11 Ağustos 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

11 Ağustos 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1878--193 Hikmel? beyin bu sergide teşhir ettiği resimler tek- hikteki olgunluğu itibarile en çok şayanı dikkattir. Hikmet bey ötedenberi kayık ve deniz akislerini tersim etmekte büyük bir maharet sahibi olduğunu isbat etmiş bir hocadır. Akademide yetiştirdiği talebelerle cidden İttihara hakkı olan$ Hikmet beyin bn sergi- deki eserleri pek güzeldir. Nazmi Ziya ve Sami beylerin teşhir ettikleri eserlerde teknikten ziyade şiir aramak lâzımdır. Nazmi ziya bey resimlerinde mükemmel bir şairdir. Merhum Ruhi beyin şimdiye kadar teşhir edilmemiş olan «Taşçılarre namındaki eserini bu sergide görüyoruz ki merhumun maalesef bu görebileceğimiz &8on eseridir. Her halde bu tablonun milli bir galeri vücnde geldiği zaman ihmal edilmiyeceğini umarız. Ser- gide Namık İsmail ve Çalli İbra- him beylerin eserlerinin bulunmayışını onların çalış- madıklarına mı yoksa her hangi bir mazerete mi hamletmek icap ediyor, bilmiyoruz. Yalnız şunu haber verelim ki Çallı İbrahim bey büyük reis Gazi Hz.nin bir portreleri üzerinde çalışmaktadır. Portrenin yakında ikmal edileceği ümit edilebilir, Bunlardan başka gençlerimizin ve bazı kıymetli ressamlarımızın da eser- derini bu sergide göremedik. Gençler- den Elif Naci, Hamit Necdet, Ali Münip, Sadık ve Şefik beylerin resim leri serginin en güzel en canlı eserle- rini teşkil etmektedir. Elif Naci beyin «Paskalın Meyhanesi» ve pizajları, Hamit Necdet beyin portre ve çıp- Jakları, Sadık beyin etütleri bilhaasa <> S ee asaş, 5 “reranssı”” Pana ianaerrr > Elif Naci B. SERVETİFÜNUN 169 zikre değer eserlerdir. Şefik beyin yaptığı tablo Roçildin yatıdır, Geçenlerde şehrimize gelen Roçildin bir hatırası olarak tespit edilmiş bir tuvaldir. Genç nesil ile birleşen üstatların gelecek sergide daha hazırlıklı bir varlık halinde görüleceklerini şimdiden ümit eder ve ressamlarımıza daha fazla çalış- malarını tavsiye ederiz. Şunu da kaydetmeden geçmemeliyiz ki genç- lerden Elif Neci gibi kıymetli res- samlar cidden takdir ve tebrike şe- yandır. Bn genç ve ateşin ressam, san'at ağrunda hiç durmadan çalış makta ve bize en çok eser veren bir san'atkâr mevkiini kazanmış bulunmaktadır. Nacide en karakteris- tik nokta, mevznlarında çok geniş ve hudutsuz oluşudur. Onun san'at- kâr ruhu, iyi kullandığı firçasile bize her şeyi bir san'at gazesi altında tuvallere aksettirebilmektedir, Diğer taraftan haber aldığımıza göre Galatasaray sergisi daha geniş mikyasta Ankarada tekrar açılması için bir teşebbüs vardır. Serginin Ankarada, faaliyetin daha ziyade tekâsüf ettiği bir mevsimde yani Büyük Millet Meclisinin açılma» sından sonra küşadı münasip görül. mektedir. Bu hususta Ankara Halkevide müzaheretini vadetmiştir. Ümit ederiz- ki İstanbul Halkevi ressamları, Ankara halkevi sergisige daha çok ve daha güzel eserlerle iştirak ederler. Ve bu, İstanbul (o ressamlarının, Oo Ankarada takdir toplamaları için güzel bir vesile olmuş olur. Serginin resmi küşadında bulunanlar