20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

328 SERVETİFÜNUN No.1888—203 ( Victoria Regia ) nin ender görülen teşekkülü Victoria Regina nebatının vatanı Brezilya (Güyanıdır. Pariste, Müstum'de yetiştiri- len bu nebatın meskeni 13 metre uzunlukta ve 7 metre genişlikte bir havuzdur, Bu nebat şubat ayında ekilir. Ge- niş ve tepsi şeklinde yaprak- ları ile ve uzun ve bir tarafı dikenli sakları ile bu çiçekler bilhaşsan dikkati celbeder. Suhuneti 24 derece ile 30 derece arasında tutulan bir 8uda ve dikkatli ihtimam ile bu nebatların yaprakları 1 metre kutra malik olabilirler. Mamafi netice her zaman ümitbahş değildir. Bazan da aleyhtedir, Ekseriyetle ufak Victoria Regia' nın açılması kalmış yapraklar elde edilmek- tedir. Filhakika Victoria Re- gia'yı bizim mıntakalarda gör- mek imkânsız gibidir. Bu sene, her nasılsa, yaz mevsiminde fazla sıcak yapması yüzünden kırk senedir ilk olarak müspet Gİ netice alınmıştır. Kısa ve pek değişik olan hayatı sabahtan guruba kadar devam etmek» tedir. Evvelâ beyaz iken gün ilerledikçe yavaş yavaş pem- beleşmekte ve akşam üştü kızıl bir renk almaktadır. O esnada sakının hafif bir hareketi çiçeği suya (Ogömmektedir.Orada da yavaş yavaş kaybolmaktadır. İki tarafı çiçeklerle bezenmiş bir Victoria Regia tarlası ŞlR: Başımı koyduğum yer senin göğründür, kızım: Kalbim birden duruyor soluduğun zamanlar. Yanında olduğum an kesilir bütün hızım, Senden uzak kalınca bütün hislerim taşar. DENİZ yaz Ufuklar nasl uzak durursa coşgunluğu, Gönlüm öyle hasrette bir aşk kıyametine : Adın dudaklarımda eksilmeyen bir dua, Yaklaşıyorum sünki ölüm felâketine... Seyretmesi uzaktan denizleri, Suyun nasıl köpürüp, delice coştuğunu. Çılgın sularda nasıl gidilmezse ileri, Ya, düşün artık iki deniz kavuştuğunu...