30 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

30 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

M8 UYANIŞ İNGİLTERENİN YENİ KRALI YIL inci Edvardın Hayatına Dair. “Gal Prensi,, Unvanile Geçirdiği Veliahdlik Zamanı Yeni İngiltere Kralı Sekizinci Edvard, ölen kral 5 inci Corcun en büyük oğlu- dur. 23 haziran 1894 te doğmuştur. 1902 den 1907 ye kadar denizmektebinde oku- muş, 1911 senesinin 13 temmuzunda, ba- bası Kral olunca, “Wales Prensi»? — «Gal Prensi» unvanını almıştır. Bundan biraz sonrada İngiliz donanmasının «Hindistan» isimli gemisinde 8 ay çalışmıştır. 1912de Oksford Üniversitesine giren Prens oranin spor hayatında büyük bir canlılığın doğ- masına çalışmış ve kendisi de mahir bir sporcu olarak yetişmiştir. 1912 de ve 1913 de Almauyaya, 1913 de Parise ve 1914 de Danimarka ve Norvece seyahat etmiştir. 1914 de Üniversite tahsilini biti- ren Prens askeri vazife ile Esseks'e gönde rilmiştir. 1916 da Akdeniz kuvvetlerinde vazife almış, Mısıra gitmiş ve oradan Fransadaki İn- giliz ordusuna iltihak etmiştir. 1917 de İtal- yan hududuna gitmiş, 1918 de Romaya yarı resmi bir ziyarette bulunmuştur. Büyük harpteki hizmetini bundatı sonra gene Fransada, Belçikada yapan Prens 191Y da Londraya dönmüştür. Ayni senenin ağustosun- da «Renovr» gemisile Kanadaya gitmiş, dönüş- te Nevyork'a ve Vaşingtona uğramıştır. Amerikadan döndükten az sonra gene «Renovr» gemisile Yeni Zelandaya ve Avus- taralyaya daha sonra da Akdenize ve oradan Hindistana ve Japonyaya seyahat etmiştir. 1993 de Brükselde bir İngiliz &bidesinin açılış merasiminde bulunmuş, bundan sonra da Kanadaya, Amerika Birleşik devletlerine seya- hatler ,yapmıştır. 1925 de <Repwlse» gemisile Afrika sahillerini gezmiş, bundan sonra da Çe- nubi Amerikaya seyahatlerde bulunmuştur. Bir aralık, Prens Edvardın tahtı daha kü- çük kardeşi York Prensine bırakacağı söylen- mişti; bunun aslı olmadığını hâdiseler isbat No. 2058—373 Dul kalan Kraliçe Mari, bundan sonra “Kral An- nesi, unvanını taşıyacaktır. Corcun karısı ve Edvardın annesi, eskisi gibi bütün merasime iştirak edecektir. etmiştir. Bugün Kral Sekizinci Edvard, İngilterenin ilk Kraliçesiz Kralı olarak tahta oturmuş bulunuyor. Kral Hdvardın evlenmesi meselesi uzun uzadıya konuşulmuş, yazılmış bir meseledir. Fakat onun evlenmesi meselesi bir sir olmak- tan çıkmış bulunuyor. Prens Edvard 20 yaşına bastığı zaman bü- yük harp kopmuş ve kendisi harbin dört yılı- nı, cephelerde geçirmişti. Harp esnasında, evlenmeyi düşünmeğe imkân yoktu. Minasip vakti beklemek lâzımgeliyordu. Daha sonra sulh devrinin gaileleri başladı ve Prens EHd- vard, askeri hayattan sivil hayata dönen arka- daşlarına yardımla meşgul oldu. Tam bu işlerin tesviyesi sonunu buluyorken Prens Edvatdın Kanadaya seyahati başladı. Harp, İngiliz dominyonlarını fena hırpalamiş, bu yüzden imparatorluk parçaları arasındaki minasibetler gerginleşmişti. Aradaki bağlar kopmak üzere idi.