9 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

9 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2055—370 UYANIŞ Gaziantebin Kurtuluş / Gazi an teb't Gazianteb vilâyetinin kur- tuluşunun Oondördüncü yıldö- nümü diğer senelere benzemi- yen bir şekilde yapılmıştır. .Bu seneki törene kurtuluş sa- vaşında caniveren şehid ke- miklerinin yeni yapılan anıta getirilmeleri ve anıtın açılma- sı ayrı bir hususiyet verdik- İeri gibi her iki husus için ge- len saylavlar BB. Nuri Con- ker, Ali Kılıç ve Şahin de kutlulanan bu mutlu güneayrı bir değer vermişlerdir. Şehir, baştan başa bayrak- Jar, ampuller, yeşilliklerle süs- lenmiş, donanmıştı. Havanın bulutlu olmasına ragmen saba- hın çok erken vaktinde gök- yüzüne yükselen davul sesleri bütün Gazimnteblileri (o sokağa dökmüş. C. H. P. binası önü- ne toplamıştı. Tören 9.5 da başlamıştır. En önde askeri bando, hudud taburu, jandarma, polis, süvari, topçu kahraman askerleri, lise ve ilk okul talebeleri.. Saygı çeken bir intizam ve sessizlik içinde ilerliyorlardı. (Bunları saylavlar, vali, subaylar, daire en bir görünüş âmirleri, memurlar, belediye ve parti örgütleri takib ediyor- lardı. Daha atfkadanda esnaf cemiyetleri ve halk geliyordu. Göz karartacak kadar sık ka- labalığın arasında yüksek şe- hidlerimiz için taşınan çelenk. ler bu hareket eden insan de- nizinin üzerinde on dört yıl önceki çetin savaşın hatırasını bütün kuvvetile yaşatıyordu. Esenbek camii önünde İs- tiklâl marşı çalıntmıştır. Sayın şehidlerimizin kemikleri önün- e 101 Yıldönümü Bu 14 üncü yıldönümün- de, şehidlerin kemik- leri yeni yapılan Amta götürüldü. de nutuklar söylenmiş, hitabe- ler verilmiştir. o Mersiyeler o- kunmuştur. ie. . Otuz tabut... Şanlı bayraklarımıza sarılmış şehid kemikleri ile dolu otuz tabut.. otuz bin kişinin sayg! elleri üzerinde yeni yapılan anıtın yolunu tutmuştur. Anıtın önünü büyük bir kalabalık sarmıştı. Eller ügerin- de tutulan şehid kemiklerini herkes başı açık, saygı ile se- lâmlamış, İstiklâl marşı çalın- mış, tabutlar ayni saygı ile anitin altındaki mahzene yer- leştirmiştir. Bir manga asker havaya ateş suretile aziz şehid- lere saygı vazifesini yapmıştır. Anıtın etrafı oçelenklerle dolmuştur. Saylavlar BB. Nuri Conker, Ali Kılıç, Ömer Asım Aksoyun coşkun söylevleri ile meydanda toplanan otuz bin kişi bugünün heyecanının en yükseğine erişmişlerdir. Gazian- tep, ondördüncü kurtuluş bay- ramını kendisini kurtaranlara karşı vazifesini yapmış olmak- tan doğan bir sevinçle kutlula- mıştır. Gazianteb” e Atatürk bulvarı