20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

336 SERVETİFÜNUN İstidatlar: BAŞIM Son kalan kuvvetimle yamrukladım başımı, Hayatın yollarında bir parça eğil diye. Ölürsem eğri dikin kırık mezar taşımı! Acımak mı? günahtır! acımayın deliyel... Yirmi yıl dolaştırdım dik başı aranızda, Kulaklarım Allahta, enginlerde gözlerim. Bilmem ki : ben ne buldum? «Hiç> derim sorsanızda Sizlere mânâ vermez gerseri bu sözlerim. Etimi didikleyin! ölmüştür bu serseri. Sürüyün bir çukura! bana hayat sanmayın! Acımayın siz bana, üzmeyin derbederi! Yalnız Allah aşkına başıma dokunmayın! Ahmet Oğuz (el Kan Borcu Çılgın bir ses aksetti uzaklardan uzağa, Gözü kanlı bir ejder ileriye atıldı; 'Tunçlaşan iki pençe havaya uzatıldı, Savruldu iki yana: bir sola ve bir sağa! Yüzleri nikapladı o an kızıl maskeler, İhtiraslar uyandı, kana boyandı her yer, Ölen mi ararsanız, binlercesini sayın: Bu da bir şey mi sanki, ah daha neler, neleri.. Boğuşma boguşmayı takip etti böylece. Nihayet, Pfendiler, gecelerden bir gece Eller eda eyledi gene bir farzı ayın: Bizim kahraman bile can verdi, uzatmayın| İdris Ahmet fs) Saat Ve Ben Saat duvarda çın çın Diyor yine yarın var! Gecem günümden hırçın Diyor yine yarın var. Ümitler sevincimde Günü beyhude arar. Gece benim içimde Gün olmamış ne çıka | Yâkup Sabri No.1888—203 Dr. Cevat Kerim Cilt, saç ve zührevi hastalıkları şefi İhtisasını Viyana'da ikmal etmiştir. Hastalarını Cağaloğlu'nda Süreyya B. apartı- İ manındaki muayenehanesinde Cumadan maada hergün saat 3-6 ya kadar kabul eder. — — —— —— — — —— Şemsülmekâtıp Yıldızde Hamidiye çeşmesi yanında. Şubesi Beşiktaşta akaretlerde 84 numarada Mektep: Ana, ilk ve orta kısımlarını havi İstan- bulun en havadar bir yerinde her türlü sıhhi şeraiti haiz bir bina dahilinde tecrübeli ve değerli muallim- lerin elinde en yeni usullerle tedrisata başlamıştır. Her gün talebe kaydına devam ediliyor. Ücretlerde de büyük fedakârlıklar yapılmıştır. Programa ilâve- ten ayrıca fransızca kurlar da açmıştır. Her aileye evlâdını bu kıymetli müesseseye yer- leştirmesini tavsiye ederiz. Tarıh Felsefesi Üstat Haydar Rıfat Beyefendi tarafından Güstav Lö Bon'dan aslındaki bütün incelikler muhafaza edi- lerek tercüme edilmiştir. Fiatı 125 kuruştur. Balkonda Saatler Zarit bir kapak içinde papyekuşe üzerine matbu on dört güzel şiir. Fian: 25 kuruş Satış yerleri: Ankara Caddesinde İnkslâp oe Hali! Kütüphaneleri AHMET İHSAN Matbaası Limited