18 Ağustos 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

18 Ağustos 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

182 SERVETİFÜNUN No.1879—194 a la 3 28 milletin güzelinin toplandığı meşhur Dovil plajı Yukarıdaki resmimiz Dovil plajında tayyare eğlencelerini gösteriyor. Köşedeki resim dünya güzeli Keriman Halis H. Renklerin Senfonisi Yazan : Hasan Refik Artık gözlerimin önünden, bir bahar rüzgârı gibi, içimi titreterek esen parlak ve mesut renklerden bahsedemiyeceğim. Daha dün kalemimle, kelime ha. linde, kızıl, yeşil, beyaz, erguvani renklerden işlen- miş bir alâimi sema çiserken, şimdi gene ayni ka- lemin ucunda koyu, içim kadar karanlık, ruhum kadar derin, haasasiyetim kadar kapalı renkler bu- İutlanıyor. Yağmurlu bir günde, arzı yalayacak kadar alçalan kuzguni bulutların altında, sarı bir ufka doğru, mavi bir zemin üzerinde ilerliyorum... İçleri titreten nisan rüzgârları esmiyor; ılık ve ıslak bir hava göğsümü dolduruyor... Karanlık bir sema, sarı bir ufuk, mavi bir ze- Matemin işaretisin; biliyoruz... Fakat sende daha nice saadet ve bahtiyarlık dağıtan güzellikler var... Hayalimizdeki billür sarayın altın ve inci işlemeli muhteşem tahtına çıkardığımız muhayyel sevgili kadının saçları siyah, kirpikleri siyah, ve gözbebek- leri siyahtir.. Baygın kokulu siyah saçlar üzerine koyduğumuz dudaklarda en büyük lezzeti tahayyül ederiz. Karanlık geceler, simsiyah gölgelerile ruhumuza coşkun bir nehir gibi gürüldeyerek korku ve heyecan boşaltan simsiyah geceler.. Semasında tek yıldız ol- sun ışıldamayan aydınlıksız geceler... İçime benziyen korkunç, tatlı geceler... Bunlar hislerimi nefis bir Sizin de renginiz siyahı... Siz de karanlıklarla, korkunun rengiyle sarhoşsunuz!.......