6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

166 UYANIŞ tırları göstererek ““Bu yakışmaz,, diye bağır- mıştı. Wells kitabında şöyle diyordu: “Kör bir gidişle yabancı bir Saray yüzünden İngiltere düşmektedir |,, Beşinci Corc kanla değil fakat tabiatile ha- kiki bir İngilizdi. Ayni zamanda gördüğü ter- biye de kendisini bir İngiliz olarak yetiştirmiş- tir: Daha 1879 senesinde kardeşile beraber dünyayı denizden dolaşmıya çıktılar. Bir defa gemilerinin makineleri bozuldu ve tayfalar bü- yük bir facia a kurban gittiler. Fakat Corc kurtularak iyi bir gemici olduğumu isbat etti. Bu suretle Kral için seyahatlerinin en uzunun- da İngiliz toprağından başka yabancı bir topra- ga ayak basmadığını söylerler. Çünkü dolaştık- ları her yer İngiliz toprağıydı. Ve üzerinde İngiltere bayrağı dalgalanıyordu. Yalnız bir defa, Fransızca öğrenmek için altı ay kadar İsviçrede kalmıştır. 1886 da kaymakam rütbesile Hinderer va. puruna giren Corc, 1892 ye kadar yeniden günlerini denizde geçirdi. Fakat bu sene içe- rişinde bir felâketle karşılaştı? Kardeşi enfloan- zadan öldü. Kralın yüksek sesle konuşmayı itiyad edinmesi gem'cilik hayatından kalmış bir tabiatidir. Bazı cümleleri halis bir İngiliz No. 2059—374 tayfasının konuşmalarına benzerdi: Sert ve müstehzi bir konuşma... Netekim bir gün Lord Derbi pantalonunun kenarları yukarı kıvrık bir halde içeri girdiği zaman; — Tuhaf şey, diye bağırmıştı, Saraydaki koridorların çamurlu olduğunu bilmiyordum?!,, Kral, 26 yaşında kardeşinin ölümünden sonra denizden çekilmişti. Bir buçuk sene ka- dar sonra da kendi kardeşinin nişanlısı Meri ile evleniyordu. Fakat veliahdlik kendisine düşmediği için babası tarafından verilen bir maaşla familyası. na bakmıya mecburdu.. Core sekiz sene kadar sıkıntılı bir hayat sürmüştür. Yalnız otuzaltı yaşında büyük an- nesi öldüğü vakit eline biraz para geçti; bu o- nun arzularını istediği gibi tatmin etmesine bi- raz yarıyabilmişti. 1910 da tahta çıktığı vakit Corcun tabiati hiç bir vakit değişmemiştir. Erkenden kalkar ve derhal çalışma olasına geçerdi. Netekim bu çalışma gayreti ve zekâsı sayesindedir ki bü- yük harbin Kiçner gibi tanınmış simaları ara- sında diğer büyük rütbeli simalarla ortaya çı- kan hoşnutsuzluk ve kıskanç'ıkların önünü almıştır. Vinci Corcun Hindistana gitmek üzere bindiği Medina vapuru, hareket sırasında mi ———