30 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

30 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

156 Staviski Davası Sonunu Buldu! Mahkemeye verilenler arasında beraet edenler de var, tecziye edilenler de! Fransadaki Staviski Skan- dalinin mahiyeti larda olsa gerektir. Bu okadar karmakarışık, okadar girift ve şümullü bir işdi, ki Staviski- nin ölümile sonunu bulmadı. Yüzlerce kişi sorguya çekildi, bunlardan bir çoğu mahkeme- ye verildi. Arada ölenin karı- sı Madam Arlet Staviski de vardı. Hararetli muhakeme celsele. rinden sonra, bu dava bitti ve karara bağlandı. Davayı gören Paris mahkemesi, Jüri azasına 1956 sual sormuştu. Jüri azasının dünyadan tecer- rüt ederek bunlara cevap ver- mesi lâzımdı. Bunun için ge- cede Jüri salonunda kalacak- lardı. Salona karyolalar konul- muş, fakat lokanta garsonları içeriye alınamıyacağı için Jüri heyetinin nasıl yemek yiyebi- leceği mesele olmuştu. Hakim- ler, garsonluk etmek işini üzerlerine almakta imtina gös- terdiler. Nihayet resmi elbiseli gardiyanların, Jüri heyetinin yanına girerek bu işi görme- leri çaresine başvuruldu. Uzun müzakerelerden &8on- ra Jürinin verdiği cevapları gözden geçiren mahkeme, ka- rarlarını birer birer bildirmişti. Eski Orlan Belediye kredi muhammini Farol, eski avu- katlardan Goliye, Staviskinin dul karısı Arlet, eski polis müfettişi Diguvan, «La Vo lonte> gazetesinin eski müdürü henüz hatır- UYANIŞ Madam Arlet Staviski, mahkeme- ye giderken gazete fotoğrafcıları tarafından çekilen resimlerinde yü- zünün görünmemesi için, arkasını dönüyor. Mahkemede berset etti No. 2058—373 Dübarri, “La Liberte» gazete- sinin eski müdürü Kamil Ay- mar, Püllevi, gazeteci Dari- yüs, eski avukatlardan Gibud- ribo, Depardon ve Romanyin beraet etmişlerdir. Ceza verilenlere gelince, Bayon kredi münisipal direktö- rü 'Tisiyer yedi sene kürek cezasına, Bayon belediye reisi ve saylav Gara iki sene hapis, müşterek İail olmak ve resmi evrakı tahrif etmekle müttehem bulunan Hayot, yedi sene nefy, Bayon kredi münisipal mu- hammini Kohen, beş sene nefy, Kredi d'Orleanın eski direk- törü Debros, beş sene ney, sigorta kumpanyaları direktörü Gebeti, beş sene nefy, tahrif edilmiş resmi evrakı kullan- makla müttehem bulunan eski General Bardi dö Furtun, iki sene hapis, müşterek İail ol- mak ve resmi evrakı tahrif etmekle (Omüttehem bulunan Hato iki sene hapis, Paris meb'usu Gaston Bonnor, bir sene hapis cezalarına mahküm edilmişlerdir. Balkan Antantı Ekonomi Konseyinin Toplantısı Bükreşte Balkan antantı ekonomi konseyinin toplantısından bir intiba; e ge e re) Ayaktaki, Romanya Hariciye müsteşarı Badulesko nutuk verirken, otu- ranlar sağında Yunan sefiri Kolla, solunda Türkiye sefiri Hamdullah Suphi Tanmnöven, ve Yugoslavya sefiri Ceriç. Bu konsey toplantısında Türk delegasyonu reisi mfatiyle Hasan Saka da bazır bulunmuş, bir nutuk söylemiştir: