20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

324 Münevver faşistlerin ilk kongresi. 1 'Teşrinievvel'de Romada artistlerin ve serbest meslekler erkânının ilk kongresi açıldı ve takriben 10.000 kişi iştirak etti. Küşat resmini bilzat Musulini deruhte etmiş- ti. Avukat, edebiyatçı, artist, v. s. bütün kongereciler siyah gömlek giymişlerdi. Res- mimiz bu kongrenin küşat gününden bir im No.188:—203 ni i Potsdm'da nasyonal - sosyaliste günü : Adolphe Hitler önünden geçiş Almanya Reisicümhuru Hindenburg'ın 85 inci yıldönümü Maraşal Reis von Hindenburg, 2 Teşrinievvelde ömrü- nün 85 inci yıldönümünü tes'it etmiştir. Ogün Berlin'in bütün resmi daireleri donanmış ye 1914 tenberi ( sabık Kayserin yıldönümü tes'it olundugu şekilde ) yapılmıyan büyük bir askeri resmigeçit yapılmıştır. İşte bu suretle Al- manya yavaş yavaş, eski rejimin bütün âdetlerini tek- rar diriltmeğe başlamıştır. Ogün halk mill şarkıları teren- nüm ederken askerler alay alay geçmişlerdir. Birgün evvel de nasyonal - sosyalist fırkası bir “ gençlik günü,, yapmış ve buna 50,000 genç kız ve delikanlı iştirak etmiştir. Hit- ler siyasi bir nutuk söylemiştir. Asor takımadalarında Santa - Maria'da şenlik günü: açıkta portekiz kruvazörü Vasco-de Gama. Asor takım adalarının keşfinin 5 inci asıryıl dönümü 15 Ağuslos 1499 de Asor takım adalarından Santa Maria adasina ilk olarak ayak basılmış ve bu suretle bu takım adalar meydana çık. mıştı. Bu keşfi yapanlar Portekizli germicilerden Gonsalvo Velko Cab- ral'dır : Bu gemici bu adaları tesadüfen bulmuştu. Bütün keşiflerde olduğu gibi. Adaların beşinci asır yıl dönümü bütün adalar halki tara- fından çok büyük tezahüratla tesit edilmiştir. Aynı zamanda Santa Marla adasında Gonsalvo Velko Cahral'ın bir abidesi rekzedilmiş ve küşat resmi yapılmıstır. Burdan başka diğer kâş'f gemiciler için de iki ayrı heykel dikilmiştir.