2 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

2 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

YO UYANIŞ — 85 inc iSayfadan Devam — rinin uzatılması işine Aydın Ziraat Bankasınca ehemmiyetle çalışılmaktadır. Bugüne kadar 300 bin liradan fazla borç se- nedinin işi bitirilerek uzatma işi tamamlanmıştır. Yılbaşına kadar bu mikdarın 400 binlirayı bulacağı sanılmaktadır. Banka direktörü borçluları ikaz ederek senetleri yenilemeleri için davet etmekte ve köylüye bir kolay- lik olmak üzere köylere kadar işyar ve noter göndererek se- nedleri yenilemektedir. Koçarlı nahiyesi çevresin- deki Fotyadis çiftliğinin 3/7 hazine hissesinin de Ziraat Ban- kasınca 50 bin liraya köylü hesabına hazineden Satın alına- rak kânun ayının beşinden iti- baren ferağ muamelelerine baş- lanacaktır, Toprak alan köylü- ler Bıyıklı köyünde Cumuriyet alanına Atatürk'ün heykelini dikerek altına « toprak sahibi olduğumuz günün şükran anıtı diye yazacaklardır. Aydının en büyük derdlerin- den biri olan su işinin yapıl- ması için 154 bin liraya ihti- yaç vardı, Bu işin İç bakanlık- ça halli Aydında büyük bir sevinç yaratmıştır. Su kadar ve hattâ ondan çok mühim ve Aydın için ha yati bir ehemmiyet taşıyan elek- trik işine gelince uray bunu belediyeler bankasından ödünç aldığı 80 bin lira ile kotardı. UYANIŞ Telefon : 2-1013 Aydın demiryolunun dev- lete geçmesi gibi mesud bir hâdise ve devletin büyük alâkası, idate &mirlerimizin değerli çalışması ve hepsinin üstünde olarak büyük cumu- riyet, Egenin bugüzel köşe- sinde yurdun en modem bir şehrini kurmaktadır. Aydının verimli toprağı bu mıntakaya kendisini çe- ken on binlerce vatandaşın topraksız kalmaması için dev- leti biran evvel tedbir al- maya sevketmiştir. Fotiyadis Bir sayım: Druştur. Gazetemise ilân verscekler, İstanbulda Ankara Caddesinde Holer Samanon ve Hali İlân Şirkekine gitmelidir. No. 2054 —369 Yedi günde bir MN ye yö Türk “an URULUŞU : Abonesi : Sini yaltığı 1000, yi aylığı 600 yok Yabancı ülkelerde 36 İsviçre : İstanbul Uyanış ar. frangıdır. : 20 Kı çiftliğinin Ziraat bankasınca satın alınarak taksim edilme- si müstahsil; fakat bugüne kadar ecirolarak çalışan köy- lümüzde büyük bir sevinç doğurmuştur. Her karış top- rağı altındı servet kaynak- ları saklayan Aydında işlen- memiş yer bırakmımak âz- minde olan cumuriyetin is- tihsal siyasısının tabii bir neticesi olan toprak ve yurd sahibi olma saadetine kavuş- mak için Aydınlılarda büyük bir sabırsızlık ve arzu vardır. İmralı Adasına Götürülen Cezalılara Dair Bir müddet evvel İmralı adasındaki eski, harap ve met- rük bir matastır binası baştan başa tamir edilerek hapishane şekline konuldu. İstanbul ha- pishanesinde bulunan mahhüm- lardan 50 kişilik bir kafilede, mahkümiyet müddetlerini geçir- mek üzere, oraya götürüldü. Hep bir örnek giydirilen bu cezalılar, İmralı adasında çiltçilik, balıkçılık gibi üretim işlerinde çalıştırılıyorlar. Ayrıca marangozluk etmekte ve bu ara- da kayıklar da yapmaktadırlar. Havası temiz adada sıhhi şart- lara uygun olarak çalışan bu cezalılar için, bu yeni muhit ve çalışma tarzı çok iyi, çok faydalı olmuştur. İleride İmre- İda yeni bir bina yapılarak daha çok mahküm barındıra- bilerek modern bir hapishane kurulması düşünülmektedir. Buradaki resimde, oraya gö- , türülenlerden bir grup ve bun- lardan birinin arkası dönük va- ziyette duruşu görülüyor. AHMED İHSAN Matbaası Ltd.