14 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

14 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

UYANIŞ 815 taka için « Hakiki bir eşkiya cen- neti» diyor, Sırp hududundan bulgar hududuna bir gece ancak yuguslavyalı bir — jeneralin müsaadesi ile girebiliyorlar, Otomobillerin projektörleri ge- cenin okaranlığını bir ışık dalgasile deliyor. Bu esnada bir bulgar nöbetçisi yanlarına geliyorsa da mürurlarina veri- len o müsaadeden o haberdar edilmiş olduğundan geçme- lerini serbest bırakıyor. Bul- garistan'a böyle serbestçe girebilmiş olmalarının se- bebi M. Hanns ile arkadaşlarının daha evvel Kral Boris'in biraderi ile dostlukları mevcut olmasıdır. Yoksa Sırp hududundan Bulgar hududuna geçmek pek güçtür. Ertesi günü seyyahlar kralın otomobili içinde Sofyayı geçerek civardaki VitoPa gidiyorlar. Burası 2000 metro irtifaıdadır. Sırp esirleri burada en yük- sek noktaya kadar geniş bir yol inşa etmişler. Bu noktadan kendi vatanlarının dağlarını görüyorlarmış. Diğer tafsilâta geçerek seyahatin Türkiye hududuna yaklaştığı noktaya gelelim. M. Hanns diyorki : <Bulgar hududunu arızasız gectik. Şimdi en büyük andayız: Türk hududunda bulunuyoruz. Hudutta bir asker pasaportlarımıza elindeki kalemle şerhler veriyor; sonra Edirne'ye giriyoruz. (Bazı tarihi izahattan sonra!) Avrupada Türkiye'ye otomobille girerken Edirne yolunu intihap edenler şömendöterle giren yolcuların öleyim mama alemine a — Bu seyahatin devamı gelecek nushamızda diğer fotograflarla beraber intişar edecektir. Edirne civarında tahassüsünden daha derin bir tahassüs duyarlar. Çünkü halk ile ani bir surette temasa geliyorlar. Sayısız harpler bu türk toprağını harap etmiştir. Kan akmıyan bir metro mü Hicbir köprü hasardan salim değildir; hiçbiri o kâfi rabbaı yer yoktur. derecede tehli- kesiz de sayılamaz. Edirne'den sonra çöl başlıyor. Lüleburgaz ve Çorlu kumlar içindedir. sıcaklık otomobillerimiz bu derin kum- Türk hududu boğucu bir içinde da bir yol tarihi ve nakabili mürur hattıdır ve bu mıntakayı bastan başa, katediyor. Çorlu'da ilk askerleri gördük. Çatalca at çiziyorlar. Çorlu Çatalca'nın sındaki arazi eski harp sahasıdır. Bugünkü Türkiye Avrupanın içtimai mücadelelerine aslâ alâkadar olmu- yor. Kendi işlerile meşguldür. Asya'ya, ehemmiyet vermektedir.» Anadolu'ya Medanya'da otcmobillerin vapurdan çıkarılması