5 Kasım 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

5 Kasım 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

3560 SERVETİFÜNUN No. 1838—193 — Cümhuriyet Bayramı Memleketin Her Tarafında Hararetle Tes'it Edildi Gümlünriyet ' bayramı, memleketin her farafında hararetli tezahiiratinTtex'it edilmistir. İstanbulda sabahlevin saat dokuzbuçuktan On buçuğa Okadar Vilâyet konağında bir kahül rot mi yapılma, saat onbir de Beyazıtta geçit resmi başlamıştır. Geçit o resminde, eu önde motosikletli polizler gidiyor, müteakiben as keri kıt'alarımız yürüyor. lardı. Bütün askeri mek- tepler, Darültünun, diğer yüksek Omektepler, ise ve örtü mektepler, şehir yatı mektepleri talebesi geçit resmine iştirak el. miştir. Bu arada bir oto- mobil içinde Cümhutiyef timsali görülüyordu. Geçit resmi Beyazıtta başlamış, sonra kıtalar ve mektepliler Divanyoln, Bultan Alimet, Alemdar Reşadiye caddelerini te- kip ederek köprüden yeç- mişler,işlane, Tepebaşı, Galatasaray yolile Taksim meydanına o gelmişlerdir. İsmeti Pş. Hz. nin Atina Seyahati İntibalarından Geçen nüshamızı İsmet Pş. Hz. nin Altina seya- hatine ait resimlerle Türk - Yunan dostluğunun halı- vası olarak hususi bir nüsha halinde neşrdimiştik. Başvekil Hz. nin bu seyahatlerine âit resimler ve yazılar Avrupa matbuatının sayfalarını da tezyin etmiştir. İşte bu sayfadaki resmi de bir halıra olarak Almanca haftalık oO“Die Woche, mecmuasından iktibas ediyoruz. Başvekil İsmet Pş. Hz. nin Atina seyahatleri inti- balarından : Pire rıhtımına çıkarken Puksim tweydanmnda Olumburişet abidesine merasimle çelenkler konulmuştur. Şehirde hü bayraklır onikide purlar düdük çalmıslar, muhteli meyvki- lerinden toplar atılmıştır. tarain asılmış, nat limandaki va şehrin Gece de fener alayları ter tip olunmuş, şehir baştan bâşü Oelekiriklerle dong Gerek gerek gündüz hava çok güzel olduğundan herkos muhtelif semilerdö geç vakte kadar dolaşmış, eğ lârimiştir. tılmıştar. geot, Ankarada, Gasi Hz. nin kabul resminden sonra yapılan geçit resmi fev- kalâde muntazam olrmuğ, geçit resminde bin izel hazır bulunmuştur, Gece de resmi bir bülo veril miştir, .—— Gani Ha. onla İetikiil müesdalısinm heş- lamak dyare ilk syek bastıkları yer elan Sampun için Yapılan heykelleri | Yiyanali huykaltıraş Krippel tarafından vücuda gelirilmiştir. |