususta o ka- dar tafsilat verildi ki biz bunları tekrar etmeyi zait bnluyorez. yalnız bu maçlardan çıkardığımız 'hükümleri kisaca kaydedece- Harikulâde güzel manzaralar ve bitmez bir heyecanla geçen o maç gerçi gene Mısırlırarın 1—0 gabbeleriyle bitti. Fakat eğer futbol puvan üzerine müesses bir oyun olsaydı Galatasaray galipti. F mektebi ile yapılan son maça gelnce bu; ikinci maçın aynı güzelliği taşımıyan bir devamı olmuştur. Oyun havası daha sertti. Fakt bir gün evvel çılğın bir sinir maçından çıkan oyun- cular için bunu kusur telâkki etmek imkânı yoktur. Oyun heye- candan ziyade iztırap verdi. Verilen hükümlere karşı bir tereddüt Neticede Muhtelin maçı 9-1 galibiyetimizle lazım gelirse son iki galibiyet de bizi e sezliyordü. itti takımın birbirine karşı Hakikatı söylemek indi etmiş değidir. Bu olsa olsa iki müsavi kuvvetler taşıdığını göstermiye yaramış addolunabilir, mn ar Tee 7 Ennadiül Ehli takımile yaptığımız samimi maçlardan birinde heyecanlı bir an giz. Bizce Mısırlı kardeşlerimizle yapılan maçların en büyük za- feri ikidir. — Mısır ve Türk sporculuğu arasındaki farkın Mi A 17 nisbeti olmadığı, bilâkis müsavat taşıdığı 9 — Bazı oyuncularimizin antrenman sayesinde 7 bir vurlık haline gelebildikleri.. Birinci maç Fenerbahçe ile mısırlılar arasında yapılmış ve Mısır şampionu bu maçı 2—6 nisbeti ile kazanmıştı.. Fener takımı mütecanis ve hazırlanmış değildi. Daha ilk dakikada rakibinin oyununa kendini kaptırmıştı. Mısırlılar harikulâde göründüler ve kazandıkları netice gayri tabii olmadı İkinci maçta iş değişti. Hazırlanmış Galatasaz Mısırlıların karşısında canlı bir varlık oldu ve Mısırlılar birinci maçtaki muvaffakıyetlerini zerresini gösteremediler. Mısırın sahamızda Gedizli takımı bizce zaif takımlar karşısında takdire şayan bir teknik gösterebilen bir takımdır. Bu vaziyet ea takımlar karşısında muvaffak Olan bir vaziyet deği A.S.