20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

326 SERVETİFÜNUN No.1888 —203 Kitaplar arasında İki Şiir Kitabı Şurler - Menekşeler Son zamanlarda neşriyat sahasına işitilmiş, irili ufaklı — ekseriya küçük, birer, ikişer formalık — bir sürü kitaplar çıkıyor. İyet karşısında şiire kanıksamış görünüyor. Ben kendi hesabıma. yeni çıkan eserlerin hepsini isimleri yeni Bugünkü nesli Kari, bu vaz- — hatta günü gününe — okumak isterim. Bu hende bir itiyat halini almıştır. Son zamanlarda neşriyatın' bu şekildeki bolluğu benim için hem iyi oldu, hem de fena.. Bir taraftan bu kü- çücük kitapları sabah akşam köyden gelip gi- derken vapurda hemen bir tgnesini okuyup biti- rivermek mümkün olu- yor. Fakat böyle olmakla beraber bazan o kadar arka arkaya geliyorlar ki hepsini gününde okuma- ya vakit bulamıyorum. Bizde ötedenberi ka- riin alâkasızlığından Şşi- kâyet etmek âdet olmuş- tur Ediplerimiz, şairleri- miz bağırır, haykırırlar: — Efendim bizde o- kumak ihtiyacı hişsedil- miyor, kari yok. Ve kitapçılarımız da bu nekarata adeta tempo Nerdesin ? Geceleyin bir ses böler uykumu, İçim ürpermeyle dolar: — Nerdesin? Anyorum yıllar var ki ben onu, Aşıkıyım beni çağıran bu sesin. ö Gün olur sürüyüp beni derbeder, Bu ses rüzgârlara karışır gider. Gün olur peşimden yürür beraber, Ansızın haykırır bana: — Nereesin “ Bütün sevgileri atıp içimden, varlığımı yalnız ona yerdim ben, Eluerir ki bir gün bana derinden, Ta derinden bir gön bana <Gel> desin Ahmet Kutsi okumamakla itiham eden geçen nesil üstatları da umumiyetle bu vaziyettedirler. çlerine çekilen üstatlar kendi kendilerini dinle- dikten sonra haykırıyorlar: Bugünkü nesil okumuyor.. Evet kariin alâkasızlığından şiküyet etmekte hakkımız olmasa gerek. Zira bugün muhak- kak ki okuyucu kitlesi kadar yazıcı kitlesi var. ini Mei bu neşriyst bolluğu âkiki san'at eserlerinin mteri çık- masına ve bizi alâkadar etmesine mani oluyor. Mamafi isterseniz bu- nu da o eserlerin aley- hine küçük bir hüküm olarak kaydedebilirsiniz. pi Burada size şimdi iki yeni şiir kitabından bah- setmek istiyorum. Bunlardan biri ede- biyat karileri için meç- hul bir sima olmıyan Ahmet Kutsi'nin Şiirleri diğeride Arif Hikmet vo Menekşeleridir. er iki oeserin de elisi ve harici şekilleri tutarlar: dikkatimizi KP — Kitap satılmıyor ki neşriyat yapalım. Bu haykırışlarda en ziyade kitapçılar haksızdırlar. Ve umumiyetle hiç birimizin kariin alâkasızlığından şikâyet etmekte hakkımız olmasa gerek.. Kari iyi, kendisini alâkadar eden eser bulduğu zaman okuyor. Kariin okumamasından şikâyet eden- ler, okumıyanlardır. bir mahiyette Kapakların, zevk veren fakat düşkün ve ea ğini kim bilir hangi rüyanın dizlerinde uyutmuş olan kadın yüzleri gibi renk, renk, iddialı isimlerin çeşit çeşit olmusı âdet olan bir devirde böyle sade bir kapak içinde ve sade isimlerle iki kitap şüphesiz bu hususta dikkatimizi celbedecektir.