31 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

31 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

76 SERVETİFÜNUN No, 1846—101 Eylül muharriri Mehmet Rauf B. uful etti Edediyatı Cedide'nin kıymetli ramancısı “Eylül, muharriri Mehmet Rauf'u aramızdan ebediyen kaybettik. Rauf, 23 kânunuevvel 1931 çarşamba günü tedavi edilmekte olduğu Cerrahpaşa hastanesinde, sessiz sedasız, dünyaya gözlerini kapadı. Rauf 1790 da İstanbulda doğmüş, Pottsmouth Bahriye mektebinde tahsilini ikmal etmiştir. Rauf 3Ö sene evvel gene bu sütunlarda Edebiyatı Cedide ile beraber yazıları yazmıştır. Eylül, Servetilünun'un sütün- larında tefrika edilmiş ve iki kere kitap şeklinde tabedilmiştir. Mehmet Rauf B. Merhum Eylöl, tahlili romanın elyevm de en mütekâmil bir şeklini göstermektedir. Merhumun diğer eserleri meyanında Siyah İnciler, İhtizar, Aşıkane, Pençe, Ceriha, Gidal, Son yıldız. Yağmurdan Doluya, Ferdayı Garam, Menekşe, Halâs, Son emel, İki kuvvet, v. 5. vardır. Rauf B. Süs ve Mahasin , isimli kadınlığa dair iki mecmua da neşretmiştir. Halâs yeni türk harflerile çıkan ilk romandır. Son Yaldız eseri bilhassa şayanı zikirdir. Son Yıldız'da yaz- dığı mukaddemede hayali aşkının bazı mühim safha- larını kaydettiği söylenir. Raul hayalının son senelerini, birçok büyük sanatkârlar gibi, ıstırap ve mahrumiyet içinde geçir- miştir. Eylül mübdü şahsiyeti ve edebi kıymeti ile bir muhit yapmış, tesir elmiş. sanalkârdı. Fakat me yazık ki cenazesi onu lanıyan ve sevenlerin adedi ile çok maküsen mütenasip birkaç dost kalabalığı önünde sessiz ve alâyişsiz kaldırıldı. Gelecek nüshamızda Raufun hayatı, sanatı hakkında ayrıca bir makale neşredeceğiz. nü Kemal Ömer Beyin vefatı Muhterem üstadımız Dr. Besim Ömer Pş. Hz.nin küçük biraderleri Kemal Ömer Bin, bazı hususi işlerini görmek üzere gittikleri Ayvalık'ta füceten vefat elliğiini teessürle haber aldık. Son zamanlara kadar Şehremaneti İktisat müdürlüğünü ifa eden ve son defa becayiş edildiği Mezarlıklar Müdüriyetindeki vazifesine başlamadan vefatı vuku bulan merhum Kemal Bey, Mektebi Mülkiye ve Ticaret Mektebinin en kiymetli mezunlarından idi. Uzun müddet ticaret ile de meşgul olan Kemal Ömer Bin vefatı cidden zayiattandır. Büyük birâderleri Besim Ömer Pş, üsladımızla ailesine taziyetler eder ve derin teessürlerimizi Servetifünun ailesi namına beyan ederiz. Cenabı Hak rahmetine kavuşlursun... Kemal Ömer B. Merhum Düşünüşler Bir lisan hayalce nekadar müşahhas ve zengin olursa - yeter ki bu hayaller bizzal şeniyellerden iktibas edilmiş bulunsun - okadar halka inmiş olur. Güyyo Deha, olandan ziyade olabilecekle meşguldür. Güyyo Halıra halihazırdaki benliğimizin mazideki benliği- mize karşı duyduğu tecazüplür. Güyye Hiçbir" cinayet âdi değildir, fakat her âdilik bir cinayettir. Oskar Vayld