20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

NE No.1888—203 SERVETİFÜNUN 329 Mançuri'de Feyezan Mançuri bir kaç aydanberi bilhassa bedbah bir memleket olarak güzüküyor. Eski Mısır gibi onun da yaraları vardır: Yilhakika feyezan ve kolera hastalığı harbi takip etmektedir. Devamlı yağmur ve fırtınalardan sonra Amour nehri tabii Soungari, Harbin mıntakasında taşmıştır. Ahif, Katoun, Chen Cbou bentleri yıkıldığından fe- yezan sür'atle yayılmış ve az sonra civarla rabıtası kalmıyan şehir küçük adalarla meskün geniş bir okyanus ortasında bir ada gibi gözükmüştür. Şurada burada bir metreden yukarı çıkmıyan su bazı mahal- lerde halkın iltica ettiği evlerin damına kadar yükselmiştir. Hükümet tarafından gönderilen imdada rağmen yiyecek çabucak bitmiş ve yüksek yerlerde kalan Jalka tayyare ile bile yardım edilememiştir. Taşan cereyanlar binlerce ceset sürüklemiş ve Arabalarla çekçeklerin su dolu sokaklardan geçişi görülen zarar tahmin edilemiyecek kadar büyük olmuştur. Vaziyet bir facia gibi görülmektedir. Mahaza resimlerimizden de anlaşılacağı üzre, hemen normal bir şekilde hayat devam etmektedir, Otomobiller ve el arabaları ulaşıyor, mağazalar açık bulunuyorlar ve genç kadınlar mayoları ile felâketzedelerden ziyade sayfiyeye çıkmış yüzücülere benziyorlar. Ne yaparsınız hayat bu... va Feyezan eden Sungari'nin suları altında kalan Harbin sokaklarından bir köşe İçimdesin !. i Bekledim sokakların sesleri kesilene, Hayalimde kapanır gözünün perdeleri, İ Evlerde pencereler kapanıncaya kadar. Bir gölge ki vücudun ne kemiktir ne deri! Ne gittiğin yerlerden, ne senden bir haber var, Gönülden başka yerde duyulmaz senin sesin. © Soruyorum ismini her uzaktan gelene, Sen benim damarımda, kanımda, içimdesin |. Bir siyahlı kadın ki gözünde yaşlar var da, ö Yavaş yavaş hıçkırır bir derdi uzaklarda. Namık Kâşif | Kimse görmemiş seni benim gördüğüm gibi, Öyle bir yoldasın ki kalbime çıkar dibi.. e Ne kadar uzaklaşsan da gene içimdesin !.