30 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

30 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No. 2058—373 Gazeteler eski veliahdin İngilizler tarafından pek çok sevilmekte olduğunu kaydetmektedir. Bu arada, <Deyli Ekspres», bu hususta şunları yazmıştır : «Veliaht bütün İngiliz vatandaşları arasın- da Büyük Britanya imparatorluğunun idaresini ele almaya enlâyık olanıdır. Daha Prens iken umumi harbe iştirak etmiştir. Top ateşleri ka- rakterini kuvvetlendirmiştir ve işte bu harp se- neleri içindedir ki bu cephe askeri ve amele ile bütün İngiliz milleti arasındaki bu asil dostluk doğmuştur. Veliaht sulhu terviç eden ve sonrada eski düşmanlarla barış istiyen adam olmuştur.» V inci Corca Karşı Gösterilen Alâka Başvekil OBaldvin, radyo ile neşredilen nutkunda ölen Kralın meziyetlerinden şöyle bahsetmiştir : «Tahta (Ooturmasının 25 inci ylıdönümü minasibetile yapılan şenliklerde Kral, milletin Kral sıfatile kendisile ne kadar iftihar ettiğini, insan sıfatile de ne kadar sevdiklerini görmüş, bundan çok mütehassis olmuştu. Bunu takip eden aylarda Kral her zamandan daha sakin, daha halim selimdi. Adeta bu uzun seyahat için hazırlanmış gibi idi. Kral hastalığının son günlerinde (vakit vakit kendini topladığı zaman gösterilen ibti- UYANIŞ Kral Corcda bir denizci ruhu vardı. Yatla gezmeklen pek hoşlanır ve bu sırada dümeni kullanırdı. Bir Yat gezintisinde alınmış reşim..... mama teşekkür ediyor, herkese nazikâne bir söz söylüyordu. Bu anlardan birinde kâtibine «İmparatorluk nasıl gidiyor??? diye sormuştur. Kâtip «İmparatorlukta her şey iyi gidiyor» cevabını vermiştir. Kral bir tebessümle kâtibi- ne teşekkür etmiş ve yarı baletinez'e girmiştir. Kral Jorjun asil hatırasını en iyi teyit etmek yeni Kralın etrafında toplanarak ona müzaherette bulunmaktadır. Kral Jorj, baba- sından tevarüs ettiği tahtı oğluna bırakmıştır. Tahtı, temelleri daha kuyvetlenmiş, manevi otoritesi, şerefi artmış olarak bırakıyor.» Büyük Bir İnsan olan Kral Beşinci Corcun ölümüne karşı her yerde derin alâka gösteril- — Devamı son Bayfada — Tarih 1899. İngiltere Kralı Beşinci Corc ve Kraliçe Mari, Delhide. Refakatlerinde Hindli Prensler olduğu halde, müzehhep şemsiyelerle Altın Kubbe altında kurulan muhteşem tahta doğru hareket ediyorlar.