14 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

14 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

818 UYANIŞ No. 1735—50 mevkii içtimai farkını düşünmeksizin ona çılgınca aşık olmuştu. Diğer taraftan, Prens Otto sormuş, soruşturmuş, hanedanının şa- nına lâyık masraflara göğüs gerecek derecede zengin olan, bir mustahzeratı fabrikatörünün kızını zügürt fakat asil oğlu- na peylemişti. Herif, kızının topallığını, da mada vereceği 90 mil yon liralık bir draho- mayla tazmin edecek kadar zemane karı- tıbbiye nudur. Bir aydanberi küçük Me em- salsiz anlar Niki, babası tarafın- dan bu izdivaca mu vafakat için icbar edi- lir, yoksa, onun için intihardan başka çare yoktur. Diğer taraf- tan genç kiz, Prensin kendisini yüzüstü bi- mak o hususundaki teşebbüsünü haber a- linca intikam almağa karar verir. Nikâh gü- nü, Sentetien kilisesi- nin müdebdep çanları, o gün kilise dahilinde büyük bir nikâh akde- liceğini âleme ilân et- mekle meşguldür. Ork'lar, Lohengren (Lohengrin) in Lamar şnüipsial (La marche Nuptiale)ini ilâhi hnağ melerle terennüm eder ken yeni evliler takdis edilmek için a doğru ilerler Jenç e gilisini kilisedeki ha- zurun arasında görün- ce silâhını çıkarıp, ko- lunda bir sümüklübö- cek gibi yapışmış du ran mahlükun üzerine boşaltmak ve bu uy- gunsuz izdivaca aklın- ca bu suretle mani olmak istersede, kizın sahha sesini şu kelime leri kulağına fısıldarken duyarak, fikrinden cayar : «Onu öldürme... yemin ederim ki ben senin karın olacağım.. Ve marşnupsiyalin ilâhi nağmeleri arasında yeni evliler pa- pazin kür önünde diz çökerlerken, genç kız, bir başka kadınla hayatını bağlayan sevgilisinin yanı başında yesin, ümitsizliğin, perişanlığın girdibadı içinde kendinden geçer... OPERA'da : Buhranlı Geceler Başlıca mümessilleri : NORMA TALMAÇ — GİLBER ROLAN 1913.. İlkbahar. Fakat karpatların küçük, fakir bir köyünde, bahar hiç hissolunmuyor. Bu köyün bedbaht sakinleri o kadar yaslıdırlar... Bu küçük hudut köyünde, hayata alâkadar, birtek kişi var: Mari Anvagner. (Norma Talmaç) Mari, diğer hemşerileri gibi sessiz ve bedbaht geçen hayatını feci şeraitle hasıl olan bir tanışıklık neticesinde biraz yeknasaklıktan kurtara- bilmiştir: Paulfon Hartman ile Nika Türgenof ismindeki biri yerli, biri ya- bancı iki genç dayi vi köyde bulunuyorlar. Türgenof'un amcası ASRİ'de: «Şehvet Diyarı» Mari'nin odasında intihar etmiştir. Genç zabitler bu intihar hadise- sinden dolayı Mari hakkında belirecek şüpheleri bertaraf ediyorlarsa da, ev sahibinin kızcağızı.kapı dışarı etmesine mani olamıyorlar.Bu vaziyet karşısında Ha- rtman kızı beraberine alarak, geceyi geçir- mek üzre gittiği arka- daşının evine götürü- yor. Artık, genç kiz, bu zabitlerin himayesi altındadır, onu bir hemşire gibi tutuyor- lar, biri dişi, ikisi er- kek olan bu küçük cemaat arasında sıkı ve samimi bir dostluk- tan başka birşey yok- tur. Mari bu şefkatli kanatlar arasında ma- zisinin bütün acılarını unutuyor. Aylar gectikten sonra. Paul, derhal kıt'a- sına iltihak emrini al- mıştır. Mariyi hareketin den haberdar ediyor. Bu gayrimuntazar va- k'a genç kızı biraz sars- mış olmakla beraber çaresiz tehammül gös- teriyor. Çünkü harp vardır, çünkü Paul nihayet bir askerdir... Mari bu düşüncelerle genç hâmisinin valizini hazırlıyor. Fakat ha- reket saati çalınca iki hissin itirafı dalgala nıyor: Anlaşılıyor ki zabit ve genç kız bü- tün zevahire rağmen tâ ilk andanberi £biri- birlerini seviyorlardır. Te filminde Greta Garbo reddüde mahâl yok. Paul genç kızdan, ka- rısı olmasını istiyor. Gelge lelim Nika emri alıyor, o da, kıt'asına iltihak mecburiyetin dedir ! l Hareketinden, Mariyi. ve arkadaşını haberdar Bü üzre eve geliyor.Fakat genç kizin halindeki garabet onu şasırtmıştır. Şüphe içini ke- mirir, demek o da seviyor. Şuphe mi var ? Bu düşün- celer altında o kivranırken Paul ile Mari'nin nişanlan- dtklarını öğreniyor. Beynin- den vurulmuşa dönmüştür; bir kardeş gibi sevdiği ar- kadaşının suratına gayzını haykırarak çıkıp gidiyor. İşte söyledikleri : Şimdi sıra senin, Fa- kat benimki de gelecek ! Birgün genç kiz, nişan- ETUVAL'de : <Gelin Duvağı» filminde Billie Dove Devamı 821 inci sahifede