2 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

2 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2054—369 Bayındırlığı | Önemli İşler kazıkları çakıldı, başlanıyor. Vilâyetimizin diğer böl- gelerinde de boş toprak bul- dukça topraksız köylülerimi- ze toprak vermeğe çalışı- yoruz. Bozdoğan ilçesiyle Atça kamununda yapısı yarı kal- mış beş dershaneli iki mek- tebin yapısiyle Acar ve di- ger köylerde böyle yapıları yarı kalan mekteplerin ta. mamlanmaları için gereği yapıldı. Kânunlarda bu mek- teplerde derse başlanacaktır. Burunköyde yeniden ya- pılacak üç dershaneli bir mektebin temel atma töreni- ni yaptık. İnşaata başlandı. Venipazar mektebinin ya- takhanesini onartıyoruz. Bu yıl mektep yatılı olacaktır. Vilâyetimizin finansal du- rumu çok iyileşmiştir. Gün- lük ihtiyaçları karşıladıktan sonra bankada toplu bir pa- ramız oldu, Büdce geldikten sonra geçen yıllar borçlarını tamamen ödiyerek gelecek yıla borçsuz girmek ve büd- ceyi tamamen hizmetlere tahsis etmek için tahsilâta çok önem veriyoruz. Aydın merkez ilk okal esirgeme kurulları ve çocuk esiryeme kurumu kış dola- yısiyle bir çok yoksul ve kimsesiz yavruları baştan aşağı tam olarak giydirmek- tedirler. 2841 numaralı kanun ge reğince Ziraat (O barıkasınca 1980 senesi sonunda vadesi gelmiş borçluların müddetle- Sonu 96 ıncı sahifada temellere UYANIŞ Aydın Milli Bankası şehrin güzel yapılarından biridir Ankarada Verilen Ulusal Kıyafet Balosu Ankarapalastaki baloda ulusal kostümler giyinmiş bir gurup Ankarada Ankarapalas salonlarında Çocuk Esirgeme Kurumu tarafından tertip edilen ulusal kıyafet balosu, çok başarılı olmuş, kadın, erkek birçok kişi baloya ulusal kılıkla gelmişlerdir. Çeşit çeşit giyinişler aresında pek hoşa gidenler de vardı. Ulusal kıyafetle gelenler arasında bir müsabaka yapılmış, jvri bir bayanın giyinişini birinci derecede beyenmiş, hazır bulunan balo davetlileri de başka bir bayanın giyinişini birinci derecede tercihe değer bulmuşlardır. jürinin seçtiği 19, davetlilerin seçtiği 87 numaralı kıyafettir. Kurum menfaatine hazırlanan piyanko da rağbet görmüş, bir çok kişi hediyeler kazanmışlardır. Bu suretle hem yoksul çocuklara yardım sağılanmış, hem de bu yardımı yapanlar, evlerine bol hediyelerle dönmüşlerdir. Baloya rağbetin yoksul çocuklara temin ettiği fayda da, ayrıca kayda değer mahiyettedir.