14 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

14 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

UYANIŞ Büyük sinema yıldızı Corinne MELEK'te Ledi Hamilton Hülâsa Ledi Hamilton namı altında ta nınmış olan meşhur Enima Vogan'ın hikâyesi tarihin hadisatın en mühimlerindendir fakir bundan dünyaya gelmiş olan Emma bidayette hizmetçilikle validesinin çalıştığı ka- kaydetmiş - olduğu Londra'da ir ailenin sül Vogatı büyüdüğü zaman başlamış ve birçok erkek dikkatine rağmen pida işe lerin nazarı çarpmış ol- maklığına namusunu mu- hafaza etmiştir. Fakat tesadüfün sev kile gitmiş olduğu Napoli'de emsal siz güzelliğinin takdir et miş olduu akibete sürüklenmiştir O esnalarda Napoli'de İngiliz setiri Lord Hamilton Emma ya tesadüf etmişti, lıyan sevginin izdivaçla neticelenmesi kendisine bulunan aralarında baş- tekarrur edince Emma dahil olacağı muhitin icap ettirdiği seviyeye yükse Günün birinde süvarisi talep ediyor, lecek terbiyeyi aldı. Napoli'ye gelen bir gemi sefirle mülâkat fakat sefir hasta bulunduğundan bu mülâ kata sen bufkaptan, Trafalgar'ın müstak ukaf karıs ni memur ediyor Esa MELEK'te: Griffith Lady Lady Hamilton» Hamilton» filminde filminde Corrinne Grifiith Ayni filimden iki muhtelif sahne bel kahramanı amiral Nelson'un biz- zat kendisidir Bu ilk iösndüfük neticesi olarak hernekadar Emma ile Nelson ars da bir muhabbet doğuyorsa da Em- ma, aradan zaman geçipte Nelson” un Fransız donanmasını şaşırtmak maksadile Napoli limanına iltica ey- lediği kocasına ŞI sadık vaziyet güne kadar kaliyor. Bu yisiyle limanı kapamak tinde kalan hukümetten, İngiliz do- nanmasının serbest brakılmasını Emma Napoli Kraliçesinden istirham yüzden amiral Nelson muvaffak dola- mecburiye ediyor ve bu gece limandan çıkmağa olarak, Frans:z donanmasını gafij Fakat bütün bu hadisat esnasında Amiral gemisinde bulun- makta Emma a mak mecburiyetinde kalıyor. İşte on dokuzuncu asrın kaydetmiş olduğu Taralalgar deniz harbi bu esnada vaki oluyor ve ancak Nelson'un de- avlıyor. olan gemilerle açıl- hası sayesinde muzafleriyetle tetev- vüc ediyor. Fakat harp Nelson maktül da hayatının son demine kadar sev- esnasında düşüyor ve Emma miş olduğu adamın hatırasına bedi- yen sadık kalıyor. "e Lady Hamilton» filmi çok güzel MEEEK'te: «Lady Hamilton filminden bir aşk sahnesi OPERA 'da : «Buhranlı Geceler filminde Norma Talmadge