5 Kasım 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

5 Kasım 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No, 1838—133 SERVETİFÜNUN 301 Kırlangıçlar Tayyare ile Soğuk Yer- lerden Sıcak Yerlere Naklolunuyor ! e Avüsturyadaki « Kuşları Himaye» cemiyetinin ölümden kurtardığı kırlangıçlardan bir grupla dolu oda Cenubi Alp dağları mıntakasında ani süretle kö gukların ve giddetli fırtınaların üzerine kırlangıçlar sür'atle sıcak memleketlere hicret etmek mecburiyeti ile akın akın ufuklara doğru havalan- mışlardı, Fakat biçare kuşlar yollarına devem ede miyerek yanı yolda tevukkufa mecbur kalınca Viya» kuşlar bâmisi bir yardıma kurar başlarısı nü'daki comiyet verdi. İşte bu smpetle telgrat telleri ve ya ölüme mahküm bir halde ilticagili atamak Oiçin bazı. evlerin odalarına kadar giren kırlangıçları tutup. cemiyetin muhtelii verlerdeki bürolerine teslim etmeleri almliden tic olundu. Bn ilân derhal tesirini gönterdi ve ilk kafile olarak teslim olunan 40,000 kırlangıç, iyice hava olan üstünde — fitreşmm kendilerine birer İki Dost : Kaplan Yavrusu Ve Çocuk Vahşi hayvanların insanları ulıştırılması, şüphesiz ki yeni bir şey değildir. Sitklerde, kırbaçla dövüle dövüle, bunlar uysal bir bale getirilmekte, mürebbi- lerinin elinde adetâ bir oyuncak olmaktadırlar. Fakat, bunların mürebbilerinden başkalarına alıp tırılabilmesi, pek nadir vaki olmaktadır. İşte bu nadir olan vakalardan birini de, resimdeki vaziyel gösteri- yör. Almanların «Krone» sirkindeki bir kaplan yav- tusu, elinde top tntan çocuğun okadar alışmıştır, ki onunin - kendisine malısus bir tarzda - top oynamak tadır. Acaba ikisi de çocuk ta, ondan biribirlerine ko- layca ısınmışlar mi, dersiniz? Belki, Fakat, böyle de olsa, bu, gene nadir bir şeydir! ve BEAN derecede gu ve yemi İhtiva eden sundiklari konuldu ve bu sandıklar fayyateler ile Venedik'e götürülerek oradan pek yakın olan sıcak memleket- lere üçmaları için serbest bırakıldı. Bu ilk 40,000 kırlangiçın ancak İki gün içinde toplanınış olmüsı da huikm zavallı kuğları toplanınk derin hususunda sür'at ve olâkaşüı gösteren gok bir şefkat nişanesi olduğunu da burada küydelmek irımdır. Hasılı kırlangicların ba seferki seynlistleri eski- denberi yaz ve kışın ilk günlerini müjdeleyen âaevimli mallüklerü zaruri bir intiğamsızlık vermiş ölde, Kim bilir bu 40,000 Kırlatımıcı bekliyen memleketlerin hu son fedlhirda nekadar canları sıkılmıştır.