9 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

9 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

UYANIŞ No. 2055—370 Dessie'deki Amerikan hastanesinin italyan tayyareleri tarafından bombarduman edildikten sonraki hali İtalyan Tayyareleri, Kızılhaç Hastane Ve Heyetlerine Bomba Atıyorlar ! Doğu Afrik sında Habeş- lerle döğüşürken, İtalyan tay- yareleri Kızılhaç hastahaneleri- ni, hey'etlerini bombalamağa giriştiler. İsvâç Kızılhaç hey- etine ve başka Kızılhaç heyet- lerine karşı yapılan bu hareket üzerine, birçok yerde İtalya aleyhine nümayişler yapıldı. İsveçde hiddet son derecededir. Prens Şarl, Cenevreye bir protesto notası göndermişir. Habeş hüküâmetide, milletler cemiyetine (o başvurmuş, İtal- yanların kayıtsız, şartsız bir imha harbi güttüklerinden ba- hisle, tahkikat yapılmasını is temiştir. Vaziyet, gergindir. Diğer taraftan OHabeşler şiddetli taarruzlar yapmakta ve İtalyanları püskürtmektedirler. zayan ve masrafı gittikce ar- tan Habeş işinin altından İtal- yanın nasıl kalkacağı bahis mevzuu olmakta, Musolininin nazırlar meclisindeki özleri, onun da bu işin İtalyaya çok pahalıya (O malolacağını oaklı kesdiğine delil sayılmaktadır. Bilhassa Londra gazeteleri, bu yolda, mütâlaalar ileri sürüyor- lar. Habeşlere gelince, Royter ajansının (o bildirdiğine (göre habeş İmparatoru, Habeş toprek- larının italyanlardan tamâmen boşaltılması, İtalyanın tazminat vermesi, Habeşistanın hüküm- ranlık hukukunun devletlerce tanınması, İtalyan sömürgeleri arasındaki hududun milletlera- rası bir komite tarafından tayi- ni ve İtalyan olmamak şartile finansal ve idari meselelerde yabancı müzaharetlerinin ka- bulü mukabilinde sulha hazir olduğunu bildirmiştir. Belçika Kralının son İngil- tere seyahati de, bu işle alâ” kalı görülmektedir. «Oeuvre> gazetesi, bu hususta şöyle di- yor: «Belçika Kralının son İn- giltere sayahati, evvelki se- yahati kadar ehemmiyetli de- ğildir. Bununla beraber Kral, 15 gün evvelki Londrayı ziya- ratinde İngiltere hükümetine anlattığı tezi müdafaa etmek- tedir. Belçika Kralı, Londrayı ilk ziyaretinde İngiltere Kralına İtalya Kralının bir mektubunu vermiştir. Bu mektupta İngil- terenin, Zecri tedbirlerin tatbi- ki ve sonsuz bir harpte Yıp- ranması suretile İtalyayı ümit- sizlikle her çareye başvurmak veziyetine düşürmemesi temen- nisinde bulunuluyordu. Belçika Kralı, Almanya ile yapılacak konuşmalara, Belçika hükümetinin iştirak ettirilmesi temennisinde de bulunmuştur.»