20 Ekim 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

20 Ekim 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No, 1888— 203 SERVETİFÜNUN İİ SULH MEŞALESİJİ| Abidesinin küşat resmi Geçenlerde Fransada Nen- ville - Saint - Vaas şehrinde “ Sulh meşalesi,, âbidesinin küşat resmi yapılmıştır. Abide Lorette mezarlığıle, “* Maison Blanche ,, Alman mezarlığının yakınındadır. Abide heykeltraş Yrondıy nin eseridir. Bu şayanı dikkat ve senbolik âbide yer- den 8 metre irtifaa yükselmek- tedir. Resimde görüldüğü gibi Sulh meş'alesi bir harabe orta- sında bir el tarafından tutul- maktadır. Abidenin küşat resmi gayet sade ve heyecanlı bir merasimle yapılmıştır. mebusu M. Scopinin, yüksek teknik mektebi umumi kâtibi M, Ducos harpte amâ olanlar cemiyeti reisi general Pouydra- guin'in refakatinde olarak tem- sil etmişlerdir. Merasimde âbidenin üstün- deki örtü açılmamış bir ucun- dan tutuşturularak (yakılmıştır. Ve bu şekilde “Sulh meş'ale- si ,, meydana çıkmıştır. Âbide heykeltraş M. Yrondy'nın en muvaffak eserlerinden bin ad- dedilmektedir. Resimde görül- düğü üzere Meşaleyi tutan elin bileğinde madeni bir bilezik Hühümeti merasimde Paris Heykeltraş Yrondy'nin “Sulh Meşalesi, vardır. Bilezik zincirdendir. Water-polo oyunu Ve Timsahlar Onuncu olimpiyatlar esnasında Losanjelos”ta alınmış olan bu resim adeta bir Walter polo oyununa benziyor. Havuzun suları içinde balon- lar gidip gelmektedir. Oynıyanlarda timsahlardır. Bunu düşünen hayvanat bahçesi bekçilerinden biri bir kaç balonu balık yağı yahut diğer bir yağa bulayıp biribirine bağlamış ve bu balonla- ri timsahların önüne atmıştır. Timsahları ağızla” n bu koku üstüne deşetle açılıyor fakat çok hafif olan balonlar bu ağızlardan kayıp gidiyor. Nihayet bunlar patlıyorlar ve husrana uğrayan timsahlar tekrar ağaç kütüğü gibi kaskatı rehavete düşü yorlar. Bundan da anlaşılıyor ki hayvanlarda spor merakı artık başlamıştır.! Bu oyun timsahlara idesi Water-polo top oyunu oynatan insanların günün birinde devekuşlarına resim yaptırmıyacağını ve kargalara edebiyattan bahsettirmiyeceğini kim kestirebilir 2...