30 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

30 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

160 UYANIŞ V inci Corca karşı göste- rilen alâka Talalan ; 2-1013 — 151inci sayfanın devamı — UYANIŞ Yedi günde ” Mn yeri yi ek yazelesi ULUŞU Abonesi : viii! m 1000, yendi aylığı 600 mi Y Gasetemise ilân vareeskler, İstanbulda Ankara Caddesinde HolerfSamanon ve Kuli İlân Şirketina gilmelidir. No, 2058—373 : İstanbul Uyanış bancı ülkelerde 36 İsviçre frangıdır. miştir. Bu arada Türkiye de alâkasının derin- liğini barizleştirmiştir. Bayraklar, bütün resmi dairelerde yarıya indirilmiştir. Galata ve Beya- zıt kuleleride bayraklarını yarıya kadar çek. mişlerdir. Bütün vapurlarımız da bayraklarını yarıya kadar indirmiş olarak seyrüsefetde bu- Junmuşlardır. Dış işleri bakanlığı protokol dairesi şefi İn- giltere büyük elçiliğine giderek cumuriyet hü- kümetinin taziyetlerini büyük elçiye bildirmiştir. Cumur reisliği baş yaveri İngiltere büyük elçiliğine giderek Atatürk'ün taziyetlerini büyük elçiye bildirmiştir. Dış bakanlığı vekili B. Şükrü Saracoğlu ile dış bakanlığı umumi kâtibi de büyük elçi- liğe giderek büyük elçiye taziyetlerini bildir- mişlerdir, Başbakan namına Başbakanlık özel kalem direktörü taziyede bulunmuştur. Bakanlar ve dış bakanlığı erkânı İngiltere büyük elçiliğine giderek açılan deftere imza koymuşlardır. Ayın yirmisekizinci salı günü Londrada yapılan cenaze töreninde Türkiyeyi Dış İşleri bakanı Dr. Tevfik Rüştü Arasın başkanlığı altındaki şu heyet temsil etmiştir: Londra Bü- yük Elçisi Fethi Okyar, Kamutay asbaşkanı ve Gaziantep saylavı Nuri Conker, birinci or- du müfettişi orgeneral Fahrettin Altay, üçüncü kolordu komutanı korgenera| Salih, sü bakan- lığı deniz müşteşarı albay Said Halman, hava müsteşarı yarbay Celâl, cumut başkanlığı baş- yaveri Celâl' Üner. Cenevreden Londraya gitmezden evvel, Tev- fik Rüştü Aras, Milletler Cemiyeti konseyinin toplantısında İngiltere Kralının ölümü dolayı- sile Türk hükümetinin taziyetlerini bildirerek, şöyle demiştir : — İngiliz Ailei Kralisinin ve Kral Beşinci Corcun Hükümdarı bulunduğu milletler camia- sinin mâtemine gerek Türkiye Cumuriyeti hü- kümeti, gerek bizzat şalısım namına A le iştirak ederim. Müteveffanın hatırasını taziz ederken, gerek bütün dünya üzerinde milyonlarca tab'anın hü- kümdarı, gerek milletler ailesinin mümtaz bir çok devletlerinin reisi sıfatile bütün hükümdar- liğı devresince en yüksek bir vicdan eseri ile yapdığı vazifelerde bariz bir vasıf olarak iyiliği ve hulüsuniyeti parlak bir surette birleştirmiş olan Büyük Ölü hakkında daima duymuş oldu- gumüz saygılı takdir hislerini arzetmek -isterim. Şunu da hatırlamadan geçemiyeceğim ki, acı safhatı ne onun, nede benim memleketleri- mizi esirgemiş olan hadiselerden sonra bü- tün ihtilâfları onun devrinde hallettik ve Büyük Britanya ile açık ve samimi dostluk esaslarını kurduk.» “Hecin,, — 155inci sayfanın devamı — gerini gördükçe kıskanmağa başlamıştı. O insanların içyüzünü öğrenmişti, Artık «Tipler» adlı yazısında arkadaşlarından hın- gını almıştı. Diseyi birincilikle bitirdikten sonra Ay- ,rupa yollamalarını da kazanmıştı, İngilterede dört yıl Filozofi okudu. Orada ona eski kır gezintilerinin öy- B iyiliği dokunmuştu ki.. Artık bütün varlığını oku- mağa vermişti. Başka nereye vetebilirdi ki * Felsefe doktoru olarak yurduna döndü. Gün geçtikçe duy- gusu derinleşiyor, düşünceleri artıyordu. Uzun çalış- malar ve didinmeler sonunda «İnsan psikolojisi» adlı sekiz parça olan büyük tetkikini yazdı. Bu son yazı- siyie acun büyükleri listesine girmişti, «Hecin», Genel Filozofi Ordinaryosu Profegörü olmuştu. Herkes onun bilgideki enginliğine imrene- rek bakıyordu. Ama birkaç yaramazdan başka kimse «Hecin» adının nereden geldiğini bilmiyordu... M. Hulüsi Dosdoğru anlak AHMED İHSAN Matbaası Ltd.