11 Ağustos 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

11 Ağustos 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

164 SERVETİFÜNUN No.1878—193 Dünya güzeli Keriman Halis H. Türkiye güzelinin dünya kıraliçesi olması her tarafta derin bir alâka uyandırdı. 1932 Türkiye güzellik kıraliçesi Keriman Haliş hanım, devlet kuşunun en mesuduna kavuştu : Yirmi sekiz milletin güzeli içinde dünya güzellik kıraliçesi intihap oldu. Bu az bir saadet ve bahtiyarlık mıdır!.. 1932 Türk gü- zelinin dünya kı- raliçesi intihap edilmesi yalpız biz Türkleri değil bütün milletleri, bütün dünyayı alâkadar ediyor, fazla olarak bizi herkesden fazla sevindiriyor v6 bize bir gurur veriyor. Asil, te miz Türk ırkı gü- zelliğinin bu se- vimli mümessili bütün dünyada lerce, haftalarca aylarca dudak- larda dolaşmasını temin Oo ediyor. Keriman Halis Hanım ile şimdi bütün dünya matbuatı, ajans- ları meşguldür. Bütün gazeteci- ler, fotoğrafçılar onun peşinde Türk kızından bir havadis almak, bir resim almak için arkasından koşuyorlar. Dün- ya güzellik kıra- liçesini intihap eden hakem hey”- eti, beynelmilel matbuat, cihan efkârı umumiyesi Keriman Haliş Hanımın tam ve hakiki bir güzel ol- duğunde, ittifak etmiştir. Çünki Türk güzelinde sun'i olmayan, boyasız, masum bir yüz güzelliği ve hey- kelleri andıran levent, zarif bir vücudü vardır. Onun bu tabii gri a herkes hayran kalıyor. Keriman Halis Hanımın en kuvvetli rakibi olan ve ikinci dünya güzeli ilân edilen Alman güzeli 'Türk kızının asil ve temiz güzelliği önünde mağlup ol- muştur, 1932 dünya ve Türkiye güzellik kraliçesi Keriman Halis hanımla 1931 Türkiye kraliçesi Naşide Saffet H. Dünya güzelini yalnız biz, Türkler değil, herkes, bütün dünya görmek istiyor. Bütün İstanbullular Ke- riman Hanımı bir an evvel aralarında görmek işti- yorlar, Gelen havadislerden anlaşılıyor ki Anadolunun 3 bir çok şehirle- rinden dünya gü- zelini (Oogörmek tebrik (oetmek, ona o hediyeler takdim için (İstanbula hey'etler gönde- rilecektir. Avru padan dönüşte dünya güzellik tacını giyen Türk güzeline (o İstan- bulda ne büyük bir istikbal me- rasimi yapılacağı daha şimdiden i tahmin edilebilir. Memleketimizde vaziyet (| böyle iken, Avrupada, kraliçenin daba bir nite Fransada kalma sından bilistifade, | Türk (O güzelini görmek için he- men bütün AT- rupa şebirlerin- den, onun bulun- duğu şehire akın akın halk geliyor; bütün şehir be- lediyeleri (oOonu davet ediyor. Ona herkes bir hediye takdim ediyor, Büyük eğlence yerleri, plajlar, oteller, gazinolar dünya güzelinin gelmesini en büyük şeref ve saadet biliyorlar. Bir suvarede, bir baloda dünya güzelinin bulunması en büyük hadise teşkil ediyor. Herkes onu görmek, seyretmek, doya doya bakmak istiyor. Keriman Halis Hanımın gittiği yer, yerinden oynu- yor. Bütün eğlenceler, ihtişam, hazırlık, merasim onun için. Türk kızından imzalı bir resmini almak, en büyük habtiyarlık,. Keriman Halis Hanım resim imzalamak, tebrik, takdir telgraflarına teşekkür yaz- maktan başını kaldıramıyor. Klişe ve foto Cumhuriyet