2 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

2 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2054—369 Ekonomi Bahisleri : UYANIŞ IŞ VE Veni Türkiye, her güçlüğü yenen ve bu acuna örnek olan bir ülkedir. Çünkü, davası da- ima inkılâptır. Dolayısile bu yüce Türk, ileri uluslarla denk yürümek için tutum savaşına girişmiştir. Bununla altı sene- dir uğraşmaktadır. Her sene olduğu gibi bu sene de yerli mallar için ulusal sergiler açıl- mıştır. Bilhassa hükümet bu- na çok ehemmiyet vermektedir. Yalnız tutum savaşı erkinlik mücadelesi gibi, bütün ulusca başarılmalıdır. Çünkü, artırma bir iki kişi ile olmaz. Bunu bütün ulus kuvvetile yapmalı- dır. Eğer biz genç nesle tu- tum zihniyetini köklü ve de- vamlı surette aşılarsak, ulusal varlık için bir gösteriş olmaz. Hakiki ve önemli bir tutum olur. Bunu bilhassa öğretmen- ler talebelerine, aileler çocuk. larına biriktirme itiyadını ulu- sal bir eğitim olarak vermeli. Zaten bunların yapacağı iş, ulusun bahtiyarlığı ve zengin- liği içindir. Yalnız ulusun zenginliği halkımızın Avrupa mallarına değil, yerli mallara rağbet göstermesile olacaktır, Sonra biriktirilen paraları da ulusal bankalara oyatırmalıdır. Yoksa sade parayı artırıp sak- lamakla iş bitmiş olmaz. Onu işletmesini ove kullanmasını bilmelidir. Yurttaş; bu ödevi seve s€- ve yapmak istersen kazancın- dan bir kısmını artır. İleri- de her türlü ihtiyaçların karşt- sında Sıkıntı çekme ve kimse- ye boyun eğme. Senin cebinde paran olursa, sen neşeli, gür- büz, kurumlu olursun. Esasen Türk Cumhuriyeti genç nesil- den israflı adam istemiyor. İn- kılâbı yaşatacak, ulusal varlığı koruyacak, ulusal biriktirmeyi benimseyecek insanlar istiyor. İşte yurttaş; ak akça kara gün için diyen atalarımıza, bu- nu tutum savaşında denemeler- le göstereceğiz. Yalnız tutum kaynağı Türkün öz ruhundan fişkırsın.... Adana BAKİ ERDOĞAN Celâl Sahirin Son Şiirleri Celâl Sahir Erozan, hasta he» liude de şiir yazıyor, içinin acısını mısralara veriyordu. Ölümünden bir kaç ay önce yazdığı «Geçmiş» şiirini evvela neşretmiştik. Son hafta içerisinde «Başımla gönlüm» isimli bir şiiri <Tan»da, başka bir şiiri de «Peşembesde çikti. «bBa- şımla gönlümeü, ölümünden birkaç ay önce yazıp, yakın dostlarına okurken <İşte ben buyum, Bu şiir benini için mezar kitabesi de ola- bilir» demiştir. Öteki şiir de, ölü- münden birkaç güü önce yazdığı bir şiirdir. Ölümile geniş sahada derin keder uyandıran içli şairin bu &on şiirlerini, iktibas ediyoruz: Başımla Gönlüm Başım dedi: dinlen; gönlüm dedi: koş Başım dedi: duruş gönlüm dedi: coş. Başım yürektizdi; gönlüm başıboş. Vadığım arada oynadı gitti. Başıma gönlümü edemedim eğ; Biri yüz yaşında, biri yirmibeş, En sonunda sardı saçağı ateş, Varlığım arada kaynadı gitti. Ankara: 14 İlktejrin 408) Celâl Sahir EROZAN i si HAJâ yaşım genç ama vücudüm ölgün gibi Bütün acı günlerim aklımda bugün gibi İçim hayata küskün, yüzüm bir düğün gibi Elli iki yıl geçti, elli iki gün gibi. Doğmuyan hulyaların saçlarını taradım, Ezop gibi fenerle gündüz insan aradım. Ne kendime yar oldum, ne kimseye yaradım EMİ iki yıt geçti, elli İki gün gibi. Celi Sahir EROZAN f YURDDAŞ, Türk Toprağınm üstü ve altı değerli antikiteler, amtlar ve tarihi eserlerle doludur. Bunlar, Türk Ulu- , Si sunun dünyada ilk kültürü kurduğunu, Ulusumuzun başka Uluslara kültür önderliği ettiğini bütün acuna tanıtacak şahidlerdir. İnsanlık kültürünün kuruluşunda, gelişiminde ve ilerleyişinde Türk Ulusunun yaratıcı varlığını gösteren, bu ata andaçlarını korumakla, “Türk Tarihi, ni korumuş oluru! Yurddaş, Ulu Cumur Başkanımız ATATÜRK'ün yüce önderliği altında “Türk Tarihi,, ni başlangıcından başlıyarak incelemekte olan ve “Türk Tarihi, nin eskiliğini, genişliğini ve yüksekliğini bütün dünyaya ta nıtmağa çalışan Türk Tarih Kurumu, bütün çalışmalarında tarihi eserlere dayanmaktadır. Bu eserler, hepimizin ulusal, müşterek malımızdır. Onun için bu eserleri yıkılmaktan, harap olmaktan, yabancı illere ve ellere geçmekten korumak her Türk için Ulusal bir ödevdir. Yurddaş, bu ödevi canla, başla yerine getirmeğe çalış. Tarihi eserler bulur, böyle eserlerin yerlerini görür veya işitirsen, bu eserlerin şü- nun bunun eline geçmesine meydan vermeden müzelere ve hükümet adamlarına haber ver. Kendi kendine usulsüz ve Tarih devirlerini altüst edecek toprak kazılarında bulunma. Böylelikle define arayacağım diye, bulacağın eserler ne sana, ne de tarihe yarar, Sana Atalardan kalmış veya eline geçmiş olan tarihi eserleri de yabancı ellere kaptırma. Bütün bunları Ulusal Kurumlara vermek kutsal âmacın olsun. Türk Tarih Kurumu gi #