21 Ocak 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Ocak 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1419—i101 Parisli dans musilimi M, Valentin ile karısı dene salonlarında, Her gene bilhasag Pariste yeni yenidans şekilleri icat edilir. Ve eski âlemler bü- tün dansing ve balo- larda unutulmağa ve terkedilmeğe (o boşla- nır. Evvelâ büyük bir alâka ve cazibe ile karşılanan yeni bir dans şekli ekseri- ya pek kısa bir za- man sonra dehşetli bir nisyan ve hatta nefret hissile maziye karışır. Pariste o sevenin dans şekillerini tetkik ve nmeşrine (hizmet eden bir müegâese vardır. Yüksek dans akademisi denilen ve (Odeon) un kibar bir * Ranchara » dansının hareketlerinden biri SERVETİFÜNUN YENİ DANSLAR « Begine » dansı gibi senenin en çok muvaffakıyet kazanan « Rumba » dansı M., Valentin eden mahallesinde bulunan bu müessesenin müdiri de Summera yeni dans şekillerini kontrol ve intihap heyetin reisidir. Burada heyete takdim edilen yüzlerce İdane nevilerin- den ancak biriki tanesi seçilir ve muhtelif neşir vaşıtala- rile dünye dans âlemlerine bildirilir. M. Valentin diyor ki: Şayanı hayret bir hadise ekseriya vuku bulur heyetin intihap ettiği bir şekil bazan pek az muvaffakiyet kazanırda, umulmayan bir tanesi dehşetli bir alâka ve zevk uyandırır. Bu seneye git olmak üzere en ziyade dört tane yeni dans nevi butunabilmiştir. (Ranchera, Rumba Andalor vals, « Ânader » dansı ( çaprast şilan zdımlar; ) ve Beguine|. Ve bun- ların içinde Böguine müthiş bir şöhret ka- zanmıştır. Rumba dan- sı «Amerikadan gel miş çok muğlak bir dans şeklidir, ve çok çeviklik ister. Anda- lor valsını ,bizzat M. Valentin icat etmiştir. Her yeni dans e# kilerini pek çabuk unutturuyor, Bakalım bu sene de hangileri icat edileçektir, « Bögine » dansının baş lengıç vaziyeti