31 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

31 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1846—101 SERVETİFÜNÜN 60 hitabesi, nihayet bulunca, ihtifalde bir hitabe irat etmeği vaadeden Uşşaki zade Halit Ziya B. in rahat sızlandı g için gelemediği bildirilmiş, Cenap Şehabettin ikret 1, İSİ okunmuş, B. in “Fikret'in tasviri, isimli yazısı son sımi talebesinden Munis Faik B., ihtifalde “Fikrel'e,, şiirini inşal edecek olan babası Faik Âli B. in rahatsızlığından dolayı itizar mektubunu okuyarak, babasının şiirini kendisi inşat etmiştir. Kürsüye Salih Nigâr Keramet B. gelmiş, Tevfik Fikrete ait fikirlerini, ihtisaslarını anlatmıştır. Bu arada şöyle demiştir: — Fikret'te her şeyden evvel bir hayat kahramanı görüyoruz. Fikret, yamasız, lekesiz bir hayat geçirmiştir. - Fikret, mümüindir. İmanı, insanın lâyetenahi tekâmül kabiliyetine idi. O, maddi mede- niyet üzerinde bir ruhi medeni- yetin de kurulacağına inanıyordu. Ve işte bütün bunlara inandığı içindir, ki hayatının sonuna kadar kendisinde bu mefküreye hizmet şevkini buluyor. Fikret, her şeyden evvel fıt- raten mürebbi yaratılmıştır. Bu itibarla da her şeyden evvel seciye meselesine (o ehemmiyel vermiştir. Bu yolda yıpranmaz bir Tevfik Fikret, gayretle © çalışmışlır. o Riyanın, tabasbusun, hodkâmlığın, taas- subun amansız bir düşmanı olan Fikret o ruhi kudreti, içtimai muhabbeti, içtimai fedakârlığı ideal edinmiş ve bunları yüksek şahsiyetile temsil etmiştir. Salih Nigâr Keramet B., onu tevkir eden gençliği hitabesi tebrik etmiş, hararetle o alkışlanmışlır. l i Galatasaray mektebine girdiği senelerde Tevfik Fikret, Gala- tasaray son sınılında iken Tevfik Fikret, tasaray'dan olduğu zaman Kürsüye tekrar Munis Faik B. gelmiş, insan Fikret'i, şair Fikret'i tetkik ve tahlil etmiş, hitabesini şu sözlerle bitirmiştir: — Bahçemize Fikret'in bir büstünü koydurmak arzusunu hissederken, faziletin mücessem timsali olan hayalini — onu şeklen tanımak şerelinden mahrum bulunan — genç neslin nazarında canlandırmak için, © büyük başa ve o necip çehreye tunçtan veya mermerden bir maddiyet vermeğe lüzum olmas dığını, çünkü en muvaffak olmuş heykelin bile, Fikret'in şiirlerini okurken hayalimizde tecessüm eden “Heykeli fazilet,, ten daha vazih ve beliğ olamıyacağını biliyorduk. Bununla beraber, o büstü bahçemize konmuş görmek arzusundan vazgeçemedik. Çünkü, mübarek sakfı; altında vaktle Fikret'in de feyzaldığı, daha son- ra ona bir muallim, bir müdür si- fatile yardım ettiği ve ondan tamamen ayrıldıktan sonra da hatırasına daima kalben merbut kaldığı mektebimize girip çi kanlar, isteriz, ki onun manevi sahibi olan Tevfik Fikreti, hür- metikâr bir nazarla, selâmlasınlar! Munis: Faik B. in sözleri de çok — alkışlanmış, o müteakiben sırasile talebeden Necmettin Et- hem B. Fikret'in Galatasaray İisesi için yazdığı şiiri, Bülent Nuri B. “Ferda,, yi, Necdet Halis B. “Zerrişte, yi, Mahmut erif B. “Bir hicranı muyakkâtten sönra,, yı, İsmail Zn B. “Hayat,ı ve en son olarak ta tekrar kürsü- ye çikan İsmail Müştak B. “Halükün veda, nı. inşat etmişler, alkışlanmışlardır. Sonra büst ziyaret edilmiştir. Gala- mezun